Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 [PS3 Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Cyrus1 sanoi:
No enpä ole ennen nähnyt tuollaista cover-systeemiä FPS-pelissä. Tottakai suojaa on käytetty ennenkin FPS-peleissä, mutta tämä Killzonen systeemi on siinä mielessä erilainen, että sehän on paljon kuin R6 Vegasin tai Gearsin systeemi sillä erotuksella, että joudut operoimaan melko paljon sokkona, kun kamera ei olekaan selän takana etkä pysty näkemään vihollisen liikkeitä koko ajan. Kuitenkin aseen säätäminen eri puolille ja suojasta näkyviin pomppaaminen tekee siitä ihan kunnon cover-systeemin. Ja säätiloihin pohjautuvat aseet sekä Helghastin sään manipulointi nyt kuitenkin mielestäni edelleen ainakin kuulostavat joltain uudelta

Mutta kuten sanoin, toteutushan se ratkaisee, joten en vielä sano, että tuovat mitään uutta tai loistavaa. Sen näkee sitten.
kerros lisää noista säätiloihin pohjautuvista aseista.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

ShotcowS sanoi:
Minkäs verran Killzone 1:sen nettipelissä tarvii ampua toista et se tippuu? Onks se tyyliin Resistance eli n.20 kutia päähän? Se ei oo hirveen houkuttelevan kuulosta, lopetin asian takia Resistancen peluun. Ei se mitään tyylin kolme kutii rintaan ja kuolee, mut joku järkevä raja kumminkiin.
Riippuu aseesta. Helghastin rynkyn normitulituksel ehkä.. 5 päähän (haulikkomuodol kuolee yhest vaik ampuis mahaan), ja ISA:n 3.
Haulikol saa, ampu 1, 2 tai 3 patruunaa, tapettuu ykkösest.
ISA:n pislal saa tapettuu kans yhest kudist päähän ja Helghastin kahest.

siin käytetäänki enemmän aseita jotka tappaa heti esim. haulikkoo, sinkoo, snaipperii jne.
mut selvästi tehokkaampii noi aseet on kakkoses, yheski kohas traileris se ampu kerran päähän ja tippu.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Duraisuka28 sanoi:
kerros lisää noista säätiloihin pohjautuvista aseista.

En pysty, kun en tiedä enempää. :p On vain kerrottu, että pelissä on säätiloihin pohjautuvia aseita ja että Helghastit pystyvät manipuloimaan säätä.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Zoukka sanoi:
Satuitko huomaamaan samaisessa jaksossa, että luodit myös lentävät nopeammin kuin teini-corolla kiihtyy liikennevaloista. Taisivat sen unohtaa fysiikanmallinnuksestaan.
HAHAHAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aika hyvä vertaus:D
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

ColdFire sanoi:
Oli kyllä oikeasti Valaiseva infopaketti :)
Harmi vaan, että aika suuri osa tekstistä osuu noin metrin päähän kohteesta ja loput ei osu koko latoon.
Pahiten mettään menee arviot epäsuoran valon käytöstä (Global Illumination / Indirect lighting) ja hahmojen polygonien käytöstä pieniimpinkin yksityis kohtiin.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Peltopukki sanoi:
Harmi vaan, että aika suuri osa tekstistä osuu noin metrin päähän kohteesta ja loput ei osu koko latoon.
Pahiten mettään menee arviot epäsuoran valon käytöstä (Global Illumination / Indirect lighting) ja hahmojen polygonien käytöstä pieniimpinkin yksityis kohtiin.
No sinähän voit sitten valaista meitä, että kuinka asia todellisuudessa on?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tämäkin peli voisi tulla, vihaan odottamista kun odotan jotakin mielenkiintoista. En kyllä ikinä ymmärtäisi noista teiän teknokieli väittelyistä mutta sanonpahan vaan että toi on paremman näköinen kuin ykskään x360 peli valaistuksineen.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Traddash sanoi:
Tämäkin peli voisi tulla, vihaan odottamista kun odotan jotakin mielenkiintoista.
Lopetat kaikilla peli sivuilla käymisen, niin eiköhän aika mene nopeammin :D
Itselläni sama ongelma, jos on joku kova peli tulossa, suunnilleen joka päivä selaa sivuja läpi jos löytyisi edes jotain uutta infoa :D

Saksassa varmaan kuullaan Killzonesta lisää.. Milloinkas se Leipzig (?) olikaan ?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Snigge sanoi:
Lopetat kaikilla peli sivuilla käymisen, niin eiköhän aika mene nopeammin :D
Itselläni sama ongelma, jos on joku kova peli tulossa, suunnilleen joka päivä selaa sivuja läpi jos löytyisi edes jotain uutta infoa :D

Saksassa varmaan kuullaan Killzonesta lisää.. Milloinkas se Leipzig (?) olikaan ?

Leipzig tais alkaa 22.8 ja päättyy 26.8.:D
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

pziuz sanoi:
No sinähän voit sitten valaista meitä, että kuinka asia todellisuudessa on?
http://s151.photobucket.com/albums/s141/Avellon/selfshadowingms21.jpg
Hahmoissa käytetään mukavasti normalmap tekniikoita hyvin tehdyn objectin lisäksi, tämä näkyy varsin hyvin jaloista ja käsistä.

http://i151.photobucket.com/albums/s141/Avellon/helghasteyesoj81.jpg
Kuvan tekstissä puheltiin rankasti epäsuorasta valosta ja varjoista.
Totta on se, että siinä on valonlähde mutta siinä ei luultavasti käytetä varjoja josta puhutaan, eikä todellakaan epäsuoraa valoa. (Indirect Light)
Tuo kypärässä oleva valo luultavasti johtuu varjojen puutteesta ja/tai siitä, että valo on todellisuudessa tuossa nassen yläpuolella eikä tule rilleistä.

http://i151.photobucket.com/albums/s141/Avellon/muzzleflareaw81.jpg
Muzzle flare on todellakin ihan oikeasti linssi flare. :p
Se vain on tehty tälläkertaa hieman eri tekniikalla. (ottamalla kuvaruudun kuva ja blurrailemalla sitä ja sen komponentteja/flippailemalla sitä jonka jälkeen lisäämällä se kuvaan.)
Tämä oli kiva yllätys.

Samoin henkilö ihmettelee valon heikkenemistä kauemmaksi valonlähteestä mentäessä, joka on ihan perus asioita valaistuksessa ja yksi erittäin tärkeistä asioista jos haluaa monta samanaikaista valoa ja siedettävän nopean ruudunpäivityksen.

Innolla odottelen tarkempaa tietoja tuosta esityksestä jonka ohjelmoijat pitivät, joidenkin tietojen mukaan he olivat rajoittaneet tiettyjä ominaisuuksia, jotta saavat siitä mahdollisimman toimivan ja mahdolliseksi noin sadan valonlähteen käyttämisen millä tahansa hetkellä.
Pois jätettyjä olisivat esim. pinnan mukaan värittyvä specular/heijastuva valo ja HDR, jälkimmäinen ei tietenkään pois sulje bloom efektejä..
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Hienoja juttuja noi valaistus efektit, niinkun vaikka Gran Tourismossa, mutta paljonko niitä kerkeää ihailla kun kymmenet _mitä ne nyt olikaan_ hyökkää kimppuun...:)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Peltopukki sanoi:
http://s151.photobucket.com/albums/s141/Avellon/selfshadowingms21.jpg
Hahmoissa käytetään mukavasti normalmap tekniikoita hyvin tehdyn objectin lisäksi, tämä näkyy varsin hyvin jaloista ja käsistä.

http://i151.photobucket.com/albums/s141/Avellon/helghasteyesoj81.jpg
Kuvan tekstissä puheltiin rankasti epäsuorasta valosta ja varjoista.
Totta on se, että siinä on valonlähde mutta siinä ei luultavasti käytetä varjoja josta puhutaan, eikä todellakaan epäsuoraa valoa. (Indirect Light)
Tuo kypärässä oleva valo luultavasti johtuu varjojen puutteesta ja/tai siitä, että valo on todellisuudessa tuossa nassen yläpuolella eikä tule rilleistä.

http://i151.photobucket.com/albums/s141/Avellon/muzzleflareaw81.jpg
Muzzle flare on todellakin ihan oikeasti linssi flare. :p
Se vain on tehty tälläkertaa hieman eri tekniikalla. (ottamalla kuvaruudun kuva ja blurrailemalla sitä ja sen komponentteja/flippailemalla sitä jonka jälkeen lisäämällä se kuvaan.)
Tämä oli kiva yllätys.

Samoin henkilö ihmettelee valon heikkenemistä kauemmaksi valonlähteestä mentäessä, joka on ihan perus asioita valaistuksessa ja yksi erittäin tärkeistä asioista jos haluaa monta samanaikaista valoa ja siedettävän nopean ruudunpäivityksen.

Innolla odottelen tarkempaa tietoja tuosta esityksestä jonka ohjelmoijat pitivät, joidenkin tietojen mukaan he olivat rajoittaneet tiettyjä ominaisuuksia, jotta saavat siitä mahdollisimman toimivan ja mahdolliseksi noin sadan valonlähteen käyttämisen millä tahansa hetkellä.
Pois jätettyjä olisivat esim. pinnan mukaan värittyvä specular/heijastuva valo ja HDR, jälkimmäinen ei tietenkään pois sulje bloom efektejä..
Mutta etkös sinäkin esitä tässä nyt spekulaatioita?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

pziuz sanoi:
Mutta etkös sinäkin esitä tässä nyt spekulaatioita?
Kyllä, mutta toisin kuin kyseisen artikkelin tekijä minun spekulaatiot pitävät useimmiten paikkansa. ;)
Olen sentään hieman perehtynyt kyseisen pelin tekniikoihin ja miten niitä siinä käytetään.
Toisin kuin kyseinen kirjoittaja, joka kattoi trailerin ja alkoi heittelemään arveluita ilmaan ilman minkäänlaista tarkistusta onko se edes mahdollista.

Peli esim käyttää auringon varjoissa Cascaded paraller split shadow mappia. (Huhujen mukaan 4x(512x512))
http://appsrv.cse.cuhk.edu.hk/~fzhang/pssm_project/
http://www.develop-conference.com/developconference/all_sessions.shtml
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Peltopukki sanoi:
Kyllä, mutta toisin kuin kyseisen artikkelin tekijä minun spekulaatiot pitävät useimmiten paikkansa. ;)
Olen sentään hieman perehtynyt kyseisen pelin tekniikoihin ja miten niitä siinä käytetään.
Toisin kuin kyseinen kirjoittaja, joka kattoi trailerin ja alkoi heittelemään arveluita ilmaan ilman minkäänlaista tarkistusta onko se edes mahdollista.

Peli esim käyttää auringon varjoissa Cascaded paraller split shadow mappia. (Huhujen mukaan 4x(512x512))
http://appsrv.cse.cuhk.edu.hk/~fzhang/pssm_project/
http://www.develop-conference.com/developconference/all_sessions.shtml
Kerro ihmeessä lisää? Millä tavalla perehtynyt?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

pziuz sanoi:
Kerro ihmeessä lisää? Millä tavalla perehtynyt?
Sivulla 4 hieman tietoa deferred tekniikoista pariln viestin verran.
Perehtynyt lähinnä lukien ja seuraamalla tekniikan kehittymistä aikalailla pitkän ajan, lukemalla alan artikkeleita ja suunnittelemalla omia tekniikoita graaffisiin ongelmiin.
Jonkin verran 'artistina/party elukkana' demoskenellä joskus 486 - pentium 4 tienoilla.

Jos haluat oppia grafiikasta ja tekniikoista kannattaa katsoa menneisyyteen koska suurin osa asoista jota nyt näemme peleissä on kehitetty viimesen 20 vuoden aikana..

esim. seuraavat sivut on kullan arvoisia.
http://www.realtimerendering.com/
http://trowley.org/sig2007.html
http://www.vterrain.org/

forumeita.
http://www.gamedev.net/
http://www.devmaster.net/
http://forum.beyond3d.com/
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom