Alkaa menemään kyllä jo aika ylimieliseksi tämä homma täällä.
Mahtava uutinen, toivottavasti myös Kling 2.0 ja Google Veo 3 joutuu samanlaiseen vyörykseen tulevaisuudessa. tämä kaikki sataa aika hyvin localeiden AI käyttäjien laariin. mitä enemmän näitä tulee niin sitä rajoitteneempia noista maksullisen ai puolen sovelluksista tulee. joten otan ainakin itse ilolla vastaan tämäntyylisiä uutisia.
Sinä siis iloitset käytännössä siitä, että sinulle jää helpompi mahdollisuus hyväksikäyttää muiden immateriaalioikeuksia koska voit tehdä touhujasi paikallisesti. Melkoista.
jos itse tosiaan luulet että nuo kyseiset firmat lähtevät tuhlaamaan resursseja pienien yksittäisten usereiden perään niin väärässä tosiaan olet tässä, ei niitä kiinnosta pienet tekijät. vaan iskee suoraan näihin softiin ja firmoihin, mutta localilla puolella sä et voi iskeä mihinkään koska niitä ei voi edes sulkea. et kuhan pitää softat pilvessä tai ulkoisella kovalevyllä tai niin sulla tulee olemaan ikuisesti nuo localit ai softat tallessa ja täydessä käyttö valmiudessa, että vaikka generatiivinen ai sovellukset poistettaisiin kokonaan niin se ei silti vaikuta millään tasolla Local puolen ai käyttäjiin. se olisi itseasissa se kaikkein kovin dream scenaario että, Klingit, Veo 3:t ja midjourneyt ja muut poistuisi kokonaan.
Ei kukaan varmaan kuvittelekaan että laitteitasi tai ohjelmistojasi tultaisiin noin vain pois viemään. Voit kuitenkin olla varma että siinä kohtaa kun alat sisältöä jakamaan, ja se on vähänkään Disneyn tai vastaavien IP-oikeuksien kaltaista, voi oveltasi kuulua koputus.
Kannattaa ehkä verrata tilannetta siihen kun porukka on jakanut yhtä elokuvatiedostoa netissä. Sen vuoksi on haettu koneita takavarikkoon. Lapsilta.
On siis aika naiivia kuvitella että olisit turvassa jos teoksissasi näkyy yhtään alkuperäisten omistajien tuotokset. Ja sinähän nimenomaan olet täällä hehkuttanut muiden omistamien hahmojen käyttämistä ja muokkaamista.
En myöskään usko että AI-softat mihinkään on häviämässä. Ainoastaan IP-oikeuksia tullaan valvomaan tarkemmin ja/tai tekijöiden täytyy olla tarkempia siitä, millaisia tuotoksia julkaisevat. Mietipä hetki, kuinka todennäköistä on että tällainen bisnes muka kuihtuu kokonaan pois ja koko AI-tuotanto jäisi vain sinun (ja kaltaisesi) paikallisena tekevien tyyppien haltuun. Aika harhainen ajatus.
itse arvotan generatiivisen ai (ja yleisesti AI:n kuten AI agentit) Kryptot aikalailla samaan asemaan. molemissa tosiaan mukana. ja molemmat tulee olemaan iso osa tulevaisuutta tainno ne on jo. ja kokoajan tulee olemaan yhä enemmän ja enemmän. hyvä esimerkki tosiaan tuo Nvidian jensenin pressi missä puhuu paljon generatiivisen ai hienoudesta, ja minkälaisiin projekteihin nvidia tulee jatkossa käyttämään AI:ta
nVidialla (ja vastaavilla) tuskin on tarvetta käyttää muiden materiaalia samalla tapaa kuin sinulla. AI myös lienee ihan hyödyllistä vaikka jonkin maiseman tai asioiden kopioimisessa, esim. erilaisten kivien tai puiden tekemisessä maisemaan. Se on kuitenkin eri asia kuin ottaa muiden alkuperäisteoksia, joita jakaa omanaan.
Tekoälyn käyttö voitaneenkin jakaa kahteen tapaan. Toisessa hyödynnetään sitä lähinnä sellaisiin asioihin, joihin on turha tai tarpeeton käyttää luovuutta. Niitä voisivat olla vaikka juuri kivet, puut ja muut tavalliset ja mielenkiinnottomat asiat. Toinen tapa on sitten olla tekemättä ja luomatta itse mitään ja pyytää tekoälyä ottamaan mallia muiden työstä, jonka jälkeen lesoilla mitä on "luonut".
Se, että pyytää tekemään metsän tietyillä spekseillä, on vähän eri asia kuin pyytää "Ghibli-style Spider-Man fights Yellow Venom in Mario World".
Tekoälystä, kun on puhe ja itse vihaan sitä että Google kuvahaku täynnä tuota paskaa, niin käytän Ublock Origin mainosestoa Firefoxissa ja siinä tätä listaa.
A huge blocklist of manually curated sites that contain AI generated imagery for uBlock Origin & uBlacklist. - laylavish/uBlockOrigin-HUGE-AI-Blocklist
github.com
Kiitos tästä. Täytyy vakavasti harkita tällaista. Saisipa samanlaisen Instagramiin ja muualle. Some on lähtökohtaisesti jo pitkälti sontaa mutta nykyään saa olla entistä tarkempi että mikä on puhdasta valetta ja huijausta tekoälyllä luotuna.
En olisi uskonut että tulevaisuuden dystopia on tätä. Tämä on, jos ei nyt karmeampaa, niin ainakin helvetisti tympeämpää kuin kuolla Skynetin kynsissä.
oon tosiaan opetellu tämmöisen teknologian, helppo sinänsä ku on entinen graafinen suunnittelija ja kuvankäsittelijä, jo ennenkö tutustuin Generatiivisen AI:ta et mä voin ottaa taustan hahmon, tehdä niistä videon ja vaihtaa hahmot ja kasvot ja mitä vaan ja laittaa promtit ja muut, käden liikeet ja tämmöiset. sen takia musta vähä tuntuu ku tänne tekoäly osioon kirjoittelee niin monelle ei tosiaan ole hajuakaan siitä mitä Localin puolen AI:lla voi jo tehdä ja kokoajan voi tehdä enemmän ja enemmän. voin tosiaan myös kloonata hahmolle minkä tahansa hahmon äänen, tai miks ei vaikka oman ja muuta joten mahdollisuuksia on rajattomasti. eli tässä tapauksessa muokkasin mother gothelista Wonder womanin.
Miksi olet entinen graafinen suunnittelija? Ikävänä ajatuksena voisi kysyä, että etkö ollut hyvä työssäsi ja siirryit muiden töitä hyväksikäyttämään? Siltä se alkaa vaikuttamaan, koska olet kovin ylimielisellä asenteella liikkeessä, samalla olettaen että muut eivät vain tajua tai ymmärrä mihin sinä, tai paremminkin AI kykenee.
Kyse on kuitenkin ollut koko ajan pääasiassa siitä, että tekoälyllä leikkivät eivät itse oikeasti luo mitään. Se asia on moneen kertaan todettu ja todistettu, esimerkkien kera. Viimeisimpänä tässä minun viestissäni on ainakin yksi esimerkki siitä, minkälaista "luomista" tekoälyn käyttö on.
Itsekin todistat jatkuvasti sitä, miten tympeää hommaa tuo on. Sinusta tulee tekstiesi perusteella todella ikävä, tympeä ja ylimielinen kuva. Tunnut olevan tyyppi, jolle ei ole väliä millään muulla kuin omalla tekemisellä tai hyötymisellä.
ja murdoc voi tosiaan laitella niitä nauruhymiöitä niin paljon ku haluaa, ne vaan motivoi mua entistä enemmän, se on ollut yks aina mun main motivaattoreita ja drivereitä jos joku tulee kertomaan mulle et mitä voin tehdä ja mitä en, yleensä teen silloin vaan kahta kovemmin.
Eli jos poliisi tulisi sanomaan ettet saa rikkoa lakia, niin saisit vain "driveä" rikkoa lakia lisää? Siltä tämä nyt tässä kohtaa nimittäin vaikuttaa.
Nauruhymiökin oli sinänsä peruteltu että se oli viestissä, jossa kerroit miten käytännössä hyväksikäytät muiden teoksia ja kierrät kiinnijäämisen. Samassa viestissä osoitat myös jälleen kerran, ettet oikeasti itse tee mitään. Käytät vain työkaluja, jotka tekevät kaiken työn, pohjaten senkin suoraan muiden nimettyihin teoksiin (Wonder Woman, Mother Gothel).
Tuo sinun asenteesi ja "drivesi" olisi ihailtava juttu jos et itse olisi homman pahis.