Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkettu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Puhelimen pilvipalvelu kertoi olevansa täynnä. Ajattelin tehdä sinne tilaa, joten latasin törkeän määrän puhelimesta pilveen lähetettyjä kuvia ja videoita, jotka sitten lataamisen jälkeen poistin. Noniin, nyt on tilaa vaikka kuinka ja paljon. Jahas, viikkoa myöhemmin pilvi on taas täynnä. Pieni googlaus ja näemmä kuvat olisi pitänyt poistaa puhelimen kautta, ei pilvipalvelun nettisivun kautta. Nyt on sitten samat kuvat ja videot vissiin tuupattu puhelimesta takaisin pilveen ja nyt on epäselvää mitkä kuvat ovat tallessa koneella ja mitkä eivät. Ehkä. En nyt oikein ymmärrä mitä tässä on tapahtunut. Tekniikka on persiistä. Tai minä. Tai luuri. Tai kaikki. Perskele.
Juu tuo on tosiaan mielenkiintoinen ilmiö, kun tietokoneella poistaa pilvestä kuvat, niin puhelin luulee, että hei sieltä pilvestä puuttuu juurikin nämä äsken poistetut kuvat ja silloin soppa on valmis.
 
Viimeksi muokattu:
Minusta tuntuu, että ideana on vain myydä lisää pilvipalvelutilaa loputtomasti. Lähes kaikki varmuuskopiot ovat turhia ja tarjolla ei ole käteviä dublikaattien poistajia yleensä. Mulla ei ainakaan hermot kestä säätää noiden kaikkien palveluiden kanssa. Jos joku vehje hajoaa tai muuten menee pois käytöstä, tuuppaan sen filut johonkin pilvipalveluun, mutta en yleensä koskaan kaipaa niitä takaisin. Kaikki oikeasti tärkeät jutut laitan googlen driveen, joka oikeastaan on riittävä ja siitä maksankin mielellään sen 1,99 € kuussa.
 
Hetkinen. Doom eternalia pelatakseen pitää olla bethesda.net-tunnus? Onko tämä mahdollista? Haistakoon paska jos näin on.
 
Hetkinen. Doom eternalia pelatakseen pitää olla bethesda.net-tunnus? Onko tämä mahdollista? Haistakoon paska jos näin on.
Tämmöiset pakotukset on kyllä ihan täyttä paskaa ja tuon takia jätin Exoprimalin myös pelaamatta, kun vaatii Capcom tilin.

Doom Eternalin pelaamisesta on aikaa, mutta eikös yksinpeliä pääse ilman tiliä pelaamaan kuiteskin.
 
Tämmöiset pakotukset on kyllä ihan täyttä paskaa ja tuon takia jätin Exoprimalin myös pelaamatta, kun vaatii Capcom tilin.

Doom Eternalin pelaamisesta on aikaa, mutta eikös yksinpeliä pääse ilman tiliä pelaamaan kuiteskin.
Eipä tehnyt mikään nappula mitään siinä kohtaa kun tilistä kyseltiin. (Paitsi lopulta ps-nappula :D ) Perhana.
 
Puhelimen pilvipalvelu kertoi olevansa täynnä. Ajattelin tehdä sinne tilaa, joten latasin törkeän määrän puhelimesta pilveen lähetettyjä kuvia ja videoita, jotka sitten lataamisen jälkeen poistin. Noniin, nyt on tilaa vaikka kuinka ja paljon. Jahas, viikkoa myöhemmin pilvi on taas täynnä. Pieni googlaus ja näemmä kuvat olisi pitänyt poistaa puhelimen kautta, ei pilvipalvelun nettisivun kautta. Nyt on sitten samat kuvat ja videot vissiin tuupattu puhelimesta takaisin pilveen ja nyt on epäselvää mitkä kuvat ovat tallessa koneella ja mitkä eivät. Ehkä. En nyt oikein ymmärrä mitä tässä on tapahtunut. Tekniikka on persiistä. Tai minä. Tai luuri. Tai kaikki. Perskele.
Mikä puhelimen pilvipalvelu sulla on käytössä?

Jos google photos, niin se ensitöiksi luurista Google Photos:n asetuksista "Vapauta tilaa" (poistaa luurista kuvat, jotka löytyvät varmuuskopioituna pilvestä), ja sen jälkeen vaan kuvat, jotka haluat poistaa pilvestä siirrät Google Photos -sovelluksella roskakoriin ja lopuksi tyhjennät roskakorin.

Huom!
Kuvat poistuvat lopullisesti, joten niitä ei saa enää palautettua.
 
Minusta tuntuu, että ideana on vain myydä lisää pilvipalvelutilaa loputtomasti.
Ehdottomasti, etenkin koska Applen palvelussa ei ole edes tapaa tutkia vaikkapa videoista, että mikä niistä kaikista vie eniten tilaa. Vaikeutetaan hallinnointia, niin "pakko" ostaa lisää tilaa.
Mikä puhelimen pilvipalvelu sulla on käytössä?
Omena-laite käytössä valitettavasti, niin ei tuo keino pelitä.
 
Google kuvissa on myös se, että mitään omia kansioita ei pysty sinne pilvipalveluun tekemään että järjestely ja kärryillä pysyminen helpottuisi. Tämän kautta minäkin olen tullut lopputulokseen että tarkoituksellahan tuo tehdään että mieluummin maksetaan lisätilasta kuin aletaan säätämään kuvia talteen johonkin muualle.
 
Just kaiken tuollaisen takia mä en käytä mitään pilvipalveluja.
Tai no xbox lataa tallennukset väkisin sinne ja mistään et pääse katsomaan onko siellä oikeasti ne viimeisimmät tallennukset joka tuntuu olevan asia, joka vituttaa vain meikäläistä kun kukaan ei tuosta valita missään koskaan.
Toki pleikalla lataan myös tallennukset pilveen, mutta vain manuaalisesti.

Kännyköistä ja muista otan kaikki tuollaiset aina pois ja jos luurillakin otan kuvia niin siirrän ne saman päivän aikana tietokoneelle ja jos ne on sellaisia jotka täytyy oikeasti pysyä tallessa kuten vaikka jotkut takuu kuitit niin sitten ne samat kuvat löytyy myös kolmelta usb tikulta ja ulkoiselta kovolta.
 
Google kuvissa on myös se, että mitään omia kansioita ei pysty sinne pilvipalveluun tekemään että järjestely ja kärryillä pysyminen helpottuisi. Tämän kautta minäkin olen tullut lopputulokseen että tarkoituksellahan tuo tehdään että mieluummin maksetaan lisätilasta kuin aletaan säätämään kuvia talteen johonkin muualle.
Google kuviin saa luotua "Albumeita", jossa on vain valitsemasi kuvat. Tällöin ne ovat yleisen aikajärjestyksessä olevan laarin lisäksi valitsemassasi albumissa.

Itse olen käyttänyt Picasaa ja Google Photosia (Picasa oli Photosin esipalvelu) siitä asti kun ne julkaistiin ja pidän näitä erittäin helppokäyttöisinä ja erittäin hyvinä palveluina.

Ennen kesäkuuta 2019(?) palvelut olivat ilmaisia ja niihin sai tuupattua niin paljon kuvia ja videoita kuin sielu sieti.
 
Google kuviin saa luotua "Albumeita", jossa on vain valitsemasi kuvat. Tällöin ne ovat yleisen aikajärjestyksessä olevan laarin lisäksi valitsemassasi albumissa.
Ai, okei. Tämä on mennyt ohi tai sitten se toimii jotenkin sillä tapaa että se ei aja sitä asiaa mihin sitä olen kaivannut, tms.

Ajatuksena olisi siis ollut että saisi tehtyä kansiot niin että on aina kuvat per tapahtuma/päivä/aihe. Esimerkiksi "Mummon 120 v. juhlat" ja "Puistopäivä".

Ja sitten vielä niin, että ne kuvat saisi siirrettyä kokonaisia kansioina talteen.

Ehkä täytyy tutkia asiaa enemmän.
 
Eihän tämä nyt varsinaisesti sanatarkasti ketuta, mutta ei kai täällä parempaakaan ketjua ole.

Harmitta ja surettaa tuo eilinen Kouvolassa tapahtunut taitolenokoneen maahansyöksy sekä lentäjän kuolema. Monen monta kertaa seurasimme vaimon kanssa hänen harjoitteluaan koska vakituiset pyörälenkkimme kulkivat näitten hänen harjoittelualueittensa "alapuolella" Oli aina kuin vanha tuttu olisi liittynyt seuraan. Melkoista hurjapäisyyttä nuo silmukat ja spinnit tuolla taivaalla olivat seurata. Välillä jopa hiukan pelottavia kun moottori ulvoi äänen käydessä kovemmaksi ja kovemmaksi, suoraan jossain siellä pään päällä. Taivas on nyt hiljaisempi.

Into the wild blue yonder...

RIP
 
Just kaiken tuollaisen takia mä en käytä mitään pilvipalveluja.
Tai no xbox lataa tallennukset väkisin sinne ja mistään et pääse katsomaan onko siellä oikeasti ne viimeisimmät tallennukset joka tuntuu olevan asia, joka vituttaa vain meikäläistä kun kukaan ei tuosta valita missään koskaan.
Toki pleikalla lataan myös tallennukset pilveen, mutta vain manuaalisesti.

Kännyköistä ja muista otan kaikki tuollaiset aina pois ja jos luurillakin otan kuvia niin siirrän ne saman päivän aikana tietokoneelle ja jos ne on sellaisia jotka täytyy oikeasti pysyä tallessa kuten vaikka jotkut takuu kuitit niin sitten ne samat kuvat löytyy myös kolmelta usb tikulta ja ulkoiselta kovolta.
Itse ratkaissut tuon NAS + RAID1 setupilla. Erittäin kätevä ja helppokäyttöinen - ja ei varmanakaan datat katoa ellei sitten jaksa olla välittämättä ensin ensimmäiset kovon hajoamisesta ja sitten toisen :)
 
Helekkarin viistoista. Kyllä nyppi eilen, kun tän uutisen näin. Pitkästä aikaa livemusisoinnista nauttimaan ja sitten myrsky, jota ei näy tulevan, näillä näkymin, peruu koko hoidon.

 
Helekkarin viistoista. Kyllä nyppi eilen, kun tän uutisen näin. Pitkästä aikaa livemusisoinnista nauttimaan ja sitten myrsky, jota ei näy tulevan, näillä näkymin, peruu koko hoidon.


Kyllä ainakin tällä hetkellä tuuli puhaltaa sellaista vauhtia, että pilvet juoksee kilpaa taivaalla. En yhtään ihmettelisi jos kohta tulee vettä kuin esterin... tiedätte kyllä mistä.
 
Kyllä ainakin tällä hetkellä tuuli puhaltaa sellaista vauhtia, että pilvet juoksee kilpaa taivaalla. En yhtään ihmettelisi jos kohta tulee vettä kuin esterin... tiedätte kyllä mistä.
Mä myös ymmärsin, että vaikkei myrkyä tulekaan, on luvattu silti rajuilmaa.

Edit:
Jep, isäni Päijänteen kupeesta juuri ilmoitti valokuvien kera, että puita kaatunut pihassaan. Kyllä siellä ihan kunnon puhuri jo puhaltaa.
 
Ehkä se sitten ennen pitkää tähän keikkapaikan läheisyyteenkin tulee. Silti perin hanurista, en hirveästi rahaa pistäisi sen puolesta likoon, että Depeche Mode enää koskaan tulee Suomeen uudelleen.
 
Harmittaa täälläkin. Kaksi kertaa tullut aiemmin nähtyä Mode, ja mielellään oltaisiin käyty tsekkaamassa vielä se kolmaskin kerta. Täälläkin, noin 50 kilsaa hesasta pohjoiseen kyllä tuulee, mutta ei tuo nyt NIIN pahalta näytä. Oh well..
 
Vaikka Depeche Moden peruuntuminen harmittaa, on turvallisuus otettava huomioon ensisijaisesti. Vaikka ei sitä vuosisadan myräkkää saatu, tuuli kyllä sen verta kova että olisi vaikuttanut myös lavasteiden rakentamiseen ja aiheuttanut vaaratilanteita myös niille lavan rakentajille.
 
Ylös Bottom