Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

hyvä:D luulin et ainoastaan mun omassa:( kaippa se on jonkinlainen error ääni..ehkä siinä on jääny joku ohjelma päälle ja sitä sulkee? niinku tietokoneessa monesti ku sammuttaa ja jääny joku ohjelma päälle tulee se lopeta ohjelma.tiedäppä tuota.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Minulla tuo piippaus kuuluu silloin kun koneen sammuttaa ja levy on sisällä, ei muuten.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Jiikax sanoi:
Mulla on käyny tota usein kun sammutan nettiselainta.
Sama täälläkin.
Äsken olin sulkemassa ikkunaa ja siihen kaatui taas, musiikit vaan jää taustalle soimaan.

Ja kun päivittäin pari tuntia surffailee niin about 1krt päivässä kaatuu.:mad:
Aiemmilla firmiksillä konsolin julkaisu päivästä lähtien en muista että olisi montaakaan kertaa näin käynyt, tällä firmiksellä siis ruvennut jumimaan.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Hiikeri sanoi:
Sama täälläkin.
Äsken olin sulkemassa ikkunaa ja siihen kaatui taas, musiikit vaan jää taustalle soimaan.

Ja kun päivittäin pari tuntia surffailee niin about 1krt päivässä kaatuu.:mad:
Aiemmilla firmiksillä konsolin julkaisu päivästä lähtien en muista että olisi montaakaan kertaa näin käynyt, tällä firmiksellä siis ruvennut jumimaan.
Itse olen n. 5-10 min päivässä netissä pleikkarilla, ja melkeinpä joka toinen kerta kaatuu. Se info bar on pois käytöstä. Ja aikaisemmin ei ole ollut tätä ongelmaa.

Kävin kaverin luona, jolla oli 40 gb versio, niin siinä se ohjain oli paljon jämäkämpi, ja sen läpi ei näkynyt. Miksi näin?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Kuukkelius sanoi:
Olikihan kaverilla Dualshock 3?
Ei ollut. Se ohjain oli niiden ainoa (40 gb:n mukana tullut), ja PS-valikossa pelin aikana ei ollut mitään erikoista.
 
Vastaus: Ps3 kuva katoaa ( häviää) joskus HDMI liitännän kautta

CNero sanoi:
Itsellä samanlainen vika ja ongelma ratkeaa, kun ottaa virtajohdon televisiosta n. 5 minuutiksi pois. Ongelmaa ei esiinny muilla laitteilla kuin pleikalla, joten vika todennäköisesti juuri pleikassa.

do diin, pitkästä aikaa hävis kuva Ps3 kun näpräsin tykistä ps3 ja digiboxin välillä. kokeilin nyt, että laitoin pelkästään tykin sammuksiin, ja otin virtajohdon pois 15min, niimpä se kuva tulla tupsahti takasin kun pukkas tykin takasin päälle.
 
Vastaus: Ps3 kuva katoaa ( häviää) joskus HDMI liitännän kautta

Mulla on kanssa muutamia kertoja kuva hävinny ja oon sitten heiluttanu hdmi kaapelia hieman niin kuva on palannu. Taitaa olla pleikkarin hdmi-kytkennässä jotain pientä kosketus häikkää.
 
Vastaus: Ps3 kuva katoaa ( häviää) joskus HDMI liitännän kautta

Mulla on Panasonicin PT-AE700 tykin kanssa joskus samoja ongelmia eli kuva joskus häviää eikä suostu tulemaan takaisin.
Ilmeisesti kaapelista tulee jotain häiriö signaalia joka jumittaa tykin HDMI puolen.

Tätä sattuu silloin tällöin kun PS3 muuttaa kuva asetuksia esim peliä käynnistäessä / PS2 emulaattorin puolelle mentäessä / DVD leffaa käynnistellessä.

Vika korjaantuu kun sammuttaa tykin ja PS3:sen ja käynnistää sittten kummankin uusiksi.
 
Vastaus: Ps3 kuva katoaa ( häviää) joskus HDMI liitännän kautta

MapaX sanoi:
Mulla on Panasonicin PT-AE700 tykin kanssa joskus samoja ongelmia eli kuva joskus häviää eikä suostu tulemaan takaisin.
Ilmeisesti kaapelista tulee jotain häiriö signaalia joka jumittaa tykin HDMI puolen.

Tätä sattuu silloin tällöin kun PS3 muuttaa kuva asetuksia esim peliä käynnistäessä / PS2 emulaattorin puolelle mentäessä / DVD leffaa käynnistellessä.

Vika korjaantuu kun sammuttaa tykin ja PS3:sen ja käynnistää sittten kummankin uusiksi.
Kokeilkaapas tykkimiehet sitä, että siirrätte tykistä vain toiselle kuvalähteelle (siis tyhjälle esim. komponentti tai komposiitti) ja siitä takaisin HDMI:lle. Säästää tykkiä, kun ei tarvitse rampata tykkiä (lamppua) päälle ja pois ja päälle. :)
 
Vastaus: Ps3 kuva katoaa ( häviää) joskus HDMI liitännän kautta

pziuz sanoi:
Kokeilkaapas tykkimiehet sitä, että siirrätte tykistä vain toiselle kuvalähteelle (siis tyhjälle esim. komponentti tai komposiitti) ja siitä takaisin HDMI:lle. Säästää tykkiä, kun ei tarvitse rampata tykkiä (lamppua) päälle ja pois ja päälle. :)

Tuota tuli kokeiltua heti ensimmäisenä.
Laitoin komponentille ja sillä kyllä XO näytti kuvaa mutta eipä tuosta ollut apua tuohon HDMI ongelmaan.
Ainut keino on tosiaan sammuttaa tykki ja laittaa takas käyntiin. Onneksi tuota menee sekaisin noin kerran kuukaudessa, niin eipä tuo ongelma ole.

3100 tuntia näyttää olevan tykin mittarissa ja ensimmäinen lamppu menossa :D
 
Vastaus: Ps3 kuva katoaa ( häviää) joskus HDMI liitännän kautta

Myin edellisen plegen.. joten nyt uusi hdmi piuha ja 40gb ps3 ja sen jälkeen aina välillä kun laitan ps3 päälle niin kuva asetukset ovat kadonneet tai siis eli ei näytä full hd vaa se 500 jotai ei kauhean paha mutta kyllä vähän ärsyttävä välillä.

Onko noissa hdmi piuhoissa paljonkin eroja? Ostin 2 kpl huuto.netistä ja vain toinen näyttää full hd toinen vain 720p aika kusetuksen makua kyllä mistä sitä voi tietää mikä käy ja mikä ei kun kaikissa lukee vain perus setti..
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Olin ajatellut hyödyntä telkkarini 1080p resoluutiota kaikissa peleissä, ja laitoin 720p ja 1080i tuen pois päältä näyttöasetukista kuvitellen,että kyllähän kaikki pelit skaalataan 1080p resoluutioon jos ouputtina ei muuta ole. No, väärin meni :( Osa skaalautuu nätisti, mutta aika iso osa tippuukin 576p tai jopa 480p resoluutioon. Esim. Warhawk ja Yakuza demo menevät 1080p:nä, vaikka ovatkin natiivisti 720p, mutta esim. Motorstorm tippuu 576p resoluutioon, jos 720p:tä ei ole tarjolla.

En tiennytkään, että peleissä itsessään pitää olla joku tuki 1080p skaalaukselle. Ei tämänkään oppimiseen mennyt ihan vuottakaan :rolleyes:
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

En tiennytkään, että peleissä itsessään pitää olla joku tuki 1080p skaalaukselle. Ei tämänkään oppimiseen mennyt ihan vuottakaan :rolleyes:
Eivät ne tosiaan itsekseen 1080p:ksi asti skaalaudu, joten kannattaa pitää kaikki resot valittuna.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Nyt kaipaisin pientä vinkkiä. Olen gotsent ohjelmalla konvertoinut mkv tiedoston ps3:lle sopivaksi. Videotiedosto on kuitenkin isompi kuin sallittu 2gt. Millä ohjelmalla saan jaettua sen kahteen osaan? Yhdellä ohjelmalla kokeilin, mutta se ei tunnistanut ko tiedostoa, ohjelman nimeä en edes muista.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Kertokaas viisaat, mitä tapahtuu jos kone sanoo poks. Vaihtaako Sony/NF koneen suoraan jossakin vai pitääkö se kiikuttaa liikkeeseen? Haen takaa sitä, jos ei ole kuittia tallessa.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Kertokaas viisaat, mitä tapahtuu jos kone sanoo poks. Vaihtaako Sony/NF koneen suoraan jossakin vai pitääkö se kiikuttaa liikkeeseen? Haen takaa sitä, jos ei ole kuittia tallessa.
Ilman kuittia voi olla vähän hankalaa. Nordisk Film vaihtaa Pleikkarisi aina uuteen, kunhan laitteen on palauttanut kuitin kanssa ostoliikkeeseen. (Jos vika ei siis estä normaalia XMB-käyttöä, kannattaa ennen palautusta kopsia kaikki oleellinen talteen.)
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Ilman kuittia voi olla vähän hankalaa. Nordisk Film vaihtaa Pleikkarisi aina uuteen, kunhan laitteen on palauttanut kuitin kanssa ostoliikkeeseen. (Jos vika ei siis estä normaalia XMB-käyttöä, kannattaa ennen palautusta kopsia kaikki oleellinen talteen.)

Asia selvä, eli ilman kuittia voi olla melko tukalat paikat saada konetta huoltoon/vaihtoon?

Tackar.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Asia selvä, eli ilman kuittia voi olla melko tukalat paikat saada konetta huoltoon/vaihtoon?
Voihan sitä aina yrittää. Hyvällä tuurilla myyntiliikkeellä on maksujärjestelmässään kuittisi tallessa ja jos onnistut todistamaan, että olet koneen laillinen omistaja ja maksaja, saat kuitista kopion. Sitä en tiedä, miten Nordisk Film suhtautuu esim. kilpailusta voitettuun konsoliin.

PS. Kaikkien vähänkään arvokkaampien laitteiden kuitit on aina syytä pitää hyvässä tallessa ja mieluusti vielä valokopioida.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Voihan sitä aina yrittää. Hyvällä tuurilla myyntiliikkeellä on maksujärjestelmässään kuittisi tallessa ja jos onnistut todistamaan, että olet koneen laillinen omistaja ja maksaja, saat kuitista kopion. Sitä en tiedä, miten Nordisk Film suhtautuu esim. kilpailusta voitettuun konsoliin.

PS. Kaikkien vähänkään arvokkaampien laitteiden kuitit on aina syytä pitää hyvässä tallessa ja mieluusti vielä valokopioida.

Juu itse pidänkin niistä hyvää huolta, mutta nyt on mielessä käytetyn koneen osto ja sen takia asia vähän askarrutti mieltä.
 
Ylös Bottom