Ketutuskeskustelu

Keskustelu osiossa 'Muu keskustelu' , aloittajana henkettu, 12.10.2007.

1. Fabre#4

Fabre#4 Well-Known Member

PSN:
    Zamppa
    Vastaus: Ketutuskeskustelu

Laitetaan nyt tänne, koska kyse on lähtökohtaisesti ikävästä tapahtumasta, vaikka aika onnellisesti tapaus ainakin tässä vaiheessa loppui...

Viime yö laittoi asioita ja elämänarvoja aikalailla tärkeysjärjestykseen. Asun nimittäin 7 asunnon luhtitalossa, ja viime yönä seinänaapurin asunto paloi aikalailla lattiasta kattoon poroksi! Noin kello 0:30 alkoi ulkoa kuulua oveen takomisen ääniä ja pari minuuttia myöhemmin talon päästä naapuri tulee rimputtamaan ovikelloa "Naapurissa palaa! Äkkiä ulos!". Parvekkeelta näin, kuinka viereisestä kämpästä iskee lieskaa ja ja ulos tulee pikimustaa savua. Saan laitettua ulkovaatteet päälle ja sitten onkin poliisi jo ovella ilmoittamassa "Ulos, ulos!". Nappaan rahakukkaron, kännykän ja vähän arvoesinettä mukaan ja suuntaan ulos. Tässä vaiheessa ensimmäinen paloauto on jo pihassa ja maskeihin pukeutuneet miehet hakkaavat naapurin ovea. Onneksi ketään ei ollut kotona, joten henkilövahingoilta säästyttiin. Palomiehet murtautuvat sisään ja aloittavat sammutustyön. Muutamassa intensiivisessä minuutissa paikalla on jo ainakin kolme ambulanssia hoitamassa savualtistuneita, viitisen paloautoa sammuttamassa ja myös poliisipartio edelleen paikalla.

Meidät talossa asuvat ohjataan sivuun ambulanssin luo, missä meidät haastatellaan, otetaan henkilötiedot talteen ja muutamalle annetaan lisähappea ja rauhoitellaan. Seuraava tunti tuntuu tähänastisen elämäni pisimmältä, kun joudumme sivusta seuraamaan sammutusta ja päässä takoo vain ajatukset, että palaako koko talo ja koko omaisuus siinä naaman edessä. Mukana ei ollut kuin päällivaatteet, rahakukkaro ja puhelin, kaikki muu jäi sisälle, diabetesinsuliineistä lähtien. Väliaikatiedot ovat kuitenkin rohkaisevia ja pelastusväen johto käy pariin kertaan sanomassa, että talo taitaa säästyä ja todennäköisesti päästään vielä omiin sänkyihin nukkumaan. Näin käykin lopulta ja noin klo 2:00 yöllä päästään takaisin, kun asunto on saatu sammutettua ja varmistettua, ettei palo ole levinnyt. Asunto, josta palo alkoi, paloi käytännössä täysin karrelle ja kyseisen asunnon alapuolella oleva asunto kärsi kosteusvaurioita. Palaneen asunnon viereisissä asunnoissa on tänään ollut hajuhaittoja, mutta muuten säästyttiin näillä näkymin evakkoon joutumiselta. Alan ihmisiä on tänään käynyt palaneessa asunnossa asentamassa laitteita, joiden pitäisi lopulta hävittää hajut niin, että viereisissä asunnoissa ei enää pitäisi haista. Haju on kyllä nyt jo helpottanut.

Sammutusviranomaisilta kuulin, että noin 3 minuuttia jos olisi mennyt pidempään, olisi palo levinnyt kattorakenteisiin ja myös ainakin viereiset asunnot olisi menetetty. Koko omaisuus autoa ja vaatteita lukuunottamatta olisi todennäköisesti palanut tai ainakin pilaantunut. Olisihan vakuutus tietenkin korvannut, mutta aamulla olisi joutunut ennen aamupalaa lähtemään ihan insuliineista lähtien metsästämään käytännössä kaikkea muualta. Muutama minuutti jos olisi mennyt vielä tuotakin pidempään, niin olisi voinut tulla jo ruumiita.

Joku Ylempi Voima varmaan on ollut varjelemassa, että naapuri oli vielä hereillä tuohon aikaan ja haistoi ja huomasi, että jotain on pielessä. Joku varjelus oli mukana, että palokunta oli paikalla 3 minuuttia ajoissa, jotta normaalia elämää voimme tässä nyt jatkaa, eikä kukaan kuollut. Itkettää tätä kirjoittaessa onnesta, kuinka pienestä se on joskus kiinni. Muutama minuutti toiseen suuntaan ja voisimme olla nyt kadulla...

Naapurille ja taivaaseen kiitos, että tilanne meni, kuten meni.

2. Senaattori

Senaattori Toimitus

Youtube:
    youtube
    PSN:
    Senaattori46

Tsemppiä asian käsittelyyn!

3. Miika_-

Miika_- Well-Known Member

Youtube:
    youtube
    XBL:
    Elitemiikuli
    PSN:
    Miikuli

Käytiin pojan kanssa Tokmannilla ja hoksasin että nuo pienet star wars alukset oli 1e paketti niin oli pakko latoa niitä kärryyn mutta nyt kun niitä pojan kanssa availtiin niin hoksasin että ei Jumalauta.. Tuhoutunut tähtituhoaja leluna! :D[​IMG]

Siinä yhdessä paketissa tais olla vielä tommonen vähän isompana mutta kyllä sitä kaikkea laitetaan leluksi nykyään :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 16.08.2017
  4. Omenanraato

Omenanraato Well-Known Member

Youtube:
    youtube
    PSN:
    Omenanraato
    Switch:
    Omppu

Päivitellään tätä taas.
    Elokuun viimeisillä päivillä 2016 olin tuossa toisessa rasvansiirrossa. Rasva on pysynyt näihin päiviin asti kyllä..
    Mutta toisin kuin edellisellä kerralla, niin 3kk sairasloman sijasta sain kuukauden sairaslomaa...yllätys yllätys, parantuminen ei mennyt ollenkaan kuten piti.

Olen nyt nimittäin ollut yli vuoden tapaturmaeläkkeellä ja sairasloma jatkuu nyt toistaiseksi tammikuun loppuun asti.

Ennen viimeistä operaatiota mulla oli pelkästään istumakipua. Mutta tuon rasvansiirron jälkeen noin kuukauden päästä alkoi hermosäryt häntäluun seudulla, mutta myös varsinainen istumiskipu paheni. Näiden lisäksi kävely ja paikallaan seisominen aiheuttaa kipua. Myös kumartaminen, tavaroiden nostelu aiheuttaa voimakasta kipua.
    Mikä pahinta, niin monet pienemmät asiat pystyin tekemään, mutta kivut ja säryt tulivat ”takapotkuna” illalla ja pahimmillaan olin niiden seurauksena täysin vuodepotilaana 1-2 päivää.

Talven aikana koitettiin +15 eri lääkettä. Iso osa ei auttanut mitään, mutta aiheutti todella kovia sivuoireita ja itsemurha oli jatkuvasti lääkkeiden vuoksi mielessä. Vaimokin joidenkin kohdalla sanoi, että hän ei tuollaisen zombin kanssa aio elää, ota yhteys lääkäriin ja aja lääke alas.
    Yksi lääke tehosi edes hieman, mutta syke nousi 150-160:een. Tähän otettiin betasalpaaja kylkeen ja syke laski 130-140:een, mutta olo oli kuin sydän pettäisi nopeasti. Eli sekin lopetettiin.

No työterveys painosti vakuutusyhtiötä, jotta pääsin Helsinkiin Suomen parhaille kipuasiantuntijoille Ortoniin kartoituskäynnille. He totesivat, että kipu on kroonistunut ja kipu olisi pitänyt hoitaa jo pari vuotta aikaisemmin.
    Tämän käynnin seurauksena kävin Ortonissa kuntoutusjaksolla juhannuksen jälkeen. Olin vain niin huonossa kunnossa, että mitään kuntoutusta ei voitu tehdä. Ainoastaan keskusteltiin asioista ja miten voidaan helpottaa. Lisäksi sovittiin, että syksyllä minulle tehdään häntäluun ympärillä oleviin hermoihin hermojuuren puudutus.

150km/suunta taksissa ja muutama päivä siellä Ortonissa, ihan liikaa liikkumista, seisoskelua jne, joten olin aivan loppu kun kotiuduin. Ensimäinen viikko meni vain toipuessa reissun aiheuttamista kivuista.

Mutta tästähän se alamäki alkoi. Tämän reissun rasitus laukaisi ”jonkin”. Sillä ensin alkoi särkemään isovarpaat, sitten pikkuvarpaat, sitten pikkuhiljaa muut varpaat. Aina samaan aikaan molemminpuolin kehoa. Kun varpaat loppui, säryt laajeni peukaloihin, etusormiin, pikkusormiin ja vähän myöhemmin nimettömiin/keskisormiin. Nivelet eivät siis ole särkeneet, vaan tuntuu kuin kipu olisi luussa.

Sieltä kivut ovat laajentuneet kiihtyvällä vauhdilla käsien ja jalkojen pitkiin luihin, samalla varpaat ja sormet ovat särkyjen lisäksi alkaneet sattumaan ja kävely aiheuttaa kipua varpaisiin, toisaalta esim tämän tekstin kirjoitus sattuu sormiin. Pelaaminen on myös ollut paljon vaikeampaa nykyisin, mutta koska se on ainut ilo enää elämässä, niin kivusta huolimatta sitä teen.

Viimeisen kuukauden aikana kivut ovat pahentuneet ja laajentuneet entisestään. Alaselkään ja hartioihin.
    Näiden lisäksi sormien ja varpaiden nivelet ovat kangistuneet todella paljon ja käsien käyttö varsinkin on jo todella hankalaa.
    Nykyisin myös aamuisin vyötäröstä alaspäin ja olkapäistä sormiin olen kuin halvaantunut. 15-30min menee, jotta heräämisen jälkeen pystyn liikuttamaan raajoja. Ne ovat aivan halvaantuneet, tunnottomat, puuduksissa ja aivan jäykät ja kivut todella kovat.

Kipujen ja särkyjen lisäksi samaan aikaan alkoi kaksi muuta oiretta. Nukkuminen ei auta mitään. Olo on kuin en olisi nukkunut yhtään, päiväunet jne ei auta mitään. Olen kokoajan vain väsyneempi ja väsyneempi, eikä enää meinaa jaksaa.
    Sen lisäksi olen käynyt ennen saunassa 5-6 kertaa viikossa, särkyjen kanssa enemmän vain, koska lämpö auttaa särkyihin. Mutta nyt en kestä lämpöä. Sauna, hellepäivä jne aiheuttaa kuin krapulan. Olo on äärimmäisen huono. Lisäksi olen aina ollut käsistä/jaloista todella lämmin, mutta nyt jos käytän käsiä/jalkoja, niin välittömästi iho jääkylmä ja paleltaa esim sormia.

Kaikki epämääräiset kivut, lämpö ja uni jutut täsmäsivät täysin fibromyalgiaan, joten kävin omalla rahalla lähes tonnin edestä labroissa ja reumatologilla. Oireet täsmää kahteen sairauteen: fibromyalgia, että krooninen väsymysoireyhtymä (joka vaimolla valitettavasti on ja se ei ole kiva sairaus ja apua ei Suomesta saa). Mutta lopulta reumatologi oli sitä mieltä, että mun kipujen/särkyjen kuvaukset ei ihan täysin käy noihinkaan.

Lopullinen määritelmä oli sitten se, että se on kroonistunut kiputila, eli CRPS https://www.suomencrps-yhdistys.fi/monimuotoinen-paikallinen-kipuoi/lisatietoa/
    Kivut ovat vain siis laajentuneet muualle kroppaan.

Nyt torstaina (eli lokakuussa 2017) kävin jälleen Ortonissa. Nyt muutaman tunnin käynnillä, jossa häntäluun alueelle pistettiin viipalekuvauksessa suoraan hermoon kaksi puudute koktailia. Uskoivat, että se helpottaa alkuperäiseen ongelmakohtaan ja se laukaisee myös muut oireet pois.

Välittömästi puudutuksen jälkeen kivut moninkertaistui. Sanoivat, että alue vain provosoitui, johon en itse oikein usko, kun muun kropan kivut paheni samalla. Lykkäsivät käsivarteen sitten jonkun kipupiikin, joka halvaannutti kyllä kaikki lihakset, mutta ei kipuja/särkyjä. 2h sairaalassa ”nukuin”. Olin mahallani, kuulin kaiken ympärilläni, mutta liikkua en voinut.

Nyt pari päivää mennyt ja lihaskivut kipulääkkeestä alkaa hellittämään. Reidet ja pakarat ovat vielä todella kipeät, mutta ne on vain lihaskipuja ja selkeästi kipupiikin seurausta.
    Sensijaan itse puudutusalue särkee 4-5 kertaa enemmän kuin ennen operaatiota, mutta nyt itse kipu on läsnä myös levossa, eikä pelkästään liikkeessä. Lisäksi varpaiden ja sormien säryt ja kivut myös moninkertaistuneet ja tuo aamuinen puutuminen jne on nyt läsnä koko päivän. Ei toki niin pahasti kuin aamuisin, eli pystyn liikkumaan, mutta tuntuu turtuneelta koko keho ja nivelet entistä jäykemmät.

Neurologilla käydessä viikko sitten sormien puristusvoima oli oikeassa kädessä 18kg ja vasemmassa 15kg, eli aika olematon. Tällä hetkellä en saa aerosoli dödöä laitettua, kun ei ole sormissa voimaa ja sattuu. Vessanpytyn nupin painallus tuottaa myös tuskaa.

Sanoivat lääkärit, että muutamassa viikossa nähdään puudutuksen hyöty. Tuntuu hassulta, että nyt kaikki paheni ja yks kaks helpottais.
    Olen niin loppu jo pelkän väsymyksen vuoksi, ettei enää vain jaksaisi. Jos tämä ei nyt helpota, niin enää en haluaisi mihinkään toimenpiteisiin. En vain jaksa kuukausien odottamista ja stressaamista uudesta operaatiosta..jotka joka kerta on pahentaneet tilannetta.

Olin kuitenkin ennen viimevuoden operaatiota töissä, nykyisin käytännössä vuoteessa/sohvalla 24/7. Autoa en ole voinut ajaa kuukausiin edes lyhyttä matkaa. Invakortti jo löytyy, mutta vaikka olisi kuski, kipu estää liikkumisen muualle kuin lääkäreihin jne.

Tiedän, että vielä heillä on takataskussa vaikka mitä, mutta olen sopeutunut elämääni kipujen kanssa ja joka operaatio tuntuu pahentavan tilannetta. Tapaus on vain työtapaturma, joten en tiedä onko mulla mitään oikeutta luovuttaa ja viheltää peliä poikki, vai katkaiseeko vakuutusyhtiö silloin kaikki maksut? En vain jaksa enää, haluan vain jatkaa elämääni edes näin..tätä menoa olen vain sänkypotilaana lopun elämääni, jos aina kaikki pahentaa näin..nyt loppuu voimat, mutta jos vakuutusyhtiö lopettaa maksut, menee talo alta, lapsilta koti jne. Silloin naksahtaa kyllä lopullisesti päässä ja kävelen tuohon kaivoon suoraan...ei vaan jaksa enää..

5. Anonymous

Anonymous Guest

Yksi sana:kannabis. Ihme, että sitä ei tuolla track recordilla ole jo tarjottu. Mitään järkeä vetää muita lääkkeitä, jos ne ei pelaa. Ei tietenkään ole mitenkään varmaa auttaako tuo kannabiskaan, mutta näyttää siltä, että mitään hävittävää ei ole.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 08.10.2017
  6. Omenanraato

Youtube:
    youtube
    PSN:
    Omenanraato
    Switch:
    Omppu

Siinä on vain se, että vakuutusyhtiö toivoo mun tulevan työkuntoon, eivätkä taatusti halua helpolla päästää eläkkeelle. Kannabis jos sattuiskin toimimaan, niin olisi käytännössä varmaan pakosti eläke suoraan.

7. enlargementti

enlargementti Active Member

XBL:
    enlargementti
    PSN:
    enlargementti

En jaksanut quotettaa tota isompaa viestiä, voimia. Itse tiedän samanlaiset olotilat. Mä tosin pystyn käymään töissä. Mutta yksi niitä harvoja miehiä Suomessa olen kun sairastaa fibromyalgiaa. Lonkkien monista operaatioista eteenpäin lähteny ketjureaktio päätynyt siihen. On viikkoja kun en nuku ja itkua vääntämällä saan itseni töihin. Sairaaeläkettä mulle on tarjottu nii osa kun kokoaikaisesti mutta ei saatana. Ainoa asia lasten lisäks kun pitää pään kasassa on et voin tehdä töitä. Jos et muuten jaksa nii kato niitä skidejä ja mieti sitä kaivoon juoksemista aina uudestaan vaikka se joskus tuntuiski hyvältä idealta.

8. Omenanraato

Youtube:
    youtube
    PSN:
    Omenanraato
    Switch:
    Omppu

Lapset ne täs on järjissään pitänytkin. Oireethan mulla on käytännössä samat, kuin fibromyalgiassakin, mutta ilmeisesti kuitenkin tuo krooninen kipu syynä. Samapa se mikä on, kuntoon ei tunnu tulevan.

Vaikeinta tässä onkin se, että kun minä olen lähes omaishoidettava, mutta kunnan vammaispalvelut hylkää kaiken, kun en ole muka tarpeeksi vammainen.

Itsellä kun omien kipujen lisäksi on adhd/asperger, joka tuo omat haasteensa mun kanssa toimimiseen, siihen päälle vaimolla adhd, mutta myös krooninen väsymysoireyhtymä johon Suomessa ei saa nykyisin enää mitään hoitoa ja hän on lähes työkyvytön.

Toisella lapsella adhd ja uhmakkuushäiriö ja toisella adhd/asperger, niin kaikilla jo pelkkien nepsy oireiden takia voimat koetuksella, mutta kun päälle se, että toinen makaa sängyssä ja toinen saattaa nukahtaa seisaalleen. Niin ei liene ihme jos voimat loppuu koko perheeltä. Itsellä ei enää tällä hetkellä mielenterveys töitä kestäis edes tähän päälle, mutta ei se tässä kunnossa onnistuisikaan.

9. Max Limitz

Max Limitz Member

XBL:
    Max Limitz
    PSN:
    MaxLimitz

Pelaajan sivusto muuttui ja hidastui. Eipä olisi tarvinnut muutella.

10. jryi

jryi Vastaava päätoimittaja, teknoniilo Ylläpidon jäsen

Steam ID:
    jryi
    XBL:
    jryi
    PSN:
    jryi
    Twitter:
    jryi

Kehitys kehittyy. Siellä oli ikivanha Drupal-versio käytössä, ja se oli pakko jossain vaiheessa uusia joka tapauksessa. Noiden uudistusten jälkeen menee aina hetki että säädöt saadaan kohdilleen. Itse olen edelleen päivittäin hämmästynyt siitä, että meidän sivut pysyy pystyssä lähes itsekseen.

11. Miika_-

Miika_- Well-Known Member

Youtube:
    youtube
    XBL:
    Elitemiikuli
    PSN:
    Miikuli

Vuokrattiin eilen vaimon kanssa kaunotar ja hirviö pleikkarin storesta ja kaikki meni siihen asti hyvin kun kuului "olipa kerran" suomeksi jolloin molemmat sanoivat yhtä aikaa että ei *****.. Ei voinut vaihtaa englanniksi ääniä eikä mitään vaan elokuva jäi katsomatta, ei vain korvat kestä kummallakaan lahjattomien duppaajien raiskaamia elokuvia :( pitää ens kerralla kattoa piru tarkasti onko mitkä äänet ja tekstit vuokrattava elokuva sisältää.

12. Jirza

Jirza Member

PSN:
    Jirza89

En tiedä päteekö tämä Storen vuokraleffoihin, mutta kokeile vaihtaa käyttöjärjestelmän kieli englanniksi. Joidenkin pelejen kieli on ainakin sidottu käyttiksen kielen mukaan.

13. Lebe80

Lebe80 Active Member

Youtube:
    youtube
    XBL:
    Temposaur
    PSN:
    Temposaur

Jos kyseessä oli tämä leffa:
    https://store.playstation.com/#!/en...rviö/cid=UV0008-NPVB23928_CN-0000000000311557

Niin audio -kohdassa lukee kielen olevan suomeksi. Joissakin videopalveluissa eri kieliset leffat on eri artikkeleita, eli enkkuleffa on "täysin eri elokuva". Eli kielivalintoja ei ole, vaan eri kielellä katsottuna, pitää vuokrata eri elokuva.

14. Kirai

Kirai Active Member

PSN:
    Kiraih
    Lähti sitten toissayönä polkupyörä varkaiden matkaan. Kävin yökylässä naisystävän luona ja lukitsin pyörän eturenkaasta telineeseen ja takarenkaaseen vaijerin runkoon ja aattelin sen siinä yhden yön pysyvän, kun ei rungosta mihinkään saanut kiinni. No aamulla töihin lähtiessä oli vain eturengas telineessä kiinni. Pyörän arvo sellaiset 1300 euroa ja omaa naivia tyhmyyttäni nyt näin.

rikosilmoituksen ja vakuutusyhtiön korvaushakemuksen kautta kattomaan korvaavatko mitään. Kyllä vituttaa.

15. Dragonfly

Dragonfly Well-Known Member

XBL:
    K0RENT0
    PSN:
    Dragoni85
    Voi perse. Mulla on kaupunkisuhailupyöränä vuoden 1980 Tunturi Professional, jonka arvo on ehkä joitakin satasia, ja jos se pöllittäisiin niin vituttaisi aivan sikana. Voin vaan kuvitella, kun puhutaan yli tonnin pyörästä. Itse en uskalla omalla Giantin maantiepyörällä käydä kuin pitkät lenkit kotiovelta kotiovelle. Sitä ei uskalla jättää minnekään.

16. kopolanpoika

kopolanpoika Member

On perkele kummallista peliä tämä vakuutuksyhtiöiden kanssa sohlailu.

Jouduin eilen autokolariin, täysin toisen osapuolen vika. Ajoi ihan puhtaasti perään, meni takapuskuri ja takaluukku tuusanuuskaksi. Jouduin soittelemaan ensiksi omaan ja peräänajajan vakuutusyhtiöön, jotta sain luvan käydä lääkärissä, ettei tarvitse sitä itse maksaa. Sain päänsärkyyn särkylääkkeitä. Tänään sitten jouduin ottamaan töistä vapaata, jotta voin käydä arvioittamassa auton vahinkojen suuruutta korjaamolla (koska arviointia voi suorittaa vaan samaan aikaan kun mulla on työaika). Sitä ennen jouduin taas soittelemaan peräänajajan vakuutusyhtiöön, jotta sain vahinkonumeron, että hommat etenisi. Ilman vahinkoarviota mikään ei liiku mihinkään suuntaan koko prosessissa.

Kysyin sitten samalla (kun olin eka 20min jonottanut asiakaspalvelussa), että kai te korvaatte minulle vaihtoauton minun oman auton korjauksen ajaksi niin pitää tehdä erikseen hakemus ja jos se hyväksytään niin silloinkin vain 94%. En myöskään voi saada korvauksia menetystä työajasta.

Eli se, että joku vitun vajokki ei osannut ajaa liikenteessä maksaa minulle minun omasta pussista särkylääkkeet, työpäivän, puhelinlaskun kalliista palvelunumeroiden käytöstä (lääkärin ajanvaraus/vakuutusyhtiö pelleilyt) ja lisäksi korjauksen ajaksi joudun liikkumaan julkisilla töihin tai vaihtoehtoisesti kustantamaan itse 6% sijaisauton kustannuksista. Ei aina ymmärrys riitä, minä olin se joka ajoi sääntöjen mukaan.

Viimeksi muokattu: 03.01.2018
  17. Omenanraato

Youtube:
    youtube
    PSN:
    Omenanraato
    Switch:
    Omppu
    Mulla kävi ihan vastaava tilanne pari vuotta sitten. Toinen ajoi täysin omaa syytön mun perään.

Hän soitti omalle vakuutusyhtiölleen, jotka soitti mulle noin 10min päästä.
    Kävin lääkärissä, sain sijaisauton, hoidatin auton kuntoon.

En tehnyt itse ainuttakaan puhelua minnekään (lääkärin varasin itse netistä), vaan asiat hoidettiin niin, että mulle päin soitettiin vakuutusyhtiöstä, että autoliikkeestä.

Takaluukku ja puskuri vaihdettiin kolmessa päivässä. Hienosti silloin meni.

18. Fabre#4

Fabre#4 Well-Known Member

PSN:
    Zamppa
    Vakuutusyhtiöillä on kyllä ilkeä tapa sanoutua irti noista "välillisistä kustannuksista", joita syyttömälle osapuolelle tulee juuri auton käyttämättömyyden, asioiden hoidon ja vastaavan takia. Auton korjaamisen kyllä maksavat, mutta sijaisauton saaminen vaatii tosiaan paperisotaa, eikä siltikään sitä saa kokonaan vakuutusyhtiön piikkiin. Ja ihan turha edes yrittää saada jotain bussikortteja tai muita vastapuolen vakuutuksen piikkiin...

19. Omenanraato

Youtube:
    youtube
    PSN:
    Omenanraato
    Switch:
    Omppu
    Kyllä mulla ainakin meni täysin sijaisauto, enkä tehnyt mitään muuta kuin allekirjoitin paperin autoa noustessa ja luovuttaessa. Vakuutusyhtiö hoiti kaiken muun.
    Riippuukohan tuo jotenkin vastapuolen vakuutuksesta sitten?
    Meni itsellä ainakin niin nappiin kuin olla ja voi, eikä muuta vaivaa tullut kuin auton vienti/haku työmatkalla ja siitä aiheutunut noin 2-3km lisää ajoa.

Autossa ei ollut mitään rajoituksia, paitsi et tankki oli täynnä kun hain ja piti täynnä olla kun vei takaisin. Siitä en tiedä kuka maksoi, mutta en ainakaan minä maksanut penniäkään, eikä moisesta kukaan mitään puhunutkaan.

Edit: sen verran joutui joustamaan, että kun tarvitsen automaatin, niin oli kokoluokkaa pienempi auto kuin omani, joten jouduin tyytymään ”normaaliin perhefarmariin”, eli täysin riittävän isoon.

20. kopolanpoika

kopolanpoika Member

Ei sulla sattuis olemaan tän kys. kaverin numero vielä tallessa? Voisin soittaa hänelle, että seuraavan kerran kun jollain on pakollinen tarve ajaa perään niin olisi edes tämä kys. kaveri kerran homma toimi hänen vakuutusyhtiötänsä myöten noin vaivattomasti :D

Noin sitä itsekin toivoi homman hoituvan, mutta ei ihan. Pitää varmaan vaihtaa IFille oman auton vakuutukset, tietäispähän edes, että kolaritilanteessa jos satun joskus olemaan syypää niin syyttömällä osapuolella riittää asioiden selvittämisessä tekemistä seuraavan viikon ajan :p

Omenanraato tykkää tästä.

Jaa tämä sivu