Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkettu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Menny kyllä Pelit lehden toiminta ihan överiksi ja jo häiriköinniksi. Tammikuussa lopetin tilauksen kun Pelaaja lehti loppui ja tilalle jatkui Pelit lehti. Pelaajasta lähes täydellinen kokoelma, vain 11 ensimmäistä numeroa puuttuu enkä ala Pelit lehteä keräämään kun kaikki nurkat täys kokoelmia.

Mutta siis tämä aiheuttanut sen että Pelit lehdestä, viimeksi juuri äsken taas, jo seitsemännen kerran soitetaan että tilaa Pelit lehti. Voi v*ttu. En tilaa. Ei mene asia perille millään. Vaikka jokaisen numeron estänyt niin aina vaan soittaa uusi tyyppi sieltä. Niin raivostuttavaa tyrkytystä.
Useinhan noissa ei ole taustalla varsinaisesti lehti itse, vaan myynti on ulkoistettu jollekin hämärälle puljulle, eikä lehti välttämättä saa (ainakaan heti) tietää huonoista myyntikäytänteistä. Toki heidän ns. pitäisi tietää ja ovat vastuussa.

Itse en ole myllyyn vielä joutunut, sillä lehti yhä tulee ja sen taisin saada vuodeksi samaan edulliseen hintaan, jolla minulle Pelaaja tuli. Olen myös ollut lehden laatuun hyvin tyytyväinen, vaikka onhan siinä painotus hieman eri kuin Pelaajassa oli. Sääli, että Pelaaja loppui, mutta silti on toki hienoa, että Suomessa on vielä pelilehti.

Hesarin digiversion menin tilaamaan yhden maksumuurijutun vuoksi kahdeksi kuukaudeksi ilmaiseksi, kun sellaista tarjottiin. Hieman nyt pelottaa, että meninkö myymään mielenrauhani liian halvalla.

Ei nykyään oikein kannata tuntemattomiin numeroihin edes vastata, ellei tiedä varmasti odottavansa puhelua sellaisesta. Huijaukset ovat yleistyneet ja aina saa olla sydän syrjällään, ettei esimerkiksi vanha sukulainen ole mennyt johonkin vipuun. Aika herkästi laitan itse numeroita estolistalle, mikäli nettihaun perusteella se on perusteltua.

Olen itse ajatellut niin, että mikäli jollain on olennaista asiaa, hän kyllä laittaa vaikka tekstiviestin perään.

Joo sama. Lopetin Hesarin tilauksen niin sen jälkeen päivittäin soittelevat. Ja eri numeroista, että kun yhden blokkaat, tilalle kasvaa kolme uutta. Oon jo niin tympääntynyt että en varmasti tilaa Hesaria enää ikinä, ihan tämän soittelun vuoksi.
Pommittivat minuakin pitkään, jopa neljä kertaa päivässä eri numeroista, aamuin ja illoin. Sitten kerran räjähdin, sanoin että on se nyt jumalauta kun jatkuvasti soitellaan ja joudun koko aika sanomaan etten mitään tilaa, että eikö heillä ole mitään listaa mihin merkitä kenelle soitettu ja mitä sieltä vastattu. Tämä ystävällinen nainen sitten sanoi että hän laittaa tiedon ettei minulle enää soitella. Eikä ole sen jälkeen soiteltu.

Kannattaa ehkä ottaa puhelintarjonnan rajoituspalvelu:

Tuo (tai aiemmin nimellä Puhelin-Robinson ollut palvelu) on ollut käytössä jo useamman vuoden ja toiminut hyvin. Joskus todella harvoin joku puhelinmyyjä soittaa tuosta kiellosta huolimatta, mutta lopettaa kyllä heti kun asiasta mainitsee.

Meillä oli sellainen tilanne että tuli Pelit ja Pelaaja, molemmat eri henkilön nimillä. Sitten kun "yhdistyivät" (mikä on taas ärsyttävä markkinatermi sille, että toinen meni konkurssiin), niin olisi tullut kaksi Pelit-lehteä samaan talouteen. Tämä johti siihen että toinen tilaus laitettiin stoppiin ja kahden tilausjakson yhteinen kesto oli jotain parisen vuotta.

Tästä kuitenkin aiheutui myös se, että minun nimelläni ei käytännössä ollut lehden tilausta, joten sieltä soiteltiin jatkuvasti. Muistaakseni sanoin pari kertaa että meille se jo tulee, ennen kuin saivat sen jonnekin infoihinsa laitettua. Toisella kerralla piti nimenomaan sanoa että ei tule minun nimelläni ja kyse on tästä "yhdistymis"-tapauksen aiheuttamasta hommasta.

PS. Hitto kun ottaakin taas päähän se, miten tuo asia "markkinoitiin". Pelaajasta ei ole yhtään mitään jäljellä, niin mikä se "yhdistyminen" oli? Asiakkaat vain siirrettiin Pelit-lehden tilaajiksi. Sama kuin "7 Päivää" ja "Tiede" yhdistyisivät mutta käytännössä Tiede-lehti lopetettaisiin ja sen asiakkaat saisivat jatkossa tiede-aiheiden sijasta lukea nykyajan Nykästen ja Tukiaisten toilailuista. Pyykkönen on joissain lehdissä ollut yhden jutun tai arvostelun verran mukana mutta siinä kaikki, mitä Pelaajasta on Pelit-lehteen "yhdistynyt".

Muutenkin harvinaisen kuiva ja tylsä lehti. Vuodesta toiseen samanlaiset panssarivaunu-, lentosimu-, ja sotastrategia-jutut tarjolla. Oikeastiko noille aiheille on lukijoilla kiinnostusta vai onko Pelit-lehden tilaaminen ihmisille vain joku tapa?

Itse toki tilasin Pelit-lehteä jo Pelaajankin ollessa voimissaan mutta on tuo sisältö silti aina ollut niin puisevaa että aika varmasti jää lehti tilaamatta kun jo maksetut kaudet loppuu. Tosin koska on ainoa peliaiheinen lehti Suomessa, niin varmaan jostain tarjouksesta sen taas nappaan. Täydellä hintaa en tule ostamaan, kuten en kyllä juuri mitään lehtiä.

Offtopickia, mutta toki tämä ihmisiä ketuttaa. :)

Ymmärsin, että Pelaaja laitettiin lihoiksi, eli siitä myytiin mitä myytävissä on = tilaajarekisteri, jolle Pelit-näki taloudellista arvoa. Ovat laskeneet, että siirtyneestä tilaajakannasta tulee X-määrä ihmisiä jäämään tilaajiksi, jolloin siitä kannatti maksaa Y-määrä. Ehkä tämä on markkoitu yhdistymiseksi, mutta en minä sitä sellaiseksi mieltänyt missään vaiheessa. Muistelisin, että jossain pääkirjoituksessa lupailtiin, että sisältöä mahdollisesti muokattaisiin siten, että entiset Pelaajan lukijatkin olisivat tyytyväisiä.

Siinä on sitten onnistuttu vaihtelevin tuloksin, kuten edeltä voi lukea. On kyllä totta, että simujuttua jaksetaan paljon kirjoittaa, ilmeisesti ajatuksella, että avustajat saavat kirjoittaa juuri siitä, mikä heitä itseään kiinnostaa. Puhdasta konsolisisältöäkin kuitenkin löytyy, kuten viimeisimmän numeron kannen Saros. Eipä ole vaihtoehtoja, joten tällä mennään tällä erää.

Kannattaa ehkä ottaa puhelintarjonnan rajoituspalvelu:

Tuo (tai aiemmin nimellä Puhelin-Robinson ollut palvelu) on ollut käytössä jo useamman vuoden ja toiminut hyvin. Joskus todella harvoin joku puhelinmyyjä soittaa tuosta kiellosta huolimatta, mutta lopettaa kyllä heti kun asiasta mainitsee.
Tuo palvelu on itsellä päällä eikä muita ole tullut paitsi tämä Pelit lehden juttu kun siellä numero tietysti kun Pelaajaa tilasin.

Muutenkin harvinaisen kuiva ja tylsä lehti. Vuodesta toiseen samanlaiset panssarivaunu-, lentosimu-, ja sotastrategia-jutut tarjolla. Oikeastiko noille aiheille on lukijoilla kiinnostusta vai onko Pelit-lehden tilaaminen ihmisille vain joku tapa?

Itse toki tilasin Pelit-lehteä jo Pelaajankin ollessa voimissaan mutta on tuo sisältö silti aina ollut niin puisevaa että aika varmasti jää lehti tilaamatta kun jo maksetut kaudet loppuu. Tosin koska on ainoa peliaiheinen lehti Suomessa, niin varmaan jostain tarjouksesta sen taas nappaan. Täydellä hintaa en tule ostamaan, kuten en kyllä juuri mitään lehtiä.
Mulla sama. Pelit lehti ei kiinnostanut yhtään, Pelaaja kiinnosti ja oli paljon parempi.

Ymmärsin, että Pelaaja laitettiin lihoiksi, eli siitä myytiin mitä myytävissä on = tilaajarekisteri, jolle Pelit-näki taloudellista arvoa. Ovat laskeneet, että siirtyneestä tilaajakannasta tulee X-määrä ihmisiä jäämään tilaajiksi, jolloin siitä kannatti maksaa Y-määrä. Ehkä tämä on markkoitu yhdistymiseksi, mutta en minä sitä sellaiseksi mieltänyt missään vaiheessa. Muistelisin, että jossain pääkirjoituksessa lupailtiin, että sisältöä mahdollisesti muokattaisiin siten, että entiset Pelaajan lukijatkin olisivat tyytyväisiä.
Ongelma ei siis ole tuo että myivät mitä voivat vaan tosiaan se, miten se markkinoitiin. Minulle tuli useasta lähteestä tuo "yhdistyminen" ja sitä hehkutettiin siihen malliin kuin olisi oikeasti lehdet yhdistymässä. Pelaajacastia kuuntelevana tosin tiesin että tuo ei käytännössä ollut missään kohtaa millään tapaa yhdistymistä, vaan nimenomaan vain tuo tilaajien siirto toisen lehden pariin.

Samaa paskaa kuin liittymien "yhtenäistäminen" vai mikä se termi nyt olikaan sille, että poistetaan ne vuosia käytössä olleet halvemmat liittyvät ja siirretään pakolla kalliimpaan.

Ongelma siis on se, että markkinoidaan jotain paskaa asiaa hyvänä vaikka saa olla täysi älykääpiö ettei tajua mistä on oikeasti kyse. Tulee olo että pidetään ihan vajaaälyisenä.

Ottaisin mieluummin vastaan selittelyt kulujen noususta ja muusta liipalaapasta kuin tuosta. Samoin sekin on paskaa että selitellään "kuluttajien kasvavilla vaatimuksilla" ja netin käytön lisääntymisellä kun tarjoajat itse karsivat liittymiään vain rajattomiin ja sen ohessa markkinoidaan niitä liittymiä sillä tapaa, että pitää olla vähintään 200 megainen että voi edes striimata yhdellä laitteella Netflixiä. Ihan puhdasta valehtelua ja kieroilua tuollainen on.

Ylös Bottom