Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone: Shadow Fall

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haaso
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

"Joku meleesi sinut normaali meleellä -> revive ja loppu onkin historiaa" on oma veikkaukseni ;)
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

"Joku meleesi sinut normaali meleellä -> revive ja loppu onkin historiaa" on oma veikkaukseni ;)

Voi olla, ei tullut kyllä Revive animaatiota eikä sitä että pitää hyväksyä se revive kolmiolla. Hitsit ku ois tajunnu ottaa sen videolle, en vieläkää välillä muista koko ominaisuutta :D
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Samantyylinen on tapahtunut itselle, mutta olen ollut se joka katselee kun juuri melee tapolla tappamani vihollinen nousee ylös ihmeissään. Noh kerkesin kuitenkin pistää uudestaan moraa kylkeen.

Eräässä pelissä pari samassa ryhmässä ollutta kaveria huomasi näkymättömän turretin :D Kaikenlaista sitä tulee vastaan
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Mulla ei tota "kengurua" ole tullut, mutta joskus olen puukottanut kaverin rynkyllä. Tilanne on käytännössä aina ollut se, että olen tiukassa lähitaistelutilanteessa pitänyt sarjatulta pohjassa ja päättänyt sitten samontein puukottaa. Jänniä tilanteita, kun kaveri saa Pulverin tai Keyzerin pernaan.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Huikea peli-ilta takana verkkopelissä yhdessä suomalaisen 7-8 pelaajan ryhmässä. Tästä pelistä saan samanlaisia kiksejä kuin Bad Company 2:sta. Tiivis toiminta yhdistettynä jatkuvan puhekanavan sorinaan. Seurakunta sai muutamia uusia jäseniä ihmettelemään dronearmeijan voimaa. Paras pelimuoto on tämä klassinen 14 pelaajan Warzone. Kun taas 24:n Warzone on jo enempi sekasortoa, kuin järjestäytynyttä toimintaa, näillä kentillä.

Otsikon Killzone kannattaa ehdottomasti kokea verkon kautta. Vastaavaa herkkua ei ole nyt muualta saatavilla.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Lopputekstit valuvat parhaillaan ruudulla. Viikolla tarinaa vietiin eteenpäin vähän kerrassaan ja nyt sunnuntaina kuuden tunnin session myötä saavuttiin päätepisteeseen saakka.

Pelistä ollut vahvoja ennakkoluuloja. Siihen on monta syytä, mutta ennenkaikkea se ettei hahmot ja maailma ole sytyttänyt oikeastaan missään vaiheessa. Tässä onnistuttiin kuitenkin paremmin kuin osasi odottaa. Tunneside päähahmoihin luodaan heti alkutaipaleella ja se saa vain lisää syvyyttä loppua kohden. Viha, rakkaus?, petos ja luottamus. Näistä aineksista on Shadow Fall.

Maisemat saavuttavat eeppiset mittasuhteet. Grafiikka on mitä kauneinta ja kun sitä katsoo suuren television paneelilta ei voi kuin ihastella ja hämmästellä. Grafiikkahoron silmäkulmat kostuvat moneen kertaan.

Nyt tästä jäi sellaiset tunnelmat, jotta pakko päästä näkemään mitä tapahtuu tämän jälkeen. Se on onnistuneen kampanjan tunnusmerkistöä tarkoittanut tähän asti. Kun vielä verkkopeli on addiktoinut toden teolla, on ainoa oikea arvosana tälle kiitettävä.

9
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Huomenna pitäisi kolahtaa postiluukusta, saa nähdä miten maistuu. Edelliset konsolipaukuttelut on PS2-ajalta, joten kontrollitkin on vähän hukassa, vähän yrittänyt harjoitella Blacklightilla(ihan mukava peli, mutta Killzonelta odotan vähän enemmän).
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Eilen oli taas todella eeppisiä matseja, tuli vaan mieleen että onko pelissä samanlaista toimintoa kuin BF4:ssä (battlelog), missä edellisien matsien statseja pääsisi selaimella mehustelemaan? Löydän kyllä nuo omat statsit missä pelattu aika ja K/D ratiot ja haasteet, mutten löydä mistä pääsisi porautumaan yksittäiseen matsiin?
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Testasin eilen Killzonen multia pleikkarin ollessa tietokoneen näytössä kiinni, näytössä jossa on 2ms vasteaika.
Voin sanoa, että pelaaminen oli suhteellisen paljon mukavempaa tuolta näytöltä mitä 5 vuotta vanhalta taulutelevisiolta jossa vasteaika on ilmeisesti jotain 100ms luokkaa.
Vähäisen input lagin lisäksi myös sain paremmin kentistä selvää, koska selkeästi tuo taulutelkkarini on jo paremmat päivänsä nähnyt myös kuvan tarkuudessa.
Tietokoneen näytöltä kaikki oli selkeää ja kirkasta kun taas jossain kentissä tuosta taulutelkkarista ei oikein edes nähnyt kovinkaan kauas taikka selvästi.

Nyt pysty oikeasti agressiivisesti hyökkäämään eikä tuntunut siltä etteikö tekeminen olisi oikeasti käsissäsi. Tapot nousivat yli 30 tappoon per rundi ilman mitään erillistä tappojen hakemista ja kuolemat maltillisena +-10. Lähes kaikissa pelaamissani rundeissa KD oli 2 pinnassa taikka yli ilman mitään yrittämistä vaan ihan objektiivia pelaamalla. Aikaisemmin ei voinut pelata läheskään yhtä agressivisesti, koska jatkuvasti tuntui siltä ettei joko kerennyt, tajunnut taikka ymmärtänyt mitä tapahtui. Assualtilla käytin yleensä sitä lentävää droidia, mutta nyt pidin sprinttiä päällä, koska ADHD tyylillä pystyi helposti pelaamaan kun hahmo vastasi terävästi viiveettä liikkeisiin. Myöskin grafiikka on Killzonessa oikeasti hyvää, kestää helposti vertailun tietokonepelien grafiikoihin. Tämäkin tuli selväksi kun näytöltä pelasi.

Summa summarum, välineillä on väliä ja minä hommaan itselleni uuden Sonyn telkkarin jossa vasteaika on 15ms luokkaa. Rupeaapahan pleikkarin pelitkin näyttämään olkkarissa joltain ja pelaaminen on sujuvampaa. Nyt on lähinnä ahistanut pelata kun tiennyt, että parempaakin olisi tarjolla.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Yksinpeli läpi, joten jaanpa tässä mielipiteitäni:

Peli on näyttävimmillään avoimissa tiloissa, kuten Helganin tuhoutuneella pinnalla ja Vektan vehreissä maisemissa, jolloin yksityiskohtien määrä näkyy parhaiten. Myös suljetuissa tiloissa veri, suuliekit ym. tehosteet muistuttavat uuden sukupolven tehoista. Taisteluissa olisi ollut toivottavaa jos aseita olisi mahtunut kyytiin enemmänkin ja alkuperäisen kiväärin olisi voinut heittää pois. Olisin myös toivonut jonkinlaista mahdollisuutta ampua nurkan taaksen ilman esiin astumista ja esteiden taakse kyyristyminen ja sieltä ampuminen ei minusta ollut niin sulavaa kuin se on esimerkiksi edellisen sukupolven parhaissa shootereissa. Asevalikoimakin olisi saanut olla laajempi, käytännössä vain pari kivääriä sopi käytettäväksi koko pelin ajaksi.

Rehellisesti sanottuna hahmot jäivät minulle loppuun asti merkityksettömiksi (verrattuna esim. Half-Life 2 jne.), juoni tuntui veteraanipelaajasta päälleliimatulta ja minusta peli pääsi kunnolla vauhtiin vasta viimeisellä kolmanneksella. Loppuratkaisu oli silti kieltämättä yllättävä. Varsinaisen ammuskelun välissä mieleenpainuvinta oli Helganin pinnalle syöksyminen ja avaruudessa pyöriminen mutta jotkut tällaiset välisiirtymät olivat liian ponnettomia ja suoraan sanottuna tylsiä.

Ärsyttävintä oli näytön liian pienet tekstit ja epäselviksi jäävät tavoitteet. 32" tuumaisen telkkarin ruudulta ei meinannut saada selvää ammusmääristä eikä hahmojen suomennetuista repliikeistä vaikka istuin samalla etäisyydellä kuin muitakin pelejä pelatessa. Tavoitteiden sijainnit ja esim. tarkka-ampujan kohteet merkattiin mielestäni todella huonosti sillä ne sulautuivat muun grafiikan sekaan aivan liian helposti. Olin useita kertoja aivan pihalla siitä mitä ja missä pitäisi tehdä ja alusta loppuun asti kaipasin kunnollista ylhäältä päin kuvattua karttaa joka olisi selventänyt tilannetta.

Jos kyseessä olisi XBOX360/PS3 versio niille sovelletuilla grafiikoilla, antaisin arvosanaksi seiskan (7), sillä paljon nautinnollisempiakin kokemuksia on näillä alustoilla nähty. Mutta koska kyseessä on tavallaan PS4:n pelinavaus, lanseerauspeli, ensimmäinen räiskintä ja ensimmäinen tosiasiallisesti sen tehoja näyttävä peli, on kouluarvosanoista kasi (8) paikallaan.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Eilen meni myös täällä kampanja läpi, ja aika mitäänsanomaton kuva tuosta jäi. Päällimmäisenä jäi mieleen "ihan jees" grafiikat, sekä useassa kohtaa vastaantulleet turhautumiset. Johtuneetko sitten siitä että vedin suoraan "hard" tasolla vai mistä, mutta enpä muista hetkeen että olisi tarvinnut noin moneen kertaan hinkata joitain kohtia mitä tässä piti. Tuli vähän joku Megaman mieleen lapsuusvuosilta, jossa n+100 yrityksen jälkeen pääsi jostain kohdasta yli, vain kuollakseen heti sen jälkeen tyhjästä ilmestyvään tulipalloon. :rolleyes: :p
Esim. tuo kohta melko lopussa kun odotellaan dropshipiä ja torjutaan päälle hyökkääviä vihollisia sieltä korokkeen päältä; yhdessä kohtaa siirytään sen turretin puikkoihin ammuskelemaan sillä droneja ja noita perus jalkaisin liikkuvia örrimörrejä. Yritin tätä nauramatta noin 50 kertaa kunnes tajusin että turretiin siirtyessä tilanne oli jo sen verran liikaa eskaloitunut, vihollisia oli päässyt liian lähelle, että sitä ei voi enää mitenkään päästä läpi. Piti sitten aloittaa aiemmasta checkpointista, eli periaatteessa pelata koko homma uusiksi jolloin meni sitten ensimmäisellä yrittämällä. Huoh.

Samoin tuo kohta juuri ennen kuin päästään pääpahiksen luo, jossa taistellaan "toimistossa" lukuisia vihollisia vastaan. Siinäkin meni noin 20-30 yritystä kunnes päätin vetää sitten täysin varman päälle kyykkimällä munat turpeessa nurkassa ja pistämällä OWLin syötiksi, sitten yksi kerrallaan vihut napsien, aikaahan tähän kului rutkasti kun ei uskaltanut päätä nostaa ylös ja taas vetää koko hommaa alusta...Tästä ei myöskään päässyt palaamaan aiemmin olleeseen "asehuoneeseen", paremmilla valinnoillakin olisi ollut helpompaa mutta mistäs sitä tiesi mitä siellä tulee ja minkälaista arsenaalia tarvii.
Juoni ja hahmot sun muut ei myöskään aiheuttaneet minkäänlaista värinää.
Maisemia tuli jäätyä ihailemaan pariin otteeseen.

7/10
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Pikkuhiljaa alkaa hahmottumaan tuo nettipeli, aluksi oli kyllä aika kaaosta enkä tajunnut mistään mitään. Vaatii totuttelua taas konsoliohjaimeen vuosien tauon jälkeen.

En vaan tajua miksi piti tunkea nuo dronet sun muut lentävät robotit monipeliin, ei mielestäni sovi oikein sinne.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

En vaan tajua miksi piti tunkea nuo dronet sun muut lentävät robotit monipeliin, ei mielestäni sovi oikein sinne.

Tekevät verkkopelistä omaleimaisen ja olivat siellä jo edellisessäkin osassa. Lisäksi tälläinen Team Fortress veteraani pitää niistä kovasti. :D

Verkkopeli avautuu uudella tavalla kun pääsee mukaan yhteen pelaavan porukan matkaan. Lisää tietoja peli-illoista löytyy täältä: http://www.konsolifin.net/bbs/yhteiso-killzone/
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Pitää joskus tulla mukaan, kunhan opin vähän pelaamaan ja saan hommattua headsetin.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Nyt se on ohi! Melkein pari kuukautta siinä meni. Täytyy sanoa että jäi vähän ristiriitainen maku kampanjasta. Yhdyn aikaisempiin mielipiteisiin sen suhteen ettei hahmot paljoakaan säväyttäny ja tarinan juonikin nyt oli mitä oli. Pienet bugailut siellä täällä vähän sai turhautumaan joskus, esim;
luku 8:n alkutaipaleella kun piti yksi sellainen iso vartiorobottihässäkkä tuhota (2 semmoista generaattoria tuhota) niin toisen kun jysäytin sillai että lensin rotkoon niin en kuollukkaan, vaikka normaalisti näin kävi. Tästä olisi pitänyt päästä jatkamaan eteenpäin mutta hahmoni oli siellä rotkossa kallionseinämää vasten eikä liikahtanukkaan. Edellinen checkpoint toi samaan paikkaan --> osio alusta.
. Ylipäätänsä tallennuspisteet oli vähän ihmeellisesti laiteltu. Vaihtelevuutta ainakin entisiin episodeihin nähden oli riittävin määrin.
Grafiikoita ennenkin hehkuttaneena voi niitä vielä vähän lisääkin kehuskella. Muutamaan otteeseen tuli vain pysähdyttyä katselemaan kauniita ja upeita maisemia. Ylivoimaisesti näyttävin peli next-gen pleikkarilla - tästä on hyvä jatkaa!
Moninpeliäkään ei ole tullu kovinkaan montaa tuntia hakattua mutta ihan jees räiskimistähän se on kovan tiimipelaamisen ohella. Oma kouluarvosana Shadow Fallille oisi 8+.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Pitää joskus tulla mukaan, kunhan opin vähän pelaamaan ja saan hommattua headsetin.

Ei muuta ku mukkaan, itsekin olen aika noviisi vielä mutta hyvin ovat mukaan ottaneet peleihin, eikä edes kärkästä kritiikkiä ole tullut. Pikku hiljaa alkaa kuitenki n oppimaan ku vaan pelaa suoraan moninpelejä ja vieläpä konsolifin porukoissa :)
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Ostinhan minäkin vihdoin itselleni oman kappaleen Killzone SF:sta.
Näytä liitetiedosto 12272
Kyseessä on siis Briteissä erityisesti myyty steelbook-versio pelistä, joka ilmestyi rajoitetussa erässä PS4-bundlen mukana.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Ostinhan minäkin vihdoin itselleni oman kappaleen Killzone SF:sta.
Näytä liitetiedosto 12272
Kyseessä on siis Briteissä erityisesti myyty steelbook-versio pelistä, joka ilmestyi rajoitetussa erässä PS4-bundlen mukana.

Komja on kyllä! muutenkin tykkään näistä steelbook koteloista :) tuliko tämän mukana jotain lisätilpehööriä, kuten niitä bottien suojia tjsp mitä storesta saapi ostettua ~2€? hintaan
 
Ylös Bottom