Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua Star Wars -elokuvista

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck
En uskoltanut lukea tuota Guardianin spoileri juttua tai katsoa noita kuvia. Olikos siinä joku isokin spoileri, mikä voisi pilata hieman elokuvanautintoa?

Todellakin... tosi iso spoileri... harmittaa että huomasin itsekkin tuon... mutta ei voi mitään... :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper


Todellakin... tosi iso spoileri... harmittaa että huomasin itsekkin tuon... mutta ei voi mitään... :(
Joo no sitten en uskalla katsoa, ettei mene elokuvanautinto sivusuuhun.
 
Onko kukaan muuten huomannut Tennispalatsissa tuota pääoven yläpuolella roikkuvaa Episodi II-julistetta? "A Jedi shall not know fear, hate nor love..." (tai jotain sellaista...) aika jännä :)

Muuten tuota onkohan kukaan huomannut Jar Jaria yhdessäkään trailerissa? Kun tuotahan on iloittu ettei näy, mutta kyllähän se siellä on... taustalla vaan. Sinänsä minua Jar Jar ei ärsytä, mutta nuo pieru ja kakka-huumorijutut olisi voinut jättää pois Episodi I:stä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper
Onko kukaan muuten huomannut Tennispalatsissa tuota pääoven yläpuolella roikkuvaa Episodi II-julistetta? "A Jedi shall not know fear, hate nor love..." (tai jotain sellaista...) aika jännä :)

Muuten tuota onkohan kukaan huomannut Jar Jaria yhdessäkään trailerissa? Kun tuotahan on iloittu ettei näy, mutta kyllähän se siellä on... taustalla vaan. Sinänsä minua Jar Jar ei ärsytä, mutta nuo pieru ja kakka-huumorijutut olisi voinut jättää pois Episodi I:stä.
Kyllä se Jar Jar jossain trailerissa näkyi olevan ja oli siitä joskus jossain juttua, että kyllä se vielä episode II:ssa olisi mukana, mutta ei ainakaan niin isossa roolissa kuin episode I:ssä.

Muuten N'syncin vierailu Star Wars Episode II:ssa on peruuntumassa.
http://cgi.theforce.net/theforce/tfn.cgi?storyID=13808
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck

Muita Star Warseja ei ole tullut DVD:lle, kuin episode 1. Enkä usko, että Lucas julkaisee niitä ennen kuin on saanut kaksi seuraavaa elokuvaa ulos. Eli kun episode 3 tulee ulos 2005, niin uskon että näemme vanhat Star Warsit vasta sen jälkeen DVD:llä.
1997 leffoissa pyörineet vanhat Star Warsit olivat juuri uudelleen lämmitetyt versiot vanhoista leffoista. Eli parannettu kuva ja ääni ja joihinkin kohtauksiin on lisätty pari animaatiota ym. .

Onhan noi 4,5,6 osat bootleg DVD:einä. Eli siis siirretty LD:ltä DVD:lle. Kuvanlaatu on mukavan hyvä, mutta äänet ovat kärsineet siirrossa tosin aina ne VHS äänet päihittää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper


Ei ole julkaistu. Varmaa ei ole milloin OT (orginaali trilogia) DVD:t julkaistaan, mutta ollaan arveltu, että niiden julkaisu menee Episodi III:n jälkeiseen aikaan.

Itse asiassa Lucas on kuvannut lisämateriaali OT:hen, ja uskon että nämä tullaan näkemään joko uudessa teatteriversioissa (jos sellaiset tulee) tai sittenkin DVD:ssä... ekstrana.

Selvä, kiitos (myös Leo Stenbuckille, vaikka olikin "vähemmän nopea" ;))

Toivottavasti tulisivat nuo alkuperäiset episodit teattereihin heti Episode III:n jälkeen, olisi kiva nähdä ne teatterissa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck
Jos haluaa tietää enemmän hahmoista, käykää täällä:
http://www.theforce.net/episode2/characters/
Jos ei halua tietää mitään Star Wars Episode II:sta, niin silloin ei kannata käydä tuolla, koska siellä on joitakin spoilereita elokuvasta.

Jeps, spoilereita ja paljon... itse olen tuon TheForce.netin tutkinut aikalailla jo läpikotaisin... tullut vastaa paljon spoilereita, mutta en kaikkia kuitenkaan ole lukenut... Tuo Character-sivu muistaakseni siälsi jo vähän vanhaakin infoa, mutta silti aikalailla spoilereita jeps...

Ärsyttääkö muuten porukoita että näissä uusissa Star Warseissa on enemmän "julkkiksia" kuin OT:ssä, jossa tunnetuin heppu on varmaan Harrison Ford. 70-luvulla asiat oli tietekin toisin, kenestäkään näyttelijästä ei oltu aikaisemmin varmaan kuultukaan. Ja sama juttu Jedin paluun jälkeen: kenestäkään ei ole sen koomin paljoa kuultu... paitsi Fordista.
Episodi I:ssä sen sijaan on jo veteraaninäyttelijöitä joista melkein kaikki oli minulle jo entuudestaan tuttuja, joka sinänsä vaikeutti hahmoihin samaistumista... Kun OT ilmestyi esimerkiksi Mark Hamill OLI Luke ja Ford OLI Han. Kun katsoo Liam Neesonia, väksinkin tulee mieleen hänen roolihahmonsa Rob Royssa. Myös Ewan McGregoria katsellessa tulee mieleen miehen loistava roolityö Transpottingissa. Siis.. ääh... meni taas sekavaksi varmaankin, mutta en ole hyvä kirjoittamaan sanoiksi asioita kuten ajattelen... :) Noh, anyway... liikaa julkkiksia siis kuitenkin. Natalie Portman vaan toi plussaa, sillä häntä nyt aina katselee mielellään, elokuvasta riippumatta ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper


Jeps, spoilereita ja paljon... itse olen tuon TheForce.netin tutkinut aikalailla jo läpikotaisin... tullut vastaa paljon spoilereita, mutta en kaikkia kuitenkaan ole lukenut... Tuo Character-sivu muistaakseni siälsi jo vähän vanhaakin infoa, mutta silti aikalailla spoilereita jeps...

Ärsyttääkö muuten porukoita että näissä uusissa Star Warseissa on enemmän "julkkiksia" kuin OT:ssä, jossa tunnetuin heppu on varmaan Harrison Ford. 70-luvulla asiat oli tietekin toisin, kenestäkään näyttelijästä ei oltu aikaisemmin varmaan kuultukaan. Ja sama juttu Jedin paluun jälkeen: kenestäkään ei ole sen koomin paljoa kuultu... paitsi Fordista.
Episodi I:ssä sen sijaan on jo veteraaninäyttelijöitä joista melkein kaikki oli minulle jo entuudestaan tuttuja, joka sinänsä vaikeutti hahmoihin samaistumista... Kun OT ilmestyi esimerkiksi Mark Hamill OLI Luke ja Ford OLI Han. Kun katsoo Liam Neesonia, väksinkin tulee mieleen hänen roolihahmonsa Rob Royssa. Myös Ewan McGregoria katsellessa tulee mieleen miehen loistava roolityö Transpottingissa. Siis.. ääh... meni taas sekavaksi varmaankin, mutta en ole hyvä kirjoittamaan sanoiksi asioita kuten ajattelen... :) Noh, anyway... liikaa julkkiksia siis kuitenkin. Natalie Portman vaan toi plussaa, sillä häntä nyt aina katselee mielellään, elokuvasta riippumatta ;)
Musta on hyvä, että noissa uusissa episodeissa on tunnettuja näyttelijöitä, osaavatpa ainakin näytellä kunnolla. Eikä noista näyttelijöistä kukaan ole niin leimautunut jonkin elokuvan henkilöön, että se minua häiritsisi mitenkään. Eli musta Star Warsin näyttelijäkaarti on erinomainen kaikin puolin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck

Musta on hyvä, että noissa uusissa episodeissa on tunnettuja näyttelijöitä, osaavatpa ainakin näytellä kunnolla.

Muuten yhtyisin tuohon, mutta Samuel L. Jacksonin roolisuoritus Mace Winduna oli aika tökeröä tekstiä... ei jotenkin kuulosta järkevältä Sampan suusta ulos tulleena. Toivottavasti homma toimii hänen kohdallaan paremmin Episodi II:ssa, kun hänelle on väsätty siihen isompaa roolia kuin ykkösessä...
 
80-luvun alussa nakemani kolme ensimmaista Star Wars elokuvaa tulevat minulle olemaan ne ainoat oikeat. Aivan sama, vaikka Lucas julkaisee lisaa osia tai parantelee vanhoja. Samaa hohtoa niissa ei ikina tule olemaan, kuin orig. kolmessa ensimmaisessa osassa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
80-luvun alussa nakemani kolme ensimmaista Star Wars elokuvaa tulevat minulle olemaan ne ainoat oikeat. Aivan sama, vaikka Lucas julkaisee lisaa osia tai parantelee vanhoja. Samaa hohtoa niissa ei ikina tule olemaan, kuin orig. kolmessa ensimmaisessa osassa.
juu..minä näin ensimmäisen starwarssin jo 70 luvulla ja en pane pahakseni kylläkään sen jatko-osiakaan, mielestäni jedin paluu lehva oli aikanaan jotain käsittämättömän hienoa...
että ...älä tärise...on täällä muitakin jotka on nähnyt ne...ja se uusinhan on aivan teknoisuuteen uponnut joku...
(kamala pettymys) suoraan peleistä..;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Minkäs ikäisinä olette nähneet ensimmäisen Star Warsinne? Kun minusta tuntuu, että kaikki jotka ovat "hurahtaneet" tähän myyttiin, ovat nähneet sen pienenä noin 7-14 vuoden ikäisenä... toki onhan niitä poikkeuksia, mutta suurin osa kuitenkin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper
Minkäs ikäisinä olette nähneet ensimmäisen Star Warsinne? Kun minusta tuntuu, että kaikki jotka ovat "hurahtaneet" tähän myyttiin, ovat nähneet sen pienenä noin 7-14 vuoden ikäisenä... toki onhan niitä poikkeuksia, mutta suurin osa kuitenkin.
Itse näin ekan kerran Star Warsit TV:stä joskus pienenä, oisinko ollut jotain 8-10 vee.
 
Star Wars.comista löytyy George Lucasin haastattelu, josta löytyy pari mielenkiintoistakin juttua tulevista Episoideista (ei mielestäni kuitenkaan mitään spoilereita ollut... tai sitte en ainakaan huomannut), sekä tästä digitaalitekniikastakin oli puhetta ja miehen omia kommentteja leffan teemasta ja jne... jos kiinnostaa käykää lukemassa... jos löytyy jotain todella mielenkiintoista, niin tänne vaan viestiä.

http://www.starwars.com/episode-ii/feature/20020115/index.html
 
Mä näin Jedin paluun silloin kun se oli teatterissa joskus muinoin, olisinko ollut kutosella koulussa tms. Kolahti aika lujaa se leffa, oli niin makee ettei mitään rajaa. Mutta nyt seuraa sitten pateettista tilitystä:

Minusta uusi Episode I oli erittäin huono elokuva kaikilla mittareilla vs. vanhat SW:t tai mitkä tahansa elokuvat yleensä. Sen juoni oli kökkö, kerronta tahmasi, näyttelijät olivat jotenkin kohmeessa ja dialogi olisi sopinut paremmin johonkin Raamattu-elokuvaan. Ostin jopa tuon DVD:n, koska jotekin uskottelin itselleni, että SWI ei voi olla niin huono kuin mitä se kahdella katsomiskerralla teatterissa tuntui. Ennakko-odotukset eivät tuota kohdallani pilanneet, koska odotin heikohkoa leffaa. Mutta en ihan tuollaista tuubaa.

Perusvika SWI:ssä on sen tosikkomaisuus: leffa yrittää ottaa itsensä liian vakavissaan ja olla luoda uskottavan fantasiamaailman vs. olla vain pelkkä toimintarymistely hyvällä taustatarinalla. Erityisesti Taru Sormusten herrasta osoitti ainakin minulle, kuinka suuri ero on hyvällä tarinalla ja NewAge-Hollywood-bullshitillä. StarWarssista kun ei vain ole uskonnoksi, vaikka joku siihen on hurahtanutkin :D

Eli toivottavasti Lucas lopettaa tuon New Age -paskan seuraavissa osissa, keskittyy toimintaan ja tuo huumorin takaisin. Eihän kukaan voi ottaa tosissaan leffasarjaa, jonka ekassa osassa juostaan Jofat niskassa :) Eli SWI on mennyt mahtipontisuudessaan täysin väärään suuntaan, koska Lucas luulee oikeasti luoneensa jotain elämää suurempaa. SW-sarjahan voi kilpailla vain hyvillä viihdearvoillaan ja loistavilla tuotoillaan niin leffasta kuin oheiskrääsästäkin.

Hyviä toiminascifiviihdeleffoja tehdään liian vähän, joten on harmi, että Lucas on lipsahtanut yrittämään jotain, johon kyvyt eivät riitä. Toivottavasti Babylon 5 ja Star Trek TNG palaavat ruutuihin pian!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
Babylon 5
Tuo oli kyllä ihan hemmetin hyvä sarja. Tai ainaskin siihen saakka ennenkuin Varjot kukistettiin, koska sen jälkeen se meni vähän hömpäksi, mutta loistava sarja kumminkin. Oikeastaan ainoa scifi-sarja, joka on uponnut muhun.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Tuo oli kyllä ihan hemmetin hyvä sarja. Tai ainaskin siihen saakka ennenkuin Varjot kukistettiin, koska sen jälkeen se meni vähän hömpäksi, mutta loistava sarja kumminkin. Oikeastaan ainoa scifi-sarja, joka on uponnut muhun.
Babylon 5 ei muhun hirveästi kolahtanut, vaikka katsoin kyllä sarjaa silloin tällöin ja kyllähän se ihan hyvä oli. Paras scifi-sarja omasta mielestäni on Maa 2 (Earth 2) joka on tullut pariinkin otteeseen telkkarista, myös Star Gate oli mielestäni hyvä. Star Trekkejäkin katselee ihan mielellään. Sellaisia sarjoja kuin Roswell ja Dark Angel katselee niiden aivan uskomattomien helmien muijien takia, mutta kyllä nekin ovat ihan hyviä muutenkin ja Invisible Mankin menetteli.
Kohta muuten alkaa taas X-Files, mutta mielestäni sarja on mennyt roimasti alaspäin sitten ensimmäisten esityskausien.
 
B5 jatkuu, mutta näytetäänkö uusia jaksoja suomessa sitä ei kukaan tiedä (ehkä yle, mutta ei ole kertonut). Mitä muihin scifi sarjoihin tulee niin kaikki (patsi B5 ja Brisco County) tuntuu olevan ihan hirveetä kuraa, eli semmoista josta ei vois repiä edes huumoria sillä, että ne on niin huonoja.
 
Ylös Bottom