Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eihän nuo AI:n deepfaket mikään uusi ongelma ole. Jo Internetin alkuajoista lähtien on kaikenlaisia photoshoppeja levinnnyt ympäri nettiä julkisista henkilöistä. Vaikka AI tekeekin nykyään kaiken paremmin, niin et ennenkään voinut olla täysin varma, että mitkä kuvista ovat totta.

Eihän nuo AI:n deepfaket mikään uusi ongelma ole. Jo Internetin alkuajoista lähtien on kaikenlaisia photoshoppeja levinnnyt ympäri nettiä julkisista henkilöistä. Vaikka AI tekeekin nykyään kaiken paremmin, niin et ennenkään voinut olla täysin varma, että mitkä kuvista ovat totta.
Totta, mutta tekemisen helppous tekoälyn avulla saattaa aiheuttaa väärinkäytölle räjähdysmäistä kasvua.

tuossa on hyvä esimerkki mihin tämä modeli pystyy joku pyysi listamaan niin monta celebrityä kun vain mahtuu kuvaan niin tässä on tuloksia, niin ja tuollaisen kuvan generointiin menee esim omalla laitteistolla se 10-15 sekunttia, Strooperin on turha siellä ärjyä ei se isossa kuvassa muuta yhtään mitään, kaikki AI Creatorit ovat olleet sitä mieltä että tämä modeli on samanlainen resolutionary modeli kun kiina julkaisi Deepseekin haastamaan Open AI eli Chatgpt, että eipä tällaista modelia ole ennen ollut saatavilla ja yksikään public modeli jos kirjoitat siihen celebrityn suoran nimen ei generoi oikeastaan yhtään mitään. eikä oikeestaan yksikään iso local modelikaan ole ennen tätä tehnyt, mutta kiina sai tarpeekseen Trumpin temppuluista ja iski takaisin. tai jotain vastaavaa. Trumphan on ainakin kovasti Deep fakeja vastaan. tämä ei ole minkään pienen firman modeli vaan Alibaban joka on Tencentin kanssa kiinan jättiläisiä, (tainno ne ovat Tencentin kanssa suurimpia firmoja muutenkin ihan maailman mittakaavassakin) ja muutenkin tämä ei ole vielä edes heidän full modeli, julkaisevat todennäköisesti full modelin ensi viikolla tai lähi viikkoina niin saa nähdän miten photorealistista matskua aikaa jos tämä heidän pieni fast modelikin saa aikaan jo melkoisia ihmeitä.

(ei ole minun generoimia kuvia)

Screenshot 2025-11-29 131901.pngScreenshot 2025-11-29 131906.png

Screenshot 2025-11-29 131857.png

Viimeksi muokattu:
mä oon tosiaan generoinut 75 000 eri juttua tän vuoden aikana, jopa niin innokkaasti että olen aiheuttanut itselleni lieven jännetuppi tulehduksen mä oon testannu 500 eri modelia, mä oon käyttänyt AI:n ja sen opetteluun yli 3000 tuntia, ellei enemmänki, Knowledge is power tällä alalla, kun tuntee ja tietää jokaisen modelin läpikotaisin, ja se suurin vahvuus on että osaan puhua AI:lle tehokkaasti, ja harjoittelen sitä tässä päivittäin ja nyt kun tällaisia joululahjoja tippuu syliin niin tottakai mä aion hyödyntää niitä mielin määrin kun periaatteessa castata kenet vaan mihin tahansa rooliin. lisäks mulla on aivan hemmetin paljon kaikkea muuta. tavalla tai toisella tulen hommaamaan ensi vuonna itselleni Youtube Partnership programin olen 100% varma siitä. just sanoin että jos se modeli joka pystyy generoimaan 4k 50fps kontenttia vaatii sen 10 000 euron näytönohjaimen niin sillon mä ostan sen, koska mun tavoite on tehdä se 10 000 takaisin vielä saman vuoden aikana sen AI:n avulla

Pistelin vähän Cyberpunkkia uuteen uskoon

Esim yksi taito on purkaa suoraan screenshotti promtiksi sillai että se antaa sulle melkein AI nelosen verran tekstiä, ja ymmärtää se täysin, ja tarvittaessa muokata sitä haluamallaan tavalla.

Rihanna aka panam palmer

panam.jpg

Evelyn Aka Scarlett johansson

Scarlet.jpg

Jackie Welles aka The Rock

Dwayne.jpg

Judy aka Ana de armas

Ama De armas.jpg

Viimeksi muokattu:
Esim yksi taito on purkaa suoraan screenshotti promtiksi sillai että se antaa sulle melkein AI nelosen verran tekstiä, ja ymmärtää se täysin, ja tarvittaessa muokata sitä haluamallaan tavalla.
Eli hetkinen, et edes itse kirjoita, mitä haluat koneen tekevän sinulle? Eli se vähäinenkin osa, mitä voi väittää "luovansa" on nyt myös koneen jälkeä?

Ei ihme, että tuhansien tuntien jälkeen käteen jää vain mielikuvitukseton "näyttelijä x roolissa y" kuvasarja. 3000 tuntia olisi muuten 8 tuntia päivässä 365 päivän ajan, jossa ajassa olisi jo pystynyt opettelemaan jo vaikka miten paljon maalaamaan, valokuvaamaan, tai piirtämään ja lopputulos olisi varmasti ollut hienompi kuin nyt.

Eli hetkinen, et edes itse kirjoita, mitä haluat koneen tekevän sinulle? Eli se vähäinenkin osa, mitä voi väittää "luovansa" on nyt myös koneen jälkeä?

Ei ihme, että tuhansien tuntien jälkeen käteen jää vain mielikuvitukseton "näyttelijä x roolissa y" kuvasarja. 3000 tuntia olisi muuten 8 tuntia päivässä 365 päivän ajan, jossa ajassa olisi jo pystynyt opettelemaan jo vaikka miten paljon maalaamaan, valokuvaamaan, tai piirtämään ja lopputulos olisi varmasti ollut hienompi kuin nyt.

taisi mennä se lievä jännetuppi tulehdus ohi siinä viestissä johtuen tuosta reimasairauksesta yhdistettynä siihen että olen kirjoittanut liikaa promteja, edelleenki mun kädet on sellaiset että näillä ei tehdä mitään kovin montaa tuntia päivässä, mä joudun jatkuvasti soveltaa juttuja, sen takia mä opettelin puhumaan sille AI:lle mahdollisimman tehokkaasti ja tein omat työkalut siihen, sen sijaan että aiheuttaisin lisää hallaa itselleni kirjoittamalla ne promtit. mä oon treenannu mun local ai agentin tuntemaan ja muistamaan mun komennot ja muut visuaaliset jutut jotka haluan toistuvan.

Se on niin hemmetin helppo huudella jos ei ole itselläni mitään nivel ongelmia esim sormissa tai ranteissa muualla. yksi syy esim miten pystyn treenaamaan tehokkaasti että harjoittelin ja opettelin hallitsemaan kehonhallinan täydellisesti. niin kun nyt tämän AI:n avulla pystyn harjoittamaan ammattiani joka on edelleen se Graafikko.

itse olen kumminkin sitä mieltä tosiaan että Everything happens for a reason ja mun tarkoitus on elättää itseni AI:lla ja menestyä sillä. mä tiedän mä olen siinä saatanan hyvä ja tulen joka päivä olemaan yhä parempi ja parempi, koska mulla on intohimo kehittyä siinä kokoajan. että en ole antanut sen lievän jännetuppi tulehduksen juuri jarruttaa tekemisiäni, koen vaikka että teen niin kovaa hommia että se on vain osa tätä kokonaisuutta. kohti sitä menestystä.

oikeastaan mikään osaamistani vähättelevä kommentti ei tunnu juuri missään kun vasta painoksi hirveästi kehuja eri AI piireissä kun postailen sinne kuviani ja tuotoksiani. mä en nimen omaan tee yhtä asiaa vaan haluan hallita jokaisen osa alueen. näillä ihmisillä on jopa 10 000-30 000 euron kone ai workload setuppeja, tosin oon varovainen mitä postailen koska näillä tyypeillä lyötyy myös se osaaminen ottaa vaikka se minun ideani. että kaikke en niihinkään postaile. mutta joo se kun joka toisella tuolla discordissa noissa piireissä on nykyään kunnon AI workload näytönohjain niin kyllä sitä itsekin on monta kertaa ollut jo sen hankinta mielessä. ja jossain vaiheessa sen hommaankin.

Viimeksi muokattu:
jep moni elää tynnyrissä, tälläkin palstalla kommenteista päätellen, kun kauhistelevat noita kuvia, kun fakta on se että jos profiilisi on auki niin kuka tahansa AI teknisen puolen osaaja voi tehdä kenestä tahansa AI modelin joka generoi sen jälkeen sinusta vain kuvia. mitä enemmän kuvia sitä tarkempi modeli
Ei se mitä sanoin ollut mikään puolustelu asialle, joten todellakin sitä voi myös kauhistella. Minustakin se on ihan hirveää että nykyään feikkejä voi tehdä niin helposti kun ennen piti osata edes vähän photoshopata tms.

Vähän kuin sanoisi että ennenkin lenteli hiekkaa päälle kun tulossa on järkäleitä. Totta kai feikkejä on ollut aina mutta tekoäly mahdollistaa niiden tekemisen jokaiselle ilman että tarvitsee itse osata yhtään mitään. Ennen hommaa rajoitti oikea osaaminen esimerkiksi kuvankäsittelyn suhteen.

tavalla tai toisella tulen hommaamaan ensi vuonna itselleni Youtube Partnership programin olen 100% varma siitä. just sanoin että jos se modeli joka pystyy generoimaan 4k 50fps kontenttia vaatii sen 10 000 euron näytönohjaimen niin sillon mä ostan sen, koska mun tavoite on tehdä se 10 000 takaisin vielä saman vuoden aikana sen AI:n avulla
No mielenkiinnolla varmasti moni meistä odottaa tätä yhteistyötä. Miksi muuten 50 fps? Sehän on se Euroopan fps-luku ja itse jos voin niin käytän nykyään aina 60 fps tai 30 fps. Aina ärsyttänyt kun paikallisissa kameroissa on ollut se 25 tai 50, joten en tajua miksi joku oikein tähtäisi tuohon.

itse olen kumminkin sitä mieltä tosiaan että Everything happens for a reason ja mun tarkoitus on elättää itseni AI:lla ja menestyä sillä. mä tiedän mä olen siinä saatanan hyvä ja tulen joka päivä olemaan yhä parempi ja parempi, koska mulla on intohimo kehittyä siinä kokoajan. että en ole antanut sen lievän jännetuppi tulehduksen juuri jarruttaa tekemisiäni, koen vaikka että teen niin kovaa hommia että se on vain osa tätä kokonaisuutta. kohti sitä menestystä.
Tämä on taas toistoa mutta voit olla vaikka miten hyvä mutta jos tuotokset ei erotu tai nouse esiin massasta, ei se osaaminen silloin riitä. Tekoälyn kanssa myös ideat ja innovaatiot vähemmän yllättäen on se, mikä nostaa asioita esille. Toki kaikki sitten seuraa heti lampaina perässä tehden samaa mutta ei samaa tekemällä voi jokainen menestyä. Tuuripeliä. Itse keskittyisin tekemiseen enemmän kuin siihen että opettelisin ja opettelisin. Varsinkin jos kokee jo nyt olevansa niin mahtava alallaan.

En muuten koe että olisi graafikko. Siis tämän tekoäly-tekemisen suhteen. Muuten ehkä voit ollakin mutta hankala sinua on graafikoksi mieltää kun vain kerrot tekoälylle miltä jo olemassa olevalta asialta lopputuloksen pitää näyttää.

mä oon tosiaan generoinut 75 000 eri juttua tän vuoden aikana, jopa niin innokkaasti että olen aiheuttanut itselleni lieven jännetuppi tulehduksen mä oon testannu 500 eri modelia, mä oon käyttänyt AI:n ja sen opetteluun yli 3000 tuntia
Yhdellä työasemalla? Tai siis mikä lie tietokone sulla onkaan, mutta tämän vuoden aikana, ja vain yhdellä tietokoneella? Olet kai laskenut matematiikat kuntoon että vähän hankaluuksia uskoa tuota..

Puhuin sille joskus siitä että mulle on kehittynyt sellainen jännä visuaalinen AI IQ, vähä samanlainen ku audio visuaalisen puolen tutkinnon jälkeen katseli elokuvia, sarjoja ja valokuvia teknisiä juttuja eri silmällä, nyt mä katselen niitä AI:n silmällä. et pelasin tai katoin mitä tahansa nykyään niin mä nään siinä kontenttia mitä voisi ehkä itsekkin käyttää lähdemateriaalina, ja tää onnistuu multa missä vaan jos pelaan vaikka FF7 orginalin 3 discin niin osaan portata kuvat suoraan Remake Unreal engine tason grafiikaksi, tai vaikka photorealistiksi

katoin tuossa huvikseen musavideota, tuli vaan yhtäkkiä mieleen et tehdeempäs näin, et mä nään kohtaukset nykyään täysin erinlailla, eli otin screencapin pilkoin scenen promteiksi ja promtasin siitä uuden scenen.

Screenshot 2025-11-29 224338.png

Resident Evil 2 Scene

Resident eviluss.jpg

War Zone Scene

WW2 scene.jpg

Yhdellä työasemalla? Tai siis mikä lie tietokone sulla onkaan, mutta tämän vuoden aikana, ja vain yhdellä tietokoneella? Olet kai laskenut matematiikat kuntoon että vähän hankaluuksia uskoa tuota..

mä tosiaan pystyin noilla vanhemmilla modeleilla generoimaan jopa 1 kuvan sekunnissa, en tarkoittanut että 75 000 clippiä vaan siihen on kuvat, yms jokaisella modelilla pystyn generoimaan kuvan kumminki siinä 5-30 sekunnissa. riippuen mitä resoa käytän, joten eipä tuo niin ihmeellinen lukema edes ole kun sä voit vaikka yöksi laittaa 1000 kuvaa jonoon ja muuta.

No mielenkiinnolla varmasti moni meistä odottaa tätä yhteistyötä. Miksi muuten 50 fps? Sehän on se Euroopan fps-luku ja itse jos voin niin käytän nykyään aina 60 fps tai 30 fps. Aina ärsyttänyt kun paikallisissa kameroissa on ollut se 25 tai 50, joten en tajua miksi joku oikein tähtäisi tuohon.

kyllä mä sen tässä lähi kuukausina todennäköisesti ostan koska saan kumminki vielä tästä 5090:stä sen 2000-2400 euroa väliltä kun myyn pois, että kun on tarkoitus hommata se joka tapauksessa niin aio sitä ostoa kovin monta kuukautta venyttää. tällä viikolla tuli myös eräs toinen kuvamodeli mikä ei edes pyörii enää kunnolla 5090:lla, (toimii satunnaisesti jos sammuttaa ihan kaikki ohjelmat ja prosessit) niin modelit menee niin hurjiks ettei sillä 5090:lla pärjää, olin erittäin lähellä tällä viikolla että oisin sen tilannut, kun huomasin ettei tuo uusi modeli pyöri enää kunnolla mutta, onneks kiinalaiset julkaisi tuon toisen modelin joka on overal generoi paremmin kuvia kun tuo toinen, tuon toisen etu on se että se pystyy yhdistämään jopa 10 eri kuvaa ja objektia. sen takia se vaatiikin niin paljon. et se on enemmän ultimate image editor.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom