Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

Vastaus: Ketutuskeskustelu

Tililtä hävinnyt aikamoinen summa rahaa mitä ihmeellisimpiin osoitteisiin :( Mulla on Play.com accountti. Oiskohan ne sieltä saanu kortin numeron kaivettua.

Mitä tässä nyt voi tehdä? Kun pankitkin aukeaa vasta maanantaina.

Täälläkin Visa Electron, ja accountti Play.com:issa :(
Toivottavasti ei ala myös minulta rahoja katoilemaan...
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Täälläkin Visa Electron, ja accountti Play.com:issa :(
Toivottavasti ei ala myös minulta rahoja katoilemaan...
Pitää nyt muistaa se, että Visa Electronin kohdalla se on voitu kloonata vaikka naapurin pizzeriassa, jos niikseen tulee. Play.comin kautta tapahtuneeseen vuotoon en tässä vaiheessa usko.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Pitää nyt muistaa se, että Visa Electronin kohdalla se on voitu kloonata vaikka naapurin pizzeriassa, jos niikseen tulee. Play.comin kautta tapahtuneeseen vuotoon en tässä vaiheessa usko.

Kun kattelin tietoja siitä mihin ne rahat on menny, sen verran erikoisen nimisiä firmoja(tai mitä lie) niin mulle tuli kyllä heti mieleen että Play.com on ne vuotanu. Eikös tällästä ole käynyt ennenkin?
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kun kattelin tietoja siitä mihin ne rahat on menny, sen verran erikoisen nimisiä firmoja(tai mitä lie) niin mulle tuli kyllä heti mieleen että Play.com on ne vuotanu. Eikös tällästä ole käynyt ennenkin?
Vaikka kortti kopioitaisiin Suomessa, ei sitä täällä käytä kuin todella tyhmä rikollinen. Todellisuudessa tiedot myydään ulkomaille, joten ostotkin tulevat sitten mistä sattuu. Ja se kloonaus on saattanut tapahtua vaikka aikaa sitten, koska yleensä tietoja ei heti panna eteenpäin juuri sen vuoksi, että kortin omistajan on lähes mahdotonta muistaa, missä kaikkialla on asioinut esim. kuukausi sitten.

Tiedot ovat voineet mennä esim. kylmäasemalla tankatessasi, koska noita virityksiä kesän aikana Suomesta löytyi useampiakin. (Kaikissa linkeissä eri tapaus...)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Vaikka kortti kopioitaisiin Suomessa, ei sitä täällä käytä kuin todella tyhmä rikollinen. Todellisuudessa tiedot myydään ulkomaille, joten ostotkin tulevat sitten mistä sattuu. Ja se kloonaus on saattanut tapahtua vaikka aikaa sitten, koska yleensä tietoja ei heti panna eteenpäin juuri sen vuoksi, että kortin omistajan on lähes mahdotonta muistaa, missä kaikkialla on asioinut esim. kuukausi sitten.

Tiedot ovat voineet mennä esim. kylmäasemalla tankatessasi, koska noita virityksiä kesän aikana Suomesta löytyi useampiakin. (Kaikissa linkeissä eri tapaus...)

Ok, eli se on voinut sattua missä vain :(

Tiedätkö että estääkö se kortin sulkeminen sitten tulevat ostot?
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Tiedätkö että estääkö se kortin sulkeminen sitten tulevat ostot?
En muista, miten asia Visa Electronin kohdalla menee. Mutta vaikka ei estäisikään, et ole itse mistään niistä laittomasti tehdyistä ostoista kuitenkaan vastuussa. Eli rahaa et tule menettämään.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

En muista, miten asia Visa Electronin kohdalla menee. Mutta vaikka ei estäisikään, et ole itse mistään niistä laittomasti tehdyistä ostoista kuitenkaan vastuussa. Eli rahaa et tule menettämään.

Hyvä!! Kiitoksia mielenrauhasta :)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ketuttaa sen verran, että on avauduttava tääläkin!

Eilen alkoi viikonloppu siis niin hyvällä tavalla, nimittäin järvenpääläisellä miehellä oli ongelmia liikennemerkkejen kanssa...

Eräässsä risteyksessä, pohjoisväylällä, valoja korjattiin. Noh pistelen siinä 60km/h nopeudella suoraan eteenpäin ja eiköhän siinä kaverilla, jolla oli väistämisvelvollisuus, hyppää suoraan autolla keskelle tietä eteen...
Kerkes siinä vähän jarrutella, mutta törmäys hetkellä vauhti oli 50km/h, ja työautolla (Toyota Hilux) jälki oli aika kovaa, vaikka vauhti oli pieni.
Noh, kaverin auto oli entinen siinä vaiheessa. Oikee käsi siltä meni ja käveleminen oli aika heikkoa. Itellä kolahti vain oikea polvi, kiitos massiivisen työauton.

Ketutti kyllä vähäsen, ei nimittäin ole ensimmäinen kerta, kun järvenpääläiset kiilaa eteen...
Sen vikahan se oli ja kyllä ajattelin vaatia joitakin lunaita kärsimyksestä :mad:
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ketutti kyllä vähäsen, ei nimittäin ole ensimmäinen kerta, kun järvenpääläiset kiilaa eteen...
Sen vikahan se oli ja kyllä ajattelin vaatia joitakin lunaita kärsimyksestä :mad:

Kannattaa kuitenkin muistaa, että yleensä peräänajaja joutuu maksumieheksi.. Tietenkin jos todistajia oli, niin ihmeessä rahoja pyytelemään ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Sen vikahan se oli ja kyllä ajattelin vaatia joitakin lunaita kärsimyksestä :mad:

Tämä kannattaa ehkä jättää tekemättä, mikäli ei ole mitään oikeita näyttöjä törmäyksestä syntyneestä vammasta. Nimittäin Suomessa korvataan vain ja ainoastaan "oikeista" vammoista - ei juurikaan henkisistä kärsimyksistä kun kyse on esimerkiksi juuri kolarista.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ketuttaa niin vietävästi, kun tulin punteilta ja farkuistani oli varastettu kymmenen euron seteli. Nyt istun lukion koneella nälissäni, kun niillä rahoilla piti ostaa välipalat.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ketuttaa niin vietävästi, kun tulin punteilta ja farkuistani oli varastettu kymmenen euron seteli. Nyt istun lukion koneella nälissäni, kun niillä rahoilla piti ostaa välipalat.

Aina kannattaa paikoissa kuten kuntosali huolehtia arvotavaroistaan HYVIN. Nimimerkillä kokemusta on...
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

syö miestä kun tehdään kauppaa ja ei tulekaan tavaraa, ei viikkoon, ei kahteen, sitten pyydän rahat takaisin, tulee viesti että hukannu mun tiedot...just joo, siitä on joku viikko jo. seuraavassa viestissä oli että paketti on matkalla... ei ole näkynyt. kyseinen idiootti on käyttäjä NESTESAIPPUA. älkää ihmeessä tehkö sen jätkän kanssa mitään diilejä.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

syö miestä kun tehdään kauppaa ja ei tulekaan tavaraa, ei viikkoon, ei kahteen, sitten pyydän rahat takaisin, tulee viesti että hukannu mun tiedot...just joo, siitä on joku viikko jo. seuraavassa viestissä oli että paketti on matkalla... ei ole näkynyt. kyseinen idiootti on käyttäjä NESTESAIPPUA. älkää ihmeessä tehkö sen jätkän kanssa mitään diilejä.

Itse olen tehnyt kaupat ko. henkilön kanssa ja toimi ainakin silloin. Mutta ihmiset muuttuu.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Joo o. Reilu 5 viikkoa ollu nyt näyttis huollossa?! Alunperin lupailtiin todellakin 2-3vko kuten tossa aiemmin oon todennut. Alkaa jo hatuttaa kun ei oikeen mitään voi tehdä. Mites muuten, milloin kannattaa ottaa yhteyttä - jos kannattaa - kuluttaja-asiamieheen tms. instanssiin jos tästä ei nyt tule lasta eikä paskaa. Ko. lafkalta ei ole mitään soittoja/sposteja tullut koskien asiaa ja kun itse soittaa niin vastaukset ovat ympäripyöreetä paskaa suorastaan.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Joo o. Reilu 5 viikkoa ollu nyt näyttis huollossa?! Alunperin lupailtiin todellakin 2-3vko kuten tossa aiemmin oon todennut. Alkaa jo hatuttaa kun ei oikeen mitään voi tehdä. Mites muuten, milloin kannattaa ottaa yhteyttä - jos kannattaa - kuluttaja-asiamieheen tms. instanssiin jos tästä ei nyt tule lasta eikä paskaa. Ko. lafkalta ei ole mitään soittoja/sposteja tullut koskien asiaa ja kun itse soittaa niin vastaukset ovat ympäripyöreetä paskaa suorastaan.

Siitäpä Kuluttajaviraston nettisivuilta lukemaan asiaa takuusta.

Vaikka kyseessä on viihde-elektroniikka, on mielestäni näytönohjaimen huollossa mennyt kohtuuttoman kauan. Eli oikeutesi olisi pyytää sijaislaitetta (sijaislaitteen ei tarvitse olla ominaisuuksiltaan samanlainen). Tosin kohtuullista olisi esimerkiksi tarjota vastaava oikein toimiva laite rikkoutuneen tilalle.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

syö miestä kun tehdään kauppaa ja ei tulekaan tavaraa, ei viikkoon, ei kahteen, sitten pyydän rahat takaisin, tulee viesti että hukannu mun tiedot...just joo, siitä on joku viikko jo. seuraavassa viestissä oli että paketti on matkalla... ei ole näkynyt. kyseinen idiootti on käyttäjä NESTESAIPPUA. älkää ihmeessä tehkö sen jätkän kanssa mitään diilejä.
Raportoisitko ylläpidolle tai minulle yksityisviestillä mitä tavaraa olet ostanut, milloin tarkalleen ottaen maksanut ja linkki myyntiketjuun/kohteeseen, niin selvittelemme asiaa.

PS. Tällaiset kauppaepäselvyydet ja kupruilut kannattaa ehdottomasti aina ilmoittaa suoraan ylläpidolle, jotta voimme tehdä asian hyväksi jotain. Pelkkä ketutuskeskusteluun pullauttelu saattaa huonossa tapauksessa jäädä kokonaan selvittämättä.
 
Ylös Bottom