Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 - keskustelu pelistä

Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Yksi harmin aihe tuli vastaan. Ei pysty joinaamaan peliin kaverin kanssa. Pystyy toki yrittämään joinaamaan matsiin, jota kaveri pelaa, mutta useasti tulee ilmoitus "maailma täynnä" tai "arvosi ei riitä peliin"?
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Yksi harmin aihe tuli vastaan. Ei pysty joinaamaan peliin kaverin kanssa. Pystyy toki yrittämään joinaamaan matsiin, jota kaveri pelaa, mutta useasti tulee ilmoitus "maailma täynnä" tai "arvosi ei riitä peliin"?

Tämä. En itsekkään ymmärrä minkälaiseksi suunnittelu ratkaisuksi sitä kutsutaan että peliin ei tehdä minkäänlaista Party tai ystävä Lobbyä?
Vaikka pääsisit kaverin kanssa samaan matsiin, voit seuraavassa erässä jo joutua vihollis joukueseen. Squad systeemi Bad Companystä olisi nannaa...

Mutta ratkaisua ongelmaasi:
- Tee oma peli.
- Ja sieltä valitset että Ei Rank-kriteerejä.


Killzziä pelaa nyt jo niin paljon porukkaa että juuri tekemäsi peli täyttyy alta aika yksikön.
Muuta ratkaisua en ole tähän kaverin kanssa pelaamiseen keksinyt?
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Sattusko joku tietää? Jos teen pelin jossa on vaikka max 20 ja 16 bottia ja porukkaa tulee peliin ovista ja ikkunoista -> Antaako ne botit tilaa immeisille kun tulee yli 3 jätkää paikalle?

Tämä tuli testattua eilen. Botit antaa tilaa normaaleille pelaajille.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Laitan tuossa klo: 18.00 pystyyn passu suojatun huoneen!

Asetuksilla:

Maps:

  • Pyrrhus Rise
  • Salamun Market
  • Helgan Industries
  • Visari Hammer
  • Radec Academy
  • Tharsis Debot
  • Blood Gracht
  • Corinth Crossing

Missions:


Search And Destroy

Badges:


  • Tactical
  • Engineer
  • Medic
  • Saboteur
  • Assault
  • Scout

Options:


Basic Settings:
Game Name: [FIN]-KFIN @ S&D
Maximum Players: 18
Password: konsolifin
Faction Balancing: Enabled

Advanced Game Settings:
My rank range: No
Badge Combinations: Enabled
Friendly Fire: Enabled
Enemies On Radar: Off
Enable/Disable Weapons:
VC9 Rocket Launcher: Disabled
STA3 Light Machine Gun: Disabled
M224-1A Light Machine Gun: Disabled
M327 Grenade Launcher: Disabled
M80 Rocket Launcher: Disabled

Search And Destroy:
Explosive Detonation Time: 45 Sec
Mission Time: 5 min


Edit: Tässä nyt olisi ajatuksena saada mah. hyvät asetukset peliin. Hieman otettu CoD4 PROMOD asetuksista esim noi ase bannit. Jos asetuksiin tarvii muutoksia, niin toki saa ahdottaa matsejen aikana.
Edit2: Esim omasta mielestäny noita "classeja" saisi rajoittaa jotta peli olisi tasavertaista. Mutta en sitten tiä miten ne toimii.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Jos on esim. 2 squadia ja molemmissa elossa vain yksi pelaaja niin näiden kahden välinen kommunikointi on todella tärkeää
Hetkinen, onko tässä semmoinen moodi että kun kerran kuolee, ei pysty spawnaamaan takaisin, ennenkuin toiselta joukkueelta on kaikki kuolleet?

Muutenhan tuo on aika harvinainen tilanne että olisi vain kaksi pelaajaa hengissä kerrallaan, kun spawniaika on muistaakseni 8sek.

En muista eilen törmänneeni tuommoiseen moodiin, tilausta toki olisi, kunnon kyttäystä noista aina tulee. :D
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

ehkä liian isoja mappeja sellaiseen nujakointiin, eikös tää ole enemmänkin team fortressiin pohjautuva? siinähän ei ole mitään s&d tyyppistä, vai oonko ihan väärässä?
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Heräsi kysymys noista pelin koteloiden kuvista. En huomannut missään niistä DTS-logoa, vaikka pelihän tukee sitä. Mistä siis johtuu tämä DTS:n "syrjintä", vaikka kyseessähän on, ainakin marginaalisesti, parempi ääniformaatti kuin DD.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Marginaalisesti? Monissa peleissä DTS-raita on ihan penteleen paljon paremman kuuloinen kuin DD. Esimerkkinä vaikka Burnout: Paradise.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Marginaalisesti? Monissa peleissä DTS-raita on ihan penteleen paljon paremman kuuloinen kuin DD. Esimerkkinä vaikka Burnout: Paradise.

Mutta ei kaikissa ja kokoonpanon merkitys taitaa olla jonkinmoinen, kuten myös luultavasti panostus ääniraitaan. Muistaakseni olen lukenut, että usein DTS-raidan soundimaailma on bassovoittoisempi. Burnout: Paradisessa DTS-raita kyllä kuulostaa paljon paremmalta, sen olen itsekkin todennut. Pointtihan viestissäni kuitenkin oli, että miksi DTS-logo prkl puuttuu pelin kannesta!
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Jeess... Elikkä eilenhän tämäkin peli tuli haettua ja aamun asti tuli tahkottuu oikee kunnol. Grafiikka on kyl niin hemmetin kaunista ettäh.. Moninpeliä tuli muutama matsi pelattua ja tosi hyvää mättöö sielläkin. Kyllä se on vaa paljo siistimpää pelata 32 pelaajan kans kuin esm 16. Tätä moninpelii kyl jaksaa tahkoo ihan varmasti vielä pitkään!

Mutta sitten tähän tarinaan.. Tein ehkä heti alussa elämäni pahimman virheen kun aloitin suoraan Veteraanilla!!! Kaikki jaksot tuli vedettyä veteraanilla, paitsi viimesessä menin sotamies -vaikeuasteella.. Alko jo vähän kyrpii se ku ei päässy eteepäi ;) Mut oli ihan hyvä tuo tarina. Kyl ite antaisin sille 8.5/10

Ja nyt voi sit alkaa keskittyy moninpelii oikee kunnolla!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Toivottavasti illalla on pystyssä myös ihan normi hauki=????-huone. Turha alkaa tähän mitään wnb-promodea vielä alkaa vääntämään kun peli on ollut päivän markkinoilla. ;) Sitä paitsi noi muutki muodot on ollu tosi hyviä. Varsinkin propagandahuutoja kailottavan radion kuskaaminen aiheutti pienimuotoista repeilyä. :D
Online oli kyllä itselleni mieluinen yllätys. Meno oli hektistä ja pelin näyttävyydestä tuskin enää tarvitsee mainita. Kartat on valtavia ja ympyrää tuli pyörittyä useemmankin kerran. Ohjauskin tuntui paremmalta kuin demossa. Ulkolaisilta foorumeilta luinkin, että MP- kontrollit ovat herkemmät kuin singlessä ja demossa. Hieno peli!
Edit: Onko tänne tulossa tuollaista Socom-tyylistä KZ2-aluetta? Olisi varmasti käyttöä.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Laitan tuossa klo: 18.00 pystyyn passu suojatun huoneen!

Tällä hetkellä tuntuvat nämä SnD-ottelut päättyvän 95 prosenttisesti puolustavan joukkueen voittoon kentissä joissa molemmat pommit pitää laittaa samaan paikkaan, varsinkin kun näissä kentissä pommipaikat ovat n. 5 metrin päässä puolustajien basesta (ja vielä noin pitkällä pommiajalla). Siinä aavikkosiltakentässä, olikohan se Pyrrhus Rise, voin luvata luvun olevan 100, ellei toisella joukkueella ole 10 pelaajaa enemmän, kenttä kun on niin helvetin iso, että pommipaikalle juoksussa menee varmaan pari minuuttia ellei squadleaderi satu olemaan elossa sen vieressä. Kentissä joissa pommit pitää laittaa eri puolille kenttää on edes jonkinmoinen mahdollisuus hyökkääjillä voittaa. Saa nähdä miten nuo taktikot muuttavat tilannetta spawnikranuillansa, vielä ei tosin ole yhtään ainakaan omalle puolelle sattunut.

Samaten Assasinationissa alue, jolla kohde voi olla on liian iso ja kohde voi suunnilleen nojailla oman basen seiniin, mutta näissä nyt sentään on tullut nähtyä tappojakin noin puolessa peleistä.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Ulkolaisilta foorumeilta luinkin, että MP- kontrollit ovat herkemmät kuin singlessä ja demossa.

Olenkin ihmetellyt miten muut eivät ole maininneet tätä. Nimittäin moninpelin kontrollithan ovat ihan selvästi erilaiset kuin yksinpelissä, huomattavasti keveämmät ja ketterämmät.

Mitä itse peliin tulee, niin kyllähän minä jo demon perusteella tiesin että tulen pitämään tästä ja niinhän siinä kävi. Aika rajoitetusti on kuumeilun takia pystynyt vielä pelaamaan, mutta muutaman ensimmäisen kentän pelailin yksinpeliä ja todella mukavaa ja näyttävää menoa oli. Vielä näyttävyyttä enemmän vaikutuksen kuitenkin tekee tuo tulitaisteluiden hauskuus ja monipuolisuus. Jos nyt vaikka COD sarjaan vertaa, niin tässä tietokoneen kanssa tappelu on huomattavasti hauskempaa johtuen helgastien liikkumisinnosta ja hyvin suunnitellusta reagoinnista luoteihin. Peli on käytännössä kuin tehty minun pelimaulle, jonka tämän genin suosikki pelit on Uncharted, Gears2 ja COD4, eli elokuvamaisten räiskintöjen suuri ystävä olen.

Multiplayeriin ei tullut tutustuttua kuin skirmishin kautta koska taisi serverit olla juuri alhaalla siihen aikaan kun kokeilin langoille siirtyä, mutta jo skirmish osoitti, että kokoa on kartoilla, tuli oltua ihan hukassa välillä. Tarkotus ois kuitenkin tahkota sigleplayeri läpi ensin ja siirtyä sitten päätoimisesti onlinen pariin.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Olenkin ihmetellyt miten muut eivät ole maininneet tätä. Nimittäin moninpelin kontrollithan ovat ihan selvästi erilaiset kuin yksinpelissä, huomattavasti keveämmät ja ketterämmät.

Itse huomasin saman, mikä oli varsin positiivinen asia. Sitä vaan ihmettelen, että miksei yksinpelissä ole samanlainen ohjaustuntuma. Ei sillä, että tuleekohan sitä edes loppuun asti pelattua.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Itse huomasin saman, mikä oli varsin positiivinen asia. Sitä vaan ihmettelen, että miksei yksinpelissä ole samanlainen ohjaustuntuma. Ei sillä, että tuleekohan sitä edes loppuun asti pelattua.

Siksi, että yksinpelissä kehittäjät halusivat korostaa raskauden tunnetta vielä enemmän, kun taas moninpelissä on "pakko" olla ketterämmät ohjaukset, vaikka tosin siinäkin huomattavasti raskaammat kuin yleensä peleissä.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Saa nähdä miten nuo taktikot muuttavat tilannetta spawnikranuillansa, vielä ei tosin ole yhtään ainakaan omalle puolelle sattunut.
Heti tämän kirjoittamisen jälkeen tietenkin osuin peliin, jossa omalle puolelle sattui taktikko ja vielä kyseiseen kenttään ja tuli peräti voi SnD:n hyökkäysosasta. Taktikoilla on kyllä hemmetin suuri merkitys voittamisen kannalta.

Onko tarinamodessa co-oppia?
Ei ole, eikä ole split screeniä missään muodossa.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Enable/Disable Weapons:
M327 Grenade Launcher: Disabled

Singon ymmärrän jos sitä ei ole muokattu betasta (aivan jäätävä noobituubi betassa -_- ), mutta mitä ihmettä granaatin heitin tuolla tekee. Ainakaan betassa kyseinen pyssy ei tehnyt juurikaan vahinkoa ellei täysin jalkojen juureen osunut. puolikin metriä sivuun niin ei lähtenyt varmaan edes hilpparia.

Antakaa nyt assault classille edes yksi ase :| varsinkin kun häviää rankasti normaalille konekiväärillekin. Kyllä normi kranaatit, C4/miinat ovat paljon nössömpiä mitä tuo granuheitin on. SMG ja kranuheitin olivat betassa varmaan pistoolin kanssa ne heikoimmat aseet.
 
Ylös Bottom