Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 [PS3 Hype]

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tulipa demoa kokeiltua hetken. Laitoin heti senssit täysille ja ohjaustavaksi se toinen "vaihtoehtoinen 1".

Ihan hauskan näköistä "tusina räiskintää", kuten jo tuumattu. Ohjaus oli aika huono imo; suuri dead zone ja hieman lagahtava, se teki tähtäilystä vaikeaa näin aluksi. Kylhän tuohon tottuu, mut olisi mukavaa jos ohjaus olisi yhtä "tarkka" kuin muissakin on ollut. Tämähän on tosin demo.

Mutta, moni kakku päältä kaunis :D
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------

KUUNNELKAA TARKASTI!!!

Kun pelaatte demoa. Kokeilkaa säätää TV kuvanlaatu ominaisuuksia. Kuten:

Taustavalo 40
Kontrasti 90
Kirkkaus 50-60
Terävyys 90-100
Väri 60-70


Ennenkaikkea kuvan terävyyden säätämisellä näyttää olevan valtava vaikutus. Ainoa suuri kysymys minusta tämän pelin kohdalla on juurikin tuo erilaisten graafisten efektien paljous. Haittaako se lopulta pelaamista?

Kun säädin terävyyttä runsaasti lisää pelistä tuli helpompi pelata. Itse demo on lyhyt ja vain yksinpeli, joten älkää tehkö lopullista päätöstä sen mukaan.

Lisäksi Tähtäys L1, Ampuminen R1, Kranaatin heitto R2 - no joo ainakin helpottaa pelaamista. Suojaan meneminen on minulle vielä täysi arvoitus... tarvitseeko sitä, vai osaanko edes käyttää sitä oikein.

Lisäksi asetuksista näytä vinkit pois päältä. Ohjauskommennoissa X- ja Y- Akselin herkkyys myös täysille mollemmat. Lähennyksen pito myös päälle.


HUOM! Kokeilkaa erilaisia asetuksia TV kuvansäädön kanssa ja katsokaa miten se vaikuttaa pelaamiseen. Minulla pelkkä terävyyden säätö teki grafiikasta helpompaa katsoa ja pelaamisesta siksi paljon helpompaa ja hauskempaa. Huippupelihän tämä on - se onko se oma Halo 3, Cod 4 tai Battlefield 2 onkin sitten oma asianne...

Jokaisella on mieltymyksensä. Pelattavuus ratkaisee lopulta kaiken - luulisin.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Minä en ala pelikohtasesti telkkariani säätämään. Jos peli ei ole oletuksilla hyvä ni sitten se ei ole. :cool:
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Minä en ala pelikohtasesti telkkariani säätämään. Jos peli ei ole oletuksilla hyvä ni sitten se ei ole. :cool:

Joo siin alussa se jotain sano että "säädä televisiosi kirkkautta jottai Helgastin symboli tulee näkyviin" tai jtn. Mulla se ei tullu mut laitoin niin kirkkaalle ku sen pelin kautta vain sai. Ei mua kyl mitää haittanu.. En kyl ala itekkä säätää oman telkun asetuksia ku ne pitäs olla ihan hyvin.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Killzone 2 on kuitenkin poikkeuksellisen hyvä räiskintäpeli, ainakin yksinpelin puolella. Ohjauksien ja muun vastaavan kritiikkiin en puutu sen ihmeemmin, koska se on todella mielipidekysymys ja ohjaus onkin niin radikaalisti erilainen, että ymmärrän kritiikin täysin
Kommentoin osaltani ohjausta koska se harmittaa minua niin vietävästi. Minulla on aktiivisena fps-pelaajana monta vuotta Haloja ja yli vuoden Cod4:sta takana. Monien mielestä näissä peleissä on konsolien paras ohjaustuntuma. Edellisten pelien toistuva pelaaminen on totuttanut minut nopeaan, kevyeen ohjaukseen.

Minulle tämä Guerillan toteuttaman ohjaus oli todella järkytys. Väänsin heti ekalla minuutilla senssin täysille eikä ohjaus parane mielestäni silti. Tarkka&nopea tähtääminen on todella vaikeaa koska ohjaimessa ei ole mitään tarkkuutta kuten Codissa. Tarkkojen headshottien nopea metsästämien on turhauttavaa. On nopeampaa korjata tähtäystä strafettamala kuin tatilla. Käsittääkseni tuo dead zone on aivan liian suuri pelaajalle, joka on tottunut täysin erilaiseen tuntumaan. Ohjaus tuntuu lagiselta, kuin pelistä puuttuisi frameja ja tämä vaikeuttaa tarkkaa osumista.

Loistava, visuaalinen ilme. Kuin karkkia. Ostan kyllä ja pelaan yksinpeliä. Tällaista olen Pleikkarille odottanut jo yli vuoden. Moninpeli voi jäädä kokeiluksi tuolla ohjaustuntumalla.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kommentoin osaltani ohjausta koska se harmittaa minua niin vietävästi. Minulla on aktiivisena fps-pelaajana monta vuotta Haloja ja yli vuoden Cod4:sta takana. Monien mielestä näissä peleissä on konsolien paras ohjaustuntuma. Edellisten pelien toistuva pelaaminen on totuttanut minut nopeaan, kevyeen ohjaukseen.



Osut naulankantaan pahemman kerran. Uskon, että kokeneet FPS-pelaajat. Siis yli 10 vuotta takana allekirjoittavat tuon 100%. Voi toki olla, että päivitykset ovat kohta jo työn alla. Tämä ohjaustuntuma on puhuttanut foorumeissa muuallakin maailmassa.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Itseäni ei kontrolleissa haitannut muu kuin tähtäimen läpi tiirailu. Codin jälkeen tuo R3 tuntuu vain jotenkin ihmeelliseltä. Sitten vielä kun aseella lyöminen tapahtuu L1:llä... En tosin kokeillut muuta kuin niitä oletus kontrolleja. Muuten ohjaaminen sujui heti täysin mutkitta. Mielestäni ukko kääntyy juuri niinkuin pitääkin, ja osuin vihollisiin helposti.

Graffoista ei voi sanoa muuta kuin että ehdottomasti yksi parhaimman näköisistä konsolipeleistä. Ai että, tulisipa koko peli jo.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Eli nyt olis mahdollista aukasta Killzone 2 ladderit Clanbasessa mahdollisimman pian julkasun jälkeen.

Mutta jotta avaisimme nuo ladderit, siinä tarvitaa teidän apua. Eli pelille tarvitaan "Ladder Petition" käyntiin.

sivulla: http://clanbase.ggl.com/ladderpetition.php?platform=7

Normaalisti tuohon tarvitaan noin 100 äänestystä että laddut tulee. Mutta onhan tässä aikaa.
Kommentinne tulee myös vaikuttamaan siihen että tuleeko ladderit.

Jos teiltä löytyy kiinostusta tähän niin laittakaa petition käyntiin ja ilmottakaa joilekkin muille myös asiasta.

Killzone 2 Game Supervisor hommaan olen jo itse vapaaehtoisena pyrkinyt.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------

KUUNNELKAA TARKASTI!!!

Kun pelaatte demoa. Kokeilkaa säätää TV kuvanlaatu ominaisuuksia. Kuten:

Taustavalo 40
Kontrasti 90
Kirkkaus 50-60
Terävyys 90-100
Väri 60-70


Ennenkaikkea kuvan terävyyden säätämisellä näyttää olevan valtava vaikutus. Ainoa suuri kysymys minusta tämän pelin kohdalla on juurikin tuo erilaisten graafisten efektien paljous. Haittaako se lopulta pelaamista?

Kun säädin terävyyttä runsaasti lisää pelistä tuli helpompi pelata. Itse demo on lyhyt ja vain yksinpeli, joten älkää tehkö lopullista päätöstä sen mukaan.

Lisäksi Tähtäys L1, Ampuminen R1, Kranaatin heitto R2 - no joo ainakin helpottaa pelaamista. Suojaan meneminen on minulle vielä täysi arvoitus... tarvitseeko sitä, vai osaanko edes käyttää sitä oikein.

Lisäksi asetuksista näytä vinkit pois päältä. Ohjauskommennoissa X- ja Y- Akselin herkkyys myös täysille mollemmat. Lähennyksen pito myös päälle.


HUOM! Kokeilkaa erilaisia asetuksia TV kuvansäädön kanssa ja katsokaa miten se vaikuttaa pelaamiseen. Minulla pelkkä terävyyden säätö teki grafiikasta helpompaa katsoa ja pelaamisesta siksi paljon helpompaa ja hauskempaa. Huippupelihän tämä on - se onko se oma Halo 3, Cod 4 tai Battlefield 2 onkin sitten oma asianne...

Jokaisella on mieltymyksensä. Pelattavuus ratkaisee lopulta kaiken - luulisin.

tämä on jo naurettavaa. kai se on ihan TV:stä kiinni mitkä asetusket on hyvät. ei tarvitse niitä omia tänne alkaa laittelee, jos sulla on täydellinen kuva noilla asetuksilla ni ei se muilla ole sama koska kaikilla on eri TV. ja tietenkin se peli näyttää paremmalta jos terävyys on vähän enemmän kun joku 30% mikä ainakin mun tv:ssä oli tehdasasetuksissa. ja oikeastaan kaikissa tv:ssä taitaa tehdas asetukset olla ihan päin honkia. itse olen saanut säätää aika kauan tota kuvaa mut nykyään se on aivan täydellinen. kaikkien kannattaisi vähän perehtyä siihen säätämiseen niin saisi paljon enemmän iloa irti peleistä ja leffoista.

Ja sitten mitä monet valittaa et ohjaus on aivan kauhea koska R3:sta tähtää ja ties mitä. itse valitsin heti sen ALTERNATIVE 2 vaihtoehdon koska se on sellanen mitä muissakin peleissä yleensä. eli L1 tähtää, R1 ampuu, kranu R2, lyö aseella R3. ja hyvät näppäimet ne oli.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kommentoin osaltani ohjausta koska se harmittaa minua niin vietävästi. Minulla on aktiivisena fps-pelaajana monta vuotta Haloja ja yli vuoden Cod4:sta takana. Monien mielestä näissä peleissä on konsolien paras ohjaustuntuma. Edellisten pelien toistuva pelaaminen on totuttanut minut nopeaan, kevyeen ohjaukseen.
Sama homma, olen minäkin Timesplittersien, Halon, Socom2:n ja muiden takia tottunut nopeaan tähtäämiseen. Kuten oon aiemmin maininnutkin, muakin harmittaa edelleen ohjaus vaikka olen tottunut siihen niin, että tähtääminen sujuu ihan kohtalaisesti.
Käsittääkseni tuo dead zone on aivan liian suuri pelaajalle, joka on tottunut täysin erilaiseen tuntumaan. Ohjaus tuntuu lagiselta, kuin pelistä puuttuisi frameja ja tämä vaikeuttaa tarkkaa osumista.
Tää tunnehan se tuosta ohjauksen toteutustavasta tulee. Ymmärrettävistä syistä ohjauksessa on raskautta, mutta nopeata ohjausta haluaville tuo on huono asia. Raskaus tuo juurikin tunteen aivan järkyttävästä dead zonesta. Itsekin olen tottunut esim. Socom 2:ssa niin pieneen dead zoneen, että tähtäin liikkuu todella nopeasti jo siinä vaiheessa, kun aloittaa kääntämään tattia. Nyt tattia joutuukin kääntämään runsaasti ja täytyy osata ajoissa myös rajoittaa tatin kääntämistä, ettei tähtäin mene vain vihun yli. Koko ajan pitää siis osata ennakoida tähtäimen liikettä, eikä tähtäys onnistu vain omalla reaktiolla sen mukaan, mitä ruudulla tapahtuu. Kun ennakoimisen ymmärtää ja alkaa oppia, tähtäys sujuu kuitenkin paljon paremmin.

Ja jos en väärin muista, ohjaus ei ole yhtä raskas multiplayerin puolella, pitää kokeilla tätä vielä. Luulen että juuri tämän takia ohjaus tuntui alkuun oudolta yksinpelissä, vaikka pelasin betaakin aiemmin jonkin verran. Muutenkin ohjauksien toteutus multissa on erilainen jo pelkästään aseiden rekyyliä ajatellen. Kommentoin tähtäimen kääntymistä multin puolella tänään myöhemmin, kunhan pääsen kotiin.
Loistava, visuaalinen ilme. Kuin karkkia. Ostan kyllä ja pelaan yksinpeliä. Tällaista olen Pleikkarille odottanut jo yli vuoden. Moninpeli voi jäädä kokeiluksi tuolla ohjaustuntumalla.

Samma här. Yksinpeli on aika upeata omine huonoine puolineen ja multi menee alkuun kokeiluksi, ja tekee päätökset jatkosta testien perusteella. Vielä on todella epävarmaa jatkaako pelaamista vai ei.


EDIT: Telkkarin säädöistä tuolta aiemmin hieman... Kaikki kuvanparannuspiirit pois päältä ja tervävyydet melkein nolliin, niin on hyvä mihin vaan käyttöön... Kuvan"parannus"piirit vain huonontaa kuvaa lähes poikkeuksetta.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Itseäni ei kontrolleissa haitannut muu kuin tähtäimen läpi tiirailu. Codin jälkeen tuo R3 tuntuu vain jotenkin ihmeelliseltä. Sitten vielä kun aseella lyöminen tapahtuu L1:llä... En tosin kokeillut muuta kuin niitä oletus kontrolleja. Muuten ohjaaminen sujui heti täysin mutkitta. Mielestäni ukko kääntyy juuri niinkuin pitääkin, ja osuin vihollisiin helposti.

Graffoista ei voi sanoa muuta kuin että ehdottomasti yksi parhaimman näköisistä konsolipeleistä. Ai että, tulisipa koko peli jo.
Sieltä asetuksista pystyy vaihtamaan näppäimet kun vähän naputtelee. Eli vaihtoehtoinen 1 -asetus (oikeasti sen pitäs olla vaihtoehtoinen 2) on se oikea ja hyvä joka codiin ja muihinkin sopii eniten.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Nyt on pelattu 4-5 kertaa ja ohjattavuus on kyllä melko hyvä ja tähtääminen onnistuu, ei enää pitäisi kenenkään valittaa niistä, kunhan vain pelaa muutaman pelin paitsi jos joku on nakkisorminen ja kaipaa jatkuvasti apuja. Tähtäys tsydeemiä ei saa vaihtaa/muuttaa enää. Eilen pistin äänet melko kovalle ja huomasin että silloin vasta alkoi kehkeytyy tunnelmaa ja sain enemmän irti kuin ekalla kerralla. Siis kannattaa pitää äänet kovalla.
Ja sain napattua sen kivärin siltä yhdeltä hepulta siellä varastossa. Oli melkonen tykki. ;)

Ja jos ei jaksa vähäsen säädellä telkkarin asetuksia niin miksi sitten jaksetaan laittaa ja vaihtaa levyjä ja käynnistellä yli päätänsä. Nehän ne turhaa aikaa vie. BTW mimmonen TV on käytössä, rdy vai full?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

En ymmärrä tätä hypeä tästä pelistä, tavallinen räiskintä. Mutta joo jäi tuosta demosta vähän semmonen tunne että en tiedä ostanko vai en. Kontrolleista en tykännyt yhtään, grafiikka varmaan parasta mitä missään pelissä. Eikä jotenkin sovi tuo PS-ohjaimen tattien sijoittelu räiskintään. Ostan pelin viimeistään alelaarista, saa nyt nähdä, ehkä kokeilen demoa vielä lisää.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

MInusta taas kontrollit ovat hyvät, ja ps-pädi sopii mainiosti FPS-peleihin..

Kuten ekassa Killzonessa, niin kuolema-animaatiot ovat mahtavat ;D MUTTA tänään löysin bugin, mä ammuin siellä hallissa helghansotilasta päähän, ja hän kaatu tavallisesti, ja jäi nojaamaan laatikkoa päin. Sitten räjähdyksen seurauksena sellanen metallinen laatta (niistä propaanitankki hyllyistä) lensi hänen kaulan läpi, ja hän teki ns "mosh pittiä" vaikka oli kuollut...Nää on tietysti pikkujuttuja jotka ei häiritse peli-iloa, mutta ajattelinpa vaan laittaa sen tänne.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Viisi minuuttia tuon demon läpipelaamiseen tosiaan näyttää aikaa kuluvan. Nätti kuin sika pienenä ja kuulosti oikein mainiolta, enkä itse huomannut jähmeyttä saatikka kankeutta, vaikken kajonnut herkkyysasetuksiin lainkaan. Kontrolleista Vaihtoehto 1 päälle, siinä oli asetukset mitä piti säätää.

Vaikka lyhyt demo onkin kyseessä, vaikeustasoja olisi voinut olla useampi. Tuntui parin pelikerran jälkeen, ettei hahmoa saa millään hengiltä (enkä saanutkaan).
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tuntui parin pelikerran jälkeen, ettei hahmoa saa millään hengiltä (enkä saanutkaan).
Olet selvästikin liian hyvä. :) Normal-vaikeustasolla demoa pelatessani ehdin kuolla *kolmesti* ennen kuin sain edes sitä siltaa hajotettua. (Joo, olen *noin* huono.)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Vaikka lyhyt demo onkin kyseessä, vaikeustasoja olisi voinut olla useampi. Tuntui parin pelikerran jälkeen, ettei hahmoa saa millään hengiltä (enkä saanutkaan).
Muutama kenttä Veteran-tasolla pelattu, ja siinä on jo haastetta. Joutuu oikesti etsimään suojaa laukaustenvaihdon välillä. :)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Muutama kenttä Veteran-tasolla pelattu, ja siinä on jo haastetta. Joutuu oikesti etsimään suojaa laukaustenvaihdon välillä. :)
Hyvä, demon vaikeustasolla sai rauhassa nousta suojan takaa, ajan kanssa pistää sihdin kohdille ja lasauttaa kahdella kudilla päähän maihin (edellyttäen toki, että vihulla oli vielä kypärä päässä).
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Hyvä, demon vaikeustasolla sai rauhassa nousta suojan takaa, ajan kanssa pistää sihdin kohdille ja lasauttaa kahdella kudilla päähän maihin (edellyttäen toki, että vihulla oli vielä kypärä päässä).

JEP. Täytyy se sanoa kyllä että demo oli vähän turhankin helppo kun aloin päästä pelin meininkiin mukaan pitkän räiskintäpeleistä pitämäni tauon jälkeen. Onneksi haastetta on luvassa sitten koko versiossa.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom