Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone: Shadow Fall

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haaso
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Ja kaikille ensikertalaisille neuvona, älkää pelatko pelkkää TDM siinä ei opi karttaa ja on muutenkin täysin päätöntä juoksentelua. Rohkeasti vain Classic warzoneen tai sitten hieman hektisempään 24 player warzoneen (osa kartoista tuntuu hyvin pieniltä 24 pelaajalla).

Tuosta partyssä peliin liittymisestä vielä, että kuka tahansa partyssä oleva voi käynnistää pelin ja muut saavat melko pienen tekstin ruudun alapuolelle jossa kehoitetaan painamaan sitä options nappia. Silloin kaikilla on se 30sekunttia aikaa liittyä jonoon. Party chat valikosta katsokaa vielä että current chat audio on party kohdassa ja current volume myös party kohdassa. Jos kysymyksiä niin minä olen varmaan onlinessa ja saa tulla kyselemään psn puolella.

Jokin aika sitten kirosin sitä, kun Polygon antoi tälle pelille vain 5/10 arvosanan. Peliä pelanneena, nyt ymmärrän Polygonin arvostelun.
Peli näyttää todella hienolta, mutta on liian "turhauttava" joka syö peli iloa todella paljon.
- Silloin tällöin on sellainen tilanne ettei tiedä minne pitää mennä ja puoli tuntia menee aikaa hukkaan että löytää jonkin oven (ehkä olen vain sokea).
- Taistele ison vihollis joukon läpi, mutta sen jälkeen kuole yhdestä iskusta: Turrettiin, johonkin hämähäkki robotti ansaan, tipu pelialueelta pois kun luulet että olet menossa oikeaan suuntaan. Kuoleman jälkeen kenttä kokonaan alusta, koska checkpointit on harvassa.

Tällä hetkellä pitäisi jossain kentässä etsiä jotain kapseleita ja tuhota jokin robotti höskä, mutta tunti jo mennyt niitä kapseleita etsiessä... huoh

Moninpeliä testasin ja periaatteessa se on enemmän CoDi-tyyppinen kuin Killzone. Reaktio hippaa enimmäkseen. Toivoin moninpelin olevan Killzone 2 tyyppinen, mutta nope.

Oma negatiivisuus johtuu aika pitkälti siitä, kun Killzone 2 on yksi lempi räiskinnöistä, mutta tämä uusin Killzone on täysin erillainen (ainakin moninpeli).

Sellainen 6/10 arvosana tälle uudelle Killzonelle minulta.
Aivan kuin omasta kynästä. 7 tehtävää vedetty, ja väkisin joutuu itseä tsemppaamaan että jaksaa pelata loppuun ennen kuin lähtee maanantaina uudelle omistajalle.

Minulle tämä on hyvin mitäänsanomaton ja perinteinen räiskintä tylsissä ympäristöissä. Vihollisetkin sitä samaa koko ajan. Ainoa pieni piristysruiske on tuo OWL. Miten voi olla että esim. BF4:n sinkulaa haukutaan, kun tämä noudattaa ihan samaa kaavaa?

Moninpeliä en ole edes testannut, koska Battlefield 4 on niin timanttista jyystöä verkkopuolella että tiedän 100% varmaksi että tämä ei mua voi enempää viihdyttää. Ehkä pääpaino tämän Killzonenkin kohdalla on siinä sitten kuitenkin.

Max. arvosanan 7 antaisin itse tälle. Tylsähkö ja puuduttava peli hyvillä grafiikoilla.

Moninpeliä en ole edes testannut, koska Battlefield 4 on niin timanttista jyystöä verkkopuolella että tiedän 100% varmaksi että tämä ei mua voi enempää viihdyttää. Ehkä pääpaino tämän Killzonenkin kohdalla on siinä sitten kuitenkin.

Itselle Killzone näyttäytyy ihan samaan tapaan kuin Battlefield, ennenkaikkea verkkopelinä - josta löytyy myös kampanja. Tässä mielessä arvosanan antaminen vain yhden osan koikemuksien pohjalta ei tee pelille oikeutta. Rohkeasti vain verkkopelin puolelle ja aivan kuten WildLag tuolla jo mainitsi, sinne Warzonen pariin.

Itselle Killzone näyttäytyy ihan samaan tapaan kuin Battlefield, ennenkaikkea verkkopelinä - josta löytyy myös kampanja. Tässä mielessä arvosanan antaminen vain yhden osan koikemuksien pohjalta ei tee pelille oikeutta. Rohkeasti vain verkkopelin puolelle ja aivan kuten WildLag tuolla jo mainitsi, sinne Warzonen pariin.

Näin se varmaan on. Itse en kuitenkaan oo koskaan juurikaan kiinnostunu FPS-nettipeleistä ylipäänsä. Bäfä on kuitenkin tästä poikkeus, ollut jo kakkososasta alkaen. Aikakaan ei millään riitä useaan nettipeliin, Battlefieldia tuleekin varmaan pelattua ihan kuukausitolkulla.

Peli oli todellinen pettymys itselleni. Odotin peliltä paljon, sillä pidin KZ 2&3:sta. Yksinpeli oli todella tylsä, hienoilla grafiikoilla varustettu putkijuoksu suurimmaksi osaksi. Lopetin kentän 7:n lopussa, koska meni totaalisen hermot peliin. Tarina on turha ja äkkikuolemat ****:ttaa. FPS on matala yksin ja moninpelissä. Odotin moninpeliltä huomattavasti jouhempaa ruudunpäivitystä, mutta kun ei niin ei. Ehkä tämä joillekkin menee, mutta itse laitan pelin kiertoon. :( Killzone 4:sta odotellessa. :o

Eilen ilmestynyt video, Killzone Shadow Fall Multiplayer Manifesto, Part 1

[video=youtube;0JYU4sml9EE]http://www.youtube.com/watch?v=0JYU4sml9EE[/video]

Aikalailla taitaa uusin KZ jakaa porukkaa. Itse en odottanut peliltä paljoa mitään KZ3:n takia, mutta hittolainen, että peli pääsi yllättämään positiivisesti. Se on todella komea ja 30FPS on mukiin menevä, koska se on saatu pysymään todella tasaisena. Itse nostan peukkua myös sille, että pelissä todella oli niitä kohtia, joissa sai hieman vaivata päätään, että minne edetä ja kuinka. Kentät myös vaihtelevat erittäin paljon ja juoni on parhain, mitä KZ-sarjassa on tähän asti kirjoitettu. Kentistä tuli monta kertaa semmoinen makoisa rapistuneen korkean teknologian tulevaisuuden dystopian immersio. Itse aion pelata tarinan vielä uudestaan läpi.

Moninpeli on hauskaa ja toimivaa. Kenttiin on saatu vaihtelevuutta ja pelaaminen on jouhevaa. Kolme luokkaa näytti alkuun surkealta määrältä, mutta KZSF:n luokka-systeemi on yllättävän syvällinen. Muokattavaa on vaikka kuinka ja pelissä on hyvä idea käyttää montaa eri lokeroa erilaisille varianteille samasta hahmoluokasta. Tämän näkisi mielellään muissakin peleissä. Toinen ainakin itseäni lämmittävä juttu on, että tavaroiden aukaiseminen ei ole enää XP-klonttien takana.
Iso miinus siitä, että vain kavereiden kanssa saa Voip:n toimimaan. Ehkäpä se korjataan?

Mutta toisaalta. Ymmärrän kyllä niitäkin, joille tämä ei uppoa. KZ on omintakeinen makeinen, on aina ollut. Uusin osa vie sarjaa uusiin suuntiin ja se ei varmasti ole kaikille mieleen. Sen kuitenkin sanon, että jos KZ:aa sanoo geneeriseksi, niin et ole syventynyt peliin tarpeeksi.

Niin totta. Ja geneeriseksi räiskinnäksihän KZ yleensä luokitellaan.

Hassua sinänsä, koska Killzone nimenomaan ei nykyään ole geneerinen räiskintä, koska eroaa aika paljonkin BF:n ja COD:n kampanjoista ja moninpelistä. Tietty, jos oikein hiuksia halotaan, niin geneerisiä ne on kaikki. Taitaa porukkaa rassata eniten juuri se, että on niin erilainen kuin tuttu ja turvallinen <insert teh bestest game series here>.

Eilen useamman tunnin moninpeliä taas pelanneena ei voi kuin kehua tätä, varsinkin classic warzonea. Mapit ovat hienoja, todella monipuolisesti etenemisreittejä ja mielenkiintoisia maisemia.

TDM ei oikein toimi, jotenkin jengi tuntuu kirmaavaan alussa (esim. puisto kenttä) tiettyyn paikkaan, ja sieltä sitten puolin ja toisin suolataan tietyyn paikkaan ja toivotaan että itsellä olisi paksuin nahka. Siellä ulkona saa olla lähes rauhassa, joskus harvoin sinne eksyy joku orpo vihu, mutta muuten lähes järjestäen porukka sotii sellasella parinsadan neliön alueella.

Classic warzone taas kuljettaa pelaajia ympäri kenttiä muuttuvien tehtävien myötä, ja tämä maistui itselle.

Onneks tuo nettipeli oli /on auki plussapallolaisille. Mapit oli kyllä varsinaista silmäkarkkia mutta jotenkin jätti itseni kylmäksi. Kovin kliinistä menoa jotenkin, ehkä en bäfä4:n jne jälkeen oikein osa suhtautua tuollaiseen "avaruusajan" räiskintään.. Taitaa jäädä tämä alelaari-hankinnoiksi. Tämä oli siis oma mielipiteeni, ei tarvitse alkaa vänkäämään vastaan. ;) PS. Hyvää Uutta Vuotta joka jannulle, ja mimmillekin totta Mooses! :)

Onneks tuo nettipeli oli /on auki plussapallolaisille. Mapit oli kyllä varsinaista silmäkarkkia mutta jotenkin jätti itseni kylmäksi. Kovin kliinistä menoa jotenkin, ehkä en bäfä4:n jne jälkeen oikein osa suhtautua tuollaiseen "avaruusajan" räiskintään.. Taitaa jäädä tämä alelaari-hankinnoiksi. Tämä oli siis oma mielipiteeni, ei tarvitse alkaa vänkäämään vastaan. ;) PS. Hyvää Uutta Vuotta joka jannulle, ja mimmillekin totta Mooses! :)

Bäfässä tekee ne hajoavat ympäristöt tosi paljon... Yksi juttu minkä olen huomannut, kun olen verrannut KZSF:ää ja uusinta Bäfää, niin yhteistyötä tehdään huomattavasti enemmän KZ:n puolella. Samoin tuntuu, että BF3:ssa oli enemmän sitä yhdessä tekemisen meininkiä, kuin BF4:ssä. Tämä perustuu siis omiin kokemuksiini ja siihen, kun olet pelaamassa täysin vieraiden ihmisten porukoissa, ei kavereiden kanssa.

Bäfässä tekee ne hajoavat ympäristöt tosi paljon... Yksi juttu minkä olen huomannut, kun olen verrannut KZSF:ää ja uusinta Bäfää, niin yhteistyötä tehdään huomattavasti enemmän KZ:n puolella. Samoin tuntuu, että BF3:ssa oli enemmän sitä yhdessä tekemisen meininkiä, kuin BF4:ssä. Tämä perustuu siis omiin kokemuksiini ja siihen, kun olet pelaamassa täysin vieraiden ihmisten porukoissa, ei kavereiden kanssa.

Hyvä pointti kyllä tuo yhteistyön määrä randomien kanssa. Sen huomasin itsekin kun ilman mikkejä pelasin joidenkin tuntemattomien kanssa niin aika selkeä "sanaton sopimus" oli siitä että tehdään niitä objektiveja. Muutaman matsin ajan sattui erityisen hyvä tiimi jossa pelattiin kieltämättä aika hienosti samaan pussiin. :) Saisi tuollainen lisääntyä Bäfänkin puolella. Siitä pisteet KZ:lle.

Sori OT: Esim bäfässä ei mun mielestäni tarvisi tapoista toddellakaan jakaa sitä 100 pistettä tms vaan sen voisi pudottaa vaikka 50 pisteeseen (tai alemmaskin) jotta kiinnostus objektiveja kohtaan kasvaisi. Jos se siis jotain auttaisi.

Mitä nyt tullu yksinpeliä pelattua niin voi ihan huolella antaa näinki huonon arvosanan:

5/10

Peli on kyllä komia mutta se ei todellakaan riitä.. äkkikuolemat, kankeus ja tekoäly sekä huono tarina pilasivat yksinpelin täysin.

Moninpelille voi suosiolla antaa:

9/10

ja tätähä ei tarvitse edes perustella.

Petyin todella paljon niin yksinpeliin kuin moninpeliin. 2 ja 3 tuli veivattua suht paljonkin netissä. Toi ei tuntunut ollenkaan niin hyvältä missään mielessä eikä päässy siihen fiilikseen. Myös graffat tuntu ihan paskalta ja ihanku ois näyttäny huonommalta kun ps3. Yksinpeli komea mutta siihen se jääkin.

Ylös Bottom