Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Killzonen ohjauksessa ei edelleenkään ole mitään vikaa, se epätarkempi ja siihen on otettu pientä liike viivettä mutta ne tuovat peliin hieman omaa maustetta. Tämä tarkoittaa sitä että kavereihin osuminen liikkeestä 150m:stä on kutakuinkin mahdotonta ja joutuu soveltamaan muita keinoja ja taktiikoita.

Molempiin tottuu ja molemmat toimii mitä muuta niiltä voi vaatia? Mistään realistisuudesta nyt ei lähdetä keskustelemaan sillä sitten ei osuisi juuri minnekään kun otettaisiin messiin luodin paino, painovoima, käden tärinä, tähtäimen asetukset, jo kärsitty vahinko, hahmon "henkinen tila"
ja ties mitä. Snipulla on oikeasti monikerroin vaikeampi ampua kuin killzonessa ja codissa voisi edes kuvitella, mite pidemmäs matka menee sitä enemmän aseen tähtäintä joutuu säätämään ja matkaa arvioimaan. yhden tai kahden millin nosto jyvätähtäimessä voi tarkoittaa 150:ssä metrissä metrin muutoksia osumakohtaan.

Itse tykkään enempi killzonesta juuri tuon takia että run and gun johtaa hyvin usein kuolemaan ja taas vähän varovaisempi ja erityisesti joukossa liikkuminen tuottaa taas tulosta. Myös auto-aimin vähäisempi läsnäolo lämmittää mieltä, kun codissa nyt ei tarvi ampua kuin vähän siihen suuntaan niin eiköhän joku niistä ammuksista nyt kohteeseen osu.

Onneksi olen yllättävänkin taipuva noihin kontrolleihin niin menee räiskintä kuin räiskintä pienen harjoittelun jälkeen :P
nimimerkillä kontrolleista vihatun farcry2:sen k/d 2.0+
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Viper7 ja Nisun kanssa samoilla linjoilla. Takana on nyt noin 10-15h Killzone2 moninpeliä ja kontrollit on todella hyvin jo iskostuneet selkärankaan.

Kyllä minäkin edelleen Codissa helppommin osun vihollisiin kuin tässä, mutta se johtuu pitkälti siitä, että COD auttaa pelaajaa huomattavasti enemmän. Mielestäni se on pelkästään hyvä asia, että esim ISA rynkyn viherpistetähtäimen kautta tähdätessä kauas, autoaimia ei ole,jolloin liikkuvaan maaliin osuminen on todella haastavaa ja tatin liikuttamiseen tarvitaan hienovaraisia liikkeitä. Lähietäisyydellä ei ole muutaman illan harjoittelun jälkeen ollut enää mitään ongelmaa saada tähtäintä haluttuun suuntaan ja lonkkalaukauksissa mukaan tulee myös selvä aim assisti joka helpottaa osumista läihetäisyydellä. Lisäksi pidän siitä, että juuri tuo näennäinen hitaus tekee pelistä hiukan taktisempaa koska liikkeensä joutuu harkitsemaan tarkemmin, eikä voi luottaa vaan siihen, että rynnii huoneeseen ja pistää 5 ukkoa kylmäksi salaman nopeilla reflekseillään.(minä nyt en ole koskaan niin hyvä ollut, että pysytyisin codissakaan moiseen, mutta enivei, killzonessa run-and-gun pelityyli on vaikeampaa toteuttaa onnistuneesti)

Aluksi varmasti monia häiritsee kun on tottunut ampumaan tarkasti ja nyt aluksi tuntuu kun ei osuisi mihinkään. Vaan uskaltaisin väittää että kun hiukan malttaa harjoitella eikä heti luovuta, niin sinnikkyys lopulta palkitaan. Osa tosin vissiin jo myi pelin suutuksissaan pois, mutta paljon tuntuu olevan myös meitä tyytyväisiä :)

Siitä tosin olen samaa mieltä, että 32 pelaajaa on liikaa käytännössä kaikissa muissa kentissä paitsi Phyrrus Risessä. Onneksi servereitä voi luoda sen kokoisia kuin huvittaa. Uskoisinkin että pikkuhiljaa alkaa yleistyä pelaajamäärältään hiukan pienemmät serverit, näin ainakin toivon.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Nyt sain kenraali tason. Ihan mukavaa sniputella mutta aijon hankkia vielä c-4 saboteerilta että voi suojata omaa sniperia.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mitäs mieltä ootte. onko pelin kaikki kentät mielestänne yhtä hyvännäköisiä? Ensimmäinen kenttä tiputti silmät päästä niinkuin viimeinenkin mutta mielestäni jotkut muut eivät välttämättä ole yhtä laadukkaita? Välillä tuli mieleen melkein resistance 2:rolleyes:
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mitäs mieltä ootte. onko pelin kaikki kentät mielestänne yhtä hyvännäköisiä? Ensimmäinen kenttä tiputti silmät päästä niinkuin viimeinenkin mutta mielestäni jotkut muut eivät välttämättä ole yhtä laadukkaita? Välillä tuli mieleen melkein resistance 2:rolleyes:

Itse tiedän kokemuksesta vain nuo yksinpelin kenttien alkupään hienoudet. Täytyy sanoa, että ovat täynnä ihan uskomattomia detaileja. Onhan pelissä samankaltaisuuttakin kenttä suunnittelussa. Kaikkiin kohtiin ei selvästikkään ole panostettu, ei siinä etteikö tämä olisi lähes kaikissa fps peleissä läsnä oleva juttu. Mutta tätä pelia kannattaa pelata hoksottimet auki, sillä jopa pieneltä näyttävästä porttikogistakin voi paljastua uskomattomia piirteitä jos vain hoksaa katsoa vaikkapa ylös. Siitä pidänkin tässä pelissä, että kaikki hieno ei ole vain se, jota pelaajalle tyrkytetään suoraan silmien eteen. Vaan hyvää suunnittelua/hienoja detaileja voi löytää ihan vahingossakin vektanin pimeistä nurkista. Eri asia on tietenkin se, että kuka pitää mitäkin hyvänä kenttäsuunnitteluna/detailina.

Puukkohippaa
Koittakaapas selviytyä veteraanilla siitä kohdasta jossa löytyy ne henkihieverissä olevat isa-joukot, pelkällä puukolla. Itse onnistuin tässä vahingossa. Eksyin ihan totaalisesti helgastivyöryn keskelle ja ruutu mustavalkoisena juoksin paniikissa sokkeloa läpi. Värit palasi ruutuun vasta sitten kun viimeinen helgasti sai maistaa puukkoa. Tämä trippi oli kyllä niin puhdasta survive-refleksi meininkiä, että meinasi taju lähteä. Tulipa siinä hätäpäissään puukotettua Kartsaakin pariin otteeseen kun ei tuo mustavalko visio paljastanut, että kenen silmät kiiluu ja kenen ei. Mutta nou hätä, kyllä tosimies pari puukko survaisua kestää ja taas jatkettiin yhdessä matkaa parin sädetyksen jälkeen.:D

Viitaten tuohon puukko hippaan...
Huomasin juoksun olevan ihan sika nopeaa yksinpelissä. Juoksussa on sopivasti realismin tuntua, että on ihan mahdoton tehdä esim. 90 asteen käännöksiä. Mutta oikealla etenemisellä oikeassa paikassa pystyy kyllä teurastamaan puukolla tosi isonkin lössin naamaripiruja. Veikkaisin että puukolle on käyttöä netissäkin, kun tuo näkökenttä on vähän rajoittuneempi kuin yleensä fps-peleissä. No tämä asia selviää sitten koittamalla minullekkin. Saa vaan nähdä päästääkö yksinpeli otteestaan ennen päättymistään, vai ilmaannunko netti taistoon jo ennemmin.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Voi jumal.. jos tähänkin nyt sitten leviää se miinojen takana nurkassa snipun kanssa istumisen syöpä.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Rupes muuten tänään semisti ketuttamaan, kun omalla puolella oli yks uskollinen sniputtaja, joka ei tietenkään voinu vaihtaa classia, vaikka pelattiin 4vs4 ja kaikki tehtävät käytössä. Luonnollisesta siitä spotista ei voi liikkua puolustaakseen mitään kohdetta tai vastaavasti iskeäkseen c4:sta vihollisten asemiin. Heittele sit siinä savuja siihen eteen, ku oot ainoa joka sinne spawnaa...

Rattarin taisin nähdä tänään tai eilen vastapuolella, ja Nahkasukkakin on joskus tainnut olla samoissa peleissä, mut muuten ei oo hirveesti Suomi-pelaajia näkynyt. Pelaajaboardin servua tai Haukea ei oo koskaan sattunut kohdalle.

Mitäs mieltä jengi on tosta friendly firestä? Useimmissa mapeissahan se ei oo päällä mikä sallii aika villiä spray and pray -meininkiä. Varsinkin noissa pienemmissä kentissä jonkun S&D:n yhteydessä on välillä aikamoista menoa, kun molemmat puolet iskee spawnisavut siihen plänttäyspaikan eteen. .
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Eräs ongelma on se, että monet Killzone 2:n online pelaajat blockivat paljon pelissä. Esimerkiksi jotkut menee näkymättömäksi ja blockivat ovea, ja nauravat kun muut eivät tajua että siinä oikeasti on joku. Tämä ongelma ei ole vain isoissa peleissä, vaan myös pienissä peleissä. Mutta eihän tästä voi syyttää ketään muita, kuin pelaajia.

Toinen pieni ongelma on se, että mutettaminen on todella hidasta verrattuna Call of Duty 4: Modern Warfaren mutetukseen. Plussaa taas Killzone 2:n mutessa on se, että lobbyssäkin voi mutettaa.

Kolmas pieni ongelma on se, että onlinea ei voi pelata errorien takia kovin usein. Paitsi eilen ja tänään ei ole ollut ongelmia. Ehkä se onkin jo korjattu.

Muuten aivan loistava peli.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mitäs mieltä jengi on tosta friendly firestä? Useimmissa mapeissahan se ei oo päällä mikä sallii aika villiä spray and pray -meininkiä. Varsinkin noissa pienemmissä kentissä jonkun S&D:n yhteydessä on välillä aikamoista menoa, kun molemmat puolet iskee spawnisavut siihen plänttäyspaikan eteen. .

Friendly fire on jees, varsinkin kun omapuolulaiset jotka eivät tiedä tiimi työskentelystä mitään nakkaa persettä tähtäiment tielle. Mikä sen parempaa kun päästää eka kyseinen henkilö hengiltä ja naputtaa vielä ne pari vihollis tyyppiäkin sieltä kauempaa :D

se myös estää vähän noobituubin käyttöä ja kranaattien kanssa leikkimistä kun on omat tulilinjalla. Saisi olla kyllä useammin päällä :)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Pelaajaboard servu taas pystyssä yhdeksään asti. Max 24 pelaajaa ja tiimipohjaisia pelimuotoja. Salasana on kokis.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Itselläni ei ole vielä peliä, mutta demoa olen pelannut ja hyvältä peliltä on vaikuttanut.

Minkäslainen ranking-systeemi pelissä on? Onko samantapainen kuin CoD:issa, että aseita saa kun ranking kasvaa?
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Sain sodanjumala trophyn vaikka on vasta puolet mitalleista???
Mistä johtuu?
(kirjauduin äskön killzoneen ja sain sen)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

No johan nyt on perkele. Allekirjottaneen yksinpelikampanja jämähti "refinery" kenttään, ilmeisesti bugin vuoksi.
Siinä heti alussa kun lähdetään sillä isolla "hissillä" alaspäin ja kaveri ilmoittaa vallanneensa jonkin CCT kopin, niin hissin tultua alas ja siitä kun kävelee eteenpäin pitäisi ilmeisesti alkaa pienen cutscenen. Allekirjoittaneella kuitenkin tuo cutscene jämähtää kun kuva tarkentuu ylä vasemmalle.

Ympäristö jatkaa toimimistaan ja koneet pyörivät ympyrää ja äänet kuuluvat, mutta ohjaus ei palaudu pelaajalle vaikka mitä tekisi. Olen yrittänyt käynnistää tallennuksen moneen kertaan, ja aloittanut kentän alusta mutta aina se vain jämähtää samaan kohtaan.

Kenelläkään samaa ongelmaa?
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

No johan nyt on perkele. Allekirjottaneen yksinpelikampanja jämähti "refinery" kenttään, ilmeisesti bugin vuoksi.
Siinä heti alussa kun lähdetään sillä isolla "hissillä" alaspäin ja kaveri ilmoittaa vallanneensa jonkin CCT kopin, niin hissin tultua alas ja siitä kun kävelee eteenpäin pitäisi ilmeisesti alkaa pienen cutscenen. Allekirjoittaneella kuitenkin tuo cutscene jämähtää kun kuva tarkentuu ylä vasemmalle.

Ympäristö jatkaa toimimistaan ja koneet pyörivät ympyrää ja äänet kuuluvat, mutta ohjaus ei palaudu pelaajalle vaikka mitä tekisi. Olen yrittänyt käynnistää tallennuksen moneen kertaan, ja aloittanut kentän alusta mutta aina se vain jämähtää samaan kohtaan.

Kenelläkään samaa ongelmaa?

http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?board.id=killzone2&thread.id=227271

Tuolla on jotain kikkaa, jos kyseinen kohta edes on oikea. :)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

AIVAN MAHTAVA PELI!

Siis ajattelin ekaksi että ihan keskiverto peli kun pelasin yksinpeliä. Mutta sitten kokeilin moninpeliä iski kuin 10 000 volttia. olin ihan lyöty.

Aivan mahtava peli, kuhan vaan vielä kerkeis pelaanki(paljon kokeita, pitäis mennä lätkäpeliin ja auttaa mökin rakennuksessa)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

En löytänyt kun yritin etsiä, mutta onko muilla ollut kaatuilun kanssa ongelmia online puolella ? Tänään 2 kertaa jo tapahtunut pienen ajan sisällä ja meinaa verisuonet kohta puhkeilla kun pisteitä menettänyt sen 120+ribbonit... turhauttavaa pelata samat pisteet uudestaan ja uudestaan... muuten on parasta online mättöä koskaan. Aikaisemmin ei ole käynyt näin minkään pelin kanssa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

En löytänyt kun yritin etsiä, mutta onko muilla ollut kaatuilun kanssa ongelmia online puolella ? Tänään 2 kertaa jo tapahtunut pienen ajan sisällä ja meinaa verisuonet kohta puhkeilla kun pisteitä menettänyt sen 120+ribbonit... turhauttavaa pelata samat pisteet uudestaan ja uudestaan... muuten on parasta online mättöä koskaan.

Joo samaa ongelmaa on itselle pukannut... siksi pelaankin vähän lyhempiä pelejä ennen kuin ongelma on selvitetty
 
Ylös Bottom