Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaps
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kännykät

No linkitä mulle sitten video joka on kuvattu iluurilla jossa pystyy vetäsemään likemmäs 10 kertaisen zoomin ilman, että kuva pikselöityy kuten digizoomi yleensä tekee.

Kuka käyttää ylipäätään mitään digizoomia? Kyllä sen kuvan voi jälkikäteenkin rajata.
 
Vastaus: Kännykät

Kuka käyttää ylipäätään mitään digizoomia? Kyllä sen kuvan voi jälkikäteenkin rajata.

Still kuvan pystyy, mutta videoiden rajaaminen jälkikäteen on huomattavasti hankalampi prosessi. Mieluusti laadukas zoom videossa silloin kun sitä tarvitsee. Optista zoomia ei kännykameroissa voi oikein ollakaan ihan fyysiten rajoitteiden takia.
 
Vastaus: Kännykät

Nyt ollut useamman päivän Samsungin Galaxy S2 käytössä ja ei voi kuin edelleen fiilistellä puhelinta positiivisessa mielessä. Vuoden käytin ensimmäistä galaxya ja kyllä tämä seuraaja on kaikkea sitä, mitä edeltäjänsä olisi pitänyt jo olla. Luurista löytyy potkua niin perkeleesti ja hommat hoituvat yhtä sujuvasti kuin iluurilla. On vaan huikea vehje ja bonuksena vielä tuo parempi kamera led-salamalla sekä vieläkin parempi näyttö. Akkukin tuntuu ainakin näin alkufiilisten perusteella kestävän paremmin, mutta sen pätevässä arvioinnissa mennään widgettejen, firmiksen sekä muiden lukuisten seikkojen vuoksi jo henkimaailman puolelle. Summa summarum: hymy huulilla olen joka päivä ollut tämän oston jälkeen aina luuria näplätessäni!
 
Vastaus: Kännykät

Kuka käyttää ylipäätään mitään digizoomia? Kyllä sen kuvan voi jälkikäteenkin rajata.

Katsoppa muutama N8 video jossa käytetään zoomia. Voin sanoa, että jos kuvaat ilman zoomia ja rajaat softalla niin kuva on paskempi mitä zoomattuna. Tuo N8:n digizoomi oikeasti käy aika hyvin optisesta zoomista kun kuvaa videota varsinkin jos vielä käyttää camera pro softaa. Still kuvia ottaessa se on turha kyllä, mutta videossa toimii melkein kuin optinen.

Taas omasta arkistosta löytyy esimerkki. Youtube tosin tiputtaa kivasti frameja. Orkkis versiossa tippuu viisi kertaa näkyvästi pari framea pois. Camera pron zoomin toimivuus tulee silti selväksi ihan hyvin.

[video=youtube;d-IoaUzhXXA]http://www.youtube.com/watch?v=d-IoaUzhXXA[/video]
 
Vastaus: Kännykät

Luurista löytyy potkua niin perkeleesti ja hommat hoituvat yhtä sujuvasti kuin iluurilla.

Kyllä tuo tuplaydinprosessorin teho näkyy todellakin ihan normikäytössäkin. Ja nimenomaan netin selaaminen on sujuvampaa.

Akkukin tuntuu ainakin näin alkufiilisten perusteella kestävän paremmin

Juu kaveri ainakin kertoi, että mitä Desire HD:ta joutui lataamaan usein kesken päivänkin jos käytti paljon niin tässä kestää sen päivän samalla käytöllä.

Ja näytöstä ei enää erota pikseleitä, niin kuin edeltäjästä. Taitaa kokonaisuudessaan olla tällä hetkellä markkinoiden ykkösluuri.
 
Vastaus: Kännykät

Kyllä tuo tuplaydinprosessorin teho näkyy todellakin ihan normikäytössäkin. Ja nimenomaan netin selaaminen on sujuvampaa.



Juu kaveri ainakin kertoi, että mitä Desire HD:ta joutui lataamaan usein kesken päivänkin jos käytti paljon niin tässä kestää sen päivän samalla käytöllä.

Ja näytöstä ei enää erota pikseleitä, niin kuin edeltäjästä. Taitaa kokonaisuudessaan olla tällä hetkellä markkinoiden ykkösluuri.

Tällä hetkellä testailen hotspotin akun kulutusta: 30 min/4 %. Arviolta ensimmäinen galaxy kulutti tässä ajassa kaksi kertaa enemmän akkua. Enemmän kokemusta löytyy itseltäni puhelimista: Iphone4, HTC Desire, Desire HD ja tuo aikaisempi Galaxy tietenkin. Markkinoiden paras näyttö iphonen ja LG:n kanssa + android ja sen suomat vapaudet iphonen käyttöliittymän sujuvuudella+ hyvä kamera sekä akun kesto= Markkinoiden ykkösluurilta tämä tuntuu ainakin omassa käytössäni!
 
No linkitä mulle sitten video joka on kuvattu iluurilla jossa pystyy vetäsemään likemmäs 10 kertaisen zoomin ilman, että kuva pikselöityy kuten digizoomi yleensä tekee. Minun tiedossani on vain N86 ja N8 joka pystyy zoomaamaan ilman, että kuva muuttuu mössöksi.

Ihanko nyt tosissasi kysyt tuota? Vertaat 5mp kameraa 12mp kameraan kun puhut digizoomista.
 
Vastaus: Kännykät

Vielä viime sivulla kirjotit näin: "Saman? Minkä? Tarkentamaan kesken videokuvauksen? Onnistuu vakiona. Vai tuo zoomaus? Onnistuu sekin lisäsoftalla kuten sullakin?"

Kun heitin vertailu videota kehiin niin nyt se onkin vain niistä megapikseleistä kiinni:rolleyes:. Nokia N86:ssa on "vain" 8MP kamera ja siinäkin on käyttökelpoinen zoomi toisin kuin toisissa 8MP kameran omaavissa luureissa. Ottaako se nyt oikeasti noin koville vaan myöntää, että nokia on jonkun asian tehnyt paremmin kuin muut?

Vaikka minäkin olen nokia mies henkeen ja vereen niin pystyn silti myöntämään sen, että applen vehkeissä toimii netti paremmin.
 
Ainahan Nokian vehkeissä on rauta ollu loistavaa, mutta hiukan eri verrata rautaa kuin softaa. 5mp kameraan toki voi verrata.

Vähän sama kun sanois et "haluan nähdä et joku tekee 3G iphonella asiat yhtä nopeasti kuin tässä iPhone 4:ssa" ei se vaan ole sellainen kommentti jota "voi sanoa", kun paperilla näkee jo vertailukelpoisuuden...

Mutta kuten sanottu, rauta(ominaisuudet) on aina ollu Nokian vahvuuksia, ja nykyisin etenkin kamerat. Softapuolellahan nokia on pilannut monet rautapuolen ominaisuudet. Toivottavasti Windows pelastaisi, muuten on monet firmat Suomessa pulassa Nokian alihankkijoina ja esim Salo "elää Nokiasta" ihan kirjaimellisesti tällähetkellä. Et ei oikein voi kuin toivoa Nokialle taas menestystä.
 
Vastaus: Kännykät

Nyt ollut useamman päivän Samsungin Galaxy S2 käytössä ja ei voi kuin edelleen fiilistellä puhelinta positiivisessa mielessä. Vuoden käytin ensimmäistä galaxya ja kyllä tämä seuraaja on kaikkea sitä, mitä edeltäjänsä olisi pitänyt jo olla. Luurista löytyy potkua niin perkeleesti ja hommat hoituvat yhtä sujuvasti kuin iluurilla. On vaan huikea vehje ja bonuksena vielä tuo parempi kamera led-salamalla sekä vieläkin parempi näyttö. Akkukin tuntuu ainakin näin alkufiilisten perusteella kestävän paremmin, mutta sen pätevässä arvioinnissa mennään widgettejen, firmiksen sekä muiden lukuisten seikkojen vuoksi jo henkimaailman puolelle. Summa summarum: hymy huulilla olen joka päivä ollut tämän oston jälkeen aina luuria näplätessäni!

Itsekkin alussa olin innoissani vaihdettuani iphone 4 tuohon galaxyyn. Nyt kun enemmän käyttänyt niin huomannut, että ei toimi yhteen saunalahden liittymän kanssa. Muuten kelvollinen puhelin, mutta sillä ei usein voi soittaa kun ei koskaan yhdistä puhelua. Ensi viikolla pitäisi saada luuri huollosta, mutta olen skeptinen, että se mitenkään ongelmaan auttaisi. Tällä hetkellä tuntuu, että olisi voinut pysyä siinä omppuluurissa. Voi olla, että olen nyt hieman katkera kun ei voi omaa puhelinta räplätä.
 
Vastaus: Kännykät

Itsekkin alussa olin innoissani vaihdettuani iphone 4 tuohon galaxyyn. Nyt kun enemmän käyttänyt niin huomannut, että ei toimi yhteen saunalahden liittymän kanssa. Muuten kelvollinen puhelin, mutta sillä ei usein voi soittaa kun ei koskaan yhdistä puhelua. Ensi viikolla pitäisi saada luuri huollosta, mutta olen skeptinen, että se mitenkään ongelmaan auttaisi. Tällä hetkellä tuntuu, että olisi voinut pysyä siinä omppuluurissa. Voi olla, että olen nyt hieman katkera kun ei voi omaa puhelinta räplätä.

Saunalahden palstalla on aika paljon juttua tuosta aiheesta, eipä taida huolto auttaa asiaan pätkän vertaa:

Samsung Galaxy SII ja yhteyshäiriöt Saunalahti/Elisa ja Saunalahti + Android = Yhteysongelmia?

Custom firmware voisi periaatteessa auttaa, kun ilmeisesti ongelma on joissain Android-versioissa. Ei siis ole vain Galaxy S2:n ongelma vaan joillain sama esiintyy Galaxy S1:ssä, joissain HTC-malleissa ja ZTE Bladessa. Android-ongelma siis, tosin olipa tuolla jossain mainittu että tekee ihan samaa iPhone 4:kin, eli voi olla myös mahdollista että ongelmaa on sekä Androidissa kuin myös Elisan verkossa.

Tuolla oli myös mainittu että käynti lentokonetilassa auttaa yleensä ongelmaan. Jos se ei auta, niin puhelimen boottaus ainakin. Ei tosin paljoa varmaan lohduta, kun tuo ei auta siihen ongelmaan että puheluja jää tulematta...
 
Vastaus: Kännykät

Saunalahden palstalla on aika paljon juttua tuosta aiheesta, eipä taida huolto auttaa asiaan pätkän vertaa:

Samsung Galaxy SII ja yhteyshäiriöt Saunalahti/Elisa ja Saunalahti + Android = Yhteysongelmia?

Custom firmware voisi periaatteessa auttaa, kun ilmeisesti ongelma on joissain Android-versioissa. Ei siis ole vain Galaxy S2:n ongelma vaan joillain sama esiintyy Galaxy S1:ssä, joissain HTC-malleissa ja ZTE Bladessa. Android-ongelma siis, tosin olipa tuolla jossain mainittu että tekee ihan samaa iPhone 4:kin, eli voi olla myös mahdollista että ongelmaa on sekä Androidissa kuin myös Elisan verkossa.

Tuolla oli myös mainittu että käynti lentokonetilassa auttaa yleensä ongelmaan. Jos se ei auta, niin puhelimen boottaus ainakin. Ei tosin paljoa varmaan lohduta, kun tuo ei auta siihen ongelmaan että puheluja jää tulematta...

Huollolla ei tosiaan ollut mitään apua ongelmaan kuten oletitkin. Päivitin uusimman firmwaren kh3 samfirmwares.comista ja tämän jälkeen ei ole ongelmia ollut.
 
Vastaus: Kännykät

Ajattelin täällä kysäistä muutamaa kysymystä liittyen uuteen puhelinostokseeni. Itse en paljon liittymäasioista tiedä.

Tälläistä olisin hankkimassa.
Siinä olisi siis Samsung Galaxy S Plus sekä DNA Onni S. Yhteishinnaksi tulisi 24kk sopimuksella 231,84 €.

No, voiko tuollaisen paketin ostaa ihan DNA-liikkeestä?
Ja jos sen ostaa, eikös pysty ihan vaan siirtää oman vanhan liittymäni SIM-kortin siihen puhelimeen? (Kuulemma ei ole sim-lukittu)
Mikäli tuon tilaa/ostaa tuleeko siis lasku kerran kuussa 24kk ajan?
Mites sitten kun tuo 24kk on mennyt, voiko tuon DNA Onni S -liittymän "poistaa" vai loppuuko se automaattisesti sen 24kk päästä?


Isot kiitokset avuista!
 
Vastaus: Kännykät

Ajattelin täällä kysäistä muutamaa kysymystä liittyen uuteen puhelinostokseeni. Itse en paljon liittymäasioista tiedä.

Tälläistä olisin hankkimassa.
Siinä olisi siis Samsung Galaxy S Plus sekä DNA Onni S. Yhteishinnaksi tulisi 24kk sopimuksella 231,84 €.

No, voiko tuollaisen paketin ostaa ihan DNA-liikkeestä?
Ja jos sen ostaa, eikös pysty ihan vaan siirtää oman vanhan liittymäni SIM-kortin siihen puhelimeen? (Kuulemma ei ole sim-lukittu)
Mikäli tuon tilaa/ostaa tuleeko siis lasku kerran kuussa 24kk ajan?
Mites sitten kun tuo 24kk on mennyt, voiko tuon DNA Onni S -liittymän "poistaa" vai loppuuko se automaattisesti sen 24kk päästä?


Isot kiitokset avuista!

Voi ostaa liikkeestä, kaikissa paikoissa tosin ei välttämättä ole tuota hyllyssä. Helpoinhan tuo on ostaa nettikaupasta. Samsungin puhelimissa ei ole DNAlla lukitusta joten voit siirtää vanhan liittymäsi siihen. Lasku tulee 1-3 kk välein riippuen laskun loppusummasta (muistaakseni minimilaskutus on 20 €). DNA Onni S jatkuu toistaiseksi voimassaolevana, mutta voit irtisanoa sen heti kun määräaikaisuus loppuu.
 
Samsung Galaxy S II tuli ostettua pari viikkoa sitten ja täytyy kyllä sanoa että on ihan mahtava puhelin! Huuto.netistä ostin vähän reilulla neljälläsadalla täysin uutena avaamattomassa paketissa.
 
Vastaus: Kännykät

Tuli bongattua tollanen pikkuinen kaveri partsilta tänään kun olin maalaamassa wiin jalustaa mustaksi. Nappasin mukaan ja päätin koittaa kuinka hyvin siitä saa kuvattua videota N8:lla ilman mitään macro linssejä. Yllätys oli melkoinen sillä on tuo kuitenkin todella pieni kohde kuten heti alussa näkee.

[video=youtube;CtC8Btu_frk]http://www.youtube.com/watch?v=CtC8Btu_frk[/video]

Niin oliko nokialla joku oikea syy lopettaa auto focus kameroiden käyttö? Ei voi ainakaan siitä olla kiinni, että luurista tulisi liian paksu kun jopa galaxy s2:ssa on auto focus kamera ja luuri on aivan jumalattoman ohut. No on sentään N9:ssä auto focus taas pitkästä aikaa.
 
Vastaus: Kännykät

Täytyy sanoa, että on kyllä harvinaisen kestävä puhelin tämä HTC Desire Z. Viime Perjantaina mökille mentäessä oli hirveä myrsky ja parkkeerasin autolla 10cm päähän ojasta, koska en nähnyt yhtään mitään. Emäntä sitten hyppää autosta minun puhelin kädessäni ja suoraan ojaan, jonka johdosta puhelin kävi ojan pohjalla asti. Heti oli pakko testata lähteekö päälle enään, lähti. Mökillä sitten osat irti ja kuivumaan. Itse puhelimen laitoin riisipussiin, jotta riisi keräisi kosteutta siitä puhelimesta. Sunnuntaina osat kiinni ja testiin. Kaikki toimii moitteettomasti, paitsi näyttö oli saanut vähän kosteutta. Näyttöön on jäänyt sellaiset raidat, mitkä näyttää ihan että näytön ja jonkin välissä olisi vettä/kosteutta. Itse käyttöä ei haittaa ollenkaan. Että sellainen mukava ja kostea viikonloppu. :D
 
Vastaus: Älypuhelinten käyttöjärjestelmät (Android, Symbian, iOS, Windows Phone ja muut)

Iltalehden sivuja selailessa sattui silmään uuden HTC Titanin arvio. Puhelimessahan on uusi Windows Phone 7 Mango-versio... ja näköjään 4,7 tuuman näyttö! Mahtuuko tuo edes taskuun. :)

Aikamoinen lauta. Omiin käsiin jo Galaxy tuntui aivan liian suurelta :o

Titan on aidosti iso. Sitä on vaikea käyttää yhdellä kädellä isommassakaan kourassa.
 
Ylös Bottom