Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua Star Wars -elokuvista

Guardian Viper

KonsoliFIN Alumni
Siis tämä nyt on uusi Star Wars-threadi, jolla voi keskustella kaikista Star Wars-universumiin liittyvistä asiosta (elokuvat, sarjakuvat ja ym.). Tosin SW-peleille on jo keskustelualue tuolla PS2finin toimintapelien puolella. Episodi II ja III juttuista voi puhua, mutta muistakaa spoileri-säännöt. Sanotaan, että spoilerien raja menee siinä, että trailereiden tapahtumista voi keskustella ääneenkin. Myös kommenttia ja kinastelua jo julkaistuista SW-leffoista tervetullutta.

Toivottavasti tämä threadi ei vain katoa niinkuin edellinen jota Leo Stenbuckin kanssa kätettiin.

Tässä nyt pari alkufaktaa Episodi II: Kloonien hyökkäyksestä ettei turhaa kysellä:
Ensi-ilta: 16.5. niin Suomessa kuin Jenkeissäkin
Trailerit: löytyy Star Warsin viralliselta sivulta

Itse olen luottavaisella mielellä Episodi II:m suhteen, sillä trailerit ovat todella lupaavia, kun Boba Fett ja Stormtroopperit näyttävät päässen vauhtiin! Jopa Ewan McGregor (Obi-Wan) on kehunut elokuvaa hyväksi. Mieshän haukkui Episodi I:n lyttyyn vaikka itse onkin siinä. Elokuva on kuulemma hänen mukaansa paluu alkuperäisen trilogian tunnelmiin.

Jeps ei muuta... tänne vaan juttua! :)
 
Nämä siis ovat puhtaita tunnereaktioita, joten niihin tulee suhtautua sen mukaisesti:

Minusta Lucas on kadottanut jotain oleellista elokuvan tekemisessä. Siinä missä LotR ja monet muut elokuvat ovat näyttäneet meille mitä saadaan aikaiseksi kun elokuvaa tehdään oikeissa ja rankoissa olosuhteissa sekä hikeä verta ja kyyneleitä kaihtamatta. Tämä siis vastakohtana Lucasin "kulmakarvojen kohottelukurssi bluescreeniä vasten" metodille. Jos tätä menoa jatketaan Lucas varmaan siirtää Episode kolmosta varten studiot omalle takapihalleen, ettei kuvauspaikalle olisi niin pitkä matka.
Mies siis vaahtoaa innoissaan mitä kaikkea voidaan elokuvaan lisätä jälkikäteen. Onko se enää sitten elokuvaamista, jos 95% lavasteista, rekvisiitasta, hahmoista ja valosta on tietokoneella jälkikäteen työstetty?
Penny Arcade osui tässä aikoinaan hyvinkin nappiin:
http://www.penny-arcade.com/view.php3?date=2001-04-18

Myönnetään, Lucas on paikoitellen ainakin ollut huima visionääri ja sitäkin suurempi satusetä, mutta vanhuudenhöperuus uhkaa yhtä maailmaan suurimmista taruista. Esim. miten perustelette N'Syncin mukanaolon. Olkootkin vaikka kuinka tunnistamattomia pikku tuhruja taustalla, se sotii vastaan minun käsitystäni Lucasin määrätietoisuudesta ja lahjomattomuudesta. Vai onko poikien mukaanotolle jokin hyväkin syy? Diggaileeko itse Lucas poikien musiikista? Onko kolmannen episodin lisänimi "Use the pop and buy N'Syncs new album"?

Mutta kyllä minä menen tulevat episodit katsomaan tuli mikä tuli, mutta ei parane verenpainetta tämän enempää nostaa.

PS: Minusta tämä Boba Fettin mukanaolosta paistaa jonkinasteinen vanhojen fanien kosiskelu. Jos ei kerran hyvällä juonella ja hienolla tunnelmalla niin uudelleenlämmitetyllä kypäräpäällä.
 
Jestas Käly! Noin hauskaa tekstiä en ole lukenut pitkään aikaa! :D

Vai että "LotR" on 'kunnon olosuhteissa' kuvattu leffa ja uudet "Star Wars"it pelkkiä bluuskriinin edessä seisoskelua! :D

Otahan asioista selvää ennenkuin tulet munaamaan tänne itseäsi! Katso vaikka Episode I:n DVD-matskut niin tiedät miten vaikeaa elokuvan tekeminen oli!

Ja että "Boba Fett on vanhojen fanien kosiskelua". Ei tsiisus! Herää jo!
 
Mielenkiintoinen juttu tämä vanhojen fanien kosiskelu... minuthan kait voisi sellaiseksi vanhaksi (32) faniksi lukea. Aiemmin jo mainitsin, että olen käynyt katsomassa kaikki Tähtien Sodat elokuvateattereissa julkaisujen aikoihin. Kaikkein lujimmin aikoinaan kolahti Imperiumin Vastaisku, jonka ilmestymisen aikoihin olin n. 10-vuotias. Edelleen se on minusta se kaikkein paras Tähtien Sota-leffa - niin jatko-osa kuin onkin. Jedin Paluu olikin sitten jo paljon heikompi.

Nämä uudet Episodit eivät millään voi tuntua samalta, kuin Hothin taistelu silloin 10-vuotiaana. Eikä se välttämättä ole yksin leffojen vika - itse olen tietysti eri ihminen kuin silloin joskus. Paitsi silloin kun sorrutaan aivan äärimmäisiin mauttomuuksiin, kuten tuo poikabändijuttu. Tuolta pohjalta yhden Boba Fettin mukanaolo on meikäläiselle aika yhdentekevä asia.

Jos joku on kiinnostunut oikeasti erilaisista elokuvista kuin noista ison rahan massatuotantojutuista, niin kannattaa tutustua esim. DOGME95-julistuksen mukaisiin leffoihin, joita ainakin vähän aikaa sitten esitettiin telkkarissa. Mieleeni jäi varsinkin tanskalaisen Lars von Trierin "Idiootit".
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Vai että "LotR" on 'kunnon olosuhteissa' kuvattu leffa ja uudet "Star Wars"it pelkkiä bluuskriinin edessä seisoskelua! :D

Otahan asioista selvää ennenkuin tulet munaamaan tänne itseäsi! Katso vaikka Episode I:n DVD-matskut niin tiedät miten vaikeaa elokuvan tekeminen oli!

Ja että "Boba Fett on vanhojen fanien kosiskelua". Ei tsiisus! Herää jo!

LotR otin esimerkiksi koska leffa on ollut viime aikoina esillä hyvinkin paljon. Tottakai molemmissa elokuvissa on tuota bluescreenien edessä seisoskelua, mutta pikemminkin pointtini koski elokuvaamisen olemusta. Jackson halusi, että LotRissa,vaikka satu onkin, puitteet olisivat aitoja. Esim. näyttelijöiden varusteet olivat oikeiden aseseppien tekemiä ja painoivat sen mukaisesti. Hikeä ei sumutettu asuntovaunustaan astuvan näyttelijän hipiälle eikä taustalla näkyviä maisemia luotu tietokoneella yms. Mutta tarpeeksi LotRista koska se on tässä epäolennaista.

Haluaisitko vaikka sitten valistaa minua Star Warsin kuvausten vaikeudesta kun minä en sitä ilmeisesti sitten typeryyksissäni ymmärrä? On se varmaan ollut raskasta filmata Episode ykkösessä sen Jar Jar porukan ja androidien taistelu kun renderöintikin maksaa niin paljon.
Lähinnä dissaukseni koskee kuitenkin itse kokemaani inhotusta Lucasin humaltumiseen tietokonetekniikan suhteen. Miksi nähdä pikkaisen vaivaa kun sen voi kerran tehdä tietokoneella? Miksei tehdä suoraan tietokoneanimaatioita jos sellaiseen ollaan koko ajan enemmän ja enemmän menossa?

Elokuvan tekeminen on aina aivan uskomattoman raskasta ja vaikeaa oli sitten kyse Hollywoodin tusinatuotteesta tai Imatralaisesta taide-elokuvasta.
Vaikka tietokoneet mahdollistavat uskomattomia asioita elokuvan teossa on niiden käytölle minun mielestäni jonkinasteinen rajakin. Minulla katkesi aikoinaan kamelinselkä kun olin katsomassa "Hauntingia" ja siinä näyttelijöiden hengityksen pakkashuurut oli tehty tietokoneella! Onhan se näyttelijäpoloille ihan liian rankkaa näytellä hetki pakkasessa.
Millainenkohan olisi Turkan tai vaikkapa Halosen versio Star Warsista, mene ja tiedä.

Nuo Boba Fett jutut ovat vain minun tunnepohjaisia ennakko-oletuksiani. Palataan niihin elokuvan ilmestyttyä. Onko Fett juonen kannalta oleellinen hahmo vai onko se tungettu peruspahiksen kenkiin ja suosikkihahmon maineella ratsastamaan. Tämäkin nähdään sitten.

Ja tarinahan se aina loppujen lopuksi tärkeintä on. Suurilla ja todellisilla tunteilla tehdyt näyttelijäsuoritukset ja "kunnon olosuhteissa" tehdyt kohtaukset eivät merkkaa mitään, jos pikkukakara aivan sattumalta onnistuu tuhoamaan ison taistelualuksen. Minä kutsuisin sitä käsikirjoittajan laiskuudeksi.

Chemo:
Olen kyllä dogma-leffoja pikkaisen katsellut ja tuon Idiootinkin pari vuotta sitten nähnyt, mutta pitäisi varmaan paneutua perusteellisemmin jotta saisin niistä jotain suurempaakin irti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Käly
Chemo:
Olen kyllä dogma-leffoja pikkaisen katsellut ja tuon Idiootinkin pari vuotta sitten nähnyt, mutta pitäisi varmaan paneutua perusteellisemmin jotta saisin niistä jotain suurempaakin irti.

No jaa joo... jostain sitä vaan tykkää ja jostain ei. Aika tunnepitoinen asiahan tuo johonkin elokuvaan tykästyminen on. Heitin tuon von Trierin leffan esimerkkinä siksi, että se on mielestäni hyvä muistutus siitä, että mielenkiintoisen elokuvan tekemisen ei tarvitse aina maksaa satoja miljoonia taaloja.

Olet kyllä, Käly, mielestäni ihan oikeilla jäljillä siinä että tietokoneella tehdyt efektit eivät kuulu jokaiseen elokuvaan. Niitä pitäisi käyttää tilanteen mukaan; silloin kun elokuvan ajatus todella semmoista vaatii, niin silloin sitten. Minulle on jo aikapäiviä sitten tullut ähky noista erikoistehosteista ja muutenkin ison luokan budjetin produktioista. Visuaalisesti vaikuttava elokuva voi olla jotain muutakin kuin keinotekoisesti luotua fantasiaa - kuten vaikkapa Aki Kaurismäen kauniin traagista Suomikuvaa.

Tähtien Sodan kakkos- ja kolmosepisodeilla on yksi juonikuvio kerrottavanaan, joka voisi kehkeytyä valtavan mielenkiintoiseksi: Anakinin kääntyminen pimeälle puolelle, ja muuttuminen Darthiksi. Saa nähdä, hukkuuko tuo mahdollisuus efekteihin ja räiskintään (ja poikabändeihin...). Toivottavasti ei.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Käly
Nämä siis ovat puhtaita tunnereaktioita, joten niihin tulee suhtautua sen mukaisesti:

PS: Minusta tämä Boba Fettin mukanaolosta paistaa jonkinasteinen vanhojen fanien kosiskelu. Jos ei kerran hyvällä juonella ja hienolla tunnelmalla niin uudelleenlämmitetyllä kypäräpäällä.
Boba Fetin mukana olo tässä seuraavassa episodissa on aivan luonnollista, koska episodit 1-3 kertovat episodien 4-6 aiemmista tapahtumista ja Boba Fett on ollut nähtävästi aiemminkin auttamassa pimeyden voimia, kuin ainoastaan episodissa 5 ja 6.
Ja mikäs tämä N'sync juttu nyt on, siitä en ole kuullut mitään kuin vasta nyt täällä, taitaa olla joku aika naurettava huhu...
Tuosta Episode I:n kuvauksista vielä, että kyllähän esim. Tantooinenkin kohtaukset kuvattiin Afrikassa, en nyt muista missä maassa, mutta kuitenkin. Ja hiekkamyrsky tuhosi melkein kokonaan autiomaahan pystytetyt lavasteet; pod racerit ym:t.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tuo Boba Fettin läsnäolo Kloonisotiin liityviin aikoihin oli selvää jo ensimmäisen trilogian ilmestyttyä, sillä käyttäähän Fett samaa mandalorianpanssaria kuin samannimiset heput Kloonisodissa. Voihan olla ettei tuo ole sama tyyppi kuin alkuoperäisessä trilogiassa... jospa se on vain joku mandaloriansoturi?

Tuo N'sync juttu on totista totta, Leo. LucasFilms on ilmoittanut että kolme bändin heppua tulee tekemään pienen cameoroolin ja heidät nähdään taustalla hillumassa kahdessa kohtauksessa. Heillä ei ole vuorosanoja eikä saa nimiään lopputeksteihin. Eli no big deal. Itse en edes tiedä miltä kyseisen bändin pojat näyttävät joten ei haittaa.

Jep Episodi I:tä kuvattiin mm. Tunisiassa ja Italiassa oikeissa on location paikoissa. Samoin tehtiin Episodi II:n tapauksessa. Eli ei kaikki ole bluescreeniä. Ja mitäpä tuo haittaa vaikka leffat tehtäisiin kokonaan tietokoneilla jos leffa on hyvä? Myönnetään ettei Episodi I ollut ihan niin hyvä kuin Episodit IV-VI olivat, mutta kyllä silti on hyvä elokuva. Veikkaisin, että kaikki vanhat leffat nähneet ovat vain kasvaneet tuosta Star Wars-faniudestaan, jos ei uudet leffat vain kiinnosta tai miellytä. Kuitenkin suurin osa faneista on nähnyt Star Warsit nuorina ja silloinhan tuo myyttinen maailma ja tarina kiinnostaa. Moni tuntemani Episodi I:n nähnyt lapsi on rakastanut elokuvaa, samalla tavalla kuin moni lapsi 70-luvulla Episodi IV:tä. Itse näin kaikki neljä elokuvaa melkein samaan syssyyn, joten minulle kelpaa kaikki SW-elokuvat :)
 
Joo no ei se sitten haittaa, jos niillä N'syncin pojilla on päässään joku olionaamari tai joku huppu. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Käly

Lähinnä dissaukseni koskee kuitenkin itse kokemaani inhotusta Lucasin humaltumiseen tietokonetekniikan suhteen. Miksi nähdä pikkaisen vaivaa kun sen voi kerran tehdä tietokoneella? Miksei tehdä suoraan tietokoneanimaatioita jos sellaiseen ollaan koko ajan enemmän ja enemmän menossa?

Lucashan on myöntänyt kaiken olevan helpompaa tietokoneella tehtynä, mutta kun ottaa huomioon kuinka vaiketa olisi tehdä esimerkiksi Episodi I:ssä olevia asioita, ainakaan minulle ei kuteinkaan tule mitään tuollaista "kuvaa" päähäni. Lucas on juuri odottanut sitä, että orginaali trilogian jälkeen tulee helpompi tapa tehdä jatkot elokuville ja tämä tietokonetekniikka on se tapa. 70-luvullahan Lucasilla oli suuria vaikeuksia kaikkien pienoismallien kanssa tehdä kaikkia kohtauksia joten tottakai hän on innoissaan uudesta tekniikasta. Minäkin olisin hänen asemassaan. Ja kyllähän esim. Episodi I:n lopun taisteludroidien komentoalus-taistelussa käytettiin joissain tapauksissa myös samalla tavalla pienoismalleja kuin alkuperäisessä trilogiassa.

Pimeä Uhka DVD:n ekstroista olen saanut itse todella positiivisen kuvan tästä tekniikasta, jopa näyttelijöiden kannalta. Jos joku mokaa jossain kohtauksessa, niin tietokoneella voi tehdä korjauksia, jos itse näyttelijät ovat jo suorittaneet kaikki kohtauksensa ja häntä ei saada enää uusintakuvauksiin. Voi ottaa jokaisesta otosta juuri sen asian mistä pitää ja laittaa sen lopulliseen kohtaukseen. Ja ymmärrettävää mielestäni on myös se, että jos pitäisi tehdä muutama kohtaus jostain tietyssä paikassa ja se on jossain maapallon toisella puolella, niin tottakai tekisin kohtauksen tietokoneella jos kerran voi välttää sillä hirveät matkakulut.

Mutta täytyy siis lopuksi sanoa etten tunne herra Lucasia ja tätä tietokonetekniikka, mutta tälläisen kuva minulla on niistä :)
 
Kai tässä on wanhan Star Wars -miehenkin vetreytettävä sormensa pienen kommentoinnin eteen. Se on ikävää myöntää, että odotukset episode II:n suhteen ovat aika pohjamudissa. Syynä on tietenkin tuo edellinen tekele. On tullut viime aikoina katsottua useamman kerran alkuperäinen trilogia ja sitten pimeä uhka. Se on vain vahvistanut käsitystä siitä, että Lucas on myynyt sielunsa pirulle(lue: lapsille). Näin vanhan faniuden pohjalta episoden I:n nimiväännös oli aika osuva, Pimeä Uhka. Uhan alla eletään vieläkin...

Vaikka miten yrittää katsella pimeää uhkaa nostalgian sumentamin silmin, niin väkisin sen lukemattomat epäkohdat ja töpit pomppaavat silmille. Die Die Binks yksinään oli niin suuri irvitys, ettei sitä siedä vieläkään. Minkä helvetin takia sen vesihiiden piti olla vähän väliä jossain toilailemassa. Toivottavasti noita yökötyksiä ei nähdä episode II:ssa ollenkaan. Tai no jaa, jokin joukkkomurhakohtaus kyllä kävisi laatuun. Toisekseen, pikku nassikka lentää hävittäjää ja tuhoa puolihuolimattomasti avaruusaseman hupsis -periaatteella. Oli sitten niitä penteleen midichlorianeja vaikka miljoona. Eieiei... Mistä päästäänkin tähän Voiman selitykseen. Miksi? Aiemmin Voima oli jotain mystistä. Midichlorian selityksen myötä sekin lässähti. Saatana.

Kerronta. Sen Lucas näyttää hukanneen täysin. Pompitaan hirveällä vauhdilla paikasta toiseen, jolloin kaikki jää jotenkin etäiseksi, tyhjäksi. Tatooine oli tältä osalta elokuvan parasta antia. Leikkauksetkin olivat muuten elokuvan lopussa persiistä. Esimerkkinä elokuvan yksi hienoimmista hetkistä, Neesonin kuolema. Siitä sitten hypätään iloisesti jonnekin hemmetin vatipäiden toikkarointiin. Heipparallaa. Puuhpuuh, nyt loppuu suu vaahdossa naputtelu ja asiaan...

Toivon todellakin episode II:lle parempaa kuin edelliselle osalle. Vaan paljon pitää Georgen petrata jotta näin tapahtuu. Olen kieltänyt tällä kertaa itseltäni trailerit tyystin, koska edellisellä kerralla odotukset paisuivat liikaa. Romahdus todellisuuteen oli kova ja kipeä kokemus. Vieläkään ei voi kaikille tunnustaa episode I:n olleen aikalailla huono.

Toisaalta, toivo elää. Muistan katsoneeni Lucasin haastattelun, jossa jätkä ainakin väitti pokalla naamalla, että episode II vetää synkkyydessä vertoja imperiumin vastaiskulle ja että kolmas osa on vieläkin synkempi. Toivottavasti. Paljon saattaa riippua myös siitä, että Lucas tajuaa elokuvan olevan muutakin kuin tietokoneilla kikkailua. Synkkyyttä kehiin, onko se liikaa pyydetty. Antaa Palpatinen päästä kunnolla vauhtiin. Kieroilu ja Palpatinen nousu ja sitä myöten imperiumin synty voivat pelastaa vielä tämän trilogian.

Oho, tulipas tästä pitkä. Pappa pääsi vauhtiin. Episode I:n fanit voivat muuten valuttaa kakkaa niskaan niin paljon kuin haluavat, minä en siitä hätkähdä. Ihan minun luvalla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan -JKHH-
Die Die Binks yksinään oli niin suuri irvitys, ettei sitä siedä vieläkään.

Aiemmin Voima oli jotain mystistä. Midichlorian selityksen myötä sekin lässähti. Saatana.

Aika kipakkaa tekstiä, JKHH - ja oikeastaan ihan ansiokasta sellaista.

Täytyy kuitenkin muistaa, että Tähtien Sodan tyylilaji muuttui aika rankasti jo Jedin Paluussa. Muistattehan Ewokit; nuo Jar Jarin tapaan selvästi nuoremmille suunnatut söpön pörröiset nallehahmot. Aika kauaksi oltiin ajauduttu esimerkiksi Dagobahin mystisistä tunnelmista - jo siinä vaiheessa.

Itse ihastuin aikoinaan juuri tuohon Imperiumin Vastaiskun mystisyyteen: Yodan opettaessa Lukea tuntui siltä, että nyt ollaan jonkun suuren ja mahtavan salaisuuden jäljillä. Tuo Voiman tieteellinen selitys söi kaiken sijan mielikuvitukselta, mikä köyhdytti tarinaa aika lailla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Chemo



Täytyy kuitenkin muistaa, että Tähtien Sodan tyylilaji muuttui aika rankasti jo Jedin Paluussa. Muistattehan Ewokit; nuo Jar Jarin tapaan selvästi nuoremmille suunnatut söpön pörröiset nallehahmot. Aika kauaksi oltiin ajauduttu esimerkiksi Dagobahin mystisistä tunnelmista - jo siinä vaiheessa.

Itse ihastuin aikoinaan juuri tuohon Imperiumin Vastaiskun mystisyyteen

Totta, jedin paluussa on paljon yhtäläisyyksiä Pimeän Uhan kanssa. Ewokit olivat toisaalta paljon siedettävämpiä kuin Gunganit. Ensinnäkään niillä ei ollut mitään teennäistä englanninsukuista kieltä mikä olisi särähtänyt korvaan. Toisekseen se epätoivoinen nahistelu Stormtroopereiden kanssa toimi: Ainakin minulla meinasi tulla tippa linssiin siinä vaiheessa kun yksi ewokeista suri kuollutta ystäväänsä. Suomeksi sanottuna ewokeita sentään teurastettiin surutta. Kuoli kait niitä vesihiisiäkin, mutta se oli niin sarjakuvamaista sähellystä, ettei tullut mitään tunnereaktiota. Vähän liikaa hilipatihippan, onpas hassua, -meininkiä oli kieltämättä Jedin Paluussakin.

Mutta mikä tärkeintä, Jedin paluussa on se elintärkeä Star Wars -tunnelma koko ajan läsnä. Pimeässä Uhassa vain ajoittain. Pimeästä uhasta ja mahdollisesti myös siis koko uudesta trilogiasta puuttuu myös mm. seuraavanlaiset elementit: Mainio lurjus malliin Han Solo, Stormtrooperit ja Darth Vader, Darth Vader, Darth Vader... En tietenkään tarkoita, että pitäisi apinoida, mutta nuo olivat äärimmäisen tärkeitä elmenttejä osissa IV-VI. Jotain vastaavaa toivoisi löytyvän myös uusista osista. katsotaan nyt mitä Palpatinesta saadaan irti...

Myös minuun upposi tuo Imperiumin Vastaiskun mystinen ja synkkä tunnelma kuin naula päähän. En itseasiassa tunne ketään jedisukupolven lasta, joka ei vannoisi Imperiumin vastaiskun nimeen. Silloin Voima sentään uhkui mystiikkaa. Kirous Pimeän uhan yliselittämisen ylle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan -JKHH-

Mistä päästäänkin tähän Voiman selitykseen. Miksi? Aiemmin Voima oli jotain mystistä. Midichlorian selityksen myötä sekin lässähti. Saatana.

Heh heh... tulet sitten tooodella rakastumaan seuraaviin Episodeihin, joissa perehdytään Voimaan vieläkin syvälisemmin :D Minua tuo ei sinänsä haittaa, vaikka kyllähän se, että se olisi pysynyt mystisenä olisi kenties ollut parempi. Mutta nyt kun se on jo "liian tieteellistä", niin odottelen sinänsä ihan mielenkiiinnolla, miten Lucas aikoo selittää tarkemmin tuota Voiman ideaa...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan -JKHH-

Ewokit olivat toisaalta paljon siedettävämpiä kuin Gunganit. Ensinnäkään niillä ei ollut mitään teennäistä englanninsukuista kieltä mikä olisi särähtänyt korvaan. Toisekseen se epätoivoinen nahistelu Stormtroopereiden kanssa toimi: Ainakin minulla meinasi tulla tippa linssiin siinä vaiheessa kun yksi ewokeista suri kuollutta ystäväänsä. Suomeksi sanottuna ewokeita sentään teurastettiin surutta. Kuoli kait niitä vesihiisiäkin, mutta se oli niin sarjakuvamaista sähellystä, ettei tullut mitään tunnereaktiota. Vähän liikaa hilipatihippan, onpas hassua, -meininkiä oli kieltämättä Jedin Paluussakin.

Joops Gunganit olivat mielestäni koko Episodi I:n huonoin idea, 9-vuotiaan Anakinin lisäksi. Mutta kyllähän tuo lopputaistelu Naboolla olisi tuottanut tunnereaktioita jos Jar Jar Binks olisi heittänyt veivinsä (Yippicay yeah! ;))... Itse ymmärrän kyllä miksi Jar Jaria vihataan, mutta en kuitenkaan itse jostain syystä vihaa sanan todellisessa merkityksessä... On kuitenkin mielestäni hienoa että tietokoneella voi tehdä hahmoja, jotka olisivat muuten aivan mahdottomia. Kuitenkin pidin esimerkiksi Wattosta enemmän kuin Jar Jarista.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan -JKHH-
Pimeästä uhasta ja mahdollisesti myös siis koko uudesta trilogiasta puuttuu myös mm. seuraavanlaiset elementit: Mainio lurjus malliin Han Solo, Stormtrooperit ja Darth Vader, Darth Vader, Darth Vader... En tietenkään tarkoita, että pitäisi apinoida, mutta nuo olivat äärimmäisen tärkeitä elmenttejä osissa IV-VI. Jotain vastaavaa toivoisi löytyvän myös uusista osista. katsotaan nyt mitä Palpatinesta saadaan irti...

Noh, Episodi II:ssa tullaan näkemään Stormtrooppereita ainakin trailereiden perusteella. Darth Vaderhan pääsee vasta vauhtiin Episodi III:ssa, jota odotan eniten juuri tuon syyn takia. Sehän näissä uusissa Episodeissa on kerrottavana: miten Anakinista tulee Darth Vader... tuo kääntyminen tulee varmaan olemaan mielenkiintoista, sillä edellisissä elokuvissahan ei Pimeälle puolelle kääntymistä näytetty. Han Solo on myös minusta yksi hahmo jota eniten kaipaisin Episodi I:ssä. Mutta Ep2-trailereiden perusteella Obi-Wan heittää ihan hyvääkin läppää (jotka muutkin toivottavasti on parempia kuin Episodi I:n "The negotiations WERE short"-läppä), joka tuo vähän Hanin mieleen.
Palpatinesta sanoisin sen, että ainakaan minä en haluaisi nähdä häntä missään tositoimissa, vaan että hän olisi jotenkin pelottavasti taustalla (okei, tuo oli typerästi sanottu). Tarkoitan siis sitä että ne jotka tulevat katsomaan kaikki elokuvat Episodi I:stä Episodi VI:hin (ja miksei me muutkin) saavat nähdä Palpatinen vasta tositoimissa juuri siinä viimeisessä elokuvassa. Kuulostaako typerältä? Toivottavasti ei. Ja uskoakseni uusi Sith-oppilas pistää ranttaliksi ihan mukavasti... Josta tuleekin mieleen että mitä trailerin nähneet ovat mieltä uudesta Sithistä? Ei ehkä yhtä "pelottava" kuin Vader ja Maul, mutta kyllä mielestäni tuo konkari hommasta pisteet kotiin kantaa paremmin kuin Maul (vaikka olikin Episodi I:n paras hahmo...)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper


Mutta nyt kun se on jo "liian tieteellistä", niin odottelen sinänsä ihan mielenkiiinnolla, miten Lucas aikoo selittää tarkemmin tuota Voiman ideaa...

Noh, Episodi II:ssa tullaan näkemään Stormtrooppereita ainakin trailereiden perusteella. Darth Vaderhan pääsee vasta vauhtiin Episodi III:ssa, jota odotan eniten juuri tuon syyn takia. Sehän näissä uusissa Episodeissa on kerrottavana: miten Anakinista tulee Darth Vader... tuo kääntyminen tulee varmaan olemaan mielenkiintoista, sillä edellisissä elokuvissahan ei Pimeälle puolelle kääntymistä näytetty.
.
Palpatinesta sanoisin sen, että ainakaan minä en haluaisi nähdä häntä missään tositoimissa, vaan että hän olisi jotenkin pelottavasti taustalla (okei, tuo oli typerästi sanottu). Tarkoitan siis sitä että ne jotka tulevat katsomaan kaikki elokuvat Episodi I:stä Episodi VI:hin (ja miksei me muutkin) saavat nähdä Palpatinen vasta tositoimissa juuri siinä viimeisessä elokuvassa. Kuulostaako typerältä? Toivottavasti ei.

Mielnkiinnolla odotan minäkin. Saa kyllä pistää parastaan ja sepustaa kuin satusetä, jotta tuo tieteellinen voiman selitys saadaan istumaan minun paksuun kallooni. Eikä siinä mitään, että voimaan paneudutaan syvemmin. Tapa vain tuntuu episode I:n perusteella väärältä.

Ihan hyvä, että stormtrooperit tulevat kehiin. Myös minä odotan tältä uudelta trologialta juuri tuota Anakinin kääntymistä. Siksipä episode I tuntuu entistä oudommalta. Miksi piti lähteä seuraamaan Anakinin kehitystä 9-vuotiaasta viikarista asti. Olen kyllä kuullut, että tyvestä puuhun noustaan, mutta George taisi ottaa sen turhan kirjaimellisesti.

Aivan, ei palpatinea missään nimessä tositoimiin. Juuri tuollaisena taustalla toimivana vehkeilijänä haluan hänet pitää. Se luo sitä uhkaavaa ilmapiiriä parhaiten mukaan.
 
Tämä seuraava teksti sisältää muutaman TODELLA ISON spoilerin Episodi II:n juonesta ja hahmoista, joten tätä ei todellakaan kannata lukea jos ei halua tietää... MYÖS NUO NÄKYVÄT KUVA-LINKIT OVAT OSA NÄITÄ SPOILEREITA. Eli ei klikkailla, jos haluat yllättyä leffateatterissa 16.5. tai sen jälkeisenä aikana!

<SPOILERI ALKAA>Meillähän on ollut täällä puhetta Boba Fettistä ja tuosta hänen puvun värimuutoksista. Syy tähän on että kyseinen heppu ei ole Boba Fett! Hän kyllä on elokuvassa mukana, mutta tämä Episodi II spoileri-kuva oli minulle pieni shokki: Saanko esitellä vasemmalta oikealle: Boba Fett, sekä hänen isänsä Jango Fett! Ja jos luulit tämän olevan jotain, niin katsohan tätäEpisodi II spoileri-kuvaa! Kivoja yhtäläisyyksiä uusilla Stormtrooppereilla ja Fettin mandalorian-panssarilla... vai pitäisikö sanoa sittenkin... Clonetrooppereilla...? :cool: <SPOILERI LOPPUU>

Jos kuvat ei toimi, saattaa syy olla hirveän kävijämäärän aiheuttama ruuhka... joten koittakaa kestää... ;)

Muistakaa että jos vastaatte tähän lainaten tekstiä, että poistatte tuon spoileri-tekstin lainauksesta tai että vaihdatte värin pohjan mukaiseksi... Ensiksi mainittu tapa on mielestäni kuitenkin helpoin :)

Edit: tulihan se oikea väri teksteihin vihdoinkin...
 
Onkos muuten mitään muita Episodeja, kuin 1, julkaistu DVD:nä?
En ole missään nähnyt, ja muistaakseni ei ole, mutta ajattelin varmistaa.
Vai tekeekö George sellaisen tempun, että julkaisee jokaisen episodin kerrallaan DVD:nä?
Samalla tuli mieleen, että mitäs jos Episode 3:n jälkeen teattereihin tulisi alkuperäinen (tietenkin se parannettu versio) Episode 4 (ja sitten 5 & 6)? Tuskin, koska nuo alkuperäiset Star Warsithan olivat teattereissa jokunen vuosi sitten, itse kyllä toivoisin, että tulisi, en nimittäin käynyt katsomassa alkuperäisiä leffoja silloin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
Onkos muuten mitään muita Episodeja, kuin 1, julkaistu DVD:nä?
En ole missään nähnyt, ja muistaakseni ei ole, mutta ajattelin varmistaa.
Vai tekeekö George sellaisen tempun, että julkaisee jokaisen episodin kerrallaan DVD:nä?
Samalla tuli mieleen, että mitäs jos Episode 3:n jälkeen teattereihin tulisi alkuperäinen (tietenkin se parannettu versio) Episode 4 (ja sitten 5 & 6)? Tuskin, koska nuo alkuperäiset Star Warsithan olivat teattereissa jokunen vuosi sitten, itse kyllä toivoisin, että tulisi, en nimittäin käynyt katsomassa alkuperäisiä leffoja silloin.

Ei ole julkaistu. Varmaa ei ole milloin OT (orginaali trilogia) DVD:t julkaistaan, mutta ollaan arveltu, että niiden julkaisu menee Episodi III:n jälkeiseen aikaan.

Itse asiassa Lucas on kuvannut lisämateriaali OT:hen, ja uskon että nämä tullaan näkemään joko uudessa teatteriversioissa (jos sellaiset tulee) tai sittenkin DVD:ssä... ekstrana.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
Onkos muuten mitään muita Episodeja, kuin 1, julkaistu DVD:nä?
En ole missään nähnyt, ja muistaakseni ei ole, mutta ajattelin varmistaa.
Vai tekeekö George sellaisen tempun, että julkaisee jokaisen episodin kerrallaan DVD:nä?
Samalla tuli mieleen, että mitäs jos Episode 3:n jälkeen teattereihin tulisi alkuperäinen (tietenkin se parannettu versio) Episode 4 (ja sitten 5 & 6)? Tuskin, koska nuo alkuperäiset Star Warsithan olivat teattereissa jokunen vuosi sitten, itse kyllä toivoisin, että tulisi, en nimittäin käynyt katsomassa alkuperäisiä leffoja silloin.
Muita Star Warseja ei ole tullut DVD:lle, kuin episode 1. Enkä usko, että Lucas julkaisee niitä ennen kuin on saanut kaksi seuraavaa elokuvaa ulos. Eli kun episode 3 tulee ulos 2005, niin uskon että näemme vanhat Star Warsit vasta sen jälkeen DVD:llä.
1997 leffoissa pyörineet vanhat Star Warsit olivat juuri uudelleen lämmitetyt versiot vanhoista leffoista. Eli parannettu kuva ja ääni ja joihinkin kohtauksiin on lisätty pari animaatiota ym. .
 
Kattelin noita episode 2:n trailereita ja tuli oikein kylmät väreet kun katsoi niitä. Näyttää todellakin loistavalta, enkä usko että tulen todellakaan pettymään. En uskoltanut lukea tuota Guardianin spoileri juttua tai katsoa noita kuvia. Olikos siinä joku isokin spoileri, mikä voisi pilata hieman elokuvanautintoa?
 
Ylös Bottom