Täällä suunnalla olen jo pitkään "hyväksynyt" sen että olen kaikkeen pelaamiseen liittyvään rahankäytön kanssa aika höveli. Se ei tarkoita, että ostaisin uutena paljon pelejä, mutta ostan paljon pelejä. Tai uusia konsoleita tai ohjaimia tai ajosimuun juttuja. Se on jännä, että oikeastaan kaikessa muussa olen aika säästeliäs.
Uusia vaatteita ei tule ostettua kuin pakon edessä ja ruokaa yrittää ostaa järkevästi suunnitellen pidemmän pätkän kerrallaan. Kodin sisustus ja muu ehostus sen sijaan menee niin että vaimo ehdottelee ja minä yritän järkeistää, jos lähtee kustannuksien suhteen ihan laukalle.

Toisaalta taas sellaisista välttämättömistä remonteista ja korjauksista maksaa mielellään, koska ne on pakko tehdä.
Toki lapselle sitten ostaa kaiken minkä hän tarvitsee, mutta niissäkin ostoksissa yrittää olla kohtuu järkevä. Toisaalta on meillä uutena ostettu auto, joka toki nyt on jo kokonaan maksettu, eikä siis siitä sellaisia juoksevia kuukausikuluja ole, mutta ei sitä voi arvonalenemisen takia järkevänä ostoksena pitää.
Summasummarum: impulsiiviset ostokset tällä suunnalla on lähes aina jotain peliaiheisia, yleensä pelejä hyvistä tarjouksista. Yhtään peliä ei tarvitsisi ostaa moneen vuoteen ja silti olisi vaikka kuinka monta pelaamatonta peliä hyllyssä, joten ne on juuri sitä mielihyväostamista ja kun on hyvä tarjous, niin kuvittelee myös että nyt se on pakko ostaa.