Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
vaatii paljon muutakin kun pelkän promtin mut mä tuun todennäköisesti jossain vaiheessa kaupallistaa ja myymään mun osaamisen niin kun moni muukin AI tyypin osaaja tekee, missä sitten teen video tutorialeja miten teen tiettyjä asioita ja mitä modeleita käyttää jos haluaa tietynlaista kontenttia ulos, mutta sen aika ei ole vielä, ehkä vuoden muutaman sisään.

otetaan tosta vaikka yksi esimerkki että miten teen tällaisia aitoa taidetta muistuttavia kuvia. et mitä modeleita ja promteja käytän yms. teen jossain vaiheessa jonkun patreon paketin.

Näytä liitetiedosto 20059
Ongelma tässä onkin, ettei tuo ole originaalia nähnytkään. Se on vaan räpellys, joka kopioi taiteilija Maria Falidin teosta. Jos kuvan heittää Googlen kuvahakuun ja lisää AI-päätteen, voi löytää satoja ihan samanlaisia väännöksiä.

Tekoäly ei luo mitään. Se vain varastaa.

Alkuperäinen teos:

IMG_2456.webp

Viimeksi muokattu:
vaatii paljon muutakin kun pelkän promtin mut mä tuun todennäköisesti jossain vaiheessa kaupallistaa ja myymään mun osaamisen niin kun moni muukin AI tyypin osaaja tekee, missä sitten teen video tutorialeja miten teen tiettyjä asioita ja mitä modeleita käyttää jos haluaa tietynlaista kontenttia ulos, mutta sen aika ei ole vielä, ehkä vuoden muutaman sisään.

otetaan tosta vaikka yksi esimerkki että miten teen tällaisia aitoa taidetta muistuttavia kuvia. et mitä modeleita ja promteja käytän yms. teen jossain vaiheessa jonkun patreon paketin. mihin siis listaan ja dokumentoin kaikki mahdolliset mekaniikat mitä osaan kuville esim tehdä ja että minkälaisia kuvia osaan generoida ja mikä modeli sopii mihinkin lajityyliin parhaiten

Näytä liitetiedosto 20060

Näytä liitetiedosto 20059
Eli vastaus on siis lyhykäisyydessään kyllä. Käytät tiettyä AI mallia ja promptaat.

Luuletko oikeasti, että tästä kun lähtisi googlella etsimään että miten tehdä Maria Falidinin maalausta muistittavia AI kuvia, niin sitä tietoa ei löytyisi.

okei tämä selvensi vähä ajatuksia, eli siis lokeroit siis kaiken generoidun AI kontentin tähän samaan lokeroon, eli oli jälki miten hyvää tahansa niin sillä ei ole lopulta mitään väliä.
Eikös tässä ollut luovuudesta kyse eikä siitä, miten hyvää jälki on? Luovuudeksi en laske sitä että matkii muita vaikka sen tekisikin vähän paremmin kuin muut. Toki en itse kyllä huomannut noissa mitään sen erikoisempaa, lähinnä virheen jossa pään taakse ilmestyy jostain tuulessa liehuvia rättejä kesken kaiken.
vaatii paljon muutakin kun pelkän promtin
No kerro toki mitä?

-- mutta sen aika ei ole vielä, ehkä vuoden muutaman sisään.
Aivan kuin tällaisen lauseen olisi lukenut joskus aiemminkin että ei vielä mutta sitten joskus tms.

otetaan tosta vaikka yksi esimerkki että miten teen tällaisia aitoa taidetta muistuttavia kuvia. et mitä modeleita ja promteja käytän yms. teen jossain vaiheessa jonkun patreon paketin. mihin siis listaan ja dokumentoin kaikki mahdolliset mekaniikat mitä osaan kuville esim tehdä ja että minkälaisia kuvia osaan generoida ja mikä modeli sopii mihinkin lajityyliin parhaiten
Taaskaan et "tee" yhtään mitään vaan ohjeistat tekoälyä matkimaan jotain tiettyä tyyliä.

Aika hauska sinänsä että yrität myös monetisoida käytännössä sen, että muutkin voi vastaavasti päästä tekoälyn avulla matkimaan oikeita taiteilijoita muttei luomaan itse mitään uutta. Siis oikein vielä tarkalleen kaikki speksit että tulee juuri samanlaista. Oikein malliesimerkki siitä ettei ole mitään luovaa vaan yritetään ihan pilkulleen matkia sekä haluttua lopputulosta että sinua, joka juuri siihen tiettyyn matkimiseen on erikoistunut.

Ainahan taiteen kopiointia on pidetty ikävänä juttuna mutta joskus ne kopioijatkin joutui oikeasti opettelemaan sen piirtämisen, maalaamisen tai mikä olikaan. Itse asiassa varmasti suurin osa heistä oli/on taiteilijoita, joilla on vähintään osaamista mutta ovat tapaasi halunneet hyötyä jonkun tunnettavuudesta. Sinä taas erikoistut ainoastaan siihen, miten voit ohjeistaa tekoälyä kopioimaan asioita mahdollisimman tarkasti.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom