juu sitten tosiaan käsitin väärin,
Tässä on oma visio asioista et miten tulevaisuudessa asiat menee.
Mäpäs kerron nyt minkä takia mua ei huoleta copyrightit ja muut, ja minkä Marvelia ja disney ei kiinnosta jos ihmiset niitä lokaalisti niitä tekee youtubeen, ensinnäkin se generointi vaatii sitä tehoa koneelta et puhutaan siitä 3000-5000 koneesta joten käyttäjiä on hyvin vähä. toisekseen se vaan vaatii aika paljon kikkailua sen pythonin ja eri python componenttien kanssa et softat saa toimiin. niin puhutaan todellakin oikeasti aika pienestä porukasta.
Mietitäämpä sellainen tilanne kun generatiivinen ai kehittyy tässä ihan hirveetä tahtia, eli jos ja kun Disney ja Marvelkin seuraa muiden perässä ja luo oman AI video generointi sovelluksen joka generoi heidän contenttiaan, niin disney ja marvel ampuisi itseään aivan helvetin pahasti jalkaan sillä että alkaisi copyrighttaamaan contenttia. koska kuka helvetti ostaisi heidän sovelluksen, jos sitä ei voi käyttää somessa ja youtubessa. se on vaan ilmaista mainosta heille. ei heitä kiinnosta pätkäkään, jos pieni ryhmä tekee heidän contentin avullaan 5k-10k kuussa, kun he voivat tekevät omalla sovelluksellaan miljoonia.
toi on myös se asia minkä takia mä uskon et ne Disney ja Marvel on sensuroituja Chat GPT:ssa, koska se ei ole pieni porukka joka sitä käyttää vaan ihan järjettömän iso määrä. tän takia mä uskon et kunhan ilmoittaa että se on AI:n luoma Disney ja Marvel ei tule ikinä (tai ainakaan lähitulevaisuudessa) Copyrighttamaan kenenkään kontenttia., se paskamyrskyn määrä olisi jotain niin älytöntä jos tosiaan tekevät oman sovelluksen tai vaihtoehtoisesti myyvät sen generaatio oikeiden jollekin Video generointi firmalle, ja päättävät tehdä vaikka Midjourney kanssa yhteistyötä.
tää Meta:n tuleva Video Generointi sovellus on hyvä esimerkki josta julkaisivat videon, Eli kun hommat kehittyy kokoajan niin jokainen iso mediatalo ja viihdeala haluaa generatiivisesti AI:sta oman palansa kakkua. Mitäs luulette että monta asiaa Meta tässä itse kopioi, mukaan lukien ne käyttäjien instagram ja facebook kuvat joita sanoivat että tulevat jatkossa käyttävämään generointiin, jos et tosiaan niitä erikseen kieltänyt. he eivät teknisesti kysele edes lupia vaan, se on nimen omaan niin että jos et halua että contenttisia saa käyttää generatiiviseen AI:n niin sillon on pitänyt vastata siihen kyseleen ja kieltää se erikseen, eli jos kyselyyn ei ole vastannut niin sillon olet annanut suostumuksen että contenttisia saa käyttää, joten moraali Ja Generatiivinen AI on aika häilyvä käsite.