Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 [PS3 Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Mulla tuli mieleen, että tämä ohjauksen "lagisuus" voi osittain johtua myös Killzonen muita alhaisemmasta ruudunpäivityksestä. Kz pyörii 30 fps 720p resoluutiolla kun esim. Cod4 pyörii 60fps 600p resoluutiolla ja Halo 3 60 fps 640 resoluutiolla. Codissa ja Halossa on valittu huonompi visuaalisuus ruudunpäivityksen hyväksi, Killzonessa näky on komeampi mutta framet vain puolet edellisistä.

Kun Vortex tuolla myös ihmetteli ohjauksen "lagisuutta" niin mun mielestä tämä 30 fps vs. 60 fps voi selittää tuota.

Joidenkin mielestä 30fps on vasta pelattavuuden alaraja nopeissa toimintapeleissä ja esim. autopeleissä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Voi että TJS.HC kun nyt sattuu vaan olemaan pelimuoto joten ei pitäis viittailla asioihin joita ei tarkoita.Hyvä kun huomasit tekstissäni että kyseessä oli Minun mielipiteeni pelin kontrollista.Jos se ei vielä ole sulle auennut että mikä siinä tähtäyksessä monien mielestä mättää niin ikävä kyllä en voi auttaa asiassa tämän enempää:confused:

Pyysin sinua aukaisemaan mielipidettäsi hiukan, koska "surkea" ei vielä kerro hirveästi mitään, mutta päätit vaihtaa haistatusmoodiin, joten kannatan muöhempää lupaustasi olla postailematta tähän ketjuun enempää.
Mitä tulee sitten tohon ohjaukseen, niin tein eilen vertailua cod4:n kanssa ja pari selvää eroa pisti silmään. Ensinnäkin lonkkatähtäyksen ja zoom tähtäyksen nopeusero on codissa selkeämpi. Killzonessa monelle tuottanee ongelmia se, että lonkkatähtäyssenssin ollessa kyllin nopea, on zoomtähtäys liian äkkinäinen. Kun taas laskee senssin sopivaksi zoom modeen, menee lonkalta tähtäys aivan liian hitaaksi. Toinen ero on erilainen kiihtyvyys tähtäyksessä joka näkyy etenkin zoomatessa. Codissa kiihtyvyys on melko lineaarisen oloinen ja loiva, kun taas killzonessa tähtäin kyllä liikkuu pienelläkin liikkeellä ,mutta niin hiljaa, että tattia tulee heti väännettyä enemmän, jolloin erilaisen kiihtyvyyskaavan(ainakin jyrkemmän jollei jopa kaartuvan) johdosta tähtäin ottaa nopean spurtin ja menee usein yli. Eli scopettaessa pitää opetella paljon hienovaraisempi tattien liikuttelu kuin codissa muuten homma menee hakemiseksi.
Tuolla aijemmin joku ehdottikin erillistä senssisäätöä lonkka ja scope moodiin joka ei mielestäni ois ollenkaan hullumpi idea.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Promoversion yksinpelissä pari kertaa kuollessa hahmo on tipahtanut "maan alle", ja siinä on vilaukselta ehtinyt nähdä kenttää hieman väärästä perspektiivistä. .

Heheh! Sniputtajille otollinen tapa päästä pistämään vastapuolen tyyppejä matalaksi kun voi tuolla lailla vakoilla muita ja mikin kautta sitten herjata jos näkee vastustajia :D mikäli siis ymmärsin asian oikein
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Pyysin sinua aukaisemaan mielipidettäsi hiukan, koska "surkea" ei vielä kerro hirveästi mitään, mutta päätit vaihtaa haistatusmoodiin, joten kannatan muöhempää lupaustasi olla postailematta tähän ketjuun enempää.
Mitä tulee sitten tohon ohjaukseen, niin tein eilen vertailua cod4:n kanssa ja pari selvää eroa pisti silmään. Ensinnäkin lonkkatähtäyksen ja zoom tähtäyksen nopeusero on codissa selkeämpi. Killzonessa monelle tuottanee ongelmia se, että lonkkatähtäyssenssin ollessa kyllin nopea, on zoomtähtäys liian äkkinäinen. Kun taas laskee senssin sopivaksi zoom modeen, menee lonkalta tähtäys aivan liian hitaaksi. Toinen ero on erilainen kiihtyvyys tähtäyksessä joka näkyy etenkin zoomatessa. Codissa kiihtyvyys on melko lineaarisen oloinen ja loiva, kun taas killzonessa tähtäin kyllä liikkuu pienelläkin liikkeellä ,mutta niin hiljaa, että tattia tulee heti väännettyä enemmän, jolloin erilaisen kiihtyvyyskaavan(ainakin jyrkemmän jollei jopa kaartuvan) johdosta tähtäin ottaa nopean spurtin ja menee usein yli. Eli scopettaessa pitää opetella paljon hienovaraisempi tattien liikuttelu kuin codissa muuten homma menee hakemiseksi.
Tuolla aijemmin joku ehdottikin erillistä senssisäätöä lonkka ja scope moodiin joka ei mielestäni ois ollenkaan hullumpi idea.

Opettele lukemaan mitä kirjoitetaan sekä ymmärtämään mitä kirjoitetaan.Vai missä kohtaa kirjoitustani "haistattelin" sulle.Ja EDELLEEN JOS SULLE EI OLE SELVINNYT MIKÄ MONIEN MIELESTÄ TÄHTÄYKSESSÄ MÄTTÄÄ NIIN EI MAHA MITTÄÄ:confused:Niin ja aikaisemmassa postauksessani sanoin että tähtäys on kuin kuminauhan päässä eli mitä kohtaa et siitä ymmärrä?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Latasin demon eilen ja ei se musta ainakaan vaikeaa ole se tähtäys, ihan samalla tavalla se toimii kun muissakin peleissä... Peli muuten ei ollut musta mikään ihan sen hypen arvoinen, hieno graffa mutta muuten aikatavalla sitä samaa jo nähtyä juttua noin muutoin. Tosin vihulaiset kyllä osasi aika kivasti väijyttää joten se oli ihan jees huomata mutta noin muuten en nyt ole kuitenkaan suin päin ryntäämässä tätä ostamaan...

Mutta jos tuota nyt vertaa Halo peliin niin ihan samanlaista tuo on... Haloa jaksoin pelata aikoinaan pari kenttää ja sit lähti peli vaihtoon joten en tiedä onko tämä samaa kastia... Toivotaan että ei...
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Mitäkähän clani pelaajat on tästä mieltä:
http://boardsus.playstation.com/pla...one2&message.id=116904&query.id=94652#M116904

Meikäläisen mielestä ihan vaikuttavalta näyttää. "Full in-game clan support" sopis aika hyvin tohon kuvaan. JA ei mitn turhia kiistoja tai muuta vastaavaa.

Ja videoitten perusteella tuntuu että voi laittaa oman publa servun pystyyn noin vaan.

Jos tää systeemi oikeesti toimii niin 3rd party ladder systeemit on pian historiaa.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Mitäkähän clani pelaajat on tästä mieltä:
http://boardsus.playstation.com/pla...one2&message.id=116904&query.id=94652#M116904

Meikäläisen mielestä ihan vaikuttavalta näyttää. "Full in-game clan support" sopis aika hyvin tohon kuvaan. JA ei mitn turhia kiistoja tai muuta vastaavaa.

Ja videoitten perusteella tuntuu että voi laittaa oman publa servun pystyyn noin vaan.

Jos tää systeemi oikeesti toimii niin 3rd party ladder systeemit on pian historiaa.

Varsin vakuuttavalta vaikuttaisi!
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Hah, tämmönen 'glitch' löyty demosta: http://www.youtube.com/watch?v=t58G461a19w

Pitäs vissiinki testata :D

Hehe, onneksi onlinessa ei ole ajoneuvoja. Ties mistä vihollisia saa alkaa bongailemaan. Tuo pelin sisäinen klaanituki on todella hyvä juttu, Battlefield 2: Modern Combatissa se oli loistavasti toteutettu - aina kun kyseinen toiminto halusi toimia.

Muistuttakaapa yhdestä asiasta, kun en itse koskaan kokeillut, pystyykö servuja nimeämään itse niitä luodessa? Suomi-yhteisön yhteensaamiseksi tämä olisi todella tärkeää.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Hehe, onneksi onlinessa ei ole ajoneuvoja. Ties mistä vihollisia saa alkaa bongailemaan. Tuo klaanituki on muuten todella hyvä juttu, Battlefield 2: Modern Combatissa se oli loistavasti toteutettu - aina kun halusi toimia.

Muistuttakaapa yhdestä asiasta, kun en itse koskaan kokeillut, pystyykö servuja nimeämään itse niitä luodessa? Suomi-yhteisön yhteensaamiseksi tämä olisi todella tärkeää.

Kyyllähän noita, jos nyt oikein muistan.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Mahkuja siis Hauki on ???? -servujen comebackille? Ehdottoman hieno homma jos näin.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Hehe, onneksi onlinessa ei ole ajoneuvoja. Ties mistä vihollisia saa alkaa bongailemaan. Tuo pelin sisäinen klaanituki on todella hyvä juttu, Battlefield 2: Modern Combatissa se oli loistavasti toteutettu - aina kun kyseinen toiminto halusi toimia.

Muistuttakaapa yhdestä asiasta, kun en itse koskaan kokeillut, pystyykö servuja nimeämään itse niitä luodessa? Suomi-yhteisön yhteensaamiseksi tämä olisi todella tärkeää.
Tuota ajoneuvo hommaa ei ainakaan mielestäni ole missään vahvistettu. Sillä ainakin Single Playerissä ajoneuvot löytyy. Ja mitä nyt katoin noita videoita niin sielä on pelimuoto "objective" (tai vastaava) jossa pelataan 16 v 16 pelaajamäärällä ja valtavissa mapeissa. Joten voi hyvinkin olla että ajoneuvot Online peliin tulee. (Toivottavasti kuitenki rajoitettu selkeästi omaan kategoriaansa)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tuota ajoneuvo hommaa ei ainakaan mielestäni ole missään vahvistettu. Sillä ainakin Single Playerissä ajoneuvot löytyy. Ja mitä nyt katoin noita videoita niin sielä on pelimuoto "objective" (tai vastaava) jossa pelataan 16 v 16 pelaajamäärällä ja valtavissa mapeissa. Joten voi hyvinkin olla että ajoneuvot Online peliin tulee. (Toivottavasti kuitenki rajoitettu selkeästi omaan kategoriaansa)

Itse olen niin orientoitunut jalkaväkitaisteluihin, että en jaksaisi vain opetella kaiken maailman ajoneuvoja:) Esimerkiksi Battlefield MC:ssä en koskaan lentänyt kopterilla kuskina, kyydissä useinkin. En vain hallinnut sellaisia. Panssarivaunut olivat sitten eri juttu ja jeepit siirtymävälineinä. En pistäisi ajoneuvoja pahakseni, mutta joistakin vain tulee liian taitavia lentäjiä ja sitten ne ovat jatkuvana riesana.

Mielestäni ajoneuvot eivät ainakaan aseiden puolesta sopisi, koska vain harvoilla kiteillä on panssarintorjuntavälineitä, jalkaväki olisi aikamoista tykinruokaa vaikkapa tankeille. Sen sijaan jeepit lisäisivät taktisuutta paljonkin. Vain kolme kenttää näin betassa ja pari muuta myöhemmin, näistä vain yhteen olisi sopinut ajoneuvoja mukaan, ovat sen verran kaupunkimaisia alueita. Taktikko, eli majurin rankilla avautuva apuväline = merkkaussavu, johon voi spawnata, se tulee olemaan arvossaan ilman kulkupelejä.

edit: kielioppivirhe bongattu
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tuota ajoneuvo hommaa ei ainakaan mielestäni ole missään vahvistettu. Sillä ainakin Single Playerissä ajoneuvot löytyy. Ja mitä nyt katoin noita videoita niin sielä on pelimuoto "objective" (tai vastaava) jossa pelataan 16 v 16 pelaajamäärällä ja valtavissa mapeissa. Joten voi hyvinkin olla että ajoneuvot Online peliin tulee. (Toivottavasti kuitenki rajoitettu selkeästi omaan kategoriaansa)

Moninpelissä ei ole ajoneuvoja.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Minusta ajoneuvot ei sovi multiplayeriin...Esim WaWissa kaikki ns "nuubit" menee tankkeihin ja kökkii jossaa kulmassa ja tappaa kaiken mikä liikkuu.. Siitä tulee vähän epäreilua, koska kuka tahansa voi olla hyvä tankilla
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Jotaki huhua Guerrillan suunnalta oli tullut, että ajoneuvot saattavat tulla myöhemmin pätsin mukana. Mene ja tiedä.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Minusta ajoneuvot ei sovi multiplayeriin...Esim WaWissa kaikki ns "nuubit" menee tankkeihin ja kökkii jossaa kulmassa ja tappaa kaiken mikä liikkuu.. Siitä tulee vähän epäreilua, koska kuka tahansa voi olla hyvä tankilla

Minusta taas olisi mahtavaa jos ajoneuvoja saisi myös mukaan, tosin vain niin että se olisi erikseen määritelty pelimuoto jossa voi sitten ottaa matsia kavereiden kesken(Esim. Klaanimatseissa). Muussa tapauksessa homma kyllä kuulostaisi epäreilulta. Mutta noin ajateltuna se toimisi minun mielestäni hyvin. =)

EDIT: Mutta koska Paavin mukaan ajoneuvoja ei tulla näkemään niin pitänee tyytyä erilaisiin jalkaväki taisetusysteemeihin joita moninpeleissä on tarjolla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Nämä kommentit on kaikkein huvittavimpia "massan liike,vastavoimat ym":Daivan ku käsissä ois vähintään monen tonnin painonen haupitsi.Nykyaikaiset rynkyt on suht keveitä ja aika johon KZ:ne sijoittuu ovat varmasti vielä kevyempiä joten älkää viilatko itteänne linssiin moisella hölynpölyllä vastavoimista ym.humpuukilla.Itseasiassa nämäkin jotka tähtäystä puolustelee henkeen ja vereen sisimmässään itkevät koska pitää keksiä mitä huimempia teorioita huonosti toteutetulle tähtäys kontrollille.Suosittelen kattomaan Discovery kanavalta ohjelmaa nimeltä "tulevaisuuden aseet" siellä esitellään noita yyber "painavia" uutuus aseita joita käyttääkseen sotilaan pitää kumota ensin kaikki massat,liikeenergiat ym. voimat:DPs:anteeksi offtopic mutta ei voi vastustaa kiusausta vastata sillä noi puolustus puheet saa kokoajan huvittavampia piirteitä:rolleyes:Tämä olkoon viimeinen postaus ko.keskusteluun kohdallani.


Oho, kylläpäs sitä osuttiin hermoon näköjään. Taitaa herran aseenkäsittelykokemukset rajoittua CS:n hakkaamiseen kun moista pitää alkaa väittämään. Kuten jo totesin, meikäläiselle kontrollit näin useampaa aitoa rynnäkkökivääriä kokeilleena eivät tuntuneet olleenkaan luonnottomilta, päinvastoin.

Oletat siis todellakin että Sevin kokoinen karju singahtaa paikasta toiseen kuin joku aropupu? Kannattaa ihan aikuisten oikeasti pitää ne korvat auki siellä peruskoulun fyssan tunneilla, ihan asiaakin sieltä välillä tulee.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom