Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Noniin pari nobo kysymystä.

1. Milloin tässä voi valita jotain aseita noiden ton perustussarin lisäksi
2. Milloin saa valita ekan luokan/skillin
3. Voinko myöhemmin vaihtaa skillejä vai jos teen esim snipun niin se on sit snipu ikusesti?
4. Voiko tuossa jotenkin etsiä serveriä jollaki hakusanalla? Esim. ei löydy tuota Hauki servoo tuolta listasta ainakaa.

1+2: http://www.konsolifin.net/bbs/showpost.php?p=841306&postcount=401
3: Voit vaihdella vaikka joka kuoleman jälkeen, paitsi joissakin peleissä on estetty skillien käyttö kokonaan tai rajattu niin että voi valita vain ykkös badgen eli kakkosta ei saa valita muista luokista.
4: Ei pysty. Ainoa tapa löytää noita on laittaa Password-kohtaan Yes niin tulee näkyviin vain salasanasuojatut pelit. On kyllä aika aneeminen tuo serverilistaus kun se näyttää vaan parisenkymmentä eniten täynnä oleva peliä annetuilla hakuehdoilla.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Oliskos Konsolifinin puolelta osanottajia huomena nettimättöihin?
Olis päivästä vapaata joten ehkä joskus puolen päivän aikaa vois alotella.. (riippuu milloin toi emäntä lähtee tosta häiritsemästä)..
Mut ilmottelen nyt vielä huomena joka tapauksessa täällä jos pelit syntyy..
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

En tiiä mikä helvetti nyt on mutta alkanu KZ2 kaatuilemaan vähän väliä...Ilmenee jäätymisenä ja viimeinen ääni/ääni efecti jää loopille kunnes koneen boottaa.
Aikasemmin ei oo mitään ongelmia ollu vaikka kui pitkiä sessioita pelannu... kukaan törmänny samaan?

Itellä just tota jäätymisefektiä ilmenny tään pelin kaa. Muuten ei mitään mutta yhessä kohtaa aina jähmettyy ja koneen boottaaminen jää ainoaksi vaihtoehdoksi. Olisiko päivityksellä korjattava asia?
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Itellä just tota jäätymisefektiä ilmenny tään pelin kaa. Muuten ei mitään mutta yhessä kohtaa aina jähmettyy ja koneen boottaaminen jää ainoaksi vaihtoehdoksi. Olisiko päivityksellä korjattava asia?

ainakin tulevissa korjauksissa oli listattu saboteuriin liittyvä kaatumisongelma
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Noniin. 3h takana peliä. On kyllä todella hyvä moninpelinä. Yksinpeliin en ole malttanut edes koskea vielä kun innostuin tuosta mp:stä. Mutta voi herrajumala miksi ne ei ole kyykkyä voineet laittaa tattiin. Toinen ongelma mitä huomasin niin pisteet eivät kartu tilille jos lähdet kesken pelin pois. Eikä myöskään ribbonit jos olet liian hätäinen siinä pisteenlaskukohdassa (hakkaat eteenpäin ennenkuin ribbonit jaettu).

Muuten kyllä todella hyvä ja mielenkiintoinen ilmestys. Tämän parissa tuleneen vietettyä vielä pitkä tovi.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Sanokaas CoD-fanit että ootteko tykännyt myös tämän pelin nettipelistä? Olen harkinnut tätä peliä ja mietinkin että onkohan tämän pelin nettipuoli itseä kiinnostava? CoD 4:sta olen pelannut julkaisusta lähtien (tietysti taukoja välissä). Nyt lähinnä kiinnostaa niiden mielipide jotka ovat pelanneet Codeja jo pitkään.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Sanokaas CoD-fanit että ootteko tykännyt myös tämän pelin nettipelistä?

Olen pelannut COD 4 & 5 noin 700 tuntia online tähän mennessä. Kokeilin KZ2 demoa heti kun se julkaisitiin ja jo silloin huomasin etten pidä ohjastuntumasta. Hankin kuitenkin loppullisen version (siinä toivossa että tuolle jotain olisi tehty) ja säntäsin nuoruuteni innolla suoraan onlineen. Ja pettymys oli suuri. Ohjaustuntuma oli edelleen ihan yhtä kankea ja toivoton kun mihin olin demossa törmännyt. Tunnin jaksoin yrittää, mutta siitä ei vaan tullut mitään ja pelaaminen oli kaikkea muutakun hauskaa. En silti epäile etteikö kaikkeen tottuisi ajan kanssa - mulla ei vaan siihen kiinnostus riittänyt.

Mutta jos pidät KZ2 ohjaustuntumasta (kokeile vaikka demoa) niin veikkaan että pidät myös onlinepleistä, koska se on muuten todella hyvin toteutettu. Huomaahan sen jo täältä kommenteista että porukka tykkää. Tiedän monta COD-veteraania jotka tätä pelaavat innolla, ja about yhtä monta jotka sitä sydämmensä pohjasta inhoaa ;)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Kuinka paljon KILLZONE 2 verkkopeli vaatii henk koht taitoja?

Esim codissa voit mennä kyykkyyn ja hypätä ja samalla ampua, mutta myös oikea-aikainen sijoittuminen on tärkeää. Onko tuo jälkimmäinen killzonessa se tapa jolloin pysyy hengissä/pärjää matseissa? Kuullut että kontrollit ovat tahmeat ja peli on taktista, niin eikös oikea-aikainen sijoittuminen ole silloin se tärkein?

Todella tärkeä tieto minulle :)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Sanokaas CoD-fanit että ootteko tykännyt myös tämän pelin nettipelistä? Olen harkinnut tätä peliä ja mietinkin että onkohan tämän pelin nettipuoli itseä kiinnostava? CoD 4:sta olen pelannut julkaisusta lähtien (tietysti taukoja välissä). Nyt lähinnä kiinnostaa niiden mielipide jotka ovat pelanneet Codeja jo pitkään.

Ei kannata yksinpelin takia ohjausta lytätä, moninpelissä on paljon nopeampi ohjaus. Minun mielestäni tässä on parempi ohjaus ja moninpeli kuin CoD4:ssa.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Kuten aiemminkin tuossa jo mainittiin mm. saboteuriin liittyvät jäätymisongelmat on korjattu tulevaan päivitykseen. Alla kuitenkin vielä lisää tietoja muista korjauksista.
Crashes
Crash when using Saboteur disguise in certain situations. Fixed in next patch.
Infrequent crash when trying to start a game with an empty game name. Fixed in next patch.
*New Mashing (X) on spawn-select can sometimes cause crash - Fixed in next patch.
*New Crash when leaving and entering games repeatedy - Fixed in next patch.

and a couple of others.

Will continue hunting any other ones though.

Medic/Assassination
There is an issue with the Assassination target HUD icon displaying when playing as a Medic. Fixed in next patch.

New Honor Ranks
We have identified an issue and will work on it asap. Will let you know when it is fixed. Cannot confirm that the fix will be retroactive or not.
Lisäksi päivitys korjaa mm. haulikon autoaimia ja "purkuvarmat" C4:t S&D-tilassa. Täydellisen listan voi käydä katsomassa täältä.

PS. Päivitykselle ei ole vielä annettu mitään julkaisuajankohtaa.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Kuinka paljon KILLZONE 2 verkkopeli vaatii henk koht taitoja?

Esim codissa voit mennä kyykkyyn ja hypätä ja samalla ampua, mutta myös oikea-aikainen sijoittuminen on tärkeää. Onko tuo jälkimmäinen killzonessa se tapa jolloin pysyy hengissä/pärjää matseissa? Kuullut että kontrollit ovat tahmeat ja peli on taktista, niin eikös oikea-aikainen sijoittuminen ole silloin se tärkein?

Todella tärkeä tieto minulle :)

Hypi-pompi-ammu-meininki ei tässä onnistu joten oikeanlainen suojassa eteneminen ja oikeaan suuntaan piipulla osoittaminen on tässä erittäin tärkeässä roolissa. Veikkaan että tykkäisit.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Kiitos vastauksesta. Juu kyllä tuollainen pelityyli uppoaa minuun, mutta ongelmana tulee olemaan nuo tiimiläiset. Kun ei ne kaikki jenkit tai brittiteinit osaa pelata tiiminä ja pelihän on taktinen. Tai sitten pelaa vain suomalaisten kanssa:D
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Tai sitten pelaa vain suomalaisten kanssa:D

Parhaat hetket on nimenomaan finskien kanssa jos haluaa taktisempia pelimuotoja pelata. Välillä taas on kiva jystää Body countia (team deathmatch) random-servereillä ja heittää aivot narikkaan. :)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Sanokaas CoD-fanit että ootteko tykännyt myös tämän pelin nettipelistä? Olen harkinnut tätä peliä ja mietinkin että onkohan tämän pelin nettipuoli itseä kiinnostava? CoD 4:sta olen pelannut julkaisusta lähtien (tietysti taukoja välissä). Nyt lähinnä kiinnostaa niiden mielipide jotka ovat pelanneet Codeja jo pitkään.

Kannattaa muistaa että CoD4 on ARCADE shooteri missä ainoa realismi on se että aseet ovat oikeasti olemassa. Omalla tavallaan KZ2 on paljon CoD4 realistisempi hitaine kääntymisineen toisin kuin CoD:ssa missä hahmo kääntyy 1/10 sekunnissa.

Kuten sanottu astetta erikoisempi ohjaus vaatii totuttelunsa mutta se ei missään tapauksessa voi olla syy pelin passaamiselle.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Joo jenkkien kanssa kannattaa unohtaa taktiikat täysin. Eilen illalla joku heitti kranaatin niskaani ja vieressä oli kolme medicciä eikä kukaan tehnyt mitään.:confused::D
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

''Joo jenkkien kanssa kannattaa unohtaa taktiikat täysin. Eilen illalla joku heitti kranaatin niskaani ja vieressä oli kolme medicciä eikä kukaan tehnyt mitään.''

Älä saatana:) Luulenpa että moni jenkki ottaa tuon medicci classin koska silloin voi herättää tuon oman nuubituubilla ammutun pelajaan henkiin ja sitten ampua se taas ja herättää henkiin ja sama linja toistuu .....

EDIT: Sehän vasta on hauskaa
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Kuten sanottu astetta erikoisempi ohjaus vaatii totuttelunsa mutta se ei missään tapauksessa voi olla syy pelin passaamiselle.

Ehdottomasti totta. Täällä käytiin viime viikolla aika kärkevääkin keskustelua ohjauksesta, osan jo tyrmätessä koko pelin sen takia. Ei kannata mennä helppoon. Toki tässä joutuu tekemään tavanomaista enemmän työtä ohjauksen eteen, mutta asettuu onneksi nopeasti takaraivoon.

KFP:n veteraanitkin vaan rohkeasti pelin kimppuun, kun kerran piripäiset adhd-junioritkin ovat jo innostuneet :D
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Olen pelannut COD 4 & 5 noin 700 tuntia online tähän mennessä. Kokeilin KZ2 demoa heti kun se julkaisitiin ja jo silloin huomasin etten pidä ohjastuntumasta. Hankin kuitenkin loppullisen version (siinä toivossa että tuolle jotain olisi tehty) ja säntäsin nuoruuteni innolla suoraan onlineen. Ja pettymys oli suuri. Ohjaustuntuma oli edelleen ihan yhtä kankea ja toivoton kun mihin olin demossa törmännyt. Tunnin jaksoin yrittää, mutta siitä ei vaan tullut mitään ja pelaaminen oli kaikkea muutakun hauskaa. En silti epäile etteikö kaikkeen tottuisi ajan kanssa - mulla ei vaan siihen kiinnostus riittänyt.

Mutta jos pidät KZ2 ohjaustuntumasta (kokeile vaikka demoa) niin veikkaan että pidät myös onlinepleistä, koska se on muuten todella hyvin toteutettu. Huomaahan sen jo täältä kommenteista että porukka tykkää. Tiedän monta COD-veteraania jotka tätä pelaavat innolla, ja about yhtä monta jotka sitä sydämmensä pohjasta inhoaa ;)

Att: Janijj
HC:n kokemukset ovat melkein yksi yhteen minun tuntemusteni kanssa pelin suhteen. Kun COd "veteraanien" tuntemuksia haluat niin uskaltaudun kertomaan omani; olen pelannut Cod4;sta jotain 19 vrk:ta ja WaWia yhden vrk:n. KZ oli muuten erittäin mielenkiintoinen ja ilahduttava tuttavuus mutta tuo ohjaustuntuma kaatoi kiinnostukseni kokonaan. Kokeilin useampana iltana ja vain menetin hermoni tuohon tunnottomaan ja karkeaan tähtäystuntumaan. HC:n vinkki demon kokeilemisesta on hyvä. Tee noin niin voit asemoida miltä ohjaus tuntuu itsellesi? Myös minusta jo demo tuntui ohjauksen puolesta karmealta mut toivoin, että lopullinen versio olisi parempi. Nyt jo myin KZ;n pois ja tein monen kuukauden jälkeen paluun WaWiin. WaWissa ei ollut mitään ongelmia ohjaukseen tottumisen suhteen.

Storeen siitä!

Ekseli; ei tuossa KZ:n ohjauksessa ole mielestäni mitään "realistista" liittyen ohjauksen nopeuteen. Ei nykyaikaiset rynkyt paina kuin kolmisen kiloa ja pistoolit kilosta alaspäin. Tuollaista painoa kyllä liikutetaan nopeasti ja ketterästi. Jos ohjaus olisi KZ:n malliin "realistinen" niin Codissa kannettaisiin olalla panssarintorjuntalavetteja tms.ilmatorjuntaKK:ta. Niin kankealta se KZ:n kohdistaminen minusta tuntuu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Lisätään nyt vielä yksi mielipide kattavuuden vuoksi... en ole mikään hc-cod-veteraani, mutta CoD4:n nettimätöstä tykkäsin kyllä ja muutaman prestige-kiekan verran tuli pelattua kohtuullisen hyvällä menestyksellä.

Valitettavasti alan olla sitä mieltä, että en tule ikinä tottumaan KZ2:n ohjaukseen. Sensitivityä on tullut viilattua suuntaan jos toiseen, mutta kun kiihtyvyyskäyrä on sitä mitä on niin ei onnistu. Ikinä ei pääse siitä tunteesta yli että pienet liikkeet on joko liian isoja tai kankeita (säädöstä riippuen) ja isot liikkeet ei onnistu. Tuon kun yhdistää tökkivään framerateen niin mun silmille ja selkärangalle tämä meininki ei vaan sovi. Harmi, sillä muuten kz-multiplayerissa on ihan potentiaalia.

Toki muitakin omituisuuksia ja viilattavaa vielä löytyy, ja epäilemättä updatea tulee jatkossa. 32 pelaajan matsit on täysin turhaa sekoilua useimmissa mapeissa, s&d -objectivet menee pelkäksi kaaokseksi kun kumpikin tiimi heittää spawnit samaan paikkaan (tosin s&d-moodista en tykkää codissakaan ;) ), mapit on suunniteltu niin että joka paikkaan pääsee 10 eri suunnasta jne.

Kovin ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta tekisi mieli tykätä, mutta toisaalta hermot menee totaalisesti ohjaukseen ja joihinkin pikkuasioihin. :( Ehkäpä koitan satunnaisia pelejä ja katselen uutta fps:ää vaikka sitten CoD:MW2:n tienoilla.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Ekseli; ei tuossa KZ:n ohjauksessa ole mielestäni mitään "realistista" liittyen ohjauksen nopeuteen. Ei nykyaikaiset rynkyt paina kuin kolmisen kiloa ja pistoolit kilosta alaspäin. Tuollaista painoa kyllä liikutetaan nopeasti ja ketterästi. Jos ohjaus olisi KZ:n malliin "realistinen" niin Codissa kannettaisiin olalla panssarintorjuntalavetteja tms.ilmatorjuntaKK:ta. Niin kankealta se KZ:n kohdistaminen minusta tuntuu.

Joo mutta eipä tuota Killzonea missään vaiheessa ole arcade shootterina mainostettu kuten tuossa jo mainittiinkin niin alkaa jo vähemmästäkin ohjaus vertaukset CoDiin tuntua vanhoilta... No ehkä vain minusta mutta ei se ole itseltäni mitenkään pois jos ette pelistä pidä.
 
Ylös Bottom