Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]
Kommentoin osaltani ohjausta koska se harmittaa minua niin vietävästi. Minulla on aktiivisena fps-pelaajana monta vuotta Haloja ja yli vuoden Cod4:sta takana. Monien mielestä näissä peleissä on konsolien paras ohjaustuntuma. Edellisten pelien toistuva pelaaminen on totuttanut minut nopeaan, kevyeen ohjaukseen.
Sama homma, olen minäkin Timesplittersien, Halon, Socom2:n ja muiden takia tottunut nopeaan tähtäämiseen. Kuten oon aiemmin maininnutkin, muakin harmittaa edelleen ohjaus vaikka olen tottunut siihen niin, että tähtääminen sujuu ihan kohtalaisesti.
Käsittääkseni tuo dead zone on aivan liian suuri pelaajalle, joka on tottunut täysin erilaiseen tuntumaan. Ohjaus tuntuu lagiselta, kuin pelistä puuttuisi frameja ja tämä vaikeuttaa tarkkaa osumista.
Tää tunnehan se tuosta ohjauksen toteutustavasta tulee. Ymmärrettävistä syistä ohjauksessa on raskautta, mutta nopeata ohjausta haluaville tuo on huono asia. Raskaus tuo juurikin tunteen aivan järkyttävästä dead zonesta. Itsekin olen tottunut esim. Socom 2:ssa niin pieneen dead zoneen, että tähtäin liikkuu todella nopeasti jo siinä vaiheessa, kun aloittaa kääntämään tattia. Nyt tattia joutuukin kääntämään runsaasti ja täytyy osata ajoissa myös rajoittaa tatin kääntämistä, ettei tähtäin mene vain vihun yli. Koko ajan pitää siis osata ennakoida tähtäimen liikettä, eikä tähtäys onnistu vain omalla reaktiolla sen mukaan, mitä ruudulla tapahtuu. Kun ennakoimisen ymmärtää ja alkaa oppia, tähtäys sujuu kuitenkin paljon paremmin.
Ja jos en väärin muista, ohjaus ei ole yhtä raskas multiplayerin puolella, pitää kokeilla tätä vielä. Luulen että juuri tämän takia ohjaus tuntui alkuun oudolta yksinpelissä, vaikka pelasin betaakin aiemmin jonkin verran. Muutenkin ohjauksien toteutus multissa on erilainen jo pelkästään aseiden rekyyliä ajatellen. Kommentoin tähtäimen kääntymistä multin puolella tänään myöhemmin, kunhan pääsen kotiin.
Loistava, visuaalinen ilme. Kuin karkkia. Ostan kyllä ja pelaan yksinpeliä. Tällaista olen Pleikkarille odottanut jo yli vuoden. Moninpeli voi jäädä kokeiluksi tuolla ohjaustuntumalla.
Samma här. Yksinpeli on aika upeata omine huonoine puolineen ja multi menee alkuun kokeiluksi, ja tekee päätökset jatkosta testien perusteella. Vielä on todella epävarmaa jatkaako pelaamista vai ei.
EDIT: Telkkarin säädöistä tuolta aiemmin hieman... Kaikki kuvanparannuspiirit pois päältä ja tervävyydet melkein nolliin, niin on hyvä mihin vaan käyttöön... Kuvan"parannus"piirit vain huonontaa kuvaa lähes poikkeuksetta.