Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihan mielenkiinnosta, miten tehokas näytönohjain auttaa siinä, että YouTube aktiivisesti poistaa turhaa tekoälytauhkaa?

mä olen hyvin kokonaisvaltainen generatiivisen AI käyttäjä, nykyään kun Generatiivisella AI:lla voi tehdä myös sunon tapaan musiikkiakin ja sitä voi julkaista sitten spotifyssä,, sit osaan tehdä AI influencerin, osaan koodata pelin yms. ja paljon muuta, niinkun mä sanoin jo aiemmin mulla hemmetin hyvä yhteisö ja teami missä on kaikenlaista osaamista.

mä olen hyvin kokonaisvaltainen generatiivisen AI käyttäjä, nykyään kun Generatiivisella AI:lla voi tehdä myös sunon tapaan musiikkiakin ja sitä voi julkaista sitten spotifyssä,, sit osaan tehdä AI influencerin, osaan koodata pelin yms. ja paljon muuta, niinkun mä sanoin jo aiemmin mulla hemmetin hyvä yhteisö ja teami missä on kaikenlaista osaamista.
Joo joo, mutta edelleen, miten tehokas näytönohjain auttaa siihen että YouTube poistaa turhaa AI kontenttia?

Eihän sen YouTuben tarvitse olla ainoa tai pääasiallisen rahavirta, mutta se on se mistä sinäkin olet lähes kokoajan puhunut. Ja mistä kokoajan tarjoat linkkejä ja esimerkkejä.

Mut joo, jos sinulla jää nyt sitten YouTube pois, niin nähdäänkö me kohta Destizin eka albumi vai videopeli?

Joo joo, mutta edelleen, miten tehokas näytönohjain auttaa siihen että YouTube poistaa turhaa AI kontenttia?

Eihän sen YouTuben tarvitse olla ainoa tai pääasiallisen rahavirta, mutta se on se mistä sinäkin olet lähes kokoajan puhunut. Ja mistä kokoajan tarjoat linkkejä ja esimerkkejä.

Mut joo, jos sinulla jää nyt sitten YouTube pois, niin nähdäänkö me kohta Destizin eka albumi vai videopeli?

niinno ei niillä ole mitään merkitystä sen tyyliseen kontenttiin mitä aion tehdä. sen jälkeen esim pitäisi lähteä V-tuberitkin pitäisi demonitisoida, ja tuskin näin käy, niin kun sanoin jo aiemmin mä pystyn tekemään itse ne animaatiot hahmoille, liikkumalla itse vähän niin kun fake ortega tekee. toisekseen youtube ei ole ainut video-alusta löytyy instagram, tiktok yms aina löytyy kyllä keinot.

katso tämä vaikka uusiksi, yksikään noista guidelineistä ei koske tämän tyylistä kontenttia.

ne guidelinesit koskee tämän tyylistä kontenttia

Screenshot 2026-01-20 073110.png

Viimeksi muokattu:
niinno ei niillä ole mitään merkitystä sen tyyliseen kontenttiin mitä aion tehdä. sen jälkeen esim pitäisi lähteä V-tuberitkin pitäisi demonitisoida, ja tuskin näin käy, niin kun sanoin jo aiemmin mä pystyn tekemään itse ne animaatiot hahmoille, liikkumalla itse vähän niin kun fake ortega tekee. toisekseen youtube ei ole ainut video-alusta löytyy instagram, tiktok yms aina löytyy kyllä keinot.

katso tämä vaikka uusiksi, yksikään noista guidelineistä ei koske tämän tyylistä kontenttia.

ne guidelinesit koskee tämän tyylistä kontenttia

Näytä liitetiedosto 20461

Saanko kysyä DestiZ, että mistä tämä sun pakkomielle generoida kaikki lokaalisti ComfyUI:lla juontaa juurensa? Joo se on ihan kätevä väline jos haluaa hassutella omilla kuvilla tai läheisten tai lapsiensa kuvilla eikä halua sitä dataa lähetellä kerättäväksi pilviin, mutta sillä välin kun sun RTX 5090 raksuttaa sitä yhtä videota niin jostain maksullisesta palvelusta kuten esim. OpenArt, Higgsfield ja Artlist saisit 8 iteraatiota siitä videosta samassa ajassa. Tuo iteraatioiden määrä on kuitenkin aika olennainen osa jos mielii tehdä jossain määrin hyvänäköstä sisältöä AI:lla että saat valittua rusinat pullasta. Lisäksi saat kaikki parhaat mallit käyttöösi jotka on ainakin toistaiseksi rutkasti edellä noita open source malleja.

Ja nämä palvelut koskee myös noita sun linkkaamia character replacement videoita. Jokainen tilaaja pystyy noita luomaan 30 sekuntia pitkinä vaikka kännykällä, eikä tarvitse kännykkää kummoisempaa rautaa. Tolla RTX 5090 hinnalla olis saanu varmaan jo parin vuoden rajoittamattomat generoinnit.

YouTube teki uudet linjaukset tämän vuoden alussa, eikä kaupallista enää:

What Will Not Be Monetized in 2026
YouTube is focusing on removing "AI slop" and low-effort, mass-produced content. This includes:

• Low-Quality AI Content: AI-generated videos that lack a human element or are produced in bulk.
  • Repetitious Content: Channels that use templates to produce very similar videos at scale.
  • Non-Transformative Reused Content: Raw gameplay footage without commentary, or clips re-uploaded without significant added value.
  • Faceless Channels Without Value: Videos without original human voiceover or unique editing that simply narrate stolen or AI-generated stories.
YouTube on poistanut vuoden alusta jo yli 7 miljoonaa "low effort" kanavaa alustaltaan. Näistä suurimmat kanavat olivat ehtineet kerätä jo yli 5 miljoonaa tilaajaa. Olisi kannattanut takoa silloin kun rauta oli kuumaa.
Nyt on loistava uutinen tämä! Toivon että vastaavaa tehtäisiin myös Instagramissa ja muualla, sillä jatkuvasti tulee sloppia vastaan.

Saanko kysyä DestiZ, että mistä tämä sun pakkomielle generoida kaikki lokaalisti ComfyUI:lla juontaa juurensa? Joo se on ihan kätevä väline jos haluaa hassutella omilla kuvilla tai läheisten tai lapsiensa kuvilla eikä halua sitä dataa lähetellä kerättäväksi pilviin, mutta sillä välin kun sun RTX 5090 raksuttaa sitä yhtä videota niin jostain maksullisesta palvelusta kuten esim. OpenArt, Higgsfield ja Artlist saisit 8 iteraatiota siitä videosta samassa ajassa. Tuo iteraatioiden määrä on kuitenkin aika olennainen osa jos mielii tehdä jossain määrin hyvänäköstä sisältöä AI:lla että saat valittua rusinat pullasta. Lisäksi saat kaikki parhaat mallit käyttöösi jotka on ainakin toistaiseksi rutkasti edellä noita open source malleja.

Ja nämä palvelut koskee myös noita sun linkkaamia character replacement videoita. Jokainen tilaaja pystyy noita luomaan 30 sekuntia pitkinä vaikka kännykällä, eikä tarvitse kännykkää kummoisempaa rautaa. Tolla RTX 5090 hinnalla olis saanu varmaan jo parin vuoden rajoittamattomat generoinnit.

juu saa kysyä, local ai:ssa mua kiehtoo se stressittömyys että sä voit loputtomasti generoida asioita, ilman että tarvii välittää kuukausimaksuista tai creditseistä, toisekseen mä kun käytän ai:ta hyvin kokonaisvaltaisesti että mä en generoi pelkästään videoita vaan generoin, musiikkia, 3D malleja, kuvia, yms, sit mä käytän myös Ai agentteja, ja Local LLM:ä eli miten paljon mä hyödynnän ja käytän AI:ta joka päivä niin 5090 on maksanut itsensä takia hyvin nopeasti, koska jos mä ottaisin nuo kaikki palveluna niin se olisi monta sataa euroa kuussa. mutta se että kokoajan tulee jotain uutta testattavaa on varmaan se tärkein juttu.

esim nyt tuli pari päivää sitten softa jolla pystyy luomaa omia pelimaisia virtuaalimaailmoja esim kuvista, eiköhän tuo tuosta kehity entisestään AI:lla tapana että jokainen modeli aina paljon parempi

Viimeksi muokattu:
OpenArt, Higgsfield ja Artlist

Tutustuin tosiaan näihin vielä vähä tarkemmin, muuten ihan hyviltä palveluilta vaikuttaa mutta se että sä et voi käyttää omia custom loreja on aika iso miinus itselle. itse kun tykkään niitä käyttää

Toinen mikä unohdin eilen mainita että eihän tätä 5090:stä pelkästään ai hommia varten hommattu vaan myöskin pelaamista varten. että kyllä se on tärkeetä että pystyy pelaamaan pelejä, ja nyky pelit pyörii max asetuksilla ja monen sadan fps:llä, ja mitä katoin nytten niin näköjään 5090 hinta noussut yli 3000 euroon esim itse ostin tämän Ventuksen 2400 eurolla ja nyt joku myy 3300 eurolla samaa ventusta tori:ssa eli varmasti tosta jonkun 3000 saa kun tulen myymään tämän pois.

Viimeksi muokattu:
näytönohjain tosiaan odottaa jo liikkeessä tuli itseasissa jo perjantaina sinne, huomenna on niin saatanan kylmä vielä niin tuskin huomenna vien vielä konetta liikkeeseen, että vaihtavat näyttiksen eli se on joko tiistaina tai keskiviikkona, kyseessähän ei ole mikään hyvä näyttis tai pelkästään tehokas näytönohjain vaan paras mahdollinen mitä on saatavilla. täysin overlkill peleille sekä AI:lle, mutta ikävä kyllä tuon sen vaatii jos haluaa pysyä localisti vielä mukana. nyt sit näkee oikeasti että minkälaista jälkeä sitä saa localisti aikaan kun sulla on aikailla, paras mahdollinen kokoonpano siihen, ainakin näytönohjaimen puolesta, Ramiä voisi olla vielä ainakin 64gb lisää.

näytönohjain tosiaan odottaa jo liikkeessä tuli itseasissa jo perjantaina sinne, huomenna on niin saatanan kylmä vielä niin tuskin huomenna vien vielä konetta liikkeeseen, että vaihtavat näyttiksen eli se on joko tiistaina tai keskiviikkona, kyseessähän ei ole mikään hyvä näyttis tai pelkästään tehokas näytönohjain vaan paras mahdollinen mitä on saatavilla. täysin overlkill peleille sekä AI:lle, mutta ikävä kyllä tuon sen vaatii jos haluaa pysyä localisti vielä mukana. nyt sit näkee oikeasti että minkälaista jälkeä sitä saa localisti aikaan kun sulla on aikailla, paras mahdollinen kokoonpano siihen, ainakin näytönohjaimen puolesta, Ramiä voisi olla vielä ainakin 64gb lisää.
Saako paremmalla näyttiksellä tosiaan parempaa laatua vai tekeekö se asioita vain nopeammin?

Ainakin videoeditoinnissa ja varmaan 3D-mallinnuksessa ja animoinnissakin se näyttis lähinnä nopeuttaa kuin mahdollistaisi jotain uutta. Jos siis softa toimii sekä heikommalla että tehokkaammalla näyttiksellä, niin samat asiat voi tehdä mutta eroa tulee siinä miten nopeasti asiat saa tehtyä.

Saako paremmalla näyttiksellä tosiaan parempaa laatua vai tekeekö se asioita vain nopeammin?

Ainakin videoeditoinnissa ja varmaan 3D-mallinnuksessa ja animoinnissakin se näyttis lähinnä nopeuttaa kuin mahdollistaisi jotain uutta. Jos siis softa toimii sekä heikommalla että tehokkaammalla näyttiksellä, niin samat asiat voi tehdä mutta eroa tulee siinä miten nopeasti asiat saa tehtyä.

uskoisin että se auttaa aika paljonkin jos voi generoida 4-6 video kerrallaan tai 20-40 referenssi image to video kuvaa kerralla (riippuu tietenkin modelista). seki mikä juuri comfyui:ssa on parasta et jokainen kuva ja video sisältää workflow, eli voin mmyös käyttää vanhaa matskuani vertailuna, mutta vaihdan vaan modelit suuremmaksi. ja tietenkin kuvanlaatu muuttuu merkittävästi, +4k upscale softat, isommat llm:t modelit videosoftissa yms. ja tosiaan kun kyseessä on vielä blackwellin näytönohjain tämän 5090 tapaan niin ei tarvitse hirveesti muuttakkaan mitään, eli se on periatteessa hieman tehokkaampi 5090 mutta 3 kertaa enemmän Vramia. eli jos 5090:ssa on 32gb niin tuossa on 96gb

Viimeksi muokattu:
Eli jos nyt tulkitsin oikein, niin etu on yhä silti nopeudessa eikä siinä että tehokkaampi näyttis mahdollistaisi jotain, mitä ei voi tehdä halvemmalla?

Minulla oli aikoinaan melko tehoton kone videoeditoinnissa mutta kyllä sillä pystyi tekemään samat asiat kuin sen jälkeen hankitulla koneella, joka oli tehokkaampi.

Toki AI-hommissa pitää pysty tekemään paljon versioita kun se tekee yhä mitä sattuu.

Siinä mielessä muuten hauska että koettaisiinko sellainen työntekijä hyväksi, joka olisi kyllä nopea tekemään mutta tekisi aina vaikka viisi versiota pyydetystä työstä, joista mikään ei olisi ihan sitä mitä haluttu. Sen ohessa olisi tyyppi, joka tekisi kerralla sen mitä pyydetään, vaikka aikaa ehkä menisikin kauemmin.

Eli jos nyt tulkitsin oikein, niin etu on yhä silti nopeudessa eikä siinä että tehokkaampi näyttis mahdollistaisi jotain, mitä ei voi tehdä halvemmalla?

Minulla oli aikoinaan melko tehoton kone videoeditoinnissa mutta kyllä sillä pystyi tekemään samat asiat kuin sen jälkeen hankitulla koneella, joka oli tehokkaampi.

Toki AI-hommissa pitää pysty tekemään paljon versioita kun se tekee yhä mitä sattuu.

Siinä mielessä muuten hauska että koettaisiinko sellainen työntekijä hyväksi, joka olisi kyllä nopea tekemään mutta tekisi aina vaikka viisi versiota pyydetystä työstä, joista mikään ei olisi ihan sitä mitä haluttu. Sen ohessa olisi tyyppi, joka tekisi kerralla sen mitä pyydetään, vaikka aikaa ehkä menisikin kauemmin.

eikun nimen omaan juuri päinvastoin eli laatu ja määrä ja clippien kesto paranee merkittävästi mutta nopeudet on aika samat, eli nopeudeltaan toi on vain 10-15% nopeampi kun vaikka 5090. muistin määrässä tulee se ero. eli tarkoitin sillä 20-40 kuvan generoinnilla pakettia, eli se generoi 20-40 kuva collectionin/batchin sen sijaan että se generoisi yhden kuvan, eli se siis pystyy yhden generonnin aikana tekemään tuollaisen Batchin, sen sijaan että tulisi vain yksi kuva ulos kerrallaan jonossa.

tossa on sulle esimerkki et jos tällä 5090:llä pystyn generoimaan tällaisen Batchin niin pystyn 6000:lla generoimaan näitä 20-40 niinku. ha tuo sitten näkyy jo automaattisesti laadussa kun on isompi valikoima mistä valita.

(vaihdoin kuvan kun oli huono esimerkki, niinku näkyy tekstit menee välillä miten sattuu)

tifa kuvaus.jpg

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom