Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Et ole yksin. 2kk ollut PS4 reissussa, ja myyjäliikkeeltä sain jo kuulla että Sony Tuki oli kertonut että konsoli on jo löytänyt tiensä mulle. Mun tietämättä koko asiaa.
:eek:

Ei kai tästä voi muuta sanoa kuin että amatöörien puuhastelua. Ja mitä ilmeisemmin, Sonyn PS4 takuuhuolto on todella rajusti kuormitettu.

Ettei nyt kuitenkin tässä olisi kyse jostain informaatiokatkoksesta jälleenmyyjän kohdalla. Tai vaihtoehtoisesti sitten joku logistiikkaongelma...
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Sony Tuessa on itte myönnetty asia, ja saman suuntaisia kommentteja olen kuullut kun olen keskustellut myyjäliikkeen kanssa. Ja kun kaveri on keskustellut takuuhuoltoon palauttamansa PS4:n myyjäliikkeen kanssa, joka on eri kuin omani. Mutta täällähän se kategorisesti kielletään Nisupullan toimesta minuuttien sisällä asian mainitsemisesta, joten ongelmaa ei onneksi ole.
:rolleyes:
Joo kyllä mullekkin on sanottu tuessa, että huolto centterissä on ruuhkaa.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

No sekö ei ole tuosta huolimatta mahdollista, että huollossa voi olla alimiehitystä?
Huollon alimiehitys lienee ihan tosiasia, mutta se ei tosiaan tarkoita sitä, että huoltoon päätyisi huomattavan iso prosentti markkinoilla olevista konsoleista. Ja varsinkin niin kauan kuin tilanne on tuollainen, Sonyllekin voisi olla fiksumpaa tarjota suoraan uutta konsolia tilalle, kuin antaa käyttäjien kärvistellä viikko- tai jopa kuukausitolkulla täysin ilman PS4:ä.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

No sekö ei ole tuosta huolimatta mahdollista, että huollossa voi olla alimiehitystä?

Kyseisessä tapauksessa oli myyjäliikkeestä kerrottu konsolin jo lähetetyn Sonyn huollosta asiakkaalle. Joko hukkunut matkalla tai sitten seisoo jossain logistiikan ketjussa? Mikäli kysymys olisi todellisesta ruuhkasta, olisi asiasta noussut jo suuret otsikot täällä ja maailman pelimediassa. En kuitenkaan löydä asiasta mitään.

2kk ollut PS4 reissussa, ja myyjäliikkeeltä sain jo kuulla että Sony Tuki oli kertonut että konsoli on jo löytänyt tiensä mulle. Mun tietämättä koko asiaa..
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Mistäköhän johtuu, että mun PS4 tuntuu välillä kadottavan nettiyhteyden kokonaan...saattaa siis toimia vaihdellen 10min-30min ihan normaalisti, kunnes Pleikka ns. kadottaa nettiyhteyden minuutin tai parin ajaksi, tämän huomaa Pleikan dashilla ollessa esim. siitä, että ne uutiset ei lataa, eikä kaverilista lataa, eikä Storekaan lataa. Eli netti ei varsinaisesti katkea, menee vain niin hitaaksi ettei voi ladata mitään. Sitten sen minuutin tai parin jälkeen homma toimii taas ihan normaalisti. Outoa minusta...tuo ongelma on siis ollut ihan Pleikan ostosta lähtien, noin kuukausi sitten sen ostin. Eli ei ole mitenkään vasta tullut ongelma, mutta tuon sen vasta nyt esiin täällä.

Ja tosiaan, tämä ongelma siis dashilla lojuessa, mulla kun ei mitään pelejä tuolle vielä ole. Destinyn betaa kyllä pelasin monta tuntia silloin kun se oli sen viikonlopun auki, ja koko viikonlopun aikana taisi kolme kertaa heittää erroria ruutuun. Kaksi kertaa kun pelasin kaverin kanssa ja kerran kun seikkailin ihan itsekseni Marsissa. Tiedä sitten, voiko syyttävää sormea osoittaa kaverini tai Bungien suuntaan, vai johtuiko minun yhteydestäni. Ilman noita muutamaa katkeamista peli kyllä sujui kuin rasvattu koko viikonlopun.

Sen sijaan Netflix on ainakin ihan käyttökelvoton, koska Pleikka tekee noita yhteyden kadottamisia myös sitä käytettäessä. Saatan tyyliin pystyä katsomaan 15min jotain jaksoa ja sitten jakso jäätyy ja alkaa latamaan itseään...jos vain jaksaisi odottaa taas sen pari minuuttia niin sitten jaksoa voi jatkaa hyvillä mielin, mutta kun ei oikein kiinnosta tuollaiset vartin välein tulevat "mainoskatkot" ainakaan itseä. :mad: Xboxilla normaalisti käytän Netflixiä, eikä sillä puolella taas ole ollut mitään ongelmaa...

Itseltä löytyy siis myös X360 ja PS3, nämä veijarit olen aina kytkenyt nettiin niin, että nettipiuha konsolin perseestä kiinni tuohon Buffaloon joka sitten langattomasti ottaa yhteyden tuonne alakerran "purkkiin"...ja aina on toiminut oikein mainiosti...siksi ihmettelen, että miksi tämä PS4 tekee tollaisia outoja minuutin tai parin "katkeamisia" aina välillä, vaikka ihan samalla tyylillä se on netissä kuin aiemmatkin konsolit...pelottaa vain, että kun tuo uusi änäri tulee niin en kai lennä tyyliin joka toisesta pelistä ulos tai vastaavaa.

:confused:
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Huollon alimiehitys lienee ihan tosiasia, mutta se ei tosiaan tarkoita sitä, että huoltoon päätyisi huomattavan iso prosentti markkinoilla olevista konsoleista.

Ei tietenkään tarkoita enkä mä tota noin ajatellutkaan. Vastasin vain väitteeseen, jossa pientä vikaantumisprosenttia käytettiin vasta-argumenttina sille, että huollossa voisi olla ruuhkaa.

Kyseisessä tapauksessa oli myyjäliikkeestä kerrottu konsolin jo lähetetyn Sonyn huollosta asiakkaalle. Joko hukkunut matkalla tai sitten seisoo jossain logistiikan ketjussa? Mikäli kysymys olisi todellisesta ruuhkasta, olisi asiasta noussut jo suuret otsikot täällä ja maailman pelimediassa. En kuitenkaan löydä asiasta mitään.

Aha. Eli vaikka tässäkin ketjussa moni on ilmoittanut kuulleensa huollon ruuhkaisuudesta, niin ei pidä paikkaansa koska isot otsikot loistaa poissaolollaan. Tämä selvä.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Nyt toimii ps4 netflix uusimman päivityksen myötä noitten 5.1 äänien osalta oikein optisella kaapelilla.Äänivalikkoon tulee 5.1 valinta ja hienosti toimii:)
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

XShava: Eipä ole ensimmäinen kerta, kun Storen tuotekuvauksessa on virhe. Ja muiden kokemuksista olen oppinut, että jos on johonkin peliin Season Passin hankkinut, kaikki sisältö kannattaa ladata itse pelin sisältä.

Update! Kaikista suurin punainen lippu on tietysti se, että jos kausikorttiin kuuluvalla jutulla näkyy hinta. Silloin sitä ei pidä missään nimessä lunastaa, koska silloin siitä todellakin joutuu myös maksamaan erikseen. Jos hinta on muuta kuin FREE, kannattaa odottaa. Joskus noissa on ihan Storen puolesta häikkää, ja Season Passin omistajillekin näkyy tuotteen varsinainen hinta jonkin aikaa (ennen kuin virhe korjataan).


Oikeassa olit...jälleen. Ostin sitten tosiaan epähuomiossa erillisversion, yksin toimivan paketin, joka ei vaadi pääpeliä. Tuo kausikortti oikeuttaa lataamaan Intercept - verkkoyhteispelin laajennuspaketin, joka vaatii pääpelin. Tosin ei vielä selvinnyt, mistä se ladataan. Itse pelistä varmaan sitten.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Ongelma on: PS4 päästää jatkuvasti sellaisen levyn eject äänen,vaikka sielä ei ole levyä sisälläkään. Eikä suostu ottamaan levyä vastaankaan. Kukaan törmänny samaan vikaan?
Täytyy vissiin alkaa soittelemaan huollon suuntaan huomenna. Kestihän tuo peräti 6kk,1 levypeli ehti koneessa käydä ja sitten noin 7h katteltu leffoja dvd:ltä.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

PS4 päästää jatkuvasti sellaisen levyn eject äänen,vaikka sielä ei ole levyä sisälläkään. Eikä suostu ottamaan levyä vastaankaan. Kukaan törmänny samaan vikaan?
Yllisveli Pertsa69:llä taisi olla sama vika uunituoreessa PS4:ssään. Se takuuvaihdettiin kiltisti saman tien uuteen käymättä huollon kautta.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Ongelma on: PS4 päästää jatkuvasti sellaisen levyn eject äänen,vaikka sielä ei ole levyä sisälläkään. Eikä suostu ottamaan levyä vastaankaan. Kukaan törmänny samaan vikaan?
Täytyy vissiin alkaa soittelemaan huollon suuntaan huomenna. Kestihän tuo peräti 6kk,1 levypeli ehti koneessa käydä ja sitten noin 7h katteltu leffoja dvd:ltä.
Onko ongelma tämän kaltainen?
http://youtu.be/QqTokStMbNo
Näitä on korjauksineen youtube pullollaan...
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Onko ongelma tämän kaltainen?
http://youtu.be/QqTokStMbNo
Näitä on korjauksineen youtube pullollaan...

Ei toimi tuo kikka. Sillä katottiin leffaa lauantaina ja otettiin levy pois,ei mitään vikaa silloin. Eilen toimi ihan normisti ja nyt illalla kun pistin koneen päälle,niin alkoi pitämään sitä ääntä.

edit: masiina on netanttilasta ostettu, niin täytyypä huomenna koittaa jos sen vaikka saisi vahingossa vaihdettua suoraan uuteen.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Ongelma on: PS4 päästää jatkuvasti sellaisen levyn eject äänen,vaikka sielä ei ole levyä sisälläkään. Eikä suostu ottamaan levyä vastaankaan. Kukaan törmänny samaan vikaan?

Täällä on kohtalontoveri jolla oli sama vika + oma ps4 piippaili 3 virhepiippausta oman mielensä mukaan olipa pleikka päällä, valmiustilassa tai sammutettuna.

Onko ongelma tämän kaltainen?
http://youtu.be/QqTokStMbNo
Näitä on korjauksineen youtube pullollaan...

MrBeach ehdotit tuota "korjausta" minullekin sivulla 12 ja tuo ei ole mikään korjaus. Meillä on vissiin aika eri näkemys korjaamisesta. Selvä vika tuo on ja pleikka kuuluukin viedä takuuhuoltoon eikä lähteä itse korjaamaan.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

PS4:ssä on manuaalinen levynpoistoruuvi ja jos se on löysällä, kone yrittää työntää levyä pihalle joten ensiapuna kannattaa kokeilla kiristää kyseistä ruuvia. Täältä löytyy ohjeet ruuvin paikantamiseen.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

MrBeach ehdotit tuota "korjausta" minullekin sivulla 12 ja tuo ei ole mikään korjaus. Meillä on vissiin aika eri näkemys korjaamisesta. Selvä vika tuo on ja pleikka kuuluukin viedä takuuhuoltoon eikä lähteä itse korjaamaan.

Toi MrBeachin ehdottama "korjaus" on ehkä semmonen hätä ratkaisu.



PS4:ssä on manuaalinen levynpoistoruuvi ja jos se on löysällä, kone yrittää työntää levyä pihalle joten ensiapuna kannattaa kokeilla kiristää kyseistä ruuvia. Täältä löytyy ohjeet ruuvin paikantamiseen.

Tämä toimi,kiitoksia. :) Paikallistin jo eilen tuon ruuvin,mutta silloin vain varmistin että koneessa ei ole levyä sisällä. Mutta tuolla ruuvin kiristys kikalla se nyt korjaantui,toivotaan että ei ole mikään pahemaksi menevä ongelma.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Täällä on kohtalontoveri jolla oli sama vika + oma ps4 piippaili 3 virhepiippausta oman mielensä mukaan olipa pleikka päällä, valmiustilassa tai sammutettuna.



MrBeach ehdotit tuota "korjausta" minullekin sivulla 12 ja tuo ei ole mikään korjaus. Meillä on vissiin aika eri näkemys korjaamisesta. Selvä vika tuo on ja pleikka kuuluukin viedä takuuhuoltoon eikä lähteä itse korjaamaan.
Tarkoitus ei ollut "jumiutua" vain tähän yhteen videoon koska aiheesta löytyy niin monta variaatiota mutta oleppa hyvä vaan...
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Ongelma kun yritän palauttaa käyttöoikeudet PS4:n kautta. Ihan lopussa (128/154) tulee error CE-33945-4. Täällä on hyvä ketju kys. ongelmasta:

http://community.us.playstation.com...hile-trying-to-restore-licenses/td-p/43910226

Pienimuotoisen pohdinnan jälkeen olen päätynyt siihen tulokseen, että Destinyn ennakkotilaus aiheuttaa tämän. Ostin ennakkoon Destinyn perusversion, jonka myöhemmin peruin ja ostin Destinyn Digital Guardian Editionin. Miten teillä muilla, jotka olette tehneet saman kuvion (osto, peruminen ja isomman paketin osto), näkyykö teillä Storessa perus-Destiny "ostettuna"? Eli kun ostaa Digital Guardian editionin, pitäisikö silloin näkyä vain se ostettuna vai molemmat (perus + guardian)?

Lisäksi, mistä hitosta nuo ennakko-ostokset saikaan peruttua?
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Pakko palata tähän asiaan uudestaan, koska kyseessä on maailmanlaajuinen ongelma, johon tällä hetkellä ei ole korjausta.

Ongelma ilmenee siten, että et saa ladattua mitään lisäsisältöä mihinkään peliin

Ongelma lyhyesti mitä on tiedossa tähän asti:

-mene PS4 asetukset, PSN, käyttöoikeuksien palautus
---> jos palkki kulkee loppuun asti ilman ongelmia, ongelmaa ei ole
---> jos saat jossain vaiheessa virhe-ilmoituksen CE-33945-4, laitteessasi on ongelma

Lisätietoja asiasta foorumilla http://community.us.playstation.com...or-CAN-T-RESTORE-LICENSES/m-p/44305254#M78128

Nothing will fix this other than re-pre-ordering the game that locked you out in the first place.

Eli ongelma näyttää ainakin omalla kohdallani olevan se, että ostin perus Destinyn digitaalisesti, peruin sen ja ostin Digital Guardian Editionin kyseisestä pelistä. Ainakin XShava on tehnyt samoin, joten olisikin mukava kuulla onnistuuko esim. hänellä käyttöoikeuksien palautus.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Eli ongelma näyttää ainakin omalla kohdallani olevan se, että ostin perus Destinyn digitaalisesti, peruin sen ja ostin Digital Guardian Editionin kyseisestä pelistä. Ainakin XShava on tehnyt samoin, joten olisikin mukava kuulla onnistuuko esim. hänellä käyttöoikeuksien palautus.

No ei onnistus ei. Itselläni palkki kulkee jonkin aikaa. Sitten taas pojan tunnuksella, toisessa pelikkarissa hänen palautus tökkää tuohon virheilmoituksen heti kättelyssä. Vaikuttaa siis kaikkiin koneisiin, joissa minulla on tunnukset.


Nothing will fix this other than re-pre-ordering the game that locked you out in the first place.

Eli minun pitäisi ostaa tuo normi versio uudestaan, joka ei muuten ole edes mahdollista ilman Digital Guardian Editionin peruuttamista. Jolloin vissiin ollaan samassa tilanteessa edelleen. Ja lisäksi yksi PS3 versio Digital Guardian Editioni, kun sellaisenkin ostin vahingossa ja peruutin :D


Edit: Poistin omat tunnukseni, ongelma ei korjaantunut. Pojan tunnuksilla yksi ennakkotilaus tehty(Plants vs. Zombies Garden Warfare), mutta mitään tilausta ei ole peruttu. Onkohan ongelma nyt jossakin muualla, kuin ennakkotilauksen peruutuksessa.

Edit2: Ja vaimon tunnuksella aktivointi onnistuu heti, mutta hänellä ei olekkaan mitään peliä ennakkotilattu. Sama kone kyseessä, kaikki tunnukset joilla ennakkotilattu jotakin. Tai ennakkotilattu, peruttu ja uudelleen ennakkotilattu päätyvät tuohon virheeseen. Tunnus, jolla ei ennakkotilattu palauttaa oikeudet heittämällä.
 
Ylös Bottom