Eli vastaus kysymykseeni on että AI:n osaaminen on vain promptaamista, jota oppii promptaamalla? Olin siis oikeassa aavistuksessani ja toistan ajatukseni siitä: kovin helppo taito kenen tahansa oppia. Veikkaan että jos tuosta on homman osaaminen vain kiinni niin saan hyvät taidot aika pikaisesti omia AI-tarpeitani varten jos sellaisia joskus tulee.Generatiivisen AI käyttö eri peleissä lisääntyy kokoajan tänä vuonnakin on muutamassa isossa hitti peleissä käytety generativiista AI.ta, joten juu generatiivisen AI:n hallitseminen ei todellakaan ole mikään ohi menevä kupla vaan se on iso voimavara. eli pysyn siinä kannassani, missä sanoin että 2-4 vuoden sisään generatiivisen AI:n hallitseminen yksi parhaimpia taitoja, sen promtauksen lisäksi, ja tietenkin sun pitää hallita myös generatiivinen AI että sä näät mitä ne sun promtit tuottaa, ja mitä ohjelmisto ja kuva modeli sopii tiettyihin asioihin parhaiten, eli et sä voi olla hyvä promttaa jos sä et nää mitä sä tuotat, sekun promttaa ja generoi jatkuvasti niin siinä oppii väkisinkin hyväks promttaajaks ja oppii tietämään ja tunnistamaan että mitä modeleita kannattaa käyttää mihinkin tarkoitukseen, ja promttaamisella tarkoitan sitä että promttaa LLM:n kuten Chat GPT:n, Deepseekin, ollaman yms kanssa, ei mitään itse promttaamista koska se on aivan liian hidasta.
Ja en tajua että mitä hallitsemista on siinä että "näkee mitä promptit tuottaa"? Kai sitä nyt katsoo ja näkee mitä se AI tekee kun siltä jotain pyytää. Vai onko sekin nyt jokin taito, joka pitää erikseen oppia? Sanot myös että pitää tietää, mitä kannattaa käyttää mihinkin tarkoitukseen? No ai ihanko totta? Jokainen joka on leikkinyt edes hiekkalaatikolla tietää että lapiolla ja haravalla tehdään eri asioita. Ei taaskaan sellainen asia, mikä vaatisi muuta kuin pienen googlauksen että mikä on paras mihinkin asiaan.
Mutta mitä on "itse promptaaminen"? Kehoitteiden antaminen itselle? Eli itse tekeminen? "Piirräpä, Shamaniac keltainen koira"?
Mikä tuon "workflown" idea sitten on? Sama kuin ottaisit ohjeet talteen perunalaatikosta että osaat tehdä sitä sitten myös uudella uunilla? Mihin tarvitse workflowta kun jokaista videota tai kuvaa voi joka tapauksessa käyttää uusiksi?niinjoo ja siihen mortal kombat pätkään vielä että sen promttaaminen oli erittäin hyvä projekti jatkoa ajattelen kun modelit tuosta kehittyy. ja opin siinä tosi paljon eri asioita muutenkin. ja jos joku julkaisee Fightning Lora modelin niin mulla kun on kuvat ja promtit valmiina niin sillon ne myös taistelee oikeasti. ja en tiedä oonko tästä maininnut mutta tuo softa jota käytän toimii niin että jokainen kuva ja video on workflow että jos mä vaan raahaan sen kuvan tai videon millä oon aiemmin promtannu niin voin aina promtata sillä samalla kuvalla tai videolla uusiksi uusilla modeleilla.