Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 3 [Hype ja ostohehkutus]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinnie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Minusta tässä sentään joutuu seuraamaan tähtäimellä ihan oikeasti kohdetta jos haluaa osua.

Tähtäin suorastaan lukittuu vihuun, kun alkaa ampumaan. Ja tähän päälle vielä se, että yhteen heduun tai suht vähäiseen luotimäärään muualle kroppaan kuolee, ollaan hyvinkin paljon CoD-hengessä mukana. "Se, joka näkee ensin, tappaa". Ja yksikään tappo ei tunnu lukituksen vuoksi hyvältä, ei tunne itse tappaneensa, vaan kone avitti. Toki CoDissa autetaan seuraamista vielä enemmän, mutta joka tapauksessa ärsyttävä tuo KZ:n systeemikin on, etenkin, kun kakkosessa sitä ei ollut kuin lonkalta.

Ressussa on vahva liima, mutta sen varaan ei voi luottaa, koska pelin health-systeemi on täysin erilainen, kuten myös Halon. MAGissa on pieni liima, tarpeeksi pieni ettei pilaa peliä, mutta olisi vielä parempi, jos sitä ei olisi Socomin tapaan lainkaan.
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Tähtäin suorastaan lukittuu vihuun, kun alkaa ampumaan. Ja tähän päälle vielä se, että yhteen heduun tai suht vähäiseen luotimäärään muualle kroppaan kuolee, ollaan hyvinkin paljon CoD-hengessä mukana...

Kyllähän jo Killzone 2:ssa oli pienimuotoinen liimatähtäin. Mielestäni on ihan hyvä, jos on pieni aim assist mukana, mutta CoDin kaltanen magneetti on ihan pelleilyä jo. KZ2:ssa se toimi hyvin. Jos tähtäin on aivan vihun vieressä ja painat L1:stä tähdätäksesi, tähtäin siirtyy vihollisen päälle itsestään. Sellanen liimatähtäin tuosta ainoastaan löytyi, eikä tähtäin ollenkaan seurannut vihollista (ellei käyttänyt sitä tekniikkaa, että rämpytti L1:stä ja piti R1:stä pohjassa..). Joten toivon että korkeintaan samanlainen tähtäysapu löytyy KZ3:stakin, muttei yhtään enempää.

Ja tietenkin yhden headshotin pitää tappaa. Muutenkin muutama kuti vartaloon saisi tappaa jokaisessa FPS-pelissä. Killzone 2:ssakin yks headshot tietenkin tappoi ja myös vartaloon tarvittiin vain muutama osuma. Se on hyvä se. Call of Dutyssä esim. Dessulla ei tarvii kun yhen osuman vartaloon, niin kuolee 400 metrin päästä, mut mä ainakin tykkäsin siitäkin. Ennemmin kuolee herkästi kuin että tarvii 10 osumaa...
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Tähtäin suorastaan lukittuu vihuun, kun alkaa ampumaan. Ja tähän päälle vielä se, että yhteen heduun tai suht vähäiseen luotimäärään muualle kroppaan kuolee, ollaan hyvinkin paljon CoD-hengessä mukana. "Se, joka näkee ensin, tappaa". Ja yksikään tappo ei tunnu lukituksen vuoksi hyvältä, ei tunne itse tappaneensa, vaan kone avitti.

Kyllähän se helpottaa jos näkee ensin, yleisestiottaen se on hyödyksi kaikissa peleissä. Toisaalta mitä nopeampi peli, sitä enemmän siitä "ensimmäisenä näkemisestä" on hyötyä. Killzonen tapauksessa pelimekaniikka on todella hidas, joten se ei kyllä todellakaan aina ole taattu tappo jos näkee ensin. Riippuu aina tilanteesta ja pelaajista.

Liimatähtäin löytyy lähes kaikista konsoliräiskinnöistä, ei siitä pääse eroon, mutta jos lähdetään vertaamaan (taas) Codiin niin on näissä peleissä kyllä eroja silläkin saralla. Monet kerrat se on tullut todettua että killzonettajat osaa Codia mutta codittajat eivät osaa Killzonea, koska: "ei tällä paskalla ohjauksella osu mihinkään". Nyt sitten GG on kuunnellut kolmosta tehdessä juurikin noita codittajia ketkä pelasivat kakkosta ehkä sen viisi tuntia ja totesivat paskaksi. :mad:
Noh, ei pidä vielä pelkkien videoiden perusteella tuomita...
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Killzone 3:n betaan oikeuttavan teeman 10 000 latauskertaa tulivat täyteen eilen illalla puolessa tunnissa, tweettailee SCEE. Jos ehdit teeman ladata ennen klo 22:30:tä Suomen aikaa, pitäisi betakoodin tippua sähköpostiisi 25. lokakuuta.

Lähde: The Sixth Axis
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Liimatähtäin löytyy lähes kaikista konsoliräiskinnöistä, ei siitä pääse eroon

Pääsee. Pelaamalla vain niitä todella harvoja hyviä pelejä, joissa sitä ei ole lainkaan tai niitä melko harvoja hyviä pelejä, joista se löytyy, mutta joissa se on toteutettu järkevästi. ;)

Ja pitää KZ3:kin tosiaan yksinpelin vuoksi pelata. Moninpeliin vaan meni kiinnostus heti alkuunsa tuon betan perusteella. Eikä liima ainoa syy, se vaan heti kärkeen se luotaantyöntävin tekijä.
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Pääsee. Pelaamalla vain niitä todella harvoja hyviä pelejä, joissa sitä ei ole lainkaan tai niitä melko harvoja hyviä pelejä, joista se löytyy, mutta joissa se on toteutettu järkevästi. ;)

Ja pitää KZ3:kin tosiaan yksinpelin vuoksi pelata. Moninpeliin vaan meni kiinnostus heti alkuunsa tuon betan perusteella. Eikä liima ainoa syy, se vaan heti kärkeen se luotaantyöntävin tekijä.

Noin suppealla näkemyksellä on kyllä vääryys jos pääsee jo näin paljon ennakkoon pelaamaan betaa. Turha kait tässä on tästä aiheesta enää vääntää, kaikilla on makunsa...
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

En jaksanut kaikkia 7 sivuu lukea läpi, mutta heitän nyt omankin mielipiteeni kuumana käyvään keskusteluun.

Pelikokemukseni Killzonesta ja MAG:sta.

Olen pelannut Killzone 2:n yksinpelin läpi kaikilla vaikeustasoilla, kaikki trophyt keräten sekä ~ 70h nettipeliä, kaikki mitallit,nauhat ja trophyt keräten.

Olen pelannut MAG:ia ~430h, ja mitalleita on paljon, mutta paljon myös puuttuu.

No niin sitten asiaan. Miten ensinnäkään jengi voi verrata kyseisiä pelejä ? Uskon, että suurin osa täällä on nyt jomman kumman fanipoikia muutaman tunnin pelikokemuksella kertomassa mitä missäkin pelissä on. Killzone turvautuu vahvasti kauniiseen grafiikkaan, pieniin pelikenttii ja pelaajamääriin, intensiiviseen toimintaan ja itselle pelaamiseen. Aivan loistavaa viihdettä, sekä yksinpelin, että moninpelin osalta, ja se, onko MAG:ssa enemmän tai vähemmän autoaimia ei vaikuta pelin hyvyyteen millään tavalla. Nappi pohjassa Killzonea pelaaminen melkoinen kärjistys, ja totuus löytyy jostain aivan muualta.

Sitten MAG:iin joka on 256 pelaajan TIIMIpeli. Pelin koko idea on perustettu siihen, että pelataan helvetinmoisilla pelaajamäärillä valtavissa kentissä mikrofoonit laulaen. Grafiikat sun muut ovat aivan sivuseikka. Se, että toteutuko se teidän siinä yhdessä pelissä, minkä olette pelanneet, on aivan toinen asia, kuin se mitä peli pystyy tarjoamaan. Se, joka väittää, että tässä pelissä pelataan nappipohjassa . putkipeliä, niin voi voi. En yhtään ihmettele, ettet tykännyt kyseisestä pelistä, kun yhtä tappoa kohden saat kerätä 10 kertaa itsesi spawnilta.

Codia ja haloa en osaa verrata, koska en ole koskaan pelejä pelannut, mutta uskoisin, että niissäkin on se jokin juju, mikä vetoaa ihmisiin.

Suosittelisin ihmisille syventymistä peleihin, ennen kuin maalaatte ne, tämä on putki, tämä on tätä, se on sitä, kategorioihin.

Killzone 3 palstahan tämä on, joten loppuun haluan sanoa, että odotuslistani kärkipäässä. Jos yksinpeli ja moninpeli tarjoaa näyttävää grafiikkaa ja helvetinmoista räjähtelyä ja pauketta koko ajan kaikkialla, uskon että kaikki odotukseni palkitaan. En jotenkin vaan nää, ettei Kz3 tätä minulle tarjoaisi. Se minkä verran pelissä on autoaimia tai ei, ei kiinnosta pätkääkää. Kaikille sama.
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Noin suppealla näkemyksellä on kyllä vääryys jos pääsee jo näin paljon ennakkoon pelaamaan betaa.

Miksi vääryys? :p Olen betatestiryhmässä ja nyt tämä peli vaan sattui tuntumaan niin luotaantyöntävältä, etten viitsi siihen edes tämän enempää aikaa tuhlata. Kyllä varmasti muut tuhannet testaajat löytävät ne samat ongelmat raportoitaviksi ilman minunkin panostani. Eli frameratet, karttasuunnittelun pullonkaulat jne. Lisäksi kyseessä niin suuri tuote kuitenkin, ettei omasta palautteesta juurikaan hyötyä olisi. En siis koe, että "velvollisuuttani" rikkoisin pahastikaan jättämällä tämän testin väliin hyvin pienen testauksen jälkeen.

Turha kait tässä on tästä aiheesta enää vääntää, kaikilla on makunsa...

Jep. Ymmärrän kyllä, että tästäkin pelistä varmasti moni pitää ja olen ehkä jopa vähemmistössä mielipiteeni kanssa. Ei siinä mitään. Makuja monia, kuten sanoit. Ja hei, jos kakkonen oli tuhat kertaa parempi kuin uusimmat kolme CoDia, niin on kolmonenkin jo tunnin betaamisen perusteella silti vielä sata kertaa parempi kuin vaikka MW2. ;)
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Miksi vääryys? :p Olen betatestiryhmässä ja nyt tämä peli vaan sattui tuntumaan niin luotaantyöntävältä

No sun kriteereillä niitä ei-luontaantyöntäviä pelejä on melko pieni määrä, mutta varmasti olet paikkasi ryhmässä ansainnut, joten ei mennä siihen.

Omalla kohdalla kun tota kakkososaa on takana reilut 300h (monilla vielä enemmänkin) ja tietää että kolmosessa on enemmän tai vähemmän samaa luvassa, niin kuullostaa vaan ärsyttävältä jos ennakkotestaaja puolen tunnin kokemuksella ja vähäisellä (ainakin profiilin mukaan) kz2-kokemuksella teilaa koko pelin. Ei se toki multa ole pois, mutta suurin osa edeltävistä argumenteista oli sen verran kuraa että oli pakko kommentoida.

The end. :)
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Kyllä kakkosta kuitenkin tuli parikymmentä tuntia pelattua muistaakseni. Siinä ajassa kyllä jo pääsee räiskintäpelejä pelanneena tarpeeksi pelin räiskintämekaniikkaan käsiksi, että osaa sanoa, maistuvatko varsinaiset räiskintämekaniikat vai eivät ja kiinnostaako kaivautua syvemmälle peliin. Tosin tuossa noin parissakymmenessäkin tunnissa oli jonkun verran ylimääräisiä tunteja trophyjen keräysmielessä pelattuna. Kävi nimittäin selväksi jo silloinkin oikeastaan hyvin nopeasti betan jälkeen, ettei maistu niin hyvälle, kuin miltä ekat pari tuntia betaa vaikutti, joiden perusteella odotin pelistä suunnilleen messiasta. Ja yksi vaikuttava tekijä oli nimenomaan lonkan aim-assistin vahvuus, tappaminen ei vaan tuntunut hyvältä eikä se tunnu myöskään kolmosessa. Omalla kohdalla varmaankin se tärkein yksittäinen seikka räiskintäpelissä. Jos tappaminen ja tulitaistelut eivät tunnu hyvältä, ei koko peli muutenkaan iske.
Kakkosen fanit ovat varmasti kotonaan kolmosenkin kohdalla, vaikka toisaalta vaikea arvioida todella syvälle meneviä nyansseja juurikin rajallisen kokemuksen vuoksi. Pinnalta voi vaikuttaa hyvin samanlaiselta, mutta pienetkin jutut, jotka tulevat esille vasta sadan tai tuhannen tunnin pelaamisella voivat vaikuttaa kokonaisuuteen ja yhtäkkiä kakkosen fani saattaakin vihata kolmosta, jos joku tällainen ärsyttävä piirre ilmenee.
Veikkaisin, että moni Killzonea enemmän hakanneista piti esim. pelin lobby-systeemistä ja sehän on käsittääkseni kolmosesta poissa. Voi vaikuttaa yleisesti matsien tasoon ja siihen omaan makuun löydettävien matsien määrään rajoittavasti.

Ja omilla kriteereillä löytyy varmaan kymmenen pelin paikkeilla tässä genissä ne nautittavat räiskinnät ja jos yhtä nautittavaa räiskintää jaksaa pelata satoja, jopa tuhansia tunteja, ei niitä ei-luotaantyöntäviä kokemuksia nyt niin rajatusti ole.
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]


Vaikuttaa siistiltä toi jetpack. Tuo lisää vaihtelua nettipeliin. Ja nyt kun vielä mahdollisimman monessa (ellei kaikissa?) mapissa pääsis vielä huristelemaan sillä Exoskeletonilla (se ihme mecha)... :P Exoskeleton vs. jetpack, mmh..

Toivottavasti Killzonen 2:ssakin ollut Hardcore-moodi tekee paluun, eli ei oo croshairia, jne. Mä ainakin pelasin vaan koko ajan sitä.
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Siinä mielessä ainakin näyttää lupaavalta, ettei tartte koko lipasta paukuttaa ukkoon että saa tapettua....en toki ole pelannut edes Killzone 2 moninpeliä, niin en tiedä onko siinäkin ollut sama juttu?

KZ2:ssa kuoli yhdestä pääosumasta ja vain muutamasta osumasta heduun, eli oli siis jo KZ2:ssa. Tai mun muistaakseni KZ2:ssa oli ns. Hardcore-moodi, jossa kuoli herkemmin, eikä ollut esim. näkyvää tähtäintä.
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Toivottavasti Killzonen 2:ssakin ollut Hardcore-moodi tekee paluun, eli ei oo croshairia, jne. Mä ainakin pelasin vaan koko ajan sitä.

Meinaat varmaankin yksinpeliä tässä? sillä muistaakseeni moninpelissä sai vain itse valita pelaako ns HC vai ei (eli siivotulla HUDilla), mutta se ei tarkoittanut sitä että kanssapelaajat tekisivät niin myös. Jonkinlainen HC moodi nettikarkeloihin olisi kyllä kiva!

Kuinka moni onnistui hankkimaan koodin tähän tulevaan betaan? 25 päivä se taitaa alkaa joten ei enää hirveän pitkä odottelu ole edessä! Toivottavasti ei petä...
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Meinaat varmaankin yksinpeliä tässä? sillä muistaakseeni moninpelissä sai vain itse valita pelaako ns HC vai ei (eli siivotulla HUDilla), mutta se ei tarkoittanut sitä että kanssapelaajat tekisivät niin myös. Jonkinlainen HC moodi nettikarkeloihin olisi kyllä kiva!

...

Siis olihan (ainakin mun muistaakseni) erikseen serverit, jotka oli HC, ja jotka ei ollut. Eikä että vain joillakin pelaajilla on HC ja joillakin ei, sehän olis typerää... ;F
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Siis olihan (ainakin mun muistaakseni) erikseen serverit, jotka oli HC, ja jotka ei ollut. Eikä että vain joillakin pelaajilla on HC ja joillakin ei, sehän olis typerää... ;F

Miten itse en muista yhtään mitään HC servereitä vaikka on monia kymmeniä tunteja peliä takana. Kyllä se HC siinä yksinpelissä oli.
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Miten itse en muista yhtään mitään HC servereitä vaikka on monia kymmeniä tunteja peliä takana. Kyllä se HC siinä yksinpelissä oli.

Jaa, no sit muistan kai väärin. Kumminki niissä servuissa, missä mä pelasin, kuoli ihan muutmaasta osumasta.
 
Ylös Bottom