Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä
On munki pakko nyt sitten vastata tähän COD4 VS KILLZONE 2 moninpelikysymykseen!
Eli itse olen siis varmaan yli vuoden verran pelannut COD4:sta yhes vaihees päivittäin, vikaan resrigeen asti yms challengeja suorittanut ja pelipäiviä takana yli 24d+jotain tunteja.
COD4:sen jälkeen sitten kun KZ2 ilmestyi, juoksin kauppaan ja ostin pelin. Kokeilin samantien multiplayeriä, järkytyin melko pahasti. Päätin että noh, pelataan nyt yksinpeliä kun sen takia sen alunperin ostin. Olihan siinä hieman oppimista ohjauksen kanssa mutta meno oli aivan mahtavaa, ajattelin että COD4 yksinpelihän on ihan sunnuntai iltakävelyä tähän verrattuna. Pari päivää vierähti ja yksinpeli läpi. Päätin sitten taas kokeilla KZ2 moninpeliä, hetken häröilin siinä! Mielessäni pyörii että ei saakeli eihän tätä voi pelata. Poistin levyn ja iskin COD4:sen sisään. WAAU tää on vaan niin hyvä, miksei muut pelit voi olla näin sulavia ja osumat ovat niin paljon helmpomia jne yms. Hetken ammuttua siinä yms, alkoi jotenki väsyttää. Mietin että on tää nyt kuitenkin jo NIIIIIN nähty ja koettu. Mietin, että enhän mä nyt COdissakaan osunnut silloin kun peli oli uusi, vaan turpaan tuli koko ajan eikä mitenkään mihinkään osunnut. Nykyään tulee jo hieman paremmin osumia, johtuen siitä että tätä on jo yli vuoden lähes päivittäin hakattu.
Päätin että annan KILLZOnelle tilaisuuden, mietin että eihän sitä voi samantien olla hyvä ja osua joka ikinen kerta, mietin että kyseessä on kuitenkin ihan täysin eri peli. Ei muuta kun KILLZONE koneeseen ja pelaamaan, luin aikaisemmin että voi soittaa myös omia kappaleita pelin aikana. Noh laitoin jonkun äksön leffan soundtrackin soimaan. Lähin taisteluun, musiikki hieman nosti tunnelmaa! Vihrepistetähtäin ase kädessä tähyilin ihan rauhassa, näin jossain vihun kökkimässä. Osoitin ja ammuin, osuma.. Lähin liikkelle, vastassa toinen vihu ammun sen ja osuma. Hetkinen eihän tää nyt niin huono ole. Siinä pelatessa en sitten edes huomannut kun aikaa oli mennyt jo semmoset 2 tuntia. Ajattelin että tämä ei ole COD4, tämän tarkoitus ei edes saa olla COD4 millään tavoin, ohjaukseenki aloin jo tottumaan, sekä jotkut vanhat COD4:sen ajoilta olevat kikatki toimivat, kuten lonkalta ampuminen kun edessä on monta vihollista.
Lopuksi päätin että en enää missään muodossa vertaa peliä taikka sen ohjausta codiin vaan aloitin ihan ''puhtaalta'' pöydältä. Nyt olen ihan koukussa peliin, on taas jotain mitä saavuttaa kuten rankit yms. Osuma kun tulee niin tulee fiilis että WAAU sain osuman, COdissa kun saa osuman ja juoksee ne samat tutut nurkat läpi yms niin ei siinä vaan ole enää niitä WAAU elämyksiä. Ei ainakaan puplalla, privois yms kaveriporukas viel menee.
Eli siis kannattaa kokeilla ja antaa KILLZONELLE tilaisuus vaikka kuinka kauan on codia pelannut ja vaikka kuinka vannoutunut codi fani on (Niikun minä olen). Jos ekalla ei maistu, kokeilkaa vielä toinen ja kolmas kerta, tai vaikka neljäs viides ja kuudes kerta. Jos ei millään eikä mitenkään niin sit peli ei oo sun juttu. Itse olen sitä mieltä että pelistä ei välttämättä tule niin pitkää suosikkia kuten COD4:sesta mutta loistavaa vaihtelua se ainakin tuo. Eikä sitä sitten tiedä jos peli saa päivityksiä yms, niin voi olla että tuleeki suosikki siihen asti kunnes tulee joku seuraava mullistava peli.
Se voi olla vaan aluksi melkoinen shokki, mitä se varmasti onkin monelle COD4 veteraanille, mutta kyseessä on vaan halu opetella lähes kaiken uudestaan. Mikä mun mielestä on vaan hyvä haaste. Eikä pelissä mun mielestä ole huono ohjattavuus, se on kertakaikkiaan vaan erilainen jonka kyllä oppii...
Noin siinä oli nyt meikäläiseltä tekstiä koko tämän vuoden edestä