Netflixin 18€/kk on jo siinä että painaako peru tilaus -nappia. Jos hinta nousee 20€+ niin sitten aika moni painaa sitä peru tilaus -nappia. Voisin lyödä vaikka vetoa, että alkavat ahneiksi ja nostavat 27€ hinnan.
Tuo 18 euroa on vielä siitä ärsyttävä että hinnoitteluun on laskettu sisään useampi laite. Itse ottaisin mieluiten tilauksen, jossa olisi 4K vain yhdelle laitteelle mutta ei, minun pitää maksaa myös useammasta laitteesta.
Nämä palvelut tarvitsisivat kipeästä järkevämpää hinnoittelua, jossa maksu muodostuisi laadun + laitteiden perusteella. Mutta selvästikin tuo tapa niputtaa nuo ominaisuudet yhteen tuo parempia tuloksia.
Tässä siis nykyinen hinnoittelu:
Perus (9,49 €/kk): 720p-kuvanlaatu, katselu yhdellä laitteella kerrallaan.
Tupla (13,99 €/kk): 1080p-kuvanlaatu, katselu kahdella laitteella kerrallaan.
Perhe (17,99 €/kk): 4K-kuvanlaatu ja tilaääni, katselu neljällä laitteella kerrallaan.
Miksei voisi olla vaikka näin:
Turha 720p yhdelle laitteelle: 5 euroa (koska 720p, oikeasti, ei ole tuonkaan arvoinen)
Perus 1080p yhdelle laitteelle: 7 euroa
Järkevä 4K yhdelle laitteelle: 9 euroa
Lisälaitteet nostaisi hintaa seuraavalla tapaa:
720p lisälaite: 2 euroa (koska ei ole minkään arvoinen)
1080p lisälaite: 3 euroa
4K lisälaite: 4 euroa
Mutta turha edes toivoa tällaista. Ilmeisesti tuollainen olisi kuluttajille "liian vaikeaa" ja selkeästikin "helppoudesta" halutaan maksaa isojakin summia enemmän vuodessa. Kertoohan tästä jo digin yleistyminen, olkoonkin että siellä on edes jokin logiikka olemassa. Näissä tilauksissa maksaa ekstrasta.
Tosin jos Netflix ja muut sallivat, niin ryhmätilaus, jossa jokainen osallistuja maksaa osansa olisi ihan järkevä. Mutta eikös se nimenomaan ole haluttu estää? Täytyy sanoa että tuo 18 euroa jaettuna neljällä ei olisi paha ja voisi sillä hintaa jo pitääkin tilausta päällä. Tuo minun ehdotukseni muuten olisi kalliimpi mitä nykyinen perhetilaus neljälle jaettuna. Joten ehkä ei pitäisi antaa noille ideoita (koska täältähän ne bisnesstrategiansa lukevat).