Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

Taas meni hermot tohon Xbox Onen käyttiksen lagaamiseen ja ei voi, kun ihmetellä miksi Microsoft ei saa tehtyä käyttistä joka olisi nopea ja selkeä käyttää. Onen alkuperäinen käyttis oli paljon nopeampi ja parempi, kuin tämä nykyinen paskakasa. :mad:
 
Koska starlinkille ei ole omaa aihetta niin laitetaan tähän.
Hienosti on taas hinnoittelu hoidettu jenkkien ja euroopan välillä. Ihmettelin, että miksi jenkit suosii digitaalista, mutta syy oli aika selvä.
Siellä digitaalinen deluxe versio maksaa ainakin swithcilla 79.99$ joka ainakin xe.com konvertterin mukaan on 69.4e. Tuo paketti siis sisältää ilmeisesti kaiken eli kuusi alusta, 10 pilottia ja 15 asetta.
Mitä tuo maksaa meillä eshopissa? 99e

Ubisoft. Mitä helvettiä?
Olisi tehty edes perinteinen dollarin merkin vaihtaminen euroiksi jolloin tuo olisi 79e, mutta 30e enemmän mitä jenkeissä on jo kohtuu paha kusetus.
 
Koska starlinkille ei ole omaa aihetta niin laitetaan tähän.

Ubisoft. Mitä helvettiä?
Olisi tehty edes perinteinen dollarin merkin vaihtaminen euroiksi jolloin tuo olisi 79e, mutta 30e enemmän mitä jenkeissä on jo kohtuu paha kusetus.

Jep, vähän on hapokas suomilisä. Mutta näissä pitää muistaa että täkäläisissä hinnoissa on sisäänrakennettu ALV 24% ja US hinnat ovat verottomia. Että ei ole pelkästään Ubin liiveihin massit menossa.
 
No itse tein usa tilin eshoppiin joitakin kuukausia sitten ja mulla kesti ehkä 10 minuuttia löytää googlella osavaltio jossa ei lisätä veroja tuotteen hintaan.
Switchin eshop kun ei kysy edes sun osoitetta vaan tiliä tehdessä vaan valitset valikosta missä asut ja siinä se. Saattoi siinä myös aluekoodi olla, mutta google kertoi senkin.

Esim pleikkarilla täytyy antaa tarkka osoite ja muistaakseni ps3:n aikaan asuin hilton hotellissa jossain päin jenkkejä :D
 
No itse tein usa tilin eshoppiin joitakin kuukausia sitten ja mulla kesti ehkä 10 minuuttia löytää googlella osavaltio jossa ei lisätä veroja tuotteen hintaan.
Switchin eshop kun ei kysy edes sun osoitetta vaan tiliä tehdessä vaan valitset valikosta missä asut ja siinä se. Saattoi siinä myös aluekoodi olla, mutta google kertoi senkin.

Esim pleikkarilla täytyy antaa tarkka osoite ja muistaakseni ps3:n aikaan asuin hilton hotellissa jossain päin jenkkejä :D

Jeeep, näimpä perusteltua syytä mielensäpahoitukseen ei oikein ole. Ei ainakaan jos sattuu pelaamaan Xboxilla, en tiedä onnistuuko ko. kikkailu Plesellä tänäpäivänä. Mutta se on tämä suomi ja eurooppa, veroja pitää vähän kerätä sieltä ja täältä että saadaan tämä rumba rahoitettua.
 
On siinä mielessä perusteltua, että minä en ole mitään usa eshopista ostanut, koska siellä ei voi käyttää suomalaista luottokorttia joten rahakortit täytyisi ostaa jostain muualta. Samoin pleikkarilla tuota iloa taisi riittää pari vuotta kunnes sony muutti homman niin, että jos sulla on suomalainen luottokortti tai paypal tili niin kummallakaan ei voi maksaa usa psn storessa.

Starlinkista tilasin fyysisen switch version ennakkoon jo heinäkuussa gigantista.

Boxilla en ole edes yrittänyt kikkailuja, koska se ei anna lunastaa edes suomalaista peli tai live koodia jos koneen kielenä on englanti vaikka lokaatioksi olisi laitettu suomi.
 
Boxilla en ole edes yrittänyt kikkailuja, koska se ei anna lunastaa edes suomalaista peli tai live koodia jos koneen kielenä on englanti vaikka lokaatioksi olisi laitettu suomi.

Taas se google käteen 10 sekunniksi kuten viimeksi ja huomaat ettei sun tarvitse kuin muuttaa virtuaalisesti sinne samaan Hilttoniin jossa olit viime kerralla ja tehdä PayPal tili.
 
Ei mulla tuolle ole tarvetta. Olen ollut ihan tyytyväinen euroopan marketplacen hintoihin kun ostan lähinnä jotain indie pelejä ja muuta vastaavaa alennuksista ja kaikki ns isot pelit fyysisenä.
Mutta tuota en ole vielä keksinyt, että miksi ihmeessä en voi suomesta ostettua live koodia lunastaa jos koneen kieleksi on valittu englanti, mutta kuitenkin maana on suomi. It makes no sense.

Toki homma ratkeaa vaihtamalla kieli suomeksi -> käynnistämällä kone -> lunasta koodi ja vaihda kieli takaisin englanniksi -> boottaa kone rumballa, mutta tuolle ei pitäisi olla mitään tarvetta kun maaksi on valittu se suomi.
Itse siis käytän kaikissa laitteissa englantia kielenä, koska "suomennokset" vetää kaikki tutut termit ihan päin metsiä ja olen aivan hukassa laitteen valikoissa jos niitä koitan suomeksi käyttää.

Vielä oudompaa on se, että kun mulla on maana suomi ja kielenä englanti niin kuitenkin kaikki marketplace tarjoukset ja muut mainokset on suomeksi eli kone todellakin tietää, että olen suomessa, mutta en voi kuitenkaan lunastaa suomesta ostettua koodia.
 
Viimeksi muokattu:
Ei mulla tuolle ole tarvetta. Olen ollut ihan tyytyväinen euroopan marketplacen hintoihin kun ostan lähinnä jotain indie pelejä ja muuta vastaavaa alennuksista ja kaikki ns isot pelit fyysisenä.
Mutta tuota en ole vielä keksinyt, että miksi ihmeessä en voi suomesta ostettua live koodia lunastaa jos koneen kieleksi on valittu englanti, mutta kuitenkin maana on suomi. It makes no sense.

Toki homma ratkeaa vaihtamalla kieli suomeksi -> käynnistämällä kone -> lunasta koodi ja vaihda kieli takaisin englanniksi -> boottaa kone rumballa, mutta tuolle ei pitäisi olla mitään tarvetta kun maaksi on valittu se suomi.
Itse siis käytän kaikissa laitteissa englantia kielenä, koska "suomennokset" vetää kaikki tutut termit ihan päin metsiä ja olen aivan hukassa laitteen valikoissa jos niitä koitan suomeksi käyttää.

Vielä oudompaa on se, että kun mulla on maana suomi ja kielenä englanti niin kuitenkin kaikki marketplace tarjoukset ja muut mainokset on suomeksi eli kone todellakin tietää, että olen suomessa, mutta en voi kuitenkaan lunastaa suomesta ostettua koodia.

Kyllä itse olen mielestäni voinut aina lunastaa koodit vaikka locationa on Suomi ja kielenä englanti juurikin mainitsemasta syystä.
 
Itse lunastin viimeksi live koodin n.4kk sitten ja silloinkin mun oli pakko vaihtaa kieli suomeksi.
Ei tuo iso ongelma ole, kun täytyy tehdä vain kerran tai kaksi vuodessa riippuen siitä ostanko 6kk vai 12kk liven, mutta aina se jaksaa ärsyttää.
Koodit olen ostanut joko cdonista tai livekortti.fi saitilta ja aina tulee herja, että ei voi lunastaa nykyisellä kieli valinnalla ja kun sen vaihtaa suomeksi niin homma onnistuu.

Aiemmin sama ongelma oli myös pelien ostamisen kanssa ja mulla on paypal tili linkitettynä.
Oli varsin kivaa bongata joku tarjous ja vetää tuo kielen vaihto + boottaus rumba, että sen sai ostaa. Viikko sitten tuota ongelmaa ei sentään enää ollut kun ostin yhden pelin.

Sitä en tiedä miten tai koska asiat on boxilla muuttuneet, koska oma loota keräsi pölyä kuukausia kunnes ostin uuden tomb raiderin ja pelkkä boxin käyttiksen päivitys oli yli 4gt joka ei nyt taida ihan normi koko olla päivityksillä.
 
Viimeksi muokattu:
Sitä en tiedä miten tai koska asiat on boxilla muuttuneet, koska oma loota keräsi pölyä kuukausia kunnes ostin uuden tomb raiderin ja pelkkä boxin käyttiksen päivitys oli yli 4gt joka ei nyt taida ihan normi koko olla päivityksillä.

Tuo on kyllä ärsyttävää, että jos jää yksikin käyttispäivitys väliin, niin joudut lataamaan koko käyttiksen uudestaan ja sillä onkin kokoa useita gigoja, kun yleensä nuo päivitykset ovat 300-500 megaa.

Mites sulla muuten on nuo pelien hinnat storessa, kun itse pidän boksia kanssa englanniksi ja sijaintina suomi, niin pelien hinnat ovat aina välillä dollareina vaikka euroinahan nuo pitäisi olla o_O
 
Euroina ne mulla on. Tosin saattoi olla, että xbox 360 pelit on dollareina jos niitä menee etsimään.
Tuokin kertoo jo jotain, että eri käyttäjillä on eri kokemuksia vaikka asetukset on samat.
 
Tuossa heinäkuun lopulla meille tuli koira etsimään uutta kotia ja kun ei löytynyt ja huomattiin miten paljon oli apua lasten käyttäytymisen kanssa, niin päätettiin pitää koira itsellä.
Onni koira oli syntynyt Espanjassa lokakuussa 2013 ja saanut nimekseen Omni. Oli syntynyt sellaiseen yksityiseen pelastettujen eläinten mestaan josta oli kaksi vuotiaana päässyt Suomeen ja nimi muutettu Onniksi.

Hänellä oli häntä typistetty ja sen verran olen saanut selville, että Espanjassa sitä ei oltu tehty. Eläinlääkärin mukaan myöskään typistysarpi ei ollut kovin kaunis, joten aika varmasti jotain oli käynyt. Joko tahallaan tai vahingossa jäänyt jonnekin väliin ja mennyt katki.
Ilmeisesti tässä yhteydessä ollut myös mies lähistöllä, jos ei jopa aiheuttajana, koska pelkäsi miehiä ihan mielettömästi. Vasta nyt muutaman kuukauden aikana alkanut luottamaan minuun kunhan olen makuuasennossa.

Hänen ihonsa ja karvansa oli sen verran ohuet, että vaatteita piti pitää ulkona jo syksyllä ja sillon jo huomattiin et välillä kiljaisi pukiessa. Luultiin et pelästyi tms.
Käveli myös osittain sivuttain, mutta koska käänsi peräpään aina pois ihmisestä, luultiin sitä vain peloksi.

Viimeisten viikkojen aikana kuitenkin kivut paheni ja saatiin kipulääkkeet, ei auttanut. Käytettiin koira röngtenissä ja selvisi, että lonkan luut on osittain irti, tai no oisko virallinen nimi ollut suoliluu tms, mutta näkyy kuvassakin selvä rako oikealla puolen.
1e5822d6e3dc43a687d09f47bbd920a0.jpg
Tämä vain vahvisti, että on koko takapäähän käynyt jotain, ei vain häntään.

Tuomio oli se, että jatkuvalla ”toimintaterapialla”, laserhoidolla, kipulääkkeillä jne voidaan pitää koira muutaman vuoden, mutta kipuja ei pois saa ja ongelmalle ei voi tehdä mitään ja koira kärsii kokoajan.

Joten nyt lähti koira piikille ja vaikka minä olin eniten koiran ottamista vastaan (koko iän ollut koiria ni tiedän mitä se vaatii), mutta tuntuu että näiden 5kk aikana minä kiinnyin eniten ja isoimmat itkut olen vääntänyt.
Pahinta ollut se, että viikon tiennyt tän piikki ajan ja ois pitänyt koiran kanssa olla normaalisti. Mitä se ois ollut kun oot yrittänyt elää muutaman vuoden sitä?
Ja se, että näiden kuukausien aikana koira alkoi taas luottamaan ihmisiin, sai painoa lisää ja muuttui yksinäisestä arasta ja huonosti hoidetusta koirasta leikkisäksi ja iloiseksi. Ihan karmeaa pistää koira autoon viimeiselle matkalle, kun toinen menee hännännysä heiluen terhakkaana ja antaa pusut. Ihan eri juttu kun näkisi päälle päin miten huono sen on olla.
Ainut lohtu on se, että tiedän koiran parhaan ajan elämässä olleen meidän luona, mutta koville ottaa. :(

Tässä ehkä paras kuva meidän Onni pojasta joka lähti ihan liian aikaisin..
7dcc19e9b1a6fc76b19627d43a1c72ba.jpg
 
Tuossa heinäkuun lopulla meille tuli koira etsimään uutta kotia ja kun ei löytynyt ja huomattiin miten paljon oli apua lasten käyttäytymisen kanssa, niin päätettiin pitää koira itsellä.
Onni koira oli syntynyt Espanjassa lokakuussa 2013 ja saanut nimekseen Omni. Oli syntynyt sellaiseen yksityiseen pelastettujen eläinten mestaan josta oli kaksi vuotiaana päässyt Suomeen ja nimi muutettu Onniksi.

Hänellä oli häntä typistetty ja sen verran olen saanut selville, että Espanjassa sitä ei oltu tehty. Eläinlääkärin mukaan myöskään typistysarpi ei ollut kovin kaunis, joten aika varmasti jotain oli käynyt. Joko tahallaan tai vahingossa jäänyt jonnekin väliin ja mennyt katki.
Ilmeisesti tässä yhteydessä ollut myös mies lähistöllä, jos ei jopa aiheuttajana, koska pelkäsi miehiä ihan mielettömästi. Vasta nyt muutaman kuukauden aikana alkanut luottamaan minuun kunhan olen makuuasennossa.

Hänen ihonsa ja karvansa oli sen verran ohuet, että vaatteita piti pitää ulkona jo syksyllä ja sillon jo huomattiin et välillä kiljaisi pukiessa. Luultiin et pelästyi tms.
Käveli myös osittain sivuttain, mutta koska käänsi peräpään aina pois ihmisestä, luultiin sitä vain peloksi.

Viimeisten viikkojen aikana kuitenkin kivut paheni ja saatiin kipulääkkeet, ei auttanut. Käytettiin koira röngtenissä ja selvisi, että lonkan luut on osittain irti, tai no oisko virallinen nimi ollut suoliluu tms, mutta näkyy kuvassakin selvä rako oikealla puolen.
1e5822d6e3dc43a687d09f47bbd920a0.jpg
Tämä vain vahvisti, että on koko takapäähän käynyt jotain, ei vain häntään.

Tuomio oli se, että jatkuvalla ”toimintaterapialla”, laserhoidolla, kipulääkkeillä jne voidaan pitää koira muutaman vuoden, mutta kipuja ei pois saa ja ongelmalle ei voi tehdä mitään ja koira kärsii kokoajan.

Joten nyt lähti koira piikille ja vaikka minä olin eniten koiran ottamista vastaan (koko iän ollut koiria ni tiedän mitä se vaatii), mutta tuntuu että näiden 5kk aikana minä kiinnyin eniten ja isoimmat itkut olen vääntänyt.
Pahinta ollut se, että viikon tiennyt tän piikki ajan ja ois pitänyt koiran kanssa olla normaalisti. Mitä se ois ollut kun oot yrittänyt elää muutaman vuoden sitä?
Ja se, että näiden kuukausien aikana koira alkoi taas luottamaan ihmisiin, sai painoa lisää ja muuttui yksinäisestä arasta ja huonosti hoidetusta koirasta leikkisäksi ja iloiseksi. Ihan karmeaa pistää koira autoon viimeiselle matkalle, kun toinen menee hännännysä heiluen terhakkaana ja antaa pusut. Ihan eri juttu kun näkisi päälle päin miten huono sen on olla.
Ainut lohtu on se, että tiedän koiran parhaan ajan elämässä olleen meidän luona, mutta koville ottaa. :(

Tässä ehkä paras kuva meidän Onni pojasta joka lähti ihan liian aikaisin..
7dcc19e9b1a6fc76b19627d43a1c72ba.jpg
Tsemppiä sinne. Jos yhtään lohduttaa, niin oikea ratkaisu tuli tehtyä, vaikka nyt tuntuukin todella pahalta. Nopeasti karvakuonoihin tulee kiinnyttyä eikä siihen kauaa mene, kunnes nämä mieltää perheenjäseneksi.
 
Tuossa heinäkuun lopulla meille tuli koira etsimään uutta kotia ja kun ei löytynyt ja huomattiin miten paljon oli apua lasten käyttäytymisen kanssa, niin päätettiin pitää koira itsellä.
Onni koira oli syntynyt Espanjassa lokakuussa 2013 ja saanut nimekseen Omni. Oli syntynyt sellaiseen yksityiseen pelastettujen eläinten mestaan josta oli kaksi vuotiaana päässyt Suomeen ja nimi muutettu Onniksi.

Hänellä oli häntä typistetty ja sen verran olen saanut selville, että Espanjassa sitä ei oltu tehty. Eläinlääkärin mukaan myöskään typistysarpi ei ollut kovin kaunis, joten aika varmasti jotain oli käynyt. Joko tahallaan tai vahingossa jäänyt jonnekin väliin ja mennyt katki.
Ilmeisesti tässä yhteydessä ollut myös mies lähistöllä, jos ei jopa aiheuttajana, koska pelkäsi miehiä ihan mielettömästi. Vasta nyt muutaman kuukauden aikana alkanut luottamaan minuun kunhan olen makuuasennossa.

Hänen ihonsa ja karvansa oli sen verran ohuet, että vaatteita piti pitää ulkona jo syksyllä ja sillon jo huomattiin et välillä kiljaisi pukiessa. Luultiin et pelästyi tms.
Käveli myös osittain sivuttain, mutta koska käänsi peräpään aina pois ihmisestä, luultiin sitä vain peloksi.

Viimeisten viikkojen aikana kuitenkin kivut paheni ja saatiin kipulääkkeet, ei auttanut. Käytettiin koira röngtenissä ja selvisi, että lonkan luut on osittain irti, tai no oisko virallinen nimi ollut suoliluu tms, mutta näkyy kuvassakin selvä rako oikealla puolen.
1e5822d6e3dc43a687d09f47bbd920a0.jpg
Tämä vain vahvisti, että on koko takapäähän käynyt jotain, ei vain häntään.

Tuomio oli se, että jatkuvalla ”toimintaterapialla”, laserhoidolla, kipulääkkeillä jne voidaan pitää koira muutaman vuoden, mutta kipuja ei pois saa ja ongelmalle ei voi tehdä mitään ja koira kärsii kokoajan.

Joten nyt lähti koira piikille ja vaikka minä olin eniten koiran ottamista vastaan (koko iän ollut koiria ni tiedän mitä se vaatii), mutta tuntuu että näiden 5kk aikana minä kiinnyin eniten ja isoimmat itkut olen vääntänyt.
Pahinta ollut se, että viikon tiennyt tän piikki ajan ja ois pitänyt koiran kanssa olla normaalisti. Mitä se ois ollut kun oot yrittänyt elää muutaman vuoden sitä?
Ja se, että näiden kuukausien aikana koira alkoi taas luottamaan ihmisiin, sai painoa lisää ja muuttui yksinäisestä arasta ja huonosti hoidetusta koirasta leikkisäksi ja iloiseksi. Ihan karmeaa pistää koira autoon viimeiselle matkalle, kun toinen menee hännännysä heiluen terhakkaana ja antaa pusut. Ihan eri juttu kun näkisi päälle päin miten huono sen on olla.
Ainut lohtu on se, että tiedän koiran parhaan ajan elämässä olleen meidän luona, mutta koville ottaa. :(

Tässä ehkä paras kuva meidän Onni pojasta joka lähti ihan liian aikaisin..
7dcc19e9b1a6fc76b19627d43a1c72ba.jpg

Ai hemmetti aivan valtavan suuret osanotot sinne suuntaan. :/

Vaikka ei osaakaan kuvitella miten pahalta tuntuu luopua koirastaan niin itsekin koiran omistajana on tullut muutaman kerran mietittyä sitä, mitä sitten, kun tuosta omasta joutuu luopumaan, niin jo se tuntuu aivan valtavan pahalta ja saa palan juuttumaan kurkkuun. On ne vain niin rakkaita otuksia nuo lemmikit ja osaa osoittaa niin pyyteetöntä rakkautta meitä omistajia kohtaan. :/
 
Ai hemmetti aivan valtavan suuret osanotot sinne suuntaan. :/

Vaikka ei osaakaan kuvitella miten pahalta tuntuu luopua koirastaan niin itsekin koiran omistajana on tullut muutaman kerran mietittyä sitä, mitä sitten, kun tuosta omasta joutuu luopumaan, niin jo se tuntuu aivan valtavan pahalta ja saa palan juuttumaan kurkkuun. On ne vain niin rakkaita otuksia nuo lemmikit ja osaa osoittaa niin pyyteetöntä rakkautta meitä omistajia kohtaan. :/
Meilläkin koiria tuli kun olin 5 vanha, ne eli 15 ja 16 vuotiaaksi. Lopetettiin samaan aikaan.
Sillon mulla oli sit jo ns. oma koira kun asuin omillani.
Sit muutin kaupunkiin ja kerrostaloon, niin tuo koira meni mun vanhemmilleni asumaan. Sillon mulla oli myös kissa joka meni sinne myös, kun olivat maalla eläneet, niin en halunnut kaupunkiin.
Jäivät sit sinne, vaikka muutettiin itse takaisin maalle, mut koira oli jo vanha silloin ja pelkäsi lasten mekastusta.
Kyseinen koira täyttää maaliskuussa 13v ja kissa lopetettiin 2v sitten. Koiralta leikattiin vuosi sitten kohtu ja nyt puolisen vuotta vetänyt kipulääkkeitä kun lonkat aika jumissa vanhuuttaan. Lääkkeiden myötä menee taas kuin pentu. Mutta ”juuri” luopunut kissasta ja tuon vanhuksen kanssa ollu leikkausta jne ni jo pari vuotta asennoitunut kokoajan et kohta se lähtee.
Oli nyttenkin meillä 3kk hoidossa ja lähti viime viikolla takaisin kotiin.

Ja kun olin asennoitunut, että tää Onni tulee vain etsimään kotia ja on hoidossa, niin olin varma etten kiinny siihen. Mutta näköjään kun päätös tehtiin et jää meille ni kiintymys iski heti. Ehkä varsinki sen vuoksi kun tiesi ettei sitä oltu kohdeltu hyvin.
Mut aattelin ettei tää ois näin kova mulle, kun toisen kanssa pari vuotta odottanut koska saa haudata ja tämä taas ollut niin vähän aikaa. Mut eipä se siitä kiinni ole..perheenjäseneksi nuo tulee heti vaikka ei sitä halua myöntää.
 
Oli perheen iltapalahässäkässä jäänyt osittain syöty pussipuuropaketti lattialle ja joku perheenjäsenistä oli onnistunut astumaan sen päälle sillä lopputuloksella, että pussin sisältö lensi telkkarin ruudulle sotkien samalla myös pleikkarin ja soundbarin. Piti ladata aimoannos itsehillintää, että otsasuoni pysyi ehjänä ja ottaa nöyrästi rätti käteen. Jäi meinaan telkkarin rikostutkijat kakkoseksi meikäläiselle tarkkuudessa kun taskulampun kanssa etenin millimetri kerrallaan hitaasti samalla kiroten voimasanoja. Vahinkohan se oli mutta silti. Voi h*vonv*tun*aatana!
 

Liitetiedostot

  • total-recall-original.jpeg
    total-recall-original.jpeg
    42 KB · Lukukerrat: 21
Vatsatauti. Tuo ihmiskunnan vitsaus joka mahdollistaa tuhat ja yksi erilaista tapaa nöyryyttää ihminen. Onneksi sitä voi kuitenkin pelata moninpelinä! Jee! Hetken on taas olo kevyt kuin margariinimainoksella.
 
Näin eräänlaisena kirjanördenä pidän tätä tavattoman usein tapahtuvaa ilmiötä erittäin vettumaisena. Löydän kirjan joka vaikuttaa mielenkiintoiselta. Pokkarin saa edullisesti joten ostan sen. Sen jälkeen kun kirja on suoritettu haluan loputkin sarjaan liittyvät osat joita on lähes aina yhteensä kolme. Ja nämä seuraavat osat löytyvät sitten kovakantisina. Ja joka kerta ne sorrun ostamaan ja joka kerta koen vettuuntumista kun katselen noita kirjoja hyllyssä. Yksi ei sovi joukkoon!! Ääääää!
 

Liitetiedostot

  • 20190220_204957.jpg
    20190220_204957.jpg
    1 MB · Lukukerrat: 30
  • 20190220_204855.jpg
    20190220_204855.jpg
    1,2 MB · Lukukerrat: 30
Lähes jokainen innolla aloittamani peli saa vitutuksen valloilleen hyvin nopeasti jonkun täysin reisille toteutetun perusjutun takia. Kultaako aika muistot vai onko bugien ja jäätymisten määrät lisääntyneet lähivuosina? Julkaistaanko nykyään liian usein täysin vaiheessa olevia pelejä, joita korjaillaan verkkaisesti, jos ollenkaan? Vapaa-aika on nykyään erittäin rajallinen, joten puolen tunninkin session jälkeen pelin kaatuminen ja tallentumattomuus on erittäin ikävää. Miten kokeneet pelifirmat voivat edelleen tehdä itsestäänselvät asiat huonosti?

Toinen päähän ottava asia on nettitilaukset. Miksi ne pitää tehdä niin vaikeaksi? Rajoitetaan maksutapoja, kysellään kaikki mahdolliset tiedot ja varmistukset, jonka jälkeen koko sivu heittää erroria. Siinä sitten hetki mietitään, että lähtikö rahat vai ei. Aivan niinkuin tämäkin asia olisi ollut 3 vuotta sitten paljon helpompaa. Tämänkin asian kanssa tuli tänään tapeltua ihan turhaan, koska tilausta en pystynyt tekemään.

Joka päivä aina jotain menee pieleen. Onnistunut päivä olisi edes joskus kova sana.
 
Ylös Bottom