Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Konsolilla on kyllä 24 kk takuu. Näin minulle sanottiin ainakin gamestopissa.

Kyllä se yleisesti on 12kk, ellet ole lisätakuuta ostanut. Valmistajan virhevastuu taas saattaa olla hieman pidempi.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Konsolilla on kyllä 24 kk takuu. Näin minulle sanottiin ainakin gamestopissa.
Se on Gamespotin oma takuu. Muuten se on se vuosi (jonka jälkeen virhevastuu jatkuu vielä muutaman vuoden).
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Se on Gamespotin oma takuu. Muuten se on se vuosi (jonka jälkeen virhevastuu jatkuu vielä muutaman vuoden).

Onko toi GameStopin pidennetty takuu muuten automaattisesti mukana kaikissa sieltä ostetuissa, vai joku "maksullinen lisätakuu", kuten esim. Gigantissa usein tarjotaan moneenkin tuotteeseen?
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Prismasta ainakin saa kahden vuoden takuulla, ainakin oli silloin kun itse ostin ps4:n.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Onko kellään mitään tietoo et minkä takia pleikka menee ihan jumii ku yritän siirtää videoo muistitikulle?
Menee ihan sekasin eikä mee minnekkää lopulta käynnistyy uusiks ja antaa virhekoodin
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Onko kellään mitään tietoo et minkä takia pleikka menee ihan jumii ku yritän siirtää videoo muistitikulle? Menee ihan sekasin eikä mee minnekkää lopulta käynnistyy uusiks ja antaa virhekoodin

Olethan formatoinut tikun fat-32 muotoon? Videotiedoston siirto on erittäin hidasta ja kestää.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Onko kellään mitään tietoo et minkä takia pleikka menee ihan jumii ku yritän siirtää videoo muistitikulle?
Menee ihan sekasin eikä mee minnekkää lopulta käynnistyy uusiks ja antaa virhekoodin
Löysin ongelmaa ratkaisun.
Ilmeisesti pleikka ei anna kopioida codista videoo koska kaikista muista peleistä onnistuu
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Olethan formatoinut tikun fat-32 muotoon? Videotiedoston siirto on erittäin hidasta ja kestää.
Joo kyllä olen.
Jostain syystä ei rupenut missään vaiheessa siirtämään codin videoo,
Venasin viis minaa ja ei tapahtunu mitää ja pleikka ihan jumissa lopuks ruutu meni pimeeks ja venasin uuden viis minaa ja sitten käynnisty uusiks.
Nyt tosiaa trialsin videoo siirrän tikulle ja hyvin kopioi, onkohan se kodin video jotenkin vioittunut?
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

7.8 ostettu masiina lähti takaisin markettiin. Uusi konsoli tilalle. Takuuvaihto toimi hyvin Citymarketissa. Konsoli oireili jo heti ensimmäisenä päivänään.

  • Ensimmäisellä käynnistyksellä kone oli boottiloopissa
  • Konsoli piippaili n. minuutin ajan, kuin joku painelisi eject näppäintä satunnaisesti
  • Ensimmäistä levyä sisään syöttäessä konsoli sylkäisi levyn ulos. Ulostettuaan levyn se ulosti sitä lisää niin että levy lenti konsolista pihalle. Sen jälkeen ei ottanut enään levyä sisään ja selvästi kuului kun kone koitti pari kertaa minuutissa poistaa olematonta levyä sisältään. Eject-näppäin ei enään reagoinut lainkaan.

Vähän aikaa kikkailin ja sitten lompsin kauppaan ja vaihto sujui ongelmitta. Kuulemma ensimmäinen PS4-konsoli joka heille tulee takaisin.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Hieman erikoisempi ongelma on ilmennyt ps4:n kanssa.

Noin tunnin pelaamisen jälkeen ohjain sekoaa noin 10 sekunniksi, ei ota komentoja vastaan tai ne tulevat parin sekunnin viiveellä. Tämä toistuu noin vartin välein ensimmäisen "kohtauksen" jälkeen.

Itse veikkaan että tuo liittyy jotenkin tuohon sonyn wireless 2.0 headsettiin, jota tulee käytettyä aina välillä, sekoilee juuri silloin. En ole huomannut että tekisi tuota normisti kajareilla pelatessa.

Tässä on eräällä foorumilla käyty samaa ongelmaa lävitse;

community.us.playstation.com/t5/PlayStation-Peripherals-Support/Intermitant-Input-Lag-between-Controller-and-PS4/td-p/42225733

Tuolla joku sanoo että olisi kyseessä rautapuolen vika. Vaikea uskoa, sillä kone on julkkarissa ostettu ja rautapuolen vika olisi varmaan ilmennyt aiemmin.

Pelaan noin 3-4 metrin päässä pleikkarista, eikä pelatessa ohjaimen ja pleikan välillä ole esteitä heikentämässä signaalia.

Onko muut kokeneet vastaavaa? Vielähän koneella onneksi takuuta on tuohon marraskuun lopulle asti, jos nyt tarvii huoltorumbaan lähteä.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Moro, PS4 ei nyt varsinaisesti ole rikki, mutta pari juttua ihemyttää...

kun kerran sammutin konsolin normaalisti näytöllä olevasta Virta kohdasta konsoli sammui (valkoinen valo vilkkui) useita kymmeniä sekuntteja kun normi aika itellä on n. 10 sekuntia.

ja

Konsolia sammuttaessa LED valon sammuessa kuuluva "naks" -ääni on siirtynyt siihen kohtaan kun laitan pistorasiaan virrat siitä sen omasta punaiseta kytkimestä, ääni kuuluu myös kun katkaisen virran pistorasiasta.

Muilla vastaavia havaintoja?
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

... kun kerran sammutin konsolin normaalisti näytöllä olevasta Virta kohdasta konsoli sammui (valkoinen valo vilkkui) useita kymmeniä sekuntteja kun normi aika itellä on n. 10 sekuntia.
Aivan normaalia ja vaaratonta. Konsoli oli todennäköisesti kirjoittamassa jotain dataa kiintolevylle siinä kohtaa, ja homma haluttiin vetää kunnialla loppuun.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Hieman erikoisempi ongelma on ilmennyt ps4:n kanssa.

Noin tunnin pelaamisen jälkeen ohjain sekoaa noin 10 sekunniksi, ei ota komentoja vastaan tai ne tulevat parin sekunnin viiveellä. Tämä toistuu noin vartin välein ensimmäisen "kohtauksen" jälkeen.

Itse veikkaan että tuo liittyy jotenkin tuohon sonyn wireless 2.0 headsettiin, jota tulee käytettyä aina välillä, sekoilee juuri silloin. En ole huomannut että tekisi tuota normisti kajareilla pelatessa.

Tässä on eräällä foorumilla käyty samaa ongelmaa lävitse;

community.us.playstation.com/t5/PlayStation-Peripherals-Support/Intermitant-Input-Lag-between-Controller-and-PS4/td-p/42225733

Tuolla joku sanoo että olisi kyseessä rautapuolen vika. Vaikea uskoa, sillä kone on julkkarissa ostettu ja rautapuolen vika olisi varmaan ilmennyt aiemmin.

Pelaan noin 3-4 metrin päässä pleikkarista, eikä pelatessa ohjaimen ja pleikan välillä ole esteitä heikentämässä signaalia.

Onko muut kokeneet vastaavaa? Vielähän koneella onneksi takuuta on tuohon marraskuun lopulle asti, jos nyt tarvii huoltorumbaan lähteä.


Mulla on vähän vastaavaa tässä ollut parhaillaan... Kaikki laitteet sijaitsee samassa huoneessa, mutta kirja- ja cd-hyllyn takana laitetornissa, ei siis suoraa näköyhteyttä. PS3:n kanssa ei samassa paikassa mitään yhteysongelmia, mutta PS4:n ohjaimien kanssa alkoi julmettu pätkiminen vastikään. Näköyhteydel toimii taas sitten normaalisti.
-poissuljettu ohjainten viat, tekee samaa useammalla
-en käytä headsettejä tai muitakaan mahdollisesti häiritseviä laitteita samalla
-testasin kaverin PS4:llä, sillä hetkellä toimi normaalisti...
-...joten ajattelin laittaa omani huoltoon ja hain cittarista tarjousplegen tilalle (toinen menee kakkoskoneeksi makkariin)...
-...ja siinä sama vika/ominaisuus heti uutena. Enpä sitten taida laittaakaan tota huoltoon, makkarissa toimii normaalisti, tosin etäisyyskin on vaan 1.5m konsolil ja ohjaimel.

Todennäköisiä/mahdollisia syitä omassa tapauksessani:
-PS4:n ohjainten yhteys huonompi kuin PS3:lla (maailmalla vastaavia tapauksia, kuten lainauksen linkistäkin löytyy)
-asun kerrostalossa, ja mulla on ollut yhteysongelmia myös joidenkin bluetooth hiirien ja näppisten kanssa ihan näköyhteydessäkin --> jollain naapurilla saattaa olla häiritsevä härveli sopivalla taajuudella (sopisi siihen että ongelma tuntuu esiintyvän vain ajoittain)
-nykyinen vika alkoi nyt helteillä (ad. 30astetta sisällä), eli PS4:n sisuskalut ei välttämättä tykkää kuumasta (oma on laitetornissa eristetty niin ettei pääse vetämään kuumaa poistoilmaa takaisin sisään koneeseen, mutta tähän vaivaan ei näytä auttavan)

Oma ratkaisu tällä hetkellä:
-siirrän PS4:n suoraan näköyhteyteen sohvan kanssa, eli tuohon välissä olevaan kirjahyllyyn (negatiivisina puolina vaatii 7m HDMI-piuhaa vahvarille ja 5m virta- ja verkkopiuhaa, sekä ei enää ole niin äänetön kuin tuolla hyllyn takana)
-periaatteessa ratkaisu olis voinu olla ohjaimen yhdistäminen langallisesti (mulla tulee tohon lähelle jo yks pitkä usb-piuha), mut sekin ois korjannu vaan yhden ohjaimen ongelman.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Mun kone ei oo vieläkään tullu huollosta(ollut yli 2kk). Tukeen oon soitellut, mut ne ei tiedä mitään mun koneesta. Ne on luvannu soittaa sinne service centteriin ja ilmottaa sit mulle, mut mitään ei oo kuulunu. Pitäiskö alkaa jo huolestumaan.
No nyt ne sitten myöntää että on hukannu mun koneen. Jouduin lähettää niille sen lähetystodistuksen, ja sitä vastaan lähettävät mulle toisen konsolin. Sen päätin että konetta en enään huoltoon laita, ennen kun savu siitä nousee...
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

No nyt ne sitten myöntää että on hukannu mun koneen. Jouduin lähettää niille sen lähetystodistuksen, ja sitä vastaan lähettävät mulle toisen konsolin. Sen päätin että konetta en enään huoltoon laita, ennen kun savu siitä nousee...
Et ole yksin. 2kk ollut PS4 reissussa, ja myyjäliikkeeltä sain jo kuulla että Sony Tuki oli kertonut että konsoli on jo löytänyt tiensä mulle. Mun tietämättä koko asiaa.
:eek:

Ei kai tästä voi muuta sanoa kuin että amatöörien puuhastelua. Ja mitä ilmeisemmin, Sonyn PS4 takuuhuolto on todella rajusti kuormitettu.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Tuskin kuitenkaan. Pleikkarilla vikaantumisprosentti on todella matala. Siitä kertoo osaltaan Verkkokauppa.comin huoltoprosentti: 1,83%.
Sony Tuessa on itte myönnetty asia, ja saman suuntaisia kommentteja olen kuullut kun olen keskustellut myyjäliikkeen kanssa. Ja kun kaveri on keskustellut takuuhuoltoon palauttamansa PS4:n myyjäliikkeen kanssa, joka on eri kuin omani. Mutta täällähän se kategorisesti kielletään Nisupullan toimesta minuuttien sisällä asian mainitsemisesta, joten ongelmaa ei onneksi ole.
:rolleyes:
 
Ylös Bottom