Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The BigBang
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Onko mitään turvallista tapaa sammuttaa tuo?
Pidä sitä virtanäppäintä painettuna siihen asti, että konsoli päästää muutaman nopean piippauksen ja sammuu.

Tässä taas asetin puhelimen ps4:n päälle, mikit kohti tuuletinta:
Tämä ~40dB olisi mun mielestä ihan siedettävä taso. Mä olen kaikki mittaukset tehnyt vastaavalla tavalla konsolin päältä.

Mulla näytti tältä Watch_Dogsissa:
Näytä liitetiedosto 12737

Ihan niinkuin vertailuksi, mulla on kotona tollainen aika robusti, iso, noin 10v vanha lattiatuuletin:
Näytä liitetiedosto 12736

Ja mittaus aivan sen vierestä, (ei ilmavirrasta), kun tuuletin on täysillä:
Näytä liitetiedosto 12735

Ääni mikä tuosta lattiatuulettimesta tulee, on mun subjektiivisesta kuulovinkkelistä aika kova. Häiritsee minua, jos pitää jotain kuunnella. Laitan yleensä pienelle tai kiinni, jos katselen telvisiota, kuuntelen musiikkia tai pelaan, ellei ole ihan tuskainen helle. Ehkä olen kohtuuton, mutta mun mielestä olohuoneen viihde-elektroniikan ei pitäisi pitää kovempaa meteliä, kuin tuollainen suuri lattiatuuletin.

Pidä sitä virtanäppäintä painettuna siihen asti, että konsoli päästää muutaman nopean piippauksen ja sammuu.

Eikös PS3:lla nuo piippaukset meinannu että jotain ongelmia sammuttamisessa? Muistelen ainakin että aina pelin jäädyttyä, konsoli piippasi kolme kertaa sammuttaessa. Tässä uudessa se on sitte normaalia?

Eikös PS3:lla nuo piippaukset meinannu että jotain ongelmia sammuttamisessa?
Ihan samaa merkitsevät PS4:lläkin. Ja totta kai siinä jotain ongelmaa on ollut, kun ei ole normaalisti sammunut. Tuolla tavalla konsoli kuitenkin koettaa tehdä parhaansa, ja se on turvallisempi vaihtoehto kuin nypätä virtapiuha irti.

Yleisin syy niihin sammutuksen aikana tuleviin piippauksiin on jokin jumiin jäänyt (tausta)prosessi tai -sovellus. Päällepäinhän sitä ei pysty mitenkään sanomaan, että mikä siellä on ollut jumissa tai mistä syystä. Vaarallista se ei kuitenkaan ole.

Eli mittasit konsolin päältä ja konsoli pystyasennossa? Ota uusiksi ja nyt mittaus sieltä pelipisteeltä, jossa istut pelatessa. Valokuva mittaustilanteesta olisi kiva.
Minkä ihmeen takia? Mä mittaan äänen sieltä missä se syntyy, jotta mä saan selville kuinka paljon se tuottaa ääntä. Tottakai pelipaikalla desibelit ovat pienemmät, mutta se ei mittaakaan sitä kuinka paljon konsoli tuottaa ääntä. Mittaamalla äänen lähteestään, mä voin vertailla samalla tavalla mitattaessa eri konsoleita, vaikka ne on fyysisesti eri paikoissa pelipisteeseen nähden. Ja verrata mitattua tulosta vaikka lattiatuulettimen tuottamaan ääneen, tai Omenanraadon vastaavanlaiseen mittaustulokseen.

Eihän tämä nyt supertieteellistä ole, mutta varmasti suuntaa antavaa.

Noniin eilen ostin uuden ps4 gamestop espoo. Noh kone toimii muuten psitsi netti on aivan järkyttävän hidas niin piuhan kanssa kuin wifillä. Download speed 25-38Mt js upload 15-25 Mt..
Laitan läppärii nettipiuhan kii ja kokeilen nopeutta ni mittari näyttää että kyllä koneelle työntää 42megasta :d

Eilen latasin pleikkarii uuen UFC demon ja kesti 1h 40min, noh xbox 360llä latasin liki samankokosen tiefoston ja meni muutama minuutti..
Missäköhä vois olla vikaa ku selvästi netti toimii taloudessa mutta ei sit pleikkarilla kuitenkaa.

Siellä on E3 pelimessut ruuhkauttanut pleikkarin netin. Tästä oletettavasti johtuu.

Tänää töihin lähtiessä vielä kokeilin ja tosiaa anto speksit
NAT 1 ja downloadspeed 38Mt upload 22Mt. Kyl nyt on vikaa jossain, tommosilla yhteyksillä jtn ladattavia pelejä saa 18tuntia latailla storesta.

Onkos kellään ollut vikaa noissa usb-porteissa? Pätkii tuota yhteyttä jatkuvasti, molemmissa porteissa. Ohjaimen lataus ei onnistu, kuulokkeet kun liittää niin yhteys katkeaa jatkuvasti. Laitoin piuhalla usb-jakajan porttiin, ja sen kautta kyllä toimii. Kai tuo huoltoon menee kunhan kesälomat alkaa.

Onkos kellään ollut vikaa noissa usb-porteissa? Pätkii tuota yhteyttä jatkuvasti, molemmissa porteissa. Ohjaimen lataus ei onnistu, kuulokkeet kun liittää niin yhteys katkeaa jatkuvasti. Laitoin piuhalla usb-jakajan porttiin, ja sen kautta kyllä toimii. Kai tuo huoltoon menee kunhan kesälomat alkaa.
Itselläni ovat kuulokkeet sekä latauskaapeli toiminut moitteettomasti.

No niin, tuli tänään amazon.uk:sta uusi ps4, kun sinne viime viikolla kirjoittelin että fööniltä kuulostaa. Hyvää palvelua sieltä päästä, 30 päivää aikaa lähettää toinen takas :)

Uudessa tosin on millin syvyinen 2-3cm naarmu päällä takaosan lähettyvillä :mad:, liekkö kiinalaiset tiputtaneet tehtaalla, noh yritän olla siitä välittämättä.

ÄÄNEKKYYDESTÄ:

Vanhaan verrattuna äänensävy on jonkin verran miellyttävämpi, vanhan tuuletin pitää ärsyttävää korkeahkoa ulvontaa etenkin kovilla kierroksilla, jota ei vaan voi olla kuulematta pelatessa. Uusi ainakin nyt killzonella pelatessa piti siedettävämpää tasaisemman kuuloista ääntä, tosin ei todellakaan mitään äänettömään verrattavaa. Uudenkin siis kuulee pelatessa, mutta sanoisin että siedettävä(mpi) on.

Joten on niissä koneissa eroja, voi olla että jollain täällä on oikeasti "äänetön" aka ei kuule peliäänten yli edes killzonella. Nyt tuo lataa pelejä niin ei tuota pc:n äänen yli juuri kuule paitsi alle puolen metrin päästä kyllä viimeistään, vanhan kuuli ihan idlenäkin yleensä kauemmaskin. Tällä hetkellä kone napottaa jakkaralla pehmeän hiirimaton päällä avoimella paikalla, en ole vielä ehtinyt kokeilla tv-tasolla.

Tietty voisi valittaa tuosta naarmusta ja yrittää uudelleen, mutta pitää nyt ensi viikko testailla ja katsoa sitten :D

Jos ne desibelit pyörii siellä yli 60 db niin lähtisin kyllä koittamaan vaihtoa, ei niiden noin kovaäänisiä pitäisi olla. Kävin gigantissa ja siellä oli pystyssä(muistaakseen ilman jalustaa) pyörimässä joku jalkapallopeli pleikkarilla ja sai tunkea korvan ihan kiinni että jotain kuului, tässä tapauksessa oli joko "äänetön" konsoli tai sitten kaupassa on sen verran erilainen akustiikka ja taustamelua että se selitti tämän.

Luulisin, että todennäköisesti tässä kyse on konsolien eroista sekä ihmisten eroista.

TEORIA PLEIKKARIEN EROISTA:

Osalla voi olla huonompi kuulo parempi kuulo, tai vaikka kuulo olisi yhtä "hyvä", niin jotkut ovat herkempiä ihmisiä ja toiset epäherkempiä, tässä tapauksessa herkempiä havannoimaan ympäristöään ja käyttämään aistejaan jne. Eli vaikka jonkin mielestä oma kone on äänetön eikä sitä varmasti kuule sohvalle pelatessa, niin herkempi ihminen saattaa sanoa että kuuleehan tuon ihan selvästi tähän. Onhan introvertit jotka on "sisäänpäin suuntautuneita" tunnetusti herkempiä havainnoimaan ympäristöään kuin extrovertit jotka taas keskittyy suuntautumaan ulospäin eivätkä osaa/tajua/huomaa niin helposti pikkujuttuja. Itse olen selkeästi introvertti joten ehkäpä se omaltaan lisää omaa koettua äänentasoa pleikkarista ja muista härveleistä, esim jossain pippaloissa jos jotkut extrovertit soittaa musiikkia niin minusta tuntuu jo että korviin sattuu, kun nämä vaan nostaa omaa puhettaan huutoon asti että saavat huudettua sen musiikkinsa yli :D

Pitääkö kenekään muun PS4 sammuneena ärsyttävää ääntä? Omani pitää korkeaa ininää jos johto on seinässä, mutta laite pois päältä.

Pitääkö kenekään muun PS4 sammuneena ärsyttävää ääntä? Omani pitää korkeaa ininää jos johto on seinässä, mutta laite pois päältä.

Tuleeko se vinkuna PS4 takaosasta? Saattaa olla virtalähde joka vinkuu, kun tietokoneissakin on ollut noita "vinkujia".

Tuskin siitä mitään haittaa on, mutta ärsyttävää se on kuiteskin.

Tuleeko se vinkuna PS4 takaosasta? Saattaa olla virtalähde joka vinkuu, kun tietokoneissakin on ollut noita "vinkujia".

Tuskin siitä mitään haittaa on, mutta ärsyttävää se on kuiteskin.

Virtalähdettä itekkin veikkaan. Mahdotonta sanoa mistäpäin laitetta ääni tulee. Pikkuvika, mutta ääni alkaa välillä ottaa korviin jos ympärillä on muuten hiljaista :D
Ääni siis on tosi pieni, mutta tollasen korkeen ininän huomaa selvästi jos on hetken aikaa ollu muuten hiljaista. Sen kanssa voi kyllä elää, mutta ihan vaan mielenkiinnosta kyselin onko muut huomannut samaa PS4:ssä.

Eiks noiden molempien tattien pitäisi "napsua" kun niitä painaa? Mulla on ollut nyt pari päivää PS4 ja vasen tatti ei napsahda enää kun sitä yrittää painaa. Ground Zeroesia olen pelannut ja Big Boss lähtee kyllä juoksemaan kun tattia painaa, mutta kaipaisin sitä napsetta. Toivottavasti tämä ei ole esimakua tulevasta... Ohjaimella on pelattu ehkä 3 tuntia ja nyt jo alkaa hajoamaan!

Ohjaimella on pelattu ehkä 3 tuntia ja nyt jo alkaa hajoamaan!
Takuuvaihtoon vaan. Turha maanantaikappaleiden kanssa on kärvistellä, kun voi maksutta vaihtaa toimivaankin.

Takuuvaihtoon vaan. Turha maanantaikappaleiden kanssa on kärvistellä, kun voi maksutta vaihtaa toimivaankin.

Meinaatko että tämä ois jo riittävä syy? Noh pitää kattoo miten tämä tästä kehittyy. Nappi sinänsä kuitenkin toimii.

Ylös Bottom