Vastaus: Killzone: Shadow Fall
Ihan jees eeposhan tämä oli. Kaikki aikaisemmat KZ:t pelattuna ja samalla linjalla mentiin taas. Yksinpeli oli ihan menevä paukuttelu, kolmosen fiaskon jälkeen ei juuri odotuksia ollut, mutta tämähän oli ihan ok. Ei ihan kakkosen tasolle päästy, mutta pelattava kuitenkin. Muutama kartta erittäin komeaa katseltavaa, pari kertaa piti jäädä vain katselemaan maisemia. Ampumisessa ei ihan niin paljon "munaa" mitä kakkosessa, hahmo tuntuu edelleen raskaalta, mutta ei liian. Eri aseita liian vähän, melkein koko peli mentiin samalla perusrynkyllä. Juonen osalta ihan ok jatkumoa saagaan, saapa nähdä mitä seuraava osa tuo tullessaan. OWL oli " ihan jees" keksintö. Kaikenkaikkiaan voisi sanoa, että tässä palattiin takaisin KZ juurille edellisen osan COD kosiskelun jälkeen. Tykkäsin. Yksinpelin osalta sanoisin, että konsolien kolmanneksi paras kamppis Bad company 1 ja KZ 2 jälkeen.
Moninpeliä takana vajaa 20h. Perus KZ räimettähän tämä on. Warzone pelimuotona ehkä paras mitä konsoleilta löytyy, peli aaltoilee jatkuvasti ja objektiivien vaihtuminen pitää erät tuoreina.
Omat ongelmat tässäkin, valitettavan usein erät päättyy 5-0. Liekkö balansoinnissa vikaa tai sitten jotkut vaan ei tajua pelata objektiivia. Kyllähän tuo käy naamaan kun 5 kertaa putkeen teurastetaan erän loputtua... 24 pelaajan warzone liian ahdas, mapit sopivat paljon paremmin pienemmälle pelaajamäärälle. Teknisesti toimii hyvin, ei lagaa, ei bugaa, ja näyttää hyvälle sekä pyörii sujuvasti. Autoaimin puuttuminen toi alkuun vähän harmaita hiuksia, sen jälkeen sitä oppi taas arvostamaan. Jos kuolee niin se tarkoittaa vain sitä, että vastus oli parempi ampumaan, deal with it.
Kapea FOV ahistaa todella paljon, eikö muita ahdista? Tuon putkinäön takia jäänee itsellä pelailut tähän.
Yksinpeli 7/10
+ Higit
+ Aiempaa enemmän vapautta
+ Komiat maisemat
+ Painovoimattomuus kentät
- Typerät vihut
- Tylsät tussarit
- Tylsähkö juoni ja päähenkilö
Moninpeli 7/10
++++ Ei autoamia
+++ Warzone
++ Ei ase grindausta
+ tasapainoiset mapit
+ Tekninen toteutus
---- Pieni FOV
-- Pienet mapit
- Epäbalanssissa olevat tiimit
- ei tuhoutuvuutta