Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
sieltä on tulossa taas uutta musiikki modelia, ai että mä olen iloinen että Local AI on alkanut nyt tulla myös Musiikki puolelle ryminällä, näyttäs pesevän ja Sunon aika monessaki asiassa noiden benchmarkkien perusteella, kai se on pakko myös alkaa harkitsemaan sitä spotify kortin kattomista

ja tämä ominaisuus LoRA fine-tuning: tarkkoittaa sitä että kun meillä kun on local ai puolella kuva, ja video Lora:ja niin aletaan näkemään myös musiikki Lora:ja jotka on sitten treenattu vaikka sabatonin levyillä, tai rammsteinnin, Nightwishin yms, et laitat vaikka Sabatonin Loran käyttöön, niin sen jälkeen se generoi vain musiikkia Sabatonin tyylillä, jotka on treenattu Sabatonin levyillä. ite kuuntelen usein sabatonia kun pelailee niin se on kiva jos pystyy tekemään ai generoitua sabatonia omaan käyttöön, uutta gameplay playlistiä

laitevaatimuksekaan ei ole kovin hurjat niin helposti pystyy pelaamaan vaikka Nioh 3:sta, kun pistää 100 biisiä jonoon generoitumaan, ja todennäköisesti voi generoida kuvia ja videoita siinä samalla,

ja tää on tulossa open sourceks joskus myöhemmin

Viimeksi muokattu:
eikun nimen omaan juuri päinvastoin eli laatu ja määrä ja clippien kesto paranee merkittävästi mutta nopeudet on aika samat, eli nopeudeltaan toi on vain 10-15% nopeampi kun vaikka 5090. muistin määrässä tulee se ero. eli tarkoitin sillä 20-40 kuvan generoinnilla pakettia, eli se generoi 20-40 kuva collectionin/batchin sen sijaan että se generoisi yhden kuvan, eli se siis pystyy yhden generonnin aikana tekemään tuollaisen Batchin, sen sijaan että tulisi vain yksi kuva ulos kerrallaan jonossa.

tossa on sulle esimerkki et jos tällä 5090:llä pystyn generoimaan tällaisen Batchin niin pystyn 6000:lla generoimaan näitä 20-40 niinku. ha tuo sitten näkyy jo automaattisesti laadussa kun on isompi valikoima mistä valita.
Minun järki silti sanoo ettei kalliimpi näyttis ainakaa tämän esimerkin perusteella tee juurikaan mitään sellaista, mitä ei halvempikin näyttis tekisi. Kalliimpi tekee siis vain enemmän ja/tai nopeammin.

Resoluutio on kuitenkin ilmeisesti sidoksissa jotenkin näyttiksen ominaisuuksiin, joten se on kai ainoa, jonka itse laskisin asioihin, joita ei halvemmalla saa verrattuna kalliimpaan.

Ei siis sillä etteikö ajassa haluaisi säästää jne. mutta jos rahasta on pula ja haluaa silti tehdä, niin ero jää ilmeisesti vain resoluutioon? Toki myös sitten ne muistiasiat mutta sen voinee kiertää järkevillä prompteilla ja lähdemateriaaleilla.

Minun järki silti sanoo ettei kalliimpi näyttis ainakaa tämän esimerkin perusteella tee juurikaan mitään sellaista, mitä ei halvempikin näyttis tekisi. Kalliimpi tekee siis vain enemmän ja/tai nopeammin.

Resoluutio on kuitenkin ilmeisesti sidoksissa jotenkin näyttiksen ominaisuuksiin, joten se on kai ainoa, jonka itse laskisin asioihin, joita ei halvemmalla saa verrattuna kalliimpaan.

Ei siis sillä etteikö ajassa haluaisi säästää jne. mutta jos rahasta on pula ja haluaa silti tehdä, niin ero jää ilmeisesti vain resoluutioon? Toki myös sitten ne muistiasiat mutta sen voinee kiertää järkevillä prompteilla ja lähdemateriaaleilla.

6000 pysty ajamaan niitä full modeleita mitkä tekee sitten parempaa ja yksityiskohtaisempia jälkeä. esim itse nyt joudun käyttämään tällä 5090:lla FP8 modeleita kun Vram ei riitä full modeleihin. esim tossa Wan animatessa sä et tee mitään sillä FP8 modelilla, koska mitä huonompi modeli niin sitä huonommin se myös käyttäytyy animaatioiden ja muiden suhteen. sama kuvissa et jos haluaa vaikka hahmon eri kuvakulmiin ja asentoihin niin se huonompi model ei pysty kun vaikka 3-4 eri poseeraukseen, kun taas isompi modeli pystyy tuottamaan vaikka 20 eri poseerausta samaan kuvaan. sama homma sitten noissa LLM modeissa et mitä pienempi modeli niin sitä huonomman promtin se kirjoittaa, et kyllä se on todella iso upgrade tommoisten asioiden suhteen. sama noissa teksti hommissa et jos haluat luoda mainoksen missä on paljon tekstiä niin se pienempi modeli ei pysty tuottamaan sitä tekstiä, et pienimmistä modeleista on tarkoituksella myös karsittu asioita, versus full model joka sisältää kaikki ominaisuudet

Viimeksi muokattu:
6000 pysty ajamaan niitä full modeleita mitkä tekee sitten parempaa ja yksityiskohtaisempia jälkeä. esim itse nyt joudun käyttämään tällä 5090:lla FP8 modeleita kun Vram ei riitä full modeleihin. esim tossa Wan animatessa sä et tee mitään sillä FP8 modelilla, koska mitä huonompi modeli niin sitä huonommin se myös käyttäytyy animaatioiden ja muiden suhteen. sama kuvissa et jos haluaa vaikka hahmon eri kuvakulmiin ja asentoihin niin se huonompi model ei pysty kun vaikka 3-4 eri poseeraukseen, kun taas isompi modeli pystyy tuottamaan vaikka 20 eri poseerausta samaan kuvaan. sama homma sitten noissa LLM modeissa et mitä pienempi modeli niin sitä huonomman promtin se kirjoittaa, et kyllä se on todella iso upgrade tommoisten asioiden suhteen. sama noissa teksti hommissa et jos haluat luoda mainoksen missä on paljon tekstiä niin se pienempi modeli ei pysty tuottamaan sitä tekstiä, et pienimmistä modeleista on tarkoituksella myös karsittu asioita, versus full model joka sisältää kaikki ominaisuudet
Mutta modelit siis kehittyy jatkuvasti, joten ei kai ole pois suljettua etteikö heikommallakin raudalla voisi joskus tehdä saman? Vai onko? Jätetäänkö vanhat mallit oman onnensa nojaan kun tulee uusi?

Mutta modelit siis kehittyy jatkuvasti, joten ei kai ole pois suljettua etteikö heikommallakin raudalla voisi joskus tehdä saman? Vai onko? Jätetäänkö vanhat mallit oman onnensa nojaan kun tulee uusi?

BF16 ja FP8 modelien lisäksi löytyy vielä karsitumpia modeleita mitä sanotaan GGUF:eksi ja ne toimii sitten pienemillä raudoilla. mutta suunta on tosiaan se että mitä parempia laatu ja mitä enemmä tuodaan nominaisuuksia kuten jos vaikka video modeliin tuodaan puhe ja ääni ja muita juttuja niin sitä enemmän se myös vaatii sitten sitä Vramia

Viimeksi muokattu:
Jos tekoälyllä tehtävät videot kiinnostavat, Grokilla voi nykyään luoda ilmaiseksi kuuden sekunnin mittaisia 480p-tasoisia videoita joko kuvasta tai tekstikuvauksesta.

Muskin juttuihin en kyllä itse koskisi pitkällä tikullakaan.

En itsekään lähtisi erityisesti suosittelemaan tätä, mutta mainitsen asian vain siksi, että aiheena on “keskustelua tekoälystä”. Vaikka en Elon Muskista juuri pidä, Grok tekee yllättävän hyvin tekoälyvideoita sekä kuvista että tekstistä, vaikka palvelu on ilmainen (ja kaiken lisäksi Muskin omistama). Tuskin tulen itse käyttämään sitä jatkossa kovin paljon, koska tarjolla on myös muita vaihtoehtoja.

Ylös Bottom