Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone: Shadow Fall

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haaso
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Minkälainen matchmaking tässä on, pääseekö helposti kavereiden peliin mukaan? Voisin nimittäin tämän käydä hakemassa, ja tulla pelailemaan jos peliseura kelpaa.

Minkäslaisilla säännöillä meinasit noita pyöräytellä käyntiin? Spoilerista löytyy tämän hetken "kilpapelaamisen säännöt", joita Gamebattles käyttää:

Noi GB:n säännöt on varmasti hyvä pohja, mutta alkuun ajattelin ottaa vähän tuntumaa eri pelimuotoihin ja kattoa siitä. Gamebattlesiin tuskin on itsellä hirveänä mielenkiintoa sännätä, joten väljemmät vaihtoehdot tulee varmasti käyttöön. Pelaajamääräksi ainakin alkuun ajattelin pistää 16 pelaajaa (2 täyttä Party Chat-porukkaa mahtuu mukaan.)

Minkälainen matchmaking tässä on, pääseekö helposti kavereiden peliin mukaan? Voisin nimittäin tämän käydä hakemassa, ja tulla pelailemaan jos peliseura kelpaa.

Voi joko liittyä PS4:n kaverilistan tai pelissä näkyvän kaverilistan kautta peliin. Lisäksi on mahdollista kerätä käyttiksen puolelta löytyvään Party Chattiin porukkaa ja sillä lähteä pelaamaan. Party Chat on tällä hetkellä ainoa keino, jolla VoIP:n saa Shadow Fallissa toimimaan. Pelissä ei ole vielä sisäistä keskustelumahdollisuutta, mutta tulee jossain myöhemmässä päivityksessä.

Ja pelaajia ei ole ikinä liikaa. Varsinkin jos hiljalleen saadaan porukkaa niin paljon, että voidaan täyttää omia Warzoneja.

Porukat kulkee koko illan samassa tiimissä. Party chatistä kun joku käynnistää matchmakingin, tulee tästä muille ilmoitus. Peliohjaimen optionsin kautta ilmoitetaan halukkuudesta seurata perässä.

Porukat kulkee koko illan samassa tiimissä. Party chatistä kun joku käynnistää matchmakingin, tulee tästä muille ilmoitus. Peliohjaimen optionsin kautta ilmoitetaan halukkuudesta seurata perässä.

Erittäin hyvin sanottu siellä.

Kantsii tsekata jos statsisäätö kiinnostaa osoite http://shadowfall.killzone.com/
Siellä on kaikki mahdollinen statistiikka KDR:stä ja haasteista lähtien. Pystyi myös Warzoneja luomaan ja kokeeksi tälläsin yhden. Löytyy nimellä Capture or Death!. Pelkkiä Capture-pelimuotoja, Friendly Fire ON ja 16 pelaajaa, muuten normaaliasetukset. Sitä en osaa sanoa miten toi näkyy vielä muille, mutta tällähän se selviää.

Ok, no kävin pelin hakemassa ja kampanjaa vähän pelaillut. Huikean hienon näköinen peli!

Pelasin yhden erän moninpeliä ja otin jonkun New Recruits kentän tai jotain, alkutuntumat oli vähän meh, Battlefieldiä kun on nyt paljon pelaillut niin tämä tuntuu tosi kömpelöltä ja raskaalta ohjattavuuden puolesta, ihan kuin Blacklightia pelaisi. Saa nähdä jos tämä alkaa enemmän maistumaan kun menee kunnon peleihin mutta tällä hetkellä ei mitään kovin kummoista hinkua aiheuttanut jatkaa moninpeliä, teki oikeastaan mieli vaihtaa bäfän kiekko koneeseen sisään kun ton mp:n laitto päälle :)

Ok, no kävin pelin hakemassa ja kampanjaa vähän pelaillut. Huikean hienon näköinen peli!

On hieno juu. Varsinkin kun neloschapter alkaa siellä kaupungissa, niin tuli totaalinen vau-efekti. Ei voinut kun palloilla siinä laskeutumistasanteella ja ihailla maisemia. Tälläisella grafiikkahorolla kuten olen, alkaa mukavat ajat next-genin parissa. Rauta kykenee vaikka mihin ja tämä on vasta alkusoittoa :)

Yksinpeli meni läpi hardilla tänään ja olihan tämä ihan hyvä peli, mutta ei missään vaiheessa tullut sellaista kohtausta joka olisi jäänyt mieleen. Onkos muut etsinyt noita collectableja? On meinaan hemmetin vaikeissa paikoissa, kun tutkin kentät aika perusteellisesti ja silti jäi puuttumaan niitä.

Kaverilla tuli kyseinen peli bundlen mukana ja tietysti innokkaina ruvettiin mättämään. Innokkuus kuitenkin säilyi sen vajaa puoli tuntia kun tajuttiin että eihän tässä pelissä ole mitään mullistavaa erittäin kauniiden grafiikkojen lisäksi. Kaikki muu on toteutettu useissa muissa peleissä paremmin. Tarkoitus oli itsekin hankkia, mutta luulen että saa jäädä kaupan hyllyille ikuisesti odottamaan :D Ei tälläistä voi suositella kuin pahimmille grafiikkafriikeille.

Itse taas tykkään ihan sairaasti. Kohta ekaa kertaa pelattu läpi ja heti perään alotan normaali vaikeustasolla, sitten viä vaikeimmalla. FPS pelit on aina ollut samanlaisia ja niihin tuskin tulee ikinä mitään mullistavaa.

Aika keskivertoa perus räiskimistähän tämä on upeilla graffoilla höystettynä. Vähän saa aina totutella raskaampaa ohjattavuuteen tämän ja bäfän välillä. Eniten ehkä itse kaipaisin enemmän aseita ja sisältöä peliin, vaikka kyllähän tämäkin setti menettelee. Onneksi kaikki on kuitenkin suurinpiirtein heti saatavilla ja käytettävissä.

Nyt on pari iltaa päässyt mäiskimään Killzonea niin täytyy ensimmäisenä sanoa, että olen oikeastaan hieman yllättynytkin kuinka hyvin uusi ohjain vastaa ohjaukseen. Varsinkin kun heivasin vielä vahvistimen pois tuosta välistä joka selvästi toi omaa viivettään ohjaukseen. Ensimmäistä kertaa oikeasti tuntuu siltä, että omalla taidolla tähdätä ja ampua on jotain merkitystä kun konsolilla pelaa. Plussaa tulee siitäkin kun tähtäysavustusta ei ole käytössä. Mielestäni avustusta ei pitäisi edes missään pelissä olla vaan ohjaimet ja pelit tulisi olla siinä kunnossa, että pelata pystyy ilmankin. PS3:lla pelaaminen oli yhtä sohimista, koska ohjain ei oikeasti reagoinut riittävän hyvin ja tarkasti tattien liikutteluihin. Aina meni yli taikka ohi ja jos näin kävi ei pystynyt tekemään pientä korjausta tähtäykseen. Ohjain ei vaan pystynyt siihen, koska herkkyys ja tarkkuus ei riittänyt. Nyt kun ohjain ja peli tottelee ohjausta tarkemmin niin tuo pelaaminen on hauskaa ja osaan ihan oikeasti pelata FPS:ssää myös konsolilla. Harvemmin tulee enää ohi ammuttua taikka 1vs1 tilanteessa hävittyä. Olin sinut ohjaimen ja ohjattavuuden kanssa ihan alusta lähtien.

Olen pelannut ja pelaan PC:llä paljon räiskintöjä joten minulle tuo tarkkuus ja viiveettömyys on melko kriittinen tekijä kun moninpelistä puhutaan. Konsolilla olen pelannut muut pelit ja lähinnä vain yksinpelit.
MW2 ja killzone 3 moninpeliä tuli pelattua, mutta minusta se oli ihan yhtä helvettiä juuri ton ohjaimen takia.

Yksinpeli on rokannut tähän asti aika hyvin, sellaista mukavaa räiskintää ja sopivan haasteellista omaan makuun. Moninpeli sitten taas.. ei imaise yhtään mukaansa. Oon antanut tälle tilaisuuden, toivonut että tämä alkaisi kiinnostamaan mutta eilen en edes jaksanut pelata yhtä erää loppuun asti kun niin tylsää oli.

Yksinpeli on rokannut tähän asti aika hyvin, sellaista mukavaa räiskintää ja sopivan haasteellista omaan makuun. Moninpeli sitten taas.. ei imaise yhtään mukaansa. Oon antanut tälle tilaisuuden, toivonut että tämä alkaisi kiinnostamaan mutta eilen en edes jaksanut pelata yhtä erää loppuun asti kun niin tylsää oli.

Monipelin puolella itselläkin oli alkuun samanlaiset fiilikset...MUTTA kun antaa pelille aikaa, niin johan on alkanut maistumaan. Tämä on kuitenkin aika taktinen räiskintä toisin kuin esim. adhd-codit. Mapit ovat melko monimutkaisia korkeuseroineen, mutta ne kun oppii ja etenkin kun oppii niitä hyödyntämään taktisesti oikein hyvän tiimin kanssa, niin tästä saa huomattavasti enemmän irti.

Yksinpeli on erittäin nätti graafisesti ja itse tykkään siitä muutenkin. Yksinpeli oli oikeastaan positiivinen yllätys paljon räiskintöjä pelanneelle. Kaiken kaikkiaan peli, joka kannattaa kokea jos pitää räiskinnöistä ja kuuluu siihen onnelliseen ryhmään, jonka taloudesta löytyy PS4 ;)

Eilen meni kampanja läpi ja sai olla myös luvan olla ensimmäinen läpäisty ps4-peli. Ihan kivahan tuo oli ja nätti kuin mikäkin, mutta muuten ei mitään kovinkaan erikoisen loistavaa. Selkeä ero entiseen geniin. Yksinpeli (Mediumilla) oli juuri sopivan vaikea tällaiselle huonolle pelaajalle ja henki oikeasti lähtee nopeasti jos on vähänkin pitempää luotisateessa. Kampanjassa oli mukavasti vaihtelevuutta eikä räiskiminen käyny tylsäksi, tuntuma oli mainio. Kerättävät tavarat oli välillä oikein pahoissa paikoissa ja selväähän tuo, että ei ihan jokainen löytynyt vielä ekalla rundilla. Katsoo jos jaksaa joskus pelata uudestaan läpi ja kerätä ne loputkin kamat.

Moninpelistä toistaiseksi hyvin pienet kokemukset vasta, vajaa yksi matsi pelkästään ja se meni lähinnä ihmetellessä. Voisihan sitä joskus taas tuota pelailla.

Kyllä peli kokonaisuutena on juuri ja juuri sen 4/5-arvoinen tekele ja hyvä pelivalinta aloittaa uusi sukupolvi.

Laittakaahan joku sitä yhteisö pystyyn niin pelataan.
Eilen tuli kutsua istuntoon ja mulla oli ongelmia ensinnäkin ymmärtää mistä peliin liitytään, koska se oli liian helppoa :) ja sitten tuon mukana tulleen mikin plugin tarpeeksi syvälle työntäminen näytti olevan aika hankalaa. No kun sain mikin kiinni ja osasin liittyä peliin niin jätkät lopetti :p

PS. Kannattaa käyttää Team Deathmatchia tuohon moninpelin tottuttelemiseen. Warissa homma saattaa vaikuttaa sekavalta ja hankalalta varsinkaan kun mappiakaan ei yhtään osaa.
TDM:ssä opettelee vähän karttaa ja toimintakin yleensä keskittyy paremmin yhteen kohtaan niin ei tule ihan niin sekavaa fiilistä tuosta.

Laittakaahan joku sitä yhteisö pystyyn niin pelataan.
Killzone-yhteisö on jo olemassa. Sinne vaan KZSF-ketjua pystyyn. Hiljaistahan tuolla on ollut jo hyvän aikaa, joten alueen varmaan voi ylläpidonkin siunauksella aktivoida uusimman pelin johdatuksella.

PS. Kannattaa käyttää Team Deathmatchia tuohon moninpelin tottuttelemiseen. Warissa homma saattaa vaikuttaa sekavalta ja hankalalta varsinkaan kun mappiakaan ei yhtään osaa.
TDM:ssä opettelee vähän karttaa ja toimintakin yleensä keskittyy paremmin yhteen kohtaan niin ei tule ihan niin sekavaa fiilistä tuosta.

Höpöhöpö. Jättää ne pelkät team deathmatch pelit sikseen ja menee suoraan niihin war zoneille jossa on edes jotain kiinnostavaa toimintaa. Niissä sitä vasta oppii kartat ja pääsee asian ytimeen.

Nyt olis eka kerta pelattu läpi helpolla, nyt sit alkoi läpipeluu normaalilla. Tuntus olevan jo huomattavasti vaikeempi näin aloittelijalle.

Höpöhöpö. Jättää ne pelkät team deathmatch pelit sikseen ja menee suoraan niihin war zoneille jossa on edes jotain kiinnostavaa toimintaa. Niissä sitä vasta oppii kartat ja pääsee asian ytimeen.

No meninkin ihan suoraan warzonelle mutta olin aivan pihalla siellä, ja se erä tuntui vain jatkuvan ja jatkuvan loputtomiin

No meninkin ihan suoraan warzonelle mutta olin aivan pihalla siellä, ja se erä tuntui vain jatkuvan ja jatkuvan loputtomiin
Niin sitä pitää! Sitten vain seurailet muita ja katselet mikä tehtävä on menossa, kartat oppii siinä sivussa. Pelkkä team deathmatch se vasta tylsää onkin.

Ylös Bottom