Olen todennut moneen kertaan että normipyörälläkin pääse lujaa. Kyse on vain siitä että avustuksilla sen vauhdin saa helpommin kuka tahansa. Kannattaa yrittää poimia sieltä sanomisista se olennainen eikä tuoda mukaan kaikkea ylimääräistä tai epäolennaista.
En ole sanonut missään kohtaa että vain sähkölaitteilla mentäisiin lujaa tai vain ne olisivat vaaraksi liikenteessä. Enkä ole myöskään ollut ymmärtämättä mitään näistä asioista, joita toistelet. Niillä ei vain ole vieläkään merkitystä siihen pääpointtiini.
Edelleen puhun omista kokemuksistani. Hyvin harvoin minua kukaan ohittaa ja kun ohittaa, ne on sähkövehkeitä. Olen sanonut tämän jo moneen kertaan. Tästä voi mielestäni vetää useamman johtopäätöksen: olen keskimääräistä nopeampi pyöräilemään (olen saanut tästä myös kommentteja usein kun olen niin nopeasti ollut paikalla lähdettyäni paikasta X paikkaan Y) mutta sähkövehkeet on yleensä nopeampia.
En väitä mitään muuta kuin sen, mitä olen itse kokenut ja mitä oma järkeni kokemuksistani sanoo.
Muutenkin kannattaisi käsitellä asiaa niillä spekseillä, joita on annettu. En ole verkkainen ajelija, joten ihan turha vääntää asiaa niin että ongelma olisikin jotenkin siinä. Menee ihan turhaksi selittelyksi kun pitää joka välissä olla väittämässä vastaan että miten asia on.
Kyse on myös isosta väylästä, jossa menee täällä eniten pyöräliikennettä, joten ei ole siitäkään kyse että ajelisin niin hiljaisella reitillä ettei siellä vain satu olemaan "haastajia" nopeudessa. Vauhdistani olen myös saanut ihmettelyjä kun lähden yleensä niin "myöhään" muiden mielestä pyöräilemään ja silti on aikaa reilusti ehtiä sinne mihin pitää. Sama homma kävelyn kanssa: olen yleensä kaikkia paljon ripeämpi siinäkin ja pitää muistaa hiljentää tahtia ettei muut joudu hiki hatussa pysyttelemään perässä.
Myönnät itsekin sen olennaisen: lähtee helpommin. Se riittää argumentilleni. En ole puhunut mistään raketeista yms. vaan ne on taas sinun tulkintojasi asiasta. Puhuin siitä että toisessa joutuu näkemään enemmän vaivaa vauhdin eteen.
Yhtään? Kuljettajan merkityksen olen myöntänyt jo keskustelun alussa ja halunnut keskittyä itse välineisiin, joten turha hokea sitä enempää.
Kyllä, isompi ongelma ovat nämä laudat, joissa ei tarvitse sitä vähääkään omaa voimaa ja jossa jo ajoasento on vaarallisempi. Myönnän myös että on sähköpyörät paljon vähempi paha mutta samalla järkeni sanoo että jos joku avustaa vauhdin saamisessa, on sitä helpompi saada. Tällöin sitä vauhtia myös todennäköisemmin on enemmän kuin jos avustusta ei olisi. Ihan loogiselta kuulostaa tämä järkeilyni.