Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 [PS3 Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

EDIT: Ja TitusPullo, en siis yritä lytätä tai vähätellä mielipidettäsi, toin vaan esille kuinka erilaiset fiilikset koko versio minulle herättää. Jos siis viittasit minuunkin tuolla "Koska kamalinta tässä maailmassahan on törmätä ihmisiin joilla on eriäviä mielipiteitä?"-kommentilla...

Ei suinkaan! :) Tuo kommentti oli ihan suoraan osoitettu jaffamiehen ihmeellisille höpinälle.

Ymmärrän kyllä kantasi ja varmasti uskon että pännii jos tiedät hyvän pelin menevän harakoille demon perusteella monilta. Itse ajattelen samoin elokuvien ja trailerien kanssa. Mutta nykytilanne on vaan se, ettei rahaa yksinkertaisesti ole niin paljoa jotta uutuuspeliä voisi ostaa edes uteliaisuudesta jos demo ei nappaa :/
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Sä kuulut samaan gategoriaan kuin minäkin, eli ei ole kovin hyvä tämän genren peleissä.
Nyt mä ymmärrän, miksi tuo ohjaus ei omiin sormiinkaan tuntunut mitenkään erityisen pahalta. MEVO.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tuota en ole ymmärtänyt missään vaiheessa. Miten se on "radikaalisti erilainen"? :) En ole mikään FPS-pelien suurkuluttaja, mutta silti jo Digiexpoilla lyhyellä kokeilulla kontrollit tuntuivat selkeiltä ja luontevilta ihan saman tien. Eikä todellakaan voi johtua siitä, että olisin jokin FPS-pelien ihmelapsi, koska en todellakaan ole. :D

Radikaalit erot muodostuu lähinnä siitä, että ukko kääntyy todella raskaasti ja hitaasti. Muutenkin, vaikka pelaan melkeinpä kaikkia räiskintäpelejä mitä markkinoille tulee, tämä on ensimmäinen räiskintä, missä ohjaukset on alkuun sellaiset ettei tähtäintä saa asettumaan millään. Johtuu puhtaasti siitä, että kun käännät tattia, periaatteessa et käännä suoraan tähtäintä, vaan ukkoa joka ottaa jalansijat eri suuntaan.

Eli normaalisti konsolipeleissäkin ohjataan tähtäintä kuin hiirellä konsanaan (osoitetaan vaan ja tähtäin asettuu heti), mutta tässä pelissä liikutetaankin omalla tavallaan ukkoa jopa tähtäystatilla. Ukko on niin raskas että kääntymisen alkamiseen menee pieni hetki ja kun kääntämisen lopettaa, pitää tehdä suurinpiirtein pieni vastaliike että tähtäin asettuu, koska käännös on niin raskas. Tuo gravityperuste oli mulle ihan uusi, ja se jo osaltaan antaa perusteen raskaalle ohjaukselle. Toinen peruste on tietenkin se, että pelissä ohjataan todella raskaasti varustettua sotilasta. Eri ase kourassa ukko kääntyykin lisäksi hieman eri tavalla, kuten esmes haulikko kourassa liike on entistäkin hitaampaa ja sillä ampuminen käännöksen aikana aiheuttaa tähtäimen liikeradan jatkumisen. Liikeradan jatkuminen johtuu puhtaasti aseen aiheuttaman voiman lisäyksestä ukon massaan. Kaikki kääntyminenkin tapahtuu siis ukon liikerajoitusten mukaan.

Tällainen fiilis mulle siis tuli pelin ohjauksista.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tuota en ole ymmärtänyt missään vaiheessa. Miten se on "radikaalisti erilainen"? :)

Ne eivät ole tarkat. Ei se järjetön hitauskaan haittaa niin pahasti, mutta kun napinpainallukset välittyvät viiveellä ruudulle niin jotain on kyllä pielessä. Noh, onneksi pelinkehittäjät ovat asian huomanneet ja myös sen aikovat korjata. Kyllä mä tän silti ostan, moninpeli kiinnostaa aika paljon. Pitää nyt tänään kun himaan pääsee vähän säädellä niitä kontrolleita jos saisi asioita parannettua. Kuulemma telkkarin säädöilläkin voi saada jotain aikaan.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Radikaalit erot muodostuu lähinnä siitä, että ukko kääntyy todella raskaasti ja hitaasti. Muutenkin, vaikka pelaan melkeinpä kaikkia räiskintäpelejä mitä markkinoille tulee, tämä on ensimmäinen räiskintä, missä ohjaukset on alkuun sellaiset ettei tähtäintä saa asettumaan millään. Johtuu puhtaasti siitä, että kun käännät tattia, periaatteessa et käännä suoraan tähtäintä, vaan ukkoa joka ottaa jalansijat eri suuntaan.

Itselleni jäi positiivinen kuva demosta. Ohjaus on todellakin erillainen, mutta ei niin kamala kuin mitä eräät ovat täällä pelotelleet. Tuo tähtääminen on todellakin hankalaa ja tähtäin hankala saada asettumaan, mutta kunhan tähtäyksen korkeus on kohdallaan, saa vihun helposti jyvälle strafettamalla.

Sellainen paha ennako-aavistus jäi, että frag fx -hemmot taitavat olla vahvoilla tässä pelissä. Ehkäpä heidän etunsa on jopa suurempi kuin muissa genren peleissä. (multiplayer)

Kirjoittaja varaa oikeuden olla väärässä
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Nyt mä ymmärrän, miksi tuo ohjaus ei omiin sormiinkaan tuntunut mitenkään erityisen pahalta. MEVO.

Onko siis mahdollista olettaa, että genren tunteville pelaajille tämän pelin ohjaus ei tunnu luontevalta ilman totuttelua (ovat tottuneet "parempaan"), kun taas ummikoille uuteen tapaan tottuminen on helpompaa ja hitaus siedettävämpää? Paavi ja Pibekin kaiketi ovat kuitenkin hieman kritisoineet tuota ohjausta, vaikka siihen tottuivatkin ja näitä olen aina jollain tavalla pitänyt FPS -genren ystävinä (korjatkaa toki jos olen väärässä).

Itse olen ainakin keskustelun perusteella juuri kiinnostunut tuosta ohjauksesta, kun se tuntuisi olevan varsin mielenkiintoinen ja jos ei nyt realistinen, niin ainakin erilainen ja omassa luokassaan varsin pätevä. Massan tuntuminen ei ainakaan näin teoreettisella tasolla kuulosta tyhmältä, varsinkaan yksinpelin osalta. Itse en ole tältä odottanut juuri mitään, kun olen näitä PS3 -pelejä hinnanalennusta odotellessa kartoittanut, mutta tuo erilainen ohjaustuntuma on noussut niin mielenkiintoisen kuuloiseksi, että aikanaan tätä tulee kyllä vähintäänkin kokeiltua demona. Demosta kuitenkin saa varmasti itse ohjaustuntumasta ihan hyvän kuvan?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Eli meinaan sitä, että ihan jokaisen ostettavan pelin kohdalla ostokseen sisältyy riski. Aina tulee pettymyksiä, mutta samalla tavalla voi tulla ylläreitä. Jos ei pidä 40:lla ostamaansa Killzonea hyvänä pelinä, ainahan sen voi myydä samaan - ehkä jopa hieman korkeampaan - hintaan pois. Tai vaihtaa toiseen peliin, mitä pitää itse hyvänä vaihtoehtona. Varsinkin näin kova ja hypetetty nimike kyllä lähtee hyvään hintaan tai vaihtuu hyvään peliin todella nopeasti.
Ai niinku LittleBigPlanet, josta en päässyt eroon edes kahdessa viikossa tuossa joulun aikaan. :rolleyes:
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Olen pitkäaikainen lukija ja ensikertalainen kirjoittaja :cool:

Itse pidin demosta erittäin paljon. Eipä tarvitse ennakkotilausta perua. 7.1 äänet varmistivat sen että tunne oli kuin oikeassa sodassa (vaikka sellaisessa en koskaan ole ollutkaan) Muutenkin tunne oli sellainen että oikeasti ollaan jossain sodassa jossain päin missä sinua ei ole toivotettu tervetulleeksi.

Kontrollit olivat mainiot. Mitä nyt välillä tuli sekoiltua, kun nuo Resistance 2:n kontrollit ovat sen verran syvälle iskostuneet. Ensimmäisellä pelikerralla en meinannut osua mihinkään, mutta kun laskin hitusen sensitivityä(!), niin johan alkoi 'head shot'- osumia tulemaan. Se miksi tuo ohjaus ei itselläni tuntunut yhtään liian hitaalta, johtui varmaan siitä että en ole esimerkiksi COD:ia pelannut sekunttiakaan. Ja jos siinä on nopeammat kontrollit kun tässä, niin en tule pelaamaakaan. Ei wanha enään pysy perässä :D

Itse en ole missään vaiheessa pitänyt tätä minään genren uusija. Lähinnä tekniikka demona siitä mihin ps3 systeemillä päästään tällä hetkellä. Ja jos wanhat merkit pitävät paikkaansa, niin tästäkin mennään vielä eteenpäin :p Täytyy toivoa että Guerrilla antaa muillekkin pelitaloille vinkkejä/neuvoja/enginessä käyttöön että jatkossakin päästään tälläisestä tykityksestä nauttimaan muidenkin pelien parissa.

N
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Sellainen paha ennako-aavistus jäi, että frag fx -hemmot taitavat olla vahvoilla tässä pelissä. Ehkäpä heidän etunsa on jopa suurempi kuin muissa genren peleissä. (multiplayer)
Itse taas veikkaan, että juuri tässä pelissä frägistä on pienempi hyöty kuin esim. CoDissa. FragFX vaatii ilmeisesti kuitenkin kovat kääntymisnopeudet peliltä toimiakseen hiiren tavoin. Tässä ohjaukset on hitaat ja tähtäin ei reagoi suoraan liikkeeseen hiiren tavoin. Mutua tämä on, mutta luulen olevani oikeassa :p
Paavi ja Pibekin kaiketi ovat kuitenkin hieman kritisoineet tuota ohjausta, vaikka siihen tottuivatkin ja näitä olen aina jollain tavalla pitänyt FPS -genren ystävinä (korjatkaa toki jos olen väärässä).
Kyllä juurikin näin. Ja edelleen, vaikka olen tottunut ohjauksiin niin, että peliä voi pelata ihan hyvin, olen sitä mieltä että perinteinen tapa toteuttaa tähtääminen on miellyttävämpi. Auto-aimikin on jouduttu lisäämään peliin luultavasti juuri ohjausten toteutustavan takia.

Kyllä pelissä löytyy betan perusteella muutakin kritisoitavaa multiplayerin puolelta, kuten esim. todella huono kenttäsuunnittelu. Yksi kenttä betassa oli loistava (se missä oli keskellä aukio ja sinne pääsi kakkoskerrokseen portaita pitkin, ym.), mutta kaksi niistä kolmesta oli uskomatonta asemasota/snipukämppijä-kuraa.

Yksinpeli on toteutettu kuitenkin poikkeuksellisen laadukkaasti mun mielestä yhtä todella suurta poikkeusta lukuunottamatta... Tää nyt ei varsinaisesti spoilaa mitään, mutta pistetään kuitenkin tagien sisään...
Juoni on yhtä totaalista kuraa kuin Gears of Warissa. Ainakin tähän mennessä siis ja mulla on enää muistaakseni 2 osiota pelaamatta...
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Onko siis mahdollista olettaa, että genren tunteville pelaajille tämän pelin ohjaus ei tunnu luontevalta ilman totuttelua (ovat tottuneet "parempaan"), kun taas ummikoille uuteen tapaan tottuminen on helpompaa ja hitaus siedettävämpää? Paavi ja Pibekin kaiketi ovat kuitenkin hieman kritisoineet tuota ohjausta, vaikka siihen tottuivatkin ja näitä olen aina jollain tavalla pitänyt FPS -genren ystävinä (korjatkaa toki jos olen väärässä).

Tämä on niin oikein kuin vaan voi kirjoittaa. Ja tosiaan nuo genren pelaajat tähänkin nopeasti tottuvat kyllä.

Meille muille samanlaista sohimista kuin Codikin, sillä erotuksella että omat tapot voi Killzonessa herättää itse henkiin. Ja näin välttää omien pahemman teilauksen. Itse pidän Killzonesta paljon enemmän kuin viimeisestä Codista.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Vielä enemmän demoa testanneenna, alkaa peli tuntumaan pikkuhiljaa paremmalta. Ohjaus on paketin heikoin lenkki, johtuu myös osaltaan ohjaimesta. Olisi hyvä jos suojaan mennessä "lähennys" pysyisi päällä aina ku suojassa painaa ylöspäin, eli valmistautuu ampumaan. Näin suojan käytöstä ja sieltä ampumisesta saataisiin intensiivisempaa ja todenmukaisempaa. Nyt varsinkin suurempaa laumaa vastaan se on kun pelaisi Guitar Heroa expertillä. Ensivaikutelmien perusteella en olisi peliä ostanut, mutta kyllä nyt taitaa mennä ostoon, ohjauksesta huolimatta.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

No eikös tämä vedä maton alta kaikelta 'onko peli X hyvä vai ei' -keskustelulta, koska jokainen peli voi olla hyvä tai sitten ei.

Ei voi olla havaitsematta jonkinasteista hyssyttelyä tämän KZ2:n kritiikin suhteen. ;)

Panostasi keskusteluun näkisi paljon mielummin kommentoimassa itse peliä kuin nakkelemassa vahingoniloisia onelinereita. Tuntuu se onnistuvan tuolla boksipuolella, niin miksei myös täälläkin. Näkemystä ja kokemusta peleistä tunnetusti kuitenkin on.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kun ei voi todellakaan uskoa että ohjaus on noin kova pala EVOttajille, käännetää keskustelun suuntaa hieman mukavammaksi.

On jumatsuikeli hienon metallin saaneet pelissä aikaiseksi. Revolveri ja sinko eivät todellisuudelle paljo häpeä. Ymmärrettävistä syistä revolverin heijastukset eivät ole reaaliaikaisia vai halutaanko siitäkin nillitää? :rolleyes:
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Panostasi keskusteluun näkisi paljon mielummin kommentoimassa itse peliä kuin nakkelemassa vahingoniloisia onelinereita. Tuntuu se onnistuvan tuolla boksipuolella, niin miksei myös täälläkin. Näkemystä ja kokemusta peleistä tunnetusti kuitenkin on.
Täydellistä offtopikkia banskujen uhallakin, mutta voisitko näyttää sieltä pimeältä puolelta ketjun, jossa oltaisi samassa mittakaavassa eletty hypessä ilman mitään järjenhiventä? Ehkä enemmänkin siitä tässä kyse. Pelistä puhutaan sitten kun se on omissa käsissä kokonaisena ja testattavana. :rolleyes:
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Täydellistä offtopikkia banskujen uhallakin, mutta voisitko näyttää sieltä pimeältä puolelta ketjun, jossa oltaisi samassa mittakaavassa eletty hypessä ilman mitään järjenhiventä? Ehkä enemmänkin siitä tässä kyse. Pelistä puhutaan sitten kun se on omissa käsissä kokonaisena ja testattavana. :rolleyes:

Ei samanlaista innostusta ole koskaan tuolla boksi puolella oikeastaan mistään :) Keskustelu on muutenkin inactiivisempaa(ja samalla tosin asiallisempaa) johtuen varmaan tietynlaisesta erosta keskiverto xboksi ja pleikkari omistajan välillä.

Kyllä kai gears2:sta aikanaan hehkutettiin ja siitä silti kyettiin keskustelemaan ihan asiallisesti. Enivei pointtini oli se, että piikin ohessa voisi varmaan laittaa ihan oikeasti kommenteja pelistäkin niin saataisiin sitä kaivattua asiaa näihin keskusteluihin. Mutta ei mulla enempää tästä.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kerrassaan mainion oloinen peli. Lähti kyllä heti varaukseen. En ollut alkuun aivan varma tästä pelistä vaikka arvosteluissa onkin mainetta ja kunniaa niittänyt, sillä FPS ei ole se aivan sydäntä lähinnä oleva asia. Mutta koska demon jälkeen jäi sellaine "höh, eikö tämä jatkukkaan pidemmälle" -fiilis, niin pakkohan se hommata sitten.

Katsellaan sitten jaksaako fiilis kantaa läpi koko pelin.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Lueskeltuani näitä ininöitä ohjauksesta testasin demoa hieman varauksella. Turhaan pelkäsin. Tuohan oli aivan uskomattoman siistiä mättöä. Ohjaus tuntui alkuun vähän tahmealta, mutta siihen tottui nopeasti ja tappoja alkoi sataa. :) Siinä teollisuushallissa jäin hetkeksi katselemaan maisemia vaikka kranaattia lensi jalkoihin. Todella, todella hienon näköisen pelin ovat pojat vääntäneet.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kun ei voi todellakaan uskoa että ohjaus on noin kova pala EVOttajille, käännetää keskustelun suuntaa hieman mukavammaksi.

Just. Koska ohjaus on laginen ja kankea, niin kaikki siitä mainitsevat ovat EVOttajia? Oon kyllä sen verran räiskintöjä konsoleilla pelannu että en pidä itseäni ihan paskana tähtääjänä. No toivottavasti ton kanssa pystyy elämään; toivoisin todella että tämä peli onnistuu.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom