Vastaus: Killzone: Shadow Fall
Nyt on pari iltaa päässyt mäiskimään Killzonea niin täytyy ensimmäisenä sanoa, että olen oikeastaan hieman yllättynytkin kuinka hyvin uusi ohjain vastaa ohjaukseen. Varsinkin kun heivasin vielä vahvistimen pois tuosta välistä joka selvästi toi omaa viivettään ohjaukseen. Ensimmäistä kertaa oikeasti tuntuu siltä, että omalla taidolla tähdätä ja ampua on jotain merkitystä kun konsolilla pelaa. Plussaa tulee siitäkin kun tähtäysavustusta ei ole käytössä. Mielestäni avustusta ei pitäisi edes missään pelissä olla vaan ohjaimet ja pelit tulisi olla siinä kunnossa, että pelata pystyy ilmankin. PS3:lla pelaaminen oli yhtä sohimista, koska ohjain ei oikeasti reagoinut riittävän hyvin ja tarkasti tattien liikutteluihin. Aina meni yli taikka ohi ja jos näin kävi ei pystynyt tekemään pientä korjausta tähtäykseen. Ohjain ei vaan pystynyt siihen, koska herkkyys ja tarkkuus ei riittänyt. Nyt kun ohjain ja peli tottelee ohjausta tarkemmin niin tuo pelaaminen on hauskaa ja osaan ihan oikeasti pelata FPS:ssää myös konsolilla. Harvemmin tulee enää ohi ammuttua taikka 1vs1 tilanteessa hävittyä. Olin sinut ohjaimen ja ohjattavuuden kanssa ihan alusta lähtien.
Olen pelannut ja pelaan PC:llä paljon räiskintöjä joten minulle tuo tarkkuus ja viiveettömyys on melko kriittinen tekijä kun moninpelistä puhutaan. Konsolilla olen pelannut muut pelit ja lähinnä vain yksinpelit.
MW2 ja killzone 3 moninpeliä tuli pelattua, mutta minusta se oli ihan yhtä helvettiä juuri ton ohjaimen takia.