Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua Star Wars -elokuvista

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper


Yeah, löysit mpg-version, mutta muuten ihan jees kysymys. Jotta voi katsoa Smallin tai Mediumin, vaatii pelkän QuickTime 5:n. Jos haluaa Largen, se vaatii Quick Time Pron joka on maksullinen. Eli Medium on koko jolla itse katselen noita.

Käly, Ford heittää niin legendaaristä läppää, että sitä todella on vaikea pistää paremmaksi. Hyvä kuitenkin että yritetään tässä Episodissa, kun Episodí ykkösessä ei juuri ollut lainkaan.
Aijoo.. Kun on toi ADSL, niin katson aina parhaimmalla qualitylla, eikä tullu noita huonomman tasosia kokeiltua.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck
On kyllä aivan uskomattoman siisti traileri, jään innolla odottamaan elokuvaa.

Samoin. Tämä on Lucasin näytön paikka. Toivottavasti leffa miellyttää niitä joita Episodi I ei tehnyt. Minä varmaan tulen pitämään tästäkin, kun pidin Pimeästä Uhastakin. Harmi vain, että Darth Maul kuolla kupsahti...

Muuten virallinen julistekin on julkisettu jokin aika sitten, ihan siisti sanoisin. Linkissä myös vanhat julisteet minikoossa vertailun vuoksi. Episodi II-julisteen saa isommaksi klikkaamalla sitä. http://www.starwars.com/episode-ii/news/2002/03/news20020312.html. Nyt vain täytyy keksiä mille seinälle tuon tulee tulevaisuudessa saamaan! :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan harvester
Onko se kamala otus mukana vielä? Jar Jar nimittäin

On, mutta ei pitäisi olla niin iso rooli kuin ykkösessä. Lisäksi hän on viisaantunut kymmenen vuoden aikana ja on trailereiden perusteella varmaankin Naboon senaattori.
 
TV2 20.4. klo 22.05 Tähtien sota - Pimeä uhka

Lisäksi:
Kesällä Kakkonen esittää alkuperäisen trilogian digitaalisesti uudistettuina special edition-versioina. Peruskorjaus tarkoitti erikoistehosteiden ehostamisen 90-luvun tekniikalla ja elokuviin lisättiin kohtauksia, jotka aiemmin olivat joko liian kalliita tai jopa mahdottomia toteuttaa. Ja välittömästi elokuvien jälkeen esitetään Star Wars -aiheiset dokumentit "A long time ago - The Story of Star Wars", "Mythology of Star Wars" ja "From Star Wars to Star Wars". Nautinto siis jatkuu eli nyt on Kakkosen seurassa mahdollisuus käynnistää kesä Lucasin luoman uuden - ja monelle niin rakkaan - maailmankaikkeuden kiehtovassa mielikuvitusmaailmassa!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Oli taas aika kirjoittaa tähän ah niin ihanaan threadiin, kun on päässyt jo melkein unohtumaan! :D Episodin II ensi-ilta lähenee ja lippujakin ilmeisesti saa/sai (riippuu myytiinkö loppuun vai jäikö vielä, kun en ole ottanut selvää asiasta)... Starwars.comissakin on Episodi II-musiikkivideokin ilmestynyt (http://www.starwars.com/episode-ii/video/musicvideo/musicvideo1.html), kuten aikoinaan oli Duel of the Fateskin Episodi I:stä. Ainoa juttu on vain, että saitille pitää rekisteröityä, mikä kyllä on ilmaista.
Ihan mukavalta vaikuttaa, vaikka mitään uutta kuvamateriaalia ei alun deathstick-jutun lisäksi olekkaan, mutta musiikki on mielestäni tuttua Williamsin laatua, vai mitä mieltä muut ovat? :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper
Ihan mukavalta vaikuttaa, vaikka mitään uutta kuvamateriaalia ei alun deathstick-jutun lisäksi olekkaan, mutta musiikki on mielestäni tuttua Williamsin laatua, vai mitä mieltä muut ovat? :)
Tämä nyt menee hieman off-topic, mutta ihmettelen tässä, että miten te voitte katsoa treilereita ja muita videopätkiä odottamistanne elokuvista?

Itse ainaskin kun odotan jotakin elokuvaa todella innolla (esim. juuri tätä uutta SW-elokuvaa), niin ei varmaan lähde imuttamaan mitään trailereita, puhumattakaan niiden katsomisesta. Trailereihin yleensä juuri laitetaan kaikki hienoimmat kohdat elokuvista, joten jos on nähnyt trailerin ja menee sen jälkeen katsomaan itse elokuvaa, pystyy suurella todennäköisyydellä arvaamaan mitä tapahtuu elokuvan seuraavassa toimintakohtauksessa, jnpp.

Trailerit haisee. Trailerit pilaavat elokuvanautinnon.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Tämä nyt menee hieman off-topic, mutta ihmettelen tässä, että miten te voitte katsoa treilereita ja muita videopätkiä odottamistanne elokuvista?

Itse ainaskin kun odotan jotakin elokuvaa todella innolla (esim. juuri tätä uutta SW-elokuvaa), niin ei varmaan lähde imuttamaan mitään trailereita, puhumattakaan niiden katsomisesta. Trailereihin yleensä juuri laitetaan kaikki hienoimmat kohdat elokuvista, joten jos on nähnyt trailerin ja menee sen jälkeen katsomaan itse elokuvaa, pystyy suurella todennäköisyydellä arvaamaan mitä tapahtuu elokuvan seuraavassa toimintakohtauksessa, jnpp.

Trailerit haisee. Trailerit pilaavat elokuvanautinnon.
Itse diggaan paljon trailereista, enkä ainakaan tunne että minuutin parin traileri pilaisi parin tunnin elokuvanautinnon, kun ei sitä kumminkaan tiedä missä kohtaa elokuvaa ne kohtaukset tulevat. Itse tunnen että trailerit vaan lisäävät kiinnostusta elokuvaan ennen ensi-iltaa, joka voi olla tietenkin huono asia, jos odottaa elokuvalta paljon, esim. trailerin perusteella ja sitten elokuva onkin täysin surkea. Eli se on ihan siitä kiinni että miten asian näkee ja diggaako katsoa trailereita. Itse ainakin diggaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper
Oli taas aika kirjoittaa tähän ah niin ihanaan threadiin, kun on päässyt jo melkein unohtumaan! :D Episodin II ensi-ilta lähenee ja lippujakin ilmeisesti saa/sai (riippuu myytiinkö loppuun vai jäikö vielä, kun en ole ottanut selvää asiasta)... Starwars.comissakin on Episodi II-musiikkivideokin ilmestynyt (http://www.starwars.com/episode-ii/video/musicvideo/musicvideo1.html), kuten aikoinaan oli Duel of the Fateskin Episodi I:stä. Ainoa juttu on vain, että saitille pitää rekisteröityä, mikä kyllä on ilmaista.
Ihan mukavalta vaikuttaa, vaikka mitään uutta kuvamateriaalia ei alun deathstick-jutun lisäksi olekkaan, mutta musiikki on mielestäni tuttua Williamsin laatua, vai mitä mieltä muut ovat?
:eek: Täytyy taas ihmetellä miten John Williamsin laatu säilyy kaikkien vuosien jälkeen, äijä ainakin osaa hommansa. Taas loistava biisi, vaikka onkin aika sekoitus vanhoista Star Wars biiseistä. Mutta aika kova jätkä tuo John kyllä on. Mielestäni ehdottomasti paras elokuvasäveltäjä. Hieno video on ja odotus senkun kasvaa, no onneksi ei ole enää kauaa ensi-iltaan. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Tämä nyt menee hieman off-topic, mutta ihmettelen tässä, että miten te voitte katsoa treilereita ja muita videopätkiä odottamistanne elokuvista?

Itse ainaskin kun odotan jotakin elokuvaa todella innolla (esim. juuri tätä uutta SW-elokuvaa), niin ei varmaan lähde imuttamaan mitään trailereita, puhumattakaan niiden katsomisesta. Trailereihin yleensä juuri laitetaan kaikki hienoimmat kohdat elokuvista, joten jos on nähnyt trailerin ja menee sen jälkeen katsomaan itse elokuvaa, pystyy suurella todennäköisyydellä arvaamaan mitä tapahtuu elokuvan seuraavassa toimintakohtauksessa, jnpp.

Trailerit haisee. Trailerit pilaavat elokuvanautinnon.

Leon mielipide on lähellä omaanikin, ei muutama kohtaus pilaa koko elokuvanautintoa (tietysti riippuu ihan traileristakinn, mutta eipä tässä SW2-trailerissa ollut kuin yksi vähän yllättävämpi juttu minulle). Minä ainakin haluan tietää millaisesta menosta on kyse, ennenkuin menen katsomaan elokuvan, tosin nyt on tullut ihan muidenkin tekijöiden takia ravattua katsomassa leffoja joista en ole kuullutkaan. Tietenkin on pari elokuvatyyppiä, joihin traileri ei lainkaan sovi, esimerkiksi komediat. Näiden suhteen monet trailerit näyttävät kaikki läpät ja itse leffaa ei tarvitse mennä katsomaan - hyvä esimerkki ensimmäinen Scary Movie-leffa ja noin viiden vuoden takainen Jim Carreyn Valehtelija valehtelija :)D). Itse kuitenkin pidän trailereista. Ne kertovat kuitenkin sen verran enemmän leffasta, kuin jonkun kaverin tai kriitikon kuvailut muutamista tapahtumista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck

:eek: Täytyy taas ihmetellä miten John Williamsin laatu säilyy kaikkien vuosien jälkeen, äijä ainakin osaa hommansa. Taas loistava biisi, vaikka onkin aika sekoitus vanhoista Star Wars biiseistä. Mutta aika kova jätkä tuo John kyllä on. Mielestäni ehdottomasti paras elokuvasäveltäjä. Hieno video on ja odotus senkun kasvaa, no onneksi ei ole enää kauaa ensi-iltaan. :)

Kyllä, monia vanhoja SW-teemoja on hienosti sekoitettu, enkä kyllä heti ensimmäisellä kerralla edes tajunnut asiaa. Musiikki oli vanhaa, mutta kuitenkin uutta (eikö tuotakaan voi mitenkään järkevämmin sanoa?). Lisäksi se on vähän vaihtelevampi kuin edellinen Duel of the Fates, joten sen luulisi sopivan erityyppisiin kohtauksiin.
 
Joo'o pojat ei oo Episode kahteen enää pitkä aika. Onhan teillä jo liput? Ensi-iltaan of course:D
Oli täällä Oulussakin jonkun verran jonoa maanantaiaamuna... Mutta hyvät paikat saatiin kamujen kanssa. Henkilökohtaisesti odotan tältä kakkososalta paljon, koska ykkönen oli selkeä pettymys! Uskoisin että Lucas ja kumppanit ovat viime elokuvasta terästäytyneet. Episodi ykkösestä puuttui kyllä jotain...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
Joo'o pojat ei oo Episode kahteen enää pitkä aika. Onhan teillä jo liput? Ensi-iltaan of course:D
Oli täällä Oulussakin jonkun verran jonoa maanantaiaamuna... Mutta hyvät paikat saatiin kamujen kanssa. Henkilökohtaisesti odotan tältä kakkososalta paljon, koska ykkönen oli selkeä pettymys! Uskoisin että Lucas ja kumppanit ovat viime elokuvasta terästäytyneet. Episodi ykkösestä puuttui kyllä jotain...

En itse mene heti ensi-iltaan, mutta varmaan kyseisenä viikonloppuna oli tarkoitus käydä "vilaisemassa" ;) En jaksanut mennä jonottamaan täällä Helsingissä. Kyllä kerkeää myöhemminkin, varsinkin kun leffa pyörii useissa teattereissa useammassa kuin yhdessä salissa :) Kakkoselta odotan itsekin paljon, vaikka itse asiassa pidin myös ykkösestäkin (vaikka ei alkuperäisten tasolle päässytkään). Trailereiden perusteella vanhan trilogian tunnelmissa pyöritään, mikä on hyvä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper

Trailereiden perusteella vanhan trilogian tunnelmissa pyöritään, mikä on hyvä.

"Eivätkö jedit voi rakastaa?" Yeah right, tosi paljon alkuperäisten fiilis...
 
Stadissa vissiin vieläkin lippuja myynnissä ensi-iltaan, ja moneen paikkaan mainostettu ja jututettu Mr. Jonottaja Tennispalatsin edessä oli kuulemma "maksettu".

Hienoa Finnkino, mutta taitaapi flopata tuo leffa, ja LOTR II olla vuoden kassamagneetti... Joka on tietysti hyvä juttu, koska ihmisillä on vielä arvostelukykyä: Episode I oli niin huono, että tuskin ketään kiinnostaa tuo II friikkejä lukuunottamatta :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban


"Eivätkö jedit voi rakastaa?" Yeah right, tosi paljon alkuperäisten fiilis...

Noops, tuo love-teemahan tulee käsittämään ymmärtääkseni n.1/5 leffan juonesta. Mitä tarkoitin koskee mm. läpänheitto (joka puuttui ykkösestä kokonaan), valkopukuiset troopperit, karismaattinen pahis, synkkä tunnelma ja tottakai pari muutakin vanhoista elokuvista tuttua juttua (joita en nyt mainitse ettei mene joiltain leffan näkemisen ilo). Kannattaa katsoa muutkin kuin tuo Forbidden Love-traileri, itse suosittelen Mysteryä tai Clone Waria (btw. mitä järkeä muuten on nimetä trailereita?).

Episodi I oli ehkä vähän heikohko esitys, mutta enpä usko että tulen pettymään kakkoseen. Mutta minähän olenkin friikki ;)
 
Enpä voisi enempää olla Joren kanssa samaa mieltä. Sormuksen ritarit nähtyäni saatoin unohtaa Lucasin episodit 1-3. Pimeä uhka oli tarinaltaan ja tunnelmaltaan niin heikko, ettei oikein tuntunut missään Tolkienin maailman jälkeen. Alkuperäinen Tähtien sota -kolmikko on järkymätön kappale elokuvahistoriaa, mutta tarinan jatkaminen (tai täydentäminen, miten vain) vaikuttaa pahalta virheeltä. Isolla rahalla saa kaunista jälkeä, mutta ainakin ykkösepisodissa näyttelijöiden työskentely oli sen verran hengetöntä, ettei juuri odotuksia Kloonihyökkäyksen (vai miten sen elokuvan nimi nyt kääntyikään :)) suhteen ole.
 
No joo itse olen kyllä samaa mieltä että Episodi 1 oli kyllä yksi kaikkien aikojen pahimpia pettymyksiä odotukseen nähden! Kyllä sen huomas näyttelijöistäkin, että 99% kohtauksista tehty blue-screeniä vasten. Siihen vielä lisätään paska ja haahuileva "juoni", huono läppä, huonot taistelukohtaukset ja Lucasin kankea ohjaus, niin kylläpä on kunnon paketti kasassa...
Mutta päätin silti antaa toisen mahdollisuuden, koska kyllähän Lucas on kuitenkin luonut JOTAIN tuolloin 70-80 lukujen taitteessa! Toivon, että Episode 1 oli vain virhe tässä välissä... Mutta jos Episode 2 on yhtä paska niin sitte pää poikki ja äijä hirteen!
 
Tässä pari lainausta Episodi II-arvostelusta osoitteesta http://www.countingdown.com/movies/jerseygirl/movieinfo/story?item_id=718431 ... spoileriton:

"Things you can look forward to as you wait for May 16th:
-Complex, multi-layered characters making difficult choices.
-Combat, combat, combat. I wish I could tell you more. Suffice it to say: Darth Maul vs. Obi Wan Kenobi = A BIG YAWN compared to whats coming on the 16th.
-A meaty, expansive plot that that surprised my socks off. Remember folks, were done with the exposition. Its showtime!
-Tragedy. In a good way.

Things you dont have to worry about:
-A gushy, gooey romance. Mr. Lucas has described Episode II as a love story, and thats true. To a point. But its not overwhelming.
-Too much Jar Jar. Hes definitely still around, and hes important. But hes matured. Sort of.
-A video look. The entire film was shot on special prototype 24fps video cameras; youll never know the difference. "


Koko arvostelu ylläolevassa linkissä...
 
Ylös Bottom