Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä Destiksen viestit nyt olleet jo pitkän aikaa sen verran harhaista mietintää että ensinnäkään et tuolla AI pohdinnalla ja kokeilulla tule itsellesi luomaan latiakaan rahaa ja mieluummin kannattaisi käyttää aika omaan henkiseen hyvinvointiisi jatkossa jos kerran aiempi ura murentui.. Noilla eväillä tämä uusi urakokeilu nimittäin ei tule onnistumaan vaikka laitteistoon kuinka satsaisit..

jätän tän vain tähän, kanava luotu 4 päivää sitten ja 5500k tilaajaa, joten ei se tarvii kun hyvän idean ja vähä lisää lokaalin ai puolen kehitystä. että tuohon Veo 3 tasolle ei ihan vielä pystytä localilla puolella.

mitä tulee tosiaan niihin 3 sekunnin pätkiin niin local ai toimii niin et jokaisessa kuvassa ja videossa on sisällä workflow et mä voin ottaa sen videon tai kuvan jonka generoinu, raahaan sen softan sisälle, niin se avaa suoraan sen workflow ja kaikki promtit ja sen kun laitan sekuntteja lisää. mut generointi vaan kestää kauemmin, noihin 3 sekunnin inpaint videoihin menee 2 minuuttia. toi on myös yksi local ai hienouksia et sun ei tarvii kirjoittaa mitään muistiin ku se luo se worlfow automaattisesti kun raahaat kuvan tai videon tai minkä tahansa ai projektin local ai softaan niin sulla on se workflow valmiina.. se että jos joskus saadaan tuollainen Veo 3 vastaava laatu local ai puolelle niin se tulee olemaan todellinen game changer

monet varmaan luulee että, tämän tyylinen pätkä rikkoo copyrighteja mutta se ei itseasissa riko niitä millään tavalla. sä nimittäin saat alle minuutin pätkiä short videossa mitä tahansa artistin biisiä kuhan se on short ja kestää sen alle minuutin, sen takia näkyy näitä mortal kombat hahmoja mortal kombat themen soidessa, itsekkin opin tämän vasta joku aika sitten.

lipsynccasin taylor swiftin biisin pätkän ai generoidulle hahmolle.

joo kellosta puuttuu hihna ja muuta lähinnä otin vaan tän esimerkkinä tuolle ku ollu puhe noista copyrighteista.

Viimeksi muokattu:
monet varmaan luulee että, tämän tyylinen pätkä rikkoo copyrighteja mutta se ei itseasissa riko niitä millään tavalla. sä nimittäin saat alle minuutin pätkiä short videossa mitä tahansa artistin biisiä kuhan se on short ja kestää sen alle minuutin

Onko tälle jotain lähdettä? Tuolla linkin tekstissä lukee, että Shortseissa voi käyttää tiettyjen artistien musiikkia, jotka ovat erikseen tehneet YouTuben kanssa asiasta sopimuksen. Eli ei mitä tahansa musiikkia.

Tuohon Stormtrooper videoon liittyen mietin sitä, mitä täälläkin on moneen kertaan nostettu esiin, että katsoisiko noita kukaan, jos videolla ei olisi Star Warsia ja Stormtroopereita? Eli tuossakin koko sisältö ja idea perustuu tekijänoikeuksien alaiseen materiaaliin.

sä nimittäin saat alle minuutin pätkiä short videossa mitä tahansa artistin biisiä kuhan se on short ja kestää sen alle minuutin
Eikös tuo korostettu kohta ole väärin? Saa käyttää vain musiikkia artisteilta, joilla on shorts yhteistyösopimus.

Suoraan tuosta sinun linkistä:
This content applies only to music partners who have a Shorts agreement with YouTube.

niinno youtuben oma copyright check tosiaan näytti näin. ku uppasin videon. voihan se tietty olla että Taylor Swiftillä on sitten youtuben kanssa tuo sopimus. sit on tosiaan varmaan Alan walkerilla ja myöskin mortal kombat themellä sama homma. tiedän et aika moni tosiaan tekee näitä alle minuutin youtube short videoita eri biiseistä et todennäköisesti se on sitten aika monella artistilla kumminkin.

mut juu hyvä korjaus tosiaan, Mossyltä ja MarcheM:lta, mut varmaan tosiaan tuo youtube copyright raidar ilmoittaa näissä myös jos riikkoo niitä copyrighteja.

Screenshot 2025-06-12 130413.png

että katsoisiko noita kukaan, jos videolla ei olisi Star Warsia ja Stormtroopereita? Eli tuossakin koko sisältö ja idea perustuu tekijänoikeuksien alaiseen materiaaliin.
Katsoin yhden noista ja sen lisäksi että on Star Warsia ja Stromtroopereita, niin myös käsikirjoitus on aika onnistunutta. Eli tuossa on kyllä jonkin verran ihan oikeaakin luovuutta taustalla. Tai jos ei ole ja kaikki tuo sanailu on AI:n kynästä, niin silloin täytyy hattua nostaa. Joka tapauksessa video on onnistunut siksi että se on kontekstissaan hauska, ei pelkästään siksi koska Star Wars.

Toki neljä päivää vanha kanava, joka kasvaa nopeasti ja käyttää täysin Disneyn omistamaa materiaalia, niin voi tietysti olla että kanava tiputetaan alas aika nopeasti.

nyt on kyllä niin turhaa riidan hakua tuo yllä oleva viesti, et jätän viestin kokonaan noteeraamatta ja lukematta. joten jos tarkoitus on haastaa riitaa ja aukoa päätänsä, varsinkaan kun ei tunnu muistavan sitä että olen aika useasti maininnut eri pelien threadeissa Elden Ring, Ghost of tsusthima yms, että olen reumasairas nivelpsoriasta sairastava ihminen jolla ei sormet toimi kunnolla, ja jolle tulee helposti nivel tulehduksia, aika monta peliä olen joutunut jättämään kesken kun sormet tulehtuivat, joten olisiko siinä se suurin syy minkä takia en ole enää graafisella alalla kun en vittu käyttää edes hiirtä ja näppistä kunnolla esim en voi pelata hiirellä ja näppiksellä ollenkaan, koska niveliin sattuu ja tulehtuu helposti. joten mua ei henkilökohtaisesti kiinnosta vittuakaan mitä joku perus terve on asioista mieltä. olen tosiaan joutunut vaihtamaan ammattia tuon kyseisen sairauden takia, mutta kiitos generatiivisen AI:n olen saanut ammattini takaisin.
Pyydän anteeksi ikävää vihjailuani osaamisestasi mutta ei minulla ole jäänyt kauheasti mieleen kirjoittajien yksityiskohdat. Muistan sinut lähinnä siitä että kirjoittelet tekoälystä.

Ymmärrän tämän kautta toki paremmin syitäsi panostaa tekoälyyn mutta ei se muuta ikävää suhtautumistasi moniin asioihin, mukaan lukien kanssakeskustelijat, joiden ymmärrystä jatkuvasti väheksyt.

Kritisoit sinänsä kommenttiani aiheestakin mutta kyse ei ollut ilkeämielisyydestä, riidan hausta tai provoilusta. Ihan puhtaasta tilanteesi tietämättömyydestä.

Kaikkea hyvää toivon terveytesi kannalta (ja yleisestikin) sinulle mutta en minä silti ajatuksiani ja näkemyksiäni suhtautumisesi ja tekoälyn suhteen muuta. Toki avaahan tilanteesi paljon syitä toiminnallesi.

Enkä halua omista yksityisasioista täällä enempää avautua mutta en ole itsekään varsinaisesti perusterve vaikka työt ja pelaaminen onnistuukin. Sellaista sairautta on, joka rajoittaa menemisiä ja tekemisiä aika paljon monella tapaa, sekä henkisesti että fyysisesti. Aika monet tärkeät harrastukset ja osa ihmissuhteista mennyt sen takia ettei vain jaksa tai voi tehdä kaikkea.

tämä pätkä kuvaa hyvin omia ajatuksia. eli et tunne ja tiedä taustoja niin älä tuu kertomaan sillon myöskään mitä voin tehdä ja mitä en. kun et pysty mitenkään asettumaan samaan asemaan.
Ei sinulle ole kukaan kertonut mitä voit tehdä ja mitä et, vaan on kerrottu mikä on ok ja mikä ei. On kerrottu miten niihin tekoihin suhtaudutaan ja mitä seurauksia niistä voi olla. Kukaan täällä tuskin voi sinua estää tai kertoa miten elämässäsi toimit. Mielipiteensä ja näkemyksensä kyllä voi.

harrastushan se onkin, se että erehdyin joskus mainitsemaan että en laita vastaan jos siitä tulee jossain vaiheessa työ. se kun tarkoituksen hakuisesti yritetään triggeröidä niin isken vasta palloon ja aiheutan vasta reaktion, varsinki ku olen aika useasti maininnut tuosta sairaudestani. mä kamppaile joka päivä tämän sairauden kanssa, niin vähemmästäkin ärsyyntyy, mutta edelleen kyllä se generatiivinen AI käyttö, on pääasissa on ihan harrastus. tulevaisuus näyttää että mitä siitä jatkossa tulee ja että onko sille edes tarvetta kiitos tuon toisen teknologia, silti olisin valmis maksamaan aika ison summan siitä että olisin perusterve ihminen.
En usko että kukaan täällä on tarkotuksella sinua "triggeröinyt". Olet myös ehkä maininnut tilanteestasi useaan kertaan mutta ei se tarkoita että se olisi jäänyt ihmisten mieleen. En minä ainakaan muistanut ennen kuin kerroit. Sittenkin muistin että "ai niin, joku jostain sellaisesta kirjoitti" enkä muistanut että se olisit ollut juuri sinä, ellet olisi asiaa nyt kertonut.

jätän tän vain tähän, kanava luotu 4 päivää sitten ja 5500k tilaajaa, joten ei se tarvii kun hyvän idean ja vähä lisää lokaalin ai puolen kehitystä. että tuohon Veo 3 tasolle ei ihan vielä pystytä localilla puolella.
Mihin tämä oli vastaus tai argumentti? Disneyn omaisuutta käytössä, joten sinnekin voi lähteä jotain viestiä jossain kohtaa.

En minä sano etteikö noilla tilaajia ja katsojia olisi. On vain eri asia onko se ok ja kuinka kauan se mahdollisesti jatkuu sekä mitä seurauksia sillä on.

monet varmaan luulee että, tämän tyylinen pätkä rikkoo copyrighteja mutta se ei itseasissa riko niitä millään tavalla. sä nimittäin saat alle minuutin pätkiä short videossa mitä tahansa artistin biisiä kuhan se on short ja kestää sen alle minuutin, sen takia näkyy näitä mortal kombat hahmoja mortal kombat themen soidessa, itsekkin opin tämän vasta joku aika sitten.
Onhan nuo "fair uset" olleet yleisessä tiedossa jo vuosia. En vain hoksaa miten sitä voisi soveltaa hahmojen käytössä. Siitähän saatetaan käydä jonkinlaisia oikeusjuttujakin jossain kohtaa, niin saadaan ennakkotapaus. Ellei lainsäädäntö ehdi ensin.

lipsynccasin taylor swiftin biisin pätkän ai generoidulle hahmolle.

joo kellosta puuttuu hihna ja muuta lähinnä otin vaan tän esimerkkinä tuolle ku ollu puhe noista copyrighteista.
Otat tämänkin varmaan provoiluna mutta tuosta tulee mieleen ne Conanin talkshown jutut jostain 2000-luvulta tai aiemmin, kun oli editoitu liikkuva suu still-kuvaan.

Sanoisin yhä myös ettet sinä "lipsyncannyt", vaan AI. Sinä annoit vain tehtävän AI:lle. Minusta tuossa on yhä iso ero tekemisen määreen suhteen. Se on kuitenkin yhä vain komentojen antamista alamaiselle, joka sen asian sitten toteuttaa. Ja toki siinäkin voi olla hyvä tai huono.

Mitä muuten sitten kun AI kehittyy niin pitkälle että jokainen tekee näitä itselleen vaikka suoraan puhelimessa? Sehän on väistämätön kehityssuunta. Ketä enää kiinnostaa selata muiden tuotoksia jos voi tehdä itse omansa? Tai kuten nyt, matkia sen muiden tekemän.
Äh, taas tuttuun tapaani saan aikaiseksi hirveän tekstiseinän...

Tuohon Stormtrooper videoon liittyen mietin sitä, mitä täälläkin on moneen kertaan nostettu esiin, että katsoisiko noita kukaan, jos videolla ei olisi Star Warsia ja Stormtroopereita? Eli tuossakin koko sisältö ja idea perustuu tekijänoikeuksien alaiseen materiaaliin.
Tämäpä juuri se oleellinen seikka. Vaikka hommassa olisi omaa luovuutta ja ideaa kuinka paljon, pohjautuu se silti muiden omistamaan, erittäin tunnettuun työhön.

Tosin Youtubekin täynnä animaatioita Helldiversistä lähtien, joiden idea on kertoa (yleensä hauskoja) tarinoita pohjautuen tunnettuun brändiin. Onkin lopulta aika vaikea vetää rajaa sille, mikä on ok ja mikä ei. Entä jos tyypit tekisivät sinnepäin olevat Stormtrooper-kypärät ja tekisivät samaa live-actionina? (Olisi ainakin omaan makuuni hauskempi silloin)

Katsoin yhden noista ja sen lisäksi että on Star Warsia ja Stromtroopereita, niin myös käsikirjoitus on aika onnistunutta. Eli tuossa on kyllä jonkin verran ihan oikeaakin luovuutta taustalla. Tai jos ei ole ja kaikki tuo sanailu on AI:n kynästä, niin silloin täytyy hattua nostaa. Joka tapauksessa video on onnistunut siksi että se on kontekstissaan hauska, ei pelkästään siksi koska Star Wars.
Joku linkitti sitä AI-musaa ja jo siinä oli varsin hyvää lyriikkaa. Se voi siis olla kaikki AI:n luomusta. Vaikea sitä enää on sanoa että minkä verran siellä taustalla on ihmisen panosta.

Tästä pääsen sulavasti AI-musan ja ihmisen panoksen kautta noihin omiin AI-musiikeihin. Lyriikat teen täysin itse, joten tässähän ollaan aika lähellä tuota Stormtrooper-hommaa JOS sen tekijä on käsikirjoittanut videot itse. Siinä kohtaa minun täytyisi tuomita myös omat tuotokseni samaan tapaan. Tosin niin kyllä teenkin: en varsinaisesti ota kantaa siihen, mikä on lopulta oma ansioni, vaan kerron puhtaasti miten olen ne tehnyt: antanut lyriikat komentoineen (esim. tämä kohta introa, tässä huudetaan, jne.) sekä kuvaillut musiikkityyliä. Lopulta valinnut tuotoksista sen, joka kuulostaa omaan korvaan parhaalta. Kuulijalle jää päättää onko A) teoksella jonkin arvo ja B) mikä on minun osuus/arvo tuotoksessa.

Toki neljä päivää vanha kanava, joka kasvaa nopeasti ja käyttää täysin Disneyn omistamaa materiaalia, niin voi tietysti olla että kanava tiputetaan alas aika nopeasti.
Saa nähdä. Olettaisi että nämä lähtisi aika pian, varsinkin jos keräävät suosiota.

Viimeksi muokattu:
Pyydän anteeksi ikävää vihjailuani osaamisestasi mutta ei minulla ole jäänyt kauheasti mieleen kirjoittajien yksityiskohdat. Muistan sinut lähinnä siitä että kirjoittelet tekoälystä.

Ymmärrän tämän kautta toki paremmin syitäsi panostaa tekoälyyn mutta ei se muuta ikävää suhtautumistasi moniin asioihin, mukaan lukien kanssakeskustelijat, joiden ymmärrystä jatkuvasti väheksyt.

Kritisoit sinänsä kommenttiani aiheestakin mutta kyse ei ollut ilkeämielisyydestä, riidan hausta tai provoilusta. Ihan puhtaasta tilanteesi tietämättömyydestä.

Kaikkea hyvää toivon terveytesi kannalta (ja yleisestikin) sinulle mutta en minä silti ajatuksiani ja näkemyksiäni suhtautumisesi ja tekoälyn suhteen muuta. Toki avaahan tilanteesi paljon syitä toiminnallesi.

Enkä halua omista yksityisasioista täällä enempää avautua mutta en ole itsekään täysin perusterve vaikka työt ja pelaaminen onnistuukin. Ulkoapäin toki olen perusterve, melkeinpä ihanneihmisen mitoissa. Olisi vain mukava nähdä päivä ettei olisi sairas/väsynyt olo. Tässä miettii että mitä tekee, syökö loppuelämänsä lääkkeitä joilla omat vaikutuksensa vai yrittääkö väkisellä päästä leikkaukseen, jossa on myös isohko kuolemanriski.

Ei sinulle ole kukaan kertonut mitä et voi tehdä ja mitä et, vaan on kerrottu mikä on ok ja mikä ei. On kerrottu miten niihin tekoihin suhtaudutaan ja mitä seurauksia niistä voi olla. Kukaan täällä tuskin voi sinua estää tai kertoa miten elämässäsi toimit. Mielipiteensä ja näkemyksensä kyllä voi.

En usko että kukaan täällä on tarkotuksella sinua "triggeröinyt". Olet myös ehkä maininnut tilanteestasi useaan kertaan mutta ei se tarkoita että se olisi jäänyt ihmisten mieleen. En minä ainakaan muistanut ennen kuin kerroit. Sittenkin muistin että "ai niin, joku jostain sellaisesta kirjoitti" enkä muistanut että se olisit ollut juuri sinä, ellet olisi asiaa nyt kertonut.

Mihin tämä oli vastaus tai argumentti? Disneyn omaisuutta käytössä, joten sinnekin voi lähteä jotain viestiä jossain kohtaa.

En minä sano etteikö noilla tilaajia ja katsojia olisi. On vain eri asia onko se ok ja kuinka kauan se mahdollisesti jatkuu sekä mitä seurauksia sillä on.

Onhan nuo "fair uset" olleet yleisessä tiedossa jo vuosia. En vain hoksaa miten sitä voisi soveltaa hahmojen käytössä. Siitähän saatetaan käydä jonkinlaisia oikeusjuttujakin jossain kohtaa, niin saadaan ennakkotapaus. Ellei lainsäädäntö ehdi ensin.

Otat tämänkin varmaan provoiluna mutta tuosta tulee mieleen ne Conanin talkshown jutut jostain 2000-luvulta tai aiemmin, kun oli editoitu liikkuva suu still-kuvaan.

Sanoisin yhä myös ettet sinä "lipsyncannyt", vaan AI. Sinä annoit vain tehtävän AI:lle. Minusta tuossa on yhä iso ero tekemisen määreen suhteen. Se on kuitenkin yhä vain komentojen antamista alamaiselle, joka sen asian sitten toteuttaa. Ja toki siinäkin voi olla hyvä tai huono.

Mitä muuten sitten kun AI kehittyy niin pitkälle että jokainen tekee näitä itselleen vaikka suoraan puhelimessa? Sehän on väistämätön kehityssuunta. Ketä enää kiinnostaa selata muiden tuotoksia jos voi tehdä itse omansa? Tai kuten nyt, matkia sen muiden tekemän.

juu kiitos tästä viestistä, ja anteeksi pyyntö hyväksytty. tosiaan kun on muutenkin raskasta ja jatkuvaa tasapainottelua noiden nivel vaivojen kanssa, et vihdoin kun on oikeasti löytänyt asian mistä tykkää. niin ärsyttää kun se heti tuomitaan. mut joo kun triggeröidyn niin kirjoittelen vähä mitä sattuu ja lisään bensaa liekkeihin. kun mainitsin tuolla henkilökohtaisissa avautumisessa noista pääsäryistä ja muista niin ne on mennyt ohi söin liian vähä ja elin liian vähällä kaloreilla. nostin kalorit normi luokkaan ja pääsäryt hävisi.

eli minulla on siis todennäköisesti ADHD eli tarkkaavaisuushäiriö, eli minun on erittäin vaikea kiinnostua arjen asioista nykyään, ellei kyseessä ole asia mistä pidän kuten vaikka treenaaminen, mutta en aio hakea mitään apua, koska en suostu koskaan syömään niitä lääkkeitä mitä siihen määrätään, koska muutenkin minulla on tuo biologinen lääke tippa tuohon nivelsairauteen niin enempää lääkkeitä en suostu käyttämään. se ai generointi on tosiaan itselleni harrastus mutta samalla se on pakokeino niin pääsee pakenemaan arkea.

juu mä en tosiaan esittele omaa osaamista noilla pätkillä muuten kun tekniikan muodossa, et mitä tosiaan pystyy tekemään. et en mä noita pätkiä missään julkaisisi ja jokainen pätkä on tosiaan unlisted. et vielä opettelen eri tekniikoita. ja haluan oppia sitä mahdollisimman paljon, esim nyky omaamiselle tosiaan pystyisi recastaamaan kokonaisen elokuvan tai ainakin lyhyt elokuvan, mutta se vaatisi aikaa generointiin. koska tosiaan 3 sekunnissa menee 2 minuuttia.

eli sanotaan nyt näin että jos käytän päivän Generatiivisen AI parissa sen sijaan että pelaisin jotain peliä monta tuntia päivässä (joskus se on myös 10-12 tuntia jos on tarpeeksi hyvä peli) niin nivelitkin pysyy tosiaan paremassa kunnossa. ja molemmat on erittäin hyvä pakokeino paeta niitä arjen ongelmia. treenaminen on kolmas mutta helpommin pystyn yhdistämään AI generoinnin ja treenamisen kun pelaamisen. eli pelasin jossain vaiheessa niin paljon et mun oli pakko kehittää itelleni uusi harrastus että jos haluan vielä treenata, niin AI:lla leikkiminen on siihen yksi parhaita harrastuksia. koska luovuus on se suurin voima vara siinä ja sitä tosiaan itselläni piisaa.

Viimeksi muokattu:
juu kiitos tästä viestistä, ja anteeksi pyyntö hyväksytty. tosiaan kun on muutenkin raskasta ja jatkuvaa tasapainottelua noiden nivel vaivojen kanssa, et vihdoin kun on oikeasti löytänyt asian mistä tykkää. niin ärsyttää kun se heti tuomitaan. mut joo kun triggeröidyn niin kirjoittelen vähä mitä sattuu ja lisään bensaa liekkeihin. kun mainitsin tuolla henkilökohtaisissa avautumisessa noista pääsäryistä ja muista niin ne on mennyt ohi söin liian vähä ja elin liian vähällä kaloreilla. nostin kalorit normi luokkaan ja pääsäryt hävisi.

eli minulla on siis todennäköisesti ADHD eli tarkkaavaisuushäiriö, eli minun on erittäin vaikea kiinnostua arjen asioista nykyään, ellei kyseessä ole asia mistä pidän kuten vaikka treenaaminen, mutta en aio hakea mitään apua, koska en suostu koskaan syömään niitä lääkkeitä mitä siihen määrätään, koska muutenkin minulla on tuo biologinen lääke tippa tuohon nivelsairauteen niin enempää lääkkeitä en suostu käyttämään. se ai generointi on tosiaan itselleni harrastus mutta samalla se on pakokeino niin pääsee pakenemaan arkea.

juu mä en tosiaan esittele omaa osaamista noilla pätkillä muuten kun tekniikan muodossa, et mitä tosiaan pystyy tekemään. et en mä noita pätkiä missään julkaisisi ja jokainen pätkä on tosiaan unlisted. et vielä opettelen eri tekniikoita. ja haluan oppia sitä mahdollisimman paljon, esim nyky omaamiselle tosiaan pystyisi recastaamaan kokonaisen elokuvan mutta se vaatisi aikaa generointiin.

eli sanotaan nyt näin että jos käytän päivän Generatiivisen AI parissa sen sijaan että pelaisin jotain peliä monta tuntia päivässä (joskus se on myös 10-12 tuntia jos on tarpeeksi hyvä peli) niin nivelitkin pysyy tosiaan paremassa kunnossa. ja molemmat on erittäin hyvä pakokeino paeta niitä arjen ongelmia. treenaminen on kolmas mutta helpommin pystyn yhdistämään AI generoinnin ja treenamisen kun pelaamisen. eli pelasin jossain vaiheessa niin paljon et mun oli pakko kehittää itelleni uusi harrastus että jos haluan vielä treenata, niin AI:lla leikkiminen on siihen yksi parhaita harrastuksia. koska luovuus on se suurin voima vara siinä ja sitä tosiaan itselläni piisaa.
Olen näitä viestejäsi lukenut tekoälystä mielenkiinnolla ja myös sillä toivolla että sinulla olisi jotain hienoa, omaa ja oikeasti erottuvaa näytettävää. Olen ihan rehellisesti toivonut että löytäisit jonkin oman jutun sieltä, jota voisit tehdä vähintään harrastuksena, jos ei työnäkin.

En vain usko että se on kovin vakaalla (tai ainakaan moraalisesti kestävällä) pohjalla muiden materiaalia käyttämällä.

Sinulla on huikeat työkalut. Nyt pitäisi saada se idea, jolla teet oikeasti sellaista materiaalia, joka ei olisi nyt joka paikassa olevaa bulkki AI-kamaa.

Olisi kova jos täältä konsolifinistä (tai ylipäänsä Suomesta) nousisi joku, joka oikeasti näyttäisi mitä AI:lla saa tehtyä. Jotain mikä ei käyttäisi vain muiden teoksia tai helppoja kliseitä (kuten paljasta pintaa) hyväksi. Suomesta tuli mieleen, että onko AI:lla tehty vielä Kalevalaa? Varmaan on, mutta olisiko siellä silti jotain potentiaalia ja tilaa jäljellä?

Tosin jos tarkoitus on vain tienata, niin varmaan joku AI-pornokin toisi elantoa.

Olen näitä viestejäsi lukenut tekoälystä mielenkiinnolla ja myös sillä toivolla että sinulla olisi jotain hienoa, omaa ja oikeasti erottuvaa näytettävää. Olen ihan rehellisesti toivonut että löytäisit jonkin oman jutun sieltä, jota voisit tehdä vähintään harrastuksena, jos ei työnäkin.

En vain usko että se on kovin vakaalla (tai ainakaan moraalisesti kestävällä) pohjalla muiden materiaalia käyttämällä.

Sinulla on huikeat työkalut. Nyt pitäisi saada se idea, jolla teet oikeasti sellaista materiaalia, joka ei olisi nyt joka paikassa olevaa bulkki AI-kamaa.

Olisi kova jos täältä konsolifinistä (tai ylipäänsä Suomesta) nousisi joku, joka oikeasti näyttäisi mitä AI:lla saa tehtyä. Jotain mikä ei käyttäisi vain muiden teoksia tai helppoja kliseitä (kuten paljasta pintaa) hyväksi. Suomesta tuli mieleen, että onko AI:lla tehty vielä Kalevalaa? Varmaan on, mutta olisiko siellä silti jotain potentiaalia ja tilaa jäljellä?

Tosin jos tarkoitus on vain tienata, niin varmaan joku AI-pornokin toisi elantoa.

juu ei tosiaan se rahanteko ole tosiaan se pääasia vaan juuri enemminki se itsensä toteuttaminen ja uusien asioiden opettelu ja mielekäs uusi harrastus. ikävä jos on tosiaan tullut sellainen kuva että, se olisi se pääasia, koska näin ei todellakaan, eli vaikka sillä ei ikinä tulisikaan rahallista menestystä niin ei se itseäni haittaa. tekniikkana tuo generatiivisen ai kehitys kiinnostaa hirveästi ja se tosiaan kehittyy aikailla.

yksi asia mikä on myös todella mukava on nuo eri ai communityt discordissa ja redditissä, et aika moni tosiaan jakaa sitä omaa tietoa ja osaamista ja työpöytiä eli workflow alustoja, et jos aihe tosiaan kiinnostaa niin oppi materiaalia löytyy hirveesti, ainut mikä siinä on ongelmana on se että jos ei halua että generoinnit kestää ikuisuuden niin se vaatii myös sit aika paljon resursseja ja tehoja tietokoneelta

mua siis kiinnostaa muutkin osa alueet AI puolella kun pelkkä generatiivinen puoli esim ai Agentit tai vaikka Chat GPT eli haluan hallita chat gpt tai vaikka deepseekin käytön mahdollisimman hyvin, eli pyrin käyttämään sitä mahdollisimman paljon arjessa.

se on myös ollut hauska huomata että noissa AI community porukoissa on myös pelintekijöitä jotka etsii generatiivisen AI osaajia. ja itseasissa aika monta pelintekijääkin suomessa kiinnostaa AI ja sen tuomat mahdollisuudet, itse tosiaan kun opiskelin jyväskylän metropolialla pelintekoa niin esittelin ja juttelin aika monen pelifirman työntekijöiden kanssa aiheesta, Yksi näistä ihmisistä oli tosiaan Housemarque:n toimitusjohtaja Ilari Kuittinen, jonka kanssa oli hyvät keskustelut aiheesta. Tästä tosiaan jo pari vuotta ja ai on kehittynyt siitä aikalailla. mutta sillonkin esim pystyi tekemään pixel art peleihin vaikka hahmo malleja ja muita ja teinkin siihen aikaan parille koodareille peligraafikoita ai:lla heidän omiin projekteihinsa.

eli tosiaan kun noita etsitään jo discord ryhmissä ja muissa niin ei varmaan kauaa kun noita AI osaajia aletaan etsimään myös suomessa ihan yleisellä tasolla. se on kanssa se yksi syy minkä takia pyrin kehittämään omaa osaamista mahdollisimman monipuolisesti.

tein tosiaan tällasia spritejä jo 2 vuotta sitten. eli tällaista kevyttä pixel art peli grafiikka indie peleihin. kaveri sitten koodasi näistä scifi tyylisen vampire survivor tyylisen pelin. eli tein tai siis loin hänelle ikonit ja objektit hän teki sitten koodin ja pelin.

Screenshot 2025-06-12 144916.png

Screenshot 2025-06-12 144923.png

Viimeksi muokattu:
Täytyy myöntää, että vaikka itsekin tekoälypalveluita käytän, niin en jaksa yhtään näitä veo3:lla (yms. ai-kikkareille tehtyjä) "hassun hauskoja katuhaastatteluvideoita". Idea oli todella nopeasti käytetty loppuun, eikä niissä ole alkuinnostuksen jälkeen mitään hienoa, vaikka näyttäisivät kuinka realistisilta.

Juuri tässäkin ketjussa pastetut videot aiheuttavat sen, että sitä turhaa sisältöä tulee vain yksinkertaisesti aivan liikaa, jolloin se muuttuu innovatiivisesti kontsasta sellaiseksi "roskasisällöksi".

Ymmärrän jossain määrin indiepeleissä tai devaus-vaiheessa coders artin tilalla käytettävän ai-graffaa (tai -musiikkia), mutta en mä nyt kauhean korkealle nostaisi peliä, jonka sisältö, ulkoasu yms. olisi vaikkapa kokonaisuudessaan tuotettu ai:lla.

Ooogh ku alkaa vituttaa kun youtube alkaa pukkaamaan mulle jostain syystä noita AI generoituja paskavideoita. Nyt suurinta hottia on Kung Fu -reelit jossa yleensä joku pikkutyttö tai vanhus pieksee kolme kertaa isompia kavereita painovoimaa ja fysiikan lakeja rikkoen. Sitte ku jotkut ei vielä tajua niiden olevan feikkejä niin rasauttaa ihan helvetisti.

Noh faninsa näilläkin.

Lapsetkin katsovat YouTubea. Yleensä sitä pahinta mahdollista roskaa. En tiedä, tuleeko tilanne kehittymään enää huonommaksi vaikka lisäksi tulisi sinne feediin jotain AI paskaa. Voi olla että luku- ja kirjoitustaidottomat ja muut vastaavat ovat myös innoissaan katsomassa noita ihmevideoita. Todennäköisesti joku keksii kohta tavan pölliä rahaa videoiden avulla, jos ei ole jo keksinyt. Gigantti voi vaikka laittaa AI:n myymään 5g-liittymiä mummoille.

Itse jos miettisin, missä ryhmässä on eniten potentiaalia AI:n pahantahtoiseen kusetuskäyttöön, veikkaisin vanhuksia ja muistisairaita. Heillä voi olla hyvinkin rahaa käytettävissään.

Ooogh ku alkaa vituttaa kun youtube alkaa pukkaamaan mulle jostain syystä noita AI generoituja paskavideoita. Nyt suurinta hottia on Kung Fu -reelit jossa yleensä joku pikkutyttö tai vanhus pieksee kolme kertaa isompia kavereita painovoimaa ja fysiikan lakeja rikkoen. Sitte ku jotkut ei vielä tajua niiden olevan feikkejä niin rasauttaa ihan helvetisti.

Noh faninsa näilläkin.

Ei helvetti. :D Tuohan oli parasta komediaa ja wuxia-parodiaa ikinä! Kunnon stereotyyppiset "släp"-efektit eikä iskut edes osu. :D Tyttö/nainen heiluu ilmassa kuin vaijerien varassa. :D

En tiedä jaksaisinko näitä massoittain alkaa katsomaan mutta tämä kyllä oli loistava typeryydessään! Itse asiassa monet AI-videot on hauskoja pääasiassa siksi miten typeriä ne ovat. Törmäsin vasta tiliin, jossa joku teki hienoja kuperkeikkoja ja liikkeitä ja pyysi tekoälyä tekemään samasta videosta oman versionsa. Siinä kuule päät ja kädet kääntyili ja morphaili miten ja mihin sattuu. :D Tuollaisia tekoälyvideoita voisin katsellakin, missä tekoälyllä ei korvata mitään oikeaa osaamista vaan enemmänkin vertaillaan ja (useimmiten) nauretaan sen huonoille tuotoksille.

Ylös Bottom