Vastaus: Ketutuskeskustelu
Olen tästä avautunut jo muutamalla forumilla, mutta laitetaan nyt tännekin:
Nokia Musiikki!! #%&&* mikä puulaaki tää Noksu on: uusi duunipuhelin ja pakkohan sitä on kaikkea koittaa (ainakin kerran) eli eikun luomaan tili Nokian musiikkikauppaan. Ensin ei löydy mistään tietoa, että mitkä ne maksutavat on. Ei siis yhtään mistään. No tilinhallista selvisi, että ei ollut maksukorttia aktivoitu. Aktivoin Visan ja ostin SALDOA! Siis ei voi ostaa biisiä kerrallaan, joka veloitetaan luottokortilta, vaan pitää ostaa saldoa...
Ostettuani saldoa 25 Egellä (ja sain erikoistarjouksena 27 Egeä saldoa), ostin Jarkko Suon
uusimman levyn. Kun levy oli valunut koneelle, yritin ensin siirtää sen puhelimeen. Ponnahdusikkuna lävähti ruutuun: Sinulla ei ole käyttöoikeutta tähän kappaleeseen! WTF! Mitähän mä sit ostin? Aikani yritettyä sillä ehkä maailman kankeimmalla käyttöliittymällä saada biisejä toistumaan tai siirtymään puhelimeeni, päätin ottaa yhteyttä Suomen Ylpeyteen puhelimellani (Ironista?). Eipä löydy Nokia Musiikin käyttöliittymästä minkäänlaista supportia...
Eli Noksun sivuilta sitten Nokia Careen soitto. Valitsin Online-shoppiin liittyvät asiat -numeron, ostinhan biisini netistä, kai. Odottelun jälkeen, naisääni vastasi, kerroin ongelmani ja minut yhdistettiin tekniseen tukeen. Yllättävän lyhyen ajan jälkeen minulle vastattiin, joten toistin ongelmani. Nörtti ihmetteli hetken, pyysi nimen ja puhelinnumeron ja sanoi, että joku soittaa mulle ja että tämä joku hoitaa ne lisenssiasiat kuntoon!!! iTunesissa se osto on kyllä tehty helpoksi, vaikka itse iTunes onkin syvältä.
Saiskohan sen ylijääneen saldon takaisin? Hakutoimintokin oli erittäin älykäs: laiskana miehenä kirjoiti Billy Talen ja tarjosihan se sitten klikattavaksi Billy Talentia. Ei autocompletea! Eikös nyt ole kuitenkin jo 2009? Onhan niillä se ennakoiva tekstinsyöttö ollu puhelimissakin jo tovin.
Summa summarum: EPIC FAIL! or better yet FAILURE ON AN EPIC SCALE!