Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]
Kontrolleissa ei ole mitään vikaa, popula on vain tottunut call of dutyn auto-aimiin joka iskee esille lähinnä tähtädessä. Killzonessa zoomaaminen/tähtääminen on taas toteutettu täysin ilman auto-aimia ja soveltuu parhaiten pidemmän matkan laukaisuihin.
Ehkä nämä HC codi pelaajat kaipaavat juurikin sitä pientä auto-aimia, tai 0-rekyylin aseita ja täten uskottelevat itselleen että pelissä on huonot kontrollit vaikka oikeasti totuus löytyykin vain harjoituksen puutteesta.
Vinkkinä silti niille joilla kontrolleissa on ongelmia, niin kannattaa ottaa rennompia liikkeitä sen tatin kanssa, nopeat pitkät tähtäin siirrot ovat huomattavasti hankalampi saada kohteeseen nopeasti ja harvemmin viholliset ovatkaan niin hajaantuneita etteikö pienet hallitut liikeet toimisi.
sarjan ampuminen ei juuri kannata vaan naputtelu mielummin ja kyykyssä oleminen yleensä parantaa tarkkuutta myöskin.
Suojasta ampuessa kannattaa nousta mielummin hahmoa liikuttamalla kuin tähtäin tai ammunta näppäimellä. Tällöin tattia eteenpäin painaessa nostaa ja pitää hahmo itsensä ylhäällä. Jos kurkkaa suojasta pelkällä ammunta näpillä tulee tästä yleensä hyvin kömpelöä sillä hahmo pomppii joka laukauksen välillä takaisin suojaan naputtaessa.
Killzone on vain astetta HC:npi mitä moni on tottunut
Ei tähtäämisessä sinänsä tapahdu viivettä, tätä tuli testattua demossa tattia vasemmalle ja oikealle heiluttaessa, tähtäin pysähtyy heti kun tattista ei enää väännä.
taitaapa vain nopeentua tuo tähtäimen liike mitä voimakkaammin tattia vääntää. Tämä voi joilekin vaikuttaa viiveeltä.