Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaps
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kännykät

Galaxy S:lle taas 2.3.3 tarjolla, tällä kertaa toistaiseksi näyttää paremmalle vaikka tuo edellinenkin factory resetin jälkeen toimi ihan kiitettävän hyvin. Saas nähdä miltä tämä versio parin päivän jälkeen tuntuu, positiivista oli ainakin se ettei factory resettiä päivityksen jälkeen tarvinnut omalla kohdalla ainakaan tehdä..
 
Vastaus: Kännykät

iPhone 3GS:ssäni näkyy vain tuo omenamerkki, välillä tulee merkki, että se lataisi jotain ja sitten tulee valkoinen välähdys ja näkyy pelkkää mustaa ja taas tulee omenamerkki (luultavasti sammuu ja käynnistyy uudelleen), tätä rataa mennyt jo yli 30min. MIKÄ AVUKSI?!

E: Tais onnistua DFU:lla ja palautuksella
 
Vastaus: Kännykät

Nokia Connection 2011 alkaa huomenna Singraporessa ja "varmojen" tietojen mukaan siellä Nokia julkaisee jonkin uuden laitteen, joka huhumyllyn mukaan on viimeinkin Nokian ensimmäinen (ja näillä näkymin viimeinen) MeeGo-laite. Mahdollisesti muitakin uusia laitteita julkistetaan samassa yhteydessä.

Jotkin lähteet puhuvat laitteen olevan "next disruption" eli ammattitermein melko päräyttävä laite. Saa nähdä.

Stephen Elopin keynote alkaa Suomena aikaa kello 04 ensi yönä ja Nokia.blog tai tapahtuman omat sivut lienevät hyvä osoite tarkistaa julkistukset heti aamutuimaan. Yön kukkujille on mahdollisuus seurata tilaisuus livenä samaisen osoitteen kautta.
 
Vastaus: Kännykät

iPhone 3GS:n kytky päättyi ja iPhone 5:n odottelun sijaan tilasinkin iPhone 4:n, ja vielä valkoisen mallin. Soneralta sai luurin 16 gigan muistilla, 600 min puhetta, 150 viestiä ja mobiilinetin täysnopeudella gigan siirtorajoituksella karvan päälle 40€:lla kuussa. Puhelimen osuus on tuosta 17€ eli kahdessa vuodessa luuri maksaa 408€. Käsittääkseni puhelimen osuuden voi maksaa yhdessä laskussa pois ja näin ajattelinkin jossain vaiheessa tehdä.

Käyttöönotto oli helppoa vanhasta varmuuskopiosta. Luuri kiinni koneeseen ja sain palautettua kaikki säädöt, kansiot, kuvat, tekstiviestit jnejne tismalleen samanlaiseksi kuin ne olivat hetki sitten 3GS:lläni. Helppoa ja hieno fiitsöri!

Itse puhelimesta sen verran, että kädessä se tuntuu todella laadukkaalta. Lasiset kuoret ja teräskehikko tekevät luurista todella jämäkän ja tyylikkään. Lasisissa kuorissa on toki se huono puoli, että ne ovat herkkiä hajoamaan. Applen tyyliin ulkonäkö on saattanut mennä käytännöllisyyden edelle. Mutta mitäpä siitä, kyseessä on kuitenkin ehkä tyylikkäin markkinoilla oleva puhelin. Pitää vaan käsitellä sitä kuin kukkaa kämmenellä.

Ensi alkuun pitää kehaista näyttöä. Huh huh! Se on ihan mieletön! Tässä tiongin (kiitos hänelle) nappaama hyvä kuva näyttöjen eroista. Klikatkaa kuva isoksi niin ero on selkeä.

Ennen kuin ehdin myymään 3GS:n kaverille ehdin suorittamaan nopeusvertailuja ja kyllä ne erot huomasi. Wlan-surffailussa iPhone 4 oli vaikkapa Iltalahden sivua avatessa ehkä sekunnin nopeampi eli ei se ero ainakaan siinä ollut mitenkään merkittävä. Ohjelmat kuitenkin avautuvat huomattavasti nopeammin. Esimerkiksi Angry Birds on nelosella jo päävalikossa kun 3GS näyttää vasta ensimmäisiä alkulogoja. Siellä sun täällä tuli huomattua pientä nopeuseroa. Kelpaa! Myös tuplaantunut keskumuisti näkyy verkkoselailussa hyvin kun useampia välilehtiä pystyy pitämään auki ilman, että sivu pitää ladata uudestaan kun vaihdat välilehteä. 3GS:llä välilehtiä pystyi pitämään auki vain kaksi tai kolme.

Kuoleman ote on edelleen läsnä. Testasin sitä äsken ja sain pudotettua palkit viidestä kolmeen, kokonaan en saanut signaalia tapettua. 3G-signaali on muuten paljon parempi paikoissa, jossa ennen ei välttämättä ollut 3G-verkkoa lainkaan. Tuki 900Mhz-verkoille oli ihan kaivattu ominaisuus.

Parantunut kamera on toki tervetullut lisä vaikka se ei mulle olekaan niin tärkeä osa puhelimessa. Alla pari testikuvaa ja pätkä HD-videota. Ihan ok laatuista kamaa tulee, mutta jotain ihme kohinaa noissa kyllä näkyy. No, kyllä noilla kännikuvat saa napsittua.

http://imageshack.us/f/35/img0252tt.jpg/

http://imageshack.us/f/7/img0240hp.jpg/

[video=youtube;xbOqqLVETWk]http://www.youtube.com/watch?v=xbOqqLVETWk[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kännykät

Uusi kännykkä pitäs hommata inttiin, koska sielä on niin tylsää ja sielä on ilmainen wlan. Hinta n. max 350.
Oon katellu nokia c7, mutta mietityttää kannattaako ostaa nokiaa vai ostaa samsungin.
Tarkoituksena on pää asiassa kuunnella musiikkia ja surffailla netissä.
Suositelkaa jotain puhelinta.
 
Itse suosittelen lämpimästi Samsung Galaxy S-puhelinta :) hintakin tippunut uuden julkaisun takia siihen ~330€:n kieppeille :) ei ole kyllä ollut mitään ongelmia tämän kanssa. Paitsi akku vähän kärsinyt ihan omasta syystä, eikä enää tahdo oikein jaksaa... Tietty leireille kannattaa ottaa mukaan jokin eri puhelin :D tämä ei välttämättä sitä leirielämää kestä :)

Edit: Ei varmasti tule olemaan tylsää, kyllä siellä sen verran joutuu tekemään ;) vitutuskerroin tulee tosin olemaan sitäkin suurempi ;D

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 
Vastaus: Kännykät

Gigantissa olisi tarjolla tämän päivän ajan Samsung Nexus S hintaa 299e. Tähän rahaa voisi olla ihan kannattava ostos.
 
Vastaus: Kännykät

Olen tässä kovasti miettinyt uutta luuria, mieluiten Androidia. Ei tietenkään mitään ylihyvää, mutta semmonen max. 350€.
Mitäs ehdottaisitte? Itse olen miettinyt HTC Desire Z:aa. Vanha ja vähän kulunut puhelimeni on Nokia C6.

PS. Mikä erottaa älypuhelimet ja tavalliset puhelimet toisistaan?

PPS. Eihän väite "HTC:t ovat helosti hajoavia puhelimia" ole totta?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kännykät

Olen tässä kovasti miettinyt uutta luuria, mieluiten Androidia. Ei tietenkään mitään ylihyvää, mutta semmonen max. 350€.
Mitäs ehdottaisitte? Itse olen miettinyt HTC Desire Z:aa. Vanha ja vähän kulunut puhelimeni on Nokia C6.

PS. Mikä erottaa älypuhelimet ja tavalliset puhelimet toisistaan?

Itselläni ollut Samsung Galaxy S noin vuoden ja sitä ehdottaisin tuohon rahaan. 2.1 Eclair käyttiksen voi samantien päivittää 2.3.3 Gingerbread käyttöjärjestelmään jos haluaa ja seuraavan päivityksen pitäisi tulla kohta myös.
 
Vastaus: Kännykät

Itselläni ollut Samsung Galaxy S noin vuoden ja sitä ehdottaisin tuohon rahaan. 2.1 Eclair käyttiksen voi samantien päivittää 2.3.3 Gingerbread käyttöjärjestelmään jos haluaa ja seuraavan päivityksen pitäisi tulla kohta myös.


Tätätkö ehdotat?
(Varmistan vain, että se on tuo i9000.)

E: Vaikuttaa tietojen ja kuvien perusteella äärimmäisen mukavalle ja hienolle puhelimelle.
E2: Kannattaisiko puhelimet yleensä ostaa liittymän kanssa, jos hyvä tarjous? Itse en ainakaan nopealta katsomiselta löytänyt mitään juuri tuosta puhelimesta.
Tällä hetkellä on Sonera (, jota moni sanoo kalliiksi?).
E3: Kai on suomen kieli Galaxy S:ssä?

Mitä muute tarkotit tuolla Eclair ja gingerbread käyttiksillä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kännykät

Eihän väite "HTC:t ovat helosti hajoavia puhelimia" ole totta?
Itsellä oli 2 vuotta käytössä päivittäin HTC Touch Diamond 2 ja kertaakaan ei tarvinnut käyttää huollossa, eikä muutenkaan ollut mitään ongelmia. Nyt on HTC Desire HD ollut puoli vuotta ja sama juttu.

Aiemmin oli monia Nokian kännyköitä joita sai käyttää huollossa. Joten en voi ainakaan itse valittaa HTC:n laadusta.

Mitä muute tarkotit tuolla Eclair ja gingerbread käyttiksillä?
Nuo ovat Android käyttöjärjestelmän eri versioita. Eclair on 2.0/2.1 ja Gingerbread 2.3 Jos on vanhempi versio käyttiksestä, niin ei välttämättä kaikki sovellukset toimi ja ei tietysti ole kaikkia uusimpia ominaisuuksia.
 
Vastaus: Kännykät

PPS. Eihän väite "HTC:t ovat helosti hajoavia puhelimia" ole totta?
Oma HTC Hero on kestänyt päivittäistä käyttöä mainiosti kohta 2 vuoden ajan. Mutta tämä nyt on vain tällaista perinteistä "anecdoctal evidenceä". Toisaalta enpä muista törmänneeni missään mihinkään uskottaviin todisteisiin siitä, että esim. HTC:n puhelimien laatu olisi merkittävästi heikompi (tai parempi) kuin minkään muunkaan valmistajan.
 
Vastaus: Kännykät

Toisaalta enpä muista törmänneeni missään mihinkään uskottaviin todisteisiin siitä, että esim. HTC:n puhelimien laatu olisi merkittävästi heikompi (tai parempi) kuin minkään muunkaan valmistajan.

Juu enpä itsekään ole nähnyt mitään tällaista. Ihmetyttää mistä tuo väite on peräisin.
 
Vastaus: Kännykät

Minun käsittääkseni HTC:n puhelimissa ei ole poikkeuksellisen suurta vikautumisprosenttia, mutta rikkinäisten puhelinten huolto on ollut ainakin hetkittäin hyvin hidasta.
No tämä on kyllä harvinaisen perseestä, jos joutuu pahimmillaan 2kk puhelinta odottamaan. Tuollaisesta ajasta pitäisi jo jotakin korvata kuluttajalle. :mad:
 
Vastaus: Kännykät

Tuollaisesta ajasta pitäisi jo jotakin korvata kuluttajalle. :mad:
Ja Suomessa kyllä korvataankin ja/tai tarjotaan väliaikaista lainapuhelinta, jos vaan saa suunsa auki. Muutenkaan UK:n huoltojonojen tilanteesta ei suomalaisena pahemmin tarvitse välittää.
 
Vastaus: Kännykät

Muutenkaan UK:n huoltojonojen tilanteesta ei suomalaisena pahemmin tarvitse välittää.

Kyllä tuo suomalaisiakin koskettaa. Juuri kuulin kaverilta, että oli joutunut laittamaan HTC:n huoltoon niin kesti hieman yli kuukauden ennen kuin sai takaisin.
 
Ylös Bottom