Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]
Jos tuosta on kyse, niin se selittyy tähtäimen ja piippulinjan erolla.
Välillä vaikuttaa, että nimenomaan tästä on kyse, sillä myös noihin varsinaisiin rakenteisiin osuu. Tosin tämäkin on yksinkertasesti naurettavaa, koska kyseessä on peli. Jos tähtäin on kohdillaan, kudin pitää osua.
Pelissä on kuitenkin myös todella, todella paljon näkymättömiä seiniä, sillä vaikka nostaa tai siirtää tähtäintä sivulle todella selvästi, pysähtyvät luodit ilmaan tai menevät ikään kuin suoraan vihollisen läpi eivätkä siis rekisteröidy. Ja kun peli on varsinkin Elitellä älytöntä kykkimistä, alkavat 15 minuuttia paikallaan taistelut ihan pikkasen kyllästyttämään, kun tietää, että ilman kehittäjien hölmöyttä peli olisi edennyt jo 10 minuuttia sitten seuraavaan taisteluun eikä tarvisi istua tässä edelleen ampumassa ja toivomassa, että jospa se kuti tällä kertaa menisi puoli milliä ohi siitä seinästä.
Pienemmillä vaikeusasteilla näkymättömistä seinistä ei ole niin paljon haittaa, koska niillä pystyy rushimaan enemmän ja muutenkin vihujen kestävyys ja koko pelaaminen on ihan erilaista.
CoD3 on legenda esimerkki näistä, siinä on oikeasti jatkuvasti sellasia puolen metrin näkymättömiä seiniä. Nelosessa ei tainnut olla, kun siinähän pystyi ampumaan seinistä läpikin. WaWia olen pelannut ekaa kenttää 5 minsaa ja siinä tuli melkein ekassa taistelussa vastaan tollanen CoD3-seinä. Eli siis ei ole yksin KZ2:n vika, mutta siinä hitaamman temmon ja suojasysteemin vuoksi nämä vaikuttaa pelaamisen aivan eri tavalla. Pikkasen turhauttavaa, kun on sellanen 1/4 vihun ruumiista, välillä pelkkä pääkin vain näkyvissä, mutta siihen ei pysty osumaan, kun luodit pysähtyy ilmaan kerta toisensa jälkeen.