Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 -arvosteluiden tarkempi analysointi

Vastaus: Killzone 2 -arvosteluiden tarkempi analysointi

Mulle on tullut nyt näitä arvosteluja ja niiden arvosteluja seuratessa jotenkin sellainen kuva, että tässä pelissä ei ole oikein keksitty mitään merkittävästi uutta. Sen sijaan että tämä oltaisiin sivuutettu sen takia keskinkertaisena (ei silti tietenkään huonona, huom!) on kova hypetys saanut aikaan sen, että monet odottavat pelaajat ovat päättäneet tämän olevan niin paljon parempi kuin mitä se oikeasti onkaan. Heikompaa arvostelijaakin tämä massahype varmasti jo heiluttaa. Kova hype nostaa ihmisten odotuksia, ihmisten odotukset nostavat arvosanoja ja arvosanat nostavat hypeä. Tästä pulkasta pois hyppäämistä ei todellakaan kauheasti kiitellä, vaikka yksilöllisyys muuten olisi ihmisten arvoissa korkealla.

Kaikki eivät pysty tunnistamaan itsestään laumaeläintä lainkaan, ja naiivisti uskovat että ryhmäpaineella ei ole mitään merkitystä itseensä. Tämä on todella säälittävää itsepetosta, tottakai se vaikuttaa kaikkiin ja kokoajan. Oli mun mielestä ihan oikein sanottu että arvostelijoiden arvostelijoilla on huono itsetunto. En väitä että te kaikki olisitte tällaisia, mutta kai kaikki tiedostaa sen että joukosta löytyy nyt ihmisiä jotka ovat tietämättään ryhmäinnostuksen mukana päättäneet sisimmissään että tässä on paras peli ever. Ja koska kaikkia, _kaikkia_, pelottaa olla väärässä, he hyökkäävät erimieltä olevien kimppuun ja yrittävät jotenkin saada heidän sanoiltaan / pisteiltään uskottavuuspohjaa pois, vaikka ehkä aikaisemmin olisikin heidän kanssaan ollut oikein samaa mieltä.

Tosiasiat pöytään: Peliä ei ole vielä kenelläkään teistä. Jokaista peliä pelanneista joku tykkää enemmän kuin toiset. Pisteillä ei ole mitään merkitystä, maailmasta löytyy kasapäin ihmisiä jotka hitot välittää pelistä vaikka Famitsu sille 40 pojoa antaakin. Etsikää arvosteluista teitä kiinnostavia asioita ja eläkää omaa hypeänne. Mutta älkää luulko etteikö tämä fiilis, että tässä on hiton hyvä peli muut ei vaan tajua, olisi vain teidän oman päänne sisällä. Se ei ole taivaan kiviin hakattu pyhä totuus.

Kaikista makeintahan se on kun isolla porukalla ollaan tosi fiiliksissä jostain! Eihän kukaan oikeasti usko että se oman kaupungin lätkäjengi on maailman paras, mutta ei sillä väliä kun isolla porukalla sitä fanitetaan. Fanittakaa siis ihmeessä peliä niin paljon kuin sielu sietää, se on hauskaa! Mutta älkää ruvetko arvostelemaan peliarvostelijoita jos he eivät liity teidän juhlaan. Sama koskee myös muita pelejä, ette tykkää kun teidän lempparipeliä mollataan, eikä siitä tykkää muutkaan.

Eli hölmö ja innoissaan saa olla, mutta ei ole kiva nähdä että tämä innostuminen kääntyy negatiiviseksi, muuta mieltä olevien mollaamiseksi. Itse en pysty tähän Killzone 2 hypeen hyppäämään nyt mukaan, mutta hienoa jos jotkut siinä pysyvät. Toivottavasti pelikokemus on yhtä antoisaa kuin pelin odottaminen! :)
 
Vastaus: Killzone 2 -arvosteluiden tarkempi analysointi

Posti toi pelin tänään ja nyt illalla testasin.. tuli tahkottua reilut pari tuntia putkeen ilman röökitaukoa, mikä on mulle hiton pitkä aika. Grafiikat ja tunnelma on kohdillaan, ja kun tajusin ekan tehtävän puolessa välissä ottaa tylsät musiikit pois niin fiilis vaan kasvoi entisestään. Pelillisesti aika mielikuvituksetonta, mutta jotenkin vaan imuvoimaista meininkiä. En yleensä tykkää yhtään tollasesta skriptiputkesta, mutta joku tässä pelissä vaan kolahtaa. Grafiikka on ensimmäinen peli joka oikeasti tekee muhun vaikutuksen näistä nykykonsoleista, ja vihollisten natsiviittaukset jaksavat huvittaa. Hieno peli, josko varsin mielikuvitukseton. Moninpeli on testaamatta, taitaa ensin olla paikallaan tuo yksinpelikampanjan läpäisy.
 
Vastaus: Killzone 2 -arvosteluiden tarkempi analysointi

Mitä pitemmälle tätä pelaa niin sitä enemmän alkaa haitata tuo puuduttava kenttäsuunnittelu ja pelin ehdottomasti isoin moka eli tehottomat aseet/ylikestävät viholliset. On selkeästi huonontunut edetessään. Tässä vaiheessa en itsekkään kyllä antaisi yksinpelille kuin sellaista 79 luokkaa pisteitä, Toivotaan että toi alun hyvä meininki tulis takaisin, vaikkei mikään kyllä korjaa tuota aseitten tehottomuutta.. mikä muuten on suunnilleen isoimpia mokia mitä tällaisessa pelissä voi tehdä.. Laitetaan rautatähtäimet ja hemmetin hienot äänet aseisiin ja sitten tehdään niistä hernepyssyjä joilla saa ampua lippaallisen per vihollinen että kaatuu. En tiedä miten helpoimmilla vaikeustasoilla tuo kanssa on.. Tulee käytettyä meleetä joka tilanteessa kun suinkin mahdollista koska se on ehdottomasti paras tapa tiputtaa vihuja, pääosumat tietty mutta ei niitä padilla pirukaan tehtaile siinä määrin missä tarttis. (tai no, reilusta 400 taposta vajaa 100 pääosumia)
Moninpeli on vielä kokeilematta, botteja vastaan testasin että aika peruskamaa mutta varmaan ihan toimivaa sellaista pitäs olla, sittenhän sen näkee kun tuo yksinpelikampanja on läpäisty ensin. Kuvittelin parin ekan kentän perusteella että tästä tulisi sellainen helmi joka jää kokoelmaan mutta kyllä tää vaihtoon menee, en jaksa uskoa että toi moninpelikään jaksaa pitkään innostaa.
 
Ylös Bottom