Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 - keskustelu pelistä

Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Johtuisiko network error 10002 ruuhkasta :( ? Itse saan sitä kokoajan... Kysyn sitä vain sen takia koska en hirveästi luota omaan yhteyteeni... PS3->reititin->tietokone->puhelin->3G. Kaikki vieläpä langattomasti paitsi puhelin ppiuhalla koneessa.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Johtuisiko network error 10002 ruuhkasta :( ? Itse saan sitä kokoajan... Kysyn sitä vain sen takia koska en hirveästi luota omaan yhteyteeni... PS3->reititin->tietokone->puhelin->3G. Kaikki vieläpä langattomasti paitsi puhelin ppiuhalla koneessa.
Serverit on alhaalla, virallisilla foorumeilla on ketju siitä.

Servers have not crashed. They are being redeployed with a couple of required fixes. The list scrolling and some network errors should be fixed by that. Should be back soon.

Seb Downie - Producer - Guerrilla Games
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Serverit on alhaalla, virallisilla foorumeilla on ketju siitä.
Yllätys, ei taida mikään pleikan moninpeli skulata verkossa ensimmäiseen viikkoon (joo, kyrsii :mad:). No, pitää tahkota singleä tai WaWia sen aikaa..
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Yllätys, ei taida mikään pleikan moninpeli skulata verkossa ensimmäiseen viikkoon (joo, kyrsii :mad:). No, pitää tahkota singleä tai WaWia sen aikaa..

Onko se nyt nii kauheeta jos servut on alhaalla pari päivää ja parempi vaan jos saa ne toimimaan paremmin.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Onko se nyt nii kauheeta jos servut on alhaalla pari päivää ja parempi vaan jos saa ne toimimaan paremmin.

juuri lopetin moninpelin, koska täällä heräsi eukko ja kuumeinen tytär, muuten oisin jatkanut :p
yksinpeliä pelasin varmaan 10minuuttia ja sitä ennen ja sen jälkeen olin siis netissä, aivan loistavaa tämä on... ihmetyttää todellakin tämä kun verrataan kodin kontrolleihin sun muihin, meinaa sillon ku Kodinelonen julkaistiin ja alettiin pelaamaan sitä, niin yhtälailla siinäkin joutui opettelemaan aivan kaiken mua ei häiritte kontrollit, eikä muutkaan, koska kaikille ne on samat ;)
Mutta yksi kysymys on; Eikö puhe kuulu toiselle kaverille, jos hän on toisella puolella kenttää? puhuin kokoajan, mutta vastausta ei tullut, kun hölkkäsin vierelle, ni johan alkoi pulina kuulumaan? :confused: tuohon kaipaan parannusta...
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mutta yksi kysymys on; Eikö puhe kuulu toiselle kaverille, jos hän on toisella puolella kenttää? puhuin kokoajan, mutta vastausta ei tullut, kun hölkkäsin vierelle, ni johan alkoi pulina kuulumaan? :confused: tuohon kaipaan parannusta...

Vissiin ihan tarkoituksella on tämmöinen systeemi, ja mun mielestä ihan hyvä, varsinkin publaservuilla... Muuten kuuluisi ihan älytön määrä kaikennäköistä älämölöä kun 16 oman tiimiin pelaajaa kilpaa kertoo elämäntarinoitaan. Jos meinaa olla semmonen puhesysteemi johon ei kuulu push-to-talk-napin painamista niin parempi näin että puhe kuuluu ainoastaan lähialueelle.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Muutaman tunnin pelaamisen jälkeen maku suussa on vähän kaksijakoinen... peli voisi olla hyvä jos ei olisi liian tuoreessa muistissa muita hyviä FPS pelejä kuten CoD4. EIhän näitä missään tapauksessa voi saman suurennuslasin alla tuijottaa mutta omaan kätöseen ohjaus on aivan liian hidas tai kankea kumpaa termiä nyt halutaan käyttää.

Itse peli on upean näköinen. Yksinpeli on sopivan haastava mutta moninpeliä häiritsee aivan tajutton autoaim mitä en vain voi käsittää. Ei siinä mitään, OK peli mutta eiköhän huomen illalla CoD4 vie taas ilta-aktiviteetin omalla paikallaan.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

juuri lopetin moninpelin, koska täällä heräsi eukko ja kuumeinen tytär, muuten oisin jatkanut :p
yksinpeliä pelasin varmaan 10minuuttia ja sitä ennen ja sen jälkeen olin siis netissä, aivan loistavaa tämä on... ihmetyttää todellakin tämä kun verrataan kodin kontrolleihin sun muihin, meinaa sillon ku Kodinelonen julkaistiin ja alettiin pelaamaan sitä, niin yhtälailla siinäkin joutui opettelemaan aivan kaiken mua ei häiritte kontrollit, eikä muutkaan, koska kaikille ne on samat ;)
Mutta yksi kysymys on; Eikö puhe kuulu toiselle kaverille, jos hän on toisella puolella kenttää? puhuin kokoajan, mutta vastausta ei tullut, kun hölkkäsin vierelle, ni johan alkoi pulina kuulumaan? :confused: tuohon kaipaan parannusta...

Tuo "ominaisuus" huomattiin eilen Foemanin kanssa. Puhe kuuluu hyvin jos kaveri on lähellä ja mitä kauemmas menee sitä heikommin kuulee. Ompas hieno "kikka" tehty ja varsin realistista kuvaa tuova juttu. Tosin näin ei käy jos olet partyssa!
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Itsekin tuli eilen huomattua tuo "rajoitus" mikin käytössä. Tosin se on helppo kiertää liittymällä kaverin kanssa samaan squadiin jolloin puhe kuuluu myös kartan toiselta puolelta.

On tämä kyllä uskomattoman hyvä peli. Jo intro-videosta lähtien peli on tarjonnut sellaista elokuvamaisen eeppistä tykitystä, että heikompaa hirvittää. Elokuvamaisuus ei monien muiden pelien tapaan rajoitu pelkästään välivideoihin, vaan itse pelaaminenkin on uskomattoman immersiivistä. Tästä pitää huolen loistavasti skriptattu toiminta, ja todella luonteva ohjattavuus. Mehukas äänimaailma ja mielettömät erikoistehosteet nostavat tunnelmaa entisestään.

Itselleni yksinpeli onnistui olemaan tähän mennessä jopa positiivinen yllätys kaiken hypen ja demon testailun jälkeenkin. Itseasiassa demosta saa hyvin rajoittuneen kuvan koko yksinpelikampanian mahtavuudesta.

Moninpeli teki vähintään yhtä hyvän vaikutuksen kuin yksinpeli. Muutamat julkaisupäivälle ymmärrettävät verkko-ongelmat eivät pilanneet sitä hämmästyksen tunnetta minkä pelin sulavat maksimissaan 32-pelaajan mätöt aiheuttivat. Pelitempo on juuri sopivan vauhdikas ja grafiikat sekä äänimaailma on onnistuttu pitämään yksinpelin uskomattoman laadukkaalla tasolla.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Tulihan tämä eilen ostettua. Nyt on 3 mappia yksinpeliä takana ja pari tuntia onlinea ja täytyy sanoa, että ensimmäisen puoli tuntia tuskailin tuon uuden kontrolli&hahmon fysiikkamallinnuksen kanssa, mutta sen jälkeen alokoi jo pikkuisen toimia!
Yksinpeli on sitä tuttua räminää ja räiskettä, jossa refleksit täytyy olla kunnossa, mutta onlinen puolella kenttien koon takia voi jo vähän taktikoidakin ja SE ON HYVÄ! Vaikken paljoa vielä ehtinyt pelaamaankaan ja kontrollien opetteluun meni aikaa vielä onlinen puolellakin, niin on K/D-ratio silti päälle yhden ja lähtee varmaan nousuun viimeistään tuossa viikonloppuna :)
Kyllä tätä ihan ilokseen pelaa, kun kontrolleihin tottuu ja kiva on katsella komeaa grafiikkaa ja kuunnella komeaa musiikkia ja ääniä. Musiikeista tulee jopa mieleen klassiset Star Wars-sävellykset, kun ovat niin mahtipontisia.
Kyllä tälle yksinpelistä voi ihan hyvin antaa 8,5 ja ainoana miinuksena siltä puolelta suhteellisen lyhyt kesto, mutta mieluummin 10 h laatua, kuin 20 h tuubaa, kuten Far Cry 2. Moninpelille voi antaa hyvällä omallatunnolla 9+, koska mapit ovat hyviä, pelattavaa ja avattavaa on paljon ja karttojen lennossa vaihtuvat tehtävät ovat kivaa vaihtelua. Tämän ansiosta samassa mapissa pääsee pelaamaan kerrallaan pidemmän aikaa, eikä käy kuten CoDeissa, että kierros voi kestää sen minuutin ja sitten uutta mappia vaan kiertoon...
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Heh, hehkuttakaa nyt vielä lisää.;) Itse pääsen teurastuksen makuun vasta huhtikuussa ja odottavan aika on pitkä.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Tuo "ominaisuus" huomattiin eilen Foemanin kanssa. Puhe kuuluu hyvin jos kaveri on lähellä ja mitä kauemmas menee sitä heikommin kuulee. Ompas hieno "kikka" tehty ja varsin realistista kuvaa tuova juttu. Tosin näin ei käy jos olet partyssa!

Realistista? Kyllä ihminen on jo vuoteen 2009 mennessä oppinut tavan koumminkoida hieman pidemmillekkin välimatkoille... Joten tämä väite realistisuudesta on ihan yhtä relistinen kuin se kommentti että ohjaus on realistinen.

Mutta tuon "ominaisuuden" voi siis kiertää lisäämällä kaverin samaan squadiin (ei partyyn) ja sitten voi puhua koko ajan välimatkasta riippumatta. Se on varmaan sitten jotain taikuutta.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Niin tai sitten jos ei valitse squadia, ukko puhuu ilman kommunikointivälineitä ja squadin valinnan jälkeen se käyttää mikkiä? ;)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Kontrolleihin ja tähtäykseen tottuu vähitellen, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että ei toi hirveän nautinnollista ole. Kyllä sitä alkaa nyt osuun ihan hyvin kun reenas botteja vastaa ja hiuka netissä. Sekin ärsyttää että tähtäin tulee perässä, mutta ei voi mitään. Kai tätä pari viikkoa jaksaa.

Aivan samanlaiset ajatukset on itselläkin. Vaikka tuohon ohjaukseen pikku hiljaa tottuukin, ei pelaaminen koskaan tule olemaan puhdasta nautintoa. Veikkaan että sitten kun mp puolella on rankit ansaittu ja kaikki mahdollinen avattu (tähän menee ehkä 3 päivää), niin alkaa kiinnostus koko peliä kohtaa laskemaan välittömästi. Voisi sitä katsoa että onko miten realistinen mahdollisuus saada platina trophy tästä pelistä, mutta jos hiemankin näyttää että sen ansaitakseen jotuu tahkoamaan monipeliä paljon, jää se hankkimatta.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Niin, siis toi lörpöttely on oikeastaan aika loistavasti toteutettu. Lähellä kuulee kaikkien (sekä ystävien että vihollisten) puhe. Pari kertaa tuosta oli eilen ihan hyötyä, kun kuulin vihulaisten huutelevan toisilleen jotain seinän takaa. Valitettavasti vain siellä toisella puolella oli niitä tyyppejä, joilta aina otin pataan CoDissakin. Mutta jos osaisin pelata, niin olisin voinut saada helppoja tappoja.

Squadin sisällä tosiaan voi sitten huudella vaikka kentän toiselle puolelle. Ainoa harmin aihe on se, että squadissa voi olla vain neljä pelaajaa. Mutta kuudentoista hepun yhtäaikaista huutelua ei kyllä kestäisi.

Eikä tartte mutettaa ketään.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Klaanimatseissa varmaan tulee tapahtumaan paljon squadista toiseen loikkimista. Jos on esim. 2 squadia ja molemmissa elossa vain yksi pelaaja niin näiden kahden välinen kommunikointi on todella tärkeää, joten se vaatii sen että ne on samassa squadissa, tai sitten pitävät toisiaan kädestä kiinni.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Squadin sisällä tosiaan voi sitten huudella vaikka kentän toiselle puolelle. Ainoa harmin aihe on se, että squadissa voi olla vain neljä pelaajaa. Mutta kuudentoista hepun yhtäaikaista huutelua ei kyllä kestäisi.

Tiedättekös muuten mistä johtuu se että kun on Squadissa, kuule usein myös sinne kuulumattomien puhetta?
Toverit eivät tietenkään kuule takaisin mutta jannujen äänet kyllä kuuluvat Squadin sisään.

Onko tässäkin mahdollisesti jokin proxi-juttu, eli tietyllä etäisyydellä kuule muiden puheet Squadin sisään?
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Realistista? Kyllä ihminen on jo vuoteen 2009 mennessä oppinut tavan koumminkoida hieman pidemmillekkin välimatkoille... Joten tämä väite realistisuudesta on ihan yhtä relistinen kuin se kommentti että ohjaus on realistinen.

Mutta tuon "ominaisuuden" voi siis kiertää lisäämällä kaverin samaan squadiin (ei partyyn) ja sitten voi puhua koko ajan välimatkasta riippumatta. Se on varmaan sitten jotain taikuutta.
Tuohan nimenomaan on realistista. Jos et kuulu joukkueeseen (squad), et tietenkään voi kuulla joukkueen radioliikennettä.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Eilen sai moneen kertaan todeta varmuudella kuulevansa vihujen välistä keskustelua, tulipa kertaalleen myös moikattua heitä tätä kautta (Kojo :D).

Kokeilkaapa pelata botteja vastaan, nostattamalla niiden tasoa alokkaasta sotamieheksi (tjsp). Näkee jo vähän sitä puolta, minkälaiseksi verkkopeli tulee menemään, kun jengillä alkaa arvot nousemaan ja mahdollisuudet esimerkiksi mekaanikon tehtäviin aukeaa.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Sattusko joku tietää? Jos teen pelin jossa on vaikka max 20 ja 16 bottia ja porukkaa tulee peliin ovista ja ikkunoista -> Antaako ne botit tilaa immeisille kun tulee yli 3 jätkää paikalle?

En kyllä tosin ajatellut niitä oikeesti noin paljon laittaa, koska mukavampi se on immeisten kanssa ja vastaan vääntää. Ajattelin, että tyyliin 4-6 bottia vois laittaa? Jos ne sitten vaan tekee myöhemmin tilaa ihmisille tarvittaessa?

Mitä tulee pelaajamääriin muuten, niin mun mielestä kaikki yli 20 pelit tuntuu äkkiseltään "häsläämiseltä" Mä veikkaan, että joku 10-16 olis noihin mappeihin aika jees niin homma pysyis vähän enemmän taktisena ja vois tulla paikoin jopa tiimipelin poikasta?

Noi 32 pelaajan "myllerrykset" on kyllä aika hektisiä ja lisäksi ne lägää aika selvästi. Usein kuolee molemmat + usein tulee "killed" teksti sekunnin viiveellä, tosin en tiedä onko sama homma myös pienemmillä pelaajamäärillä?
 
Ylös Bottom