Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone: Shadow Fall

Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Myös pelin tallentaminen on tehty päin persettä taitaa olla joka kentässä yksi tallennus paikka vai onko yhtään ? Checkpoint tekstejä vilahtelee kyllä mutta kentät joutuu alottamaan alusta joka kerta kun lopettaa kesken. Aika raivostuttavaa kun jotkut niistä kestää helposti sen yli tunnin...

Kieltämättä raivostuttava ominaisuus. Varsinkaan kun peli ei kerro mitkä checkpointit on tallennuspisteitä ja mitkä ei. Vai onko joku hoksannut jotain?
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Kieltämättä raivostuttava ominaisuus. Varsinkaan kun peli ei kerro mitkä checkpointit on tallennuspisteitä ja mitkä ei. Vai onko joku hoksannut jotain?

Siinä on jotain alilukuja, joiden alussa tallennetaan myös, mutta mitään indikaattoria en ole keksinyt, miten tällaisen kohdan tunnistaa. Rasittavaa tämä on etenkin siinä mielessä, että moninpeliin hyppääminen on niin helppoa (ja houkuttelevaa) suoraan yksinpelistä, joten en tiedä, kuinka paljon edistymistä menetin eilenkin pompatessani kesken luvun moninpelin puolelle.

Mutta on tämä pirun kova peli. Selkeästi parempi kuin haaleiden arvostelujen perusteella voisi kuvitella.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Sitten ollaan jumissa. Spoilerissa kuvaa ja selitystä tilanteesta.

Kuva: https://twitter.com/Ukkosenjumala/status/407833040426373120

Eli kohdassa ollaan just aiemmin nähty Tyran hengissä (kohdan nimi kuvaavasti Tyran Lives) ja tuhottu kaksi nelijalkaista robottia ja etualalla romuna näkyvä automaattivartijamikälie. Taustalla oleva sinisenä hehkuva kivikasa pitäisi räjäyttää, mutta miten?
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Itsekin mietin, että onko tosiaan niin, ettei kentän välillä ole tallennuspisteitä ollenkaan. Peliin voisi vaikka tulla päivitys, jossa jokainen checkpoint olisi tallennuspiste, tai sitten niin, että niissä kohdissa missä peli oikeasti tallentaa voisi lukea vaikkapa "saving progress". Muutoin laadukasta menoa ja ilman muuta parempi kuin mitä metacriticin keskiarvosta voisi päätellä.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Sitten ollaan jumissa. Spoilerissa kuvaa ja selitystä tilanteesta.

Jos tuo on se kohta miksi sitä luulen, niin ammu maassa olevaa kondensaattoria, se räjähtää. Jatkossa tulee esiin lisää tuollaista, joten voit toimia seuraavasti: Nappaa maasta tai ampumalla niiltä lentäviltä pikkuroboteilta kondensaattori. Tunke se reikään ja ammu paskaksi.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Jos tuo on se kohta miksi sitä luulen, niin ammu maassa olevaa kondensaattoria, se räjähtää. Jatkossa tulee esiin lisää tuollaista, joten voit toimia seuraavasti: Nappaa maasta tai ampumalla niiltä lentäviltä pikkuroboteilta kondensaattori. Tunke se reikään ja ammu paskaksi.

Homma selvisi. Bugasi peli jotenkin ja edellisestä check pointista aloittaminen auttoi.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Homma selvisi. Bugasi peli jotenkin ja edellisestä check pointista aloittaminen auttoi.

Tämän päivän teknisistä ongelmista selvittyäni sain aika pian yksinpelikampanjan pelattua läpi oletusvaikeusasteella. Tässä sitten sen jälkeisiä arvioita pelistä.

Yksinpeli on hyvä kohta hypätä Killzonen maailmaan. Vanhoista peleistä heitetään kommenttia keskusteluissa kun muistellaan menneitä ja tämä toimii taustana hyvin. Juoni on ihan on hyvä, hahmot myös kohtuullisia, mutta itseään toistavat taistelut, tympeän harvaan sijoitetut tallennuspisteet ja pakollisten välipomot tiputtavat yksinpelin arvosanaa.

Moninpeli on taas täyttä rautaa ja tämän takia peli tuli pääosin hankittua. Toisen ja kolmannen osan vastaavasta on tultu eteenpäin. Vaikka itse tykkäsin noiden raskaammasta ohjaustuntumasta, niin päällimmäisenä tunteena oli aina turhautuminen. KZ2 meni myyntiin ja KZ3 jäi betaan. Nyt ei samanlaista oloa tule, eka kerta COD4:n ja MAGin jälkeen on monaria pelatessa huomannut koko illan menneen huomaamatta ja seuraavaa iltaa oikein odottaa että pääsisi taas pelin kimppuun.

Ohjaus on kevyempi, kuin aiemmin. Silti ukoissa tuntuu olevan massaa, josta itse tykkään. Pahimmista COD-addikteista toi voi tuntua huonolta, mutta MAGia pelanneet on kotonaan. Ja jryi väitti BF:n olevan aika samankaltainen.

Aseet on aika hienoja. Alkuun pari asetta tuntui ylivoimaisilta, mutta nyt enemmän pelanneen voi sanoa ettei näin ole. Aseet on myös heti auki kaikki, mutta niiden lisäkamat ei. Eli jos haluat ACOGin rynkkyyn, niin sitä varten pitää suorittaa haasteita. Aseet on myös rajoitettu hahmoluokkiin, esim. LMG:n saa vain Support ja kaikki kiikarikiväärit on Scoutilla (joista löytyy pelin toinen one-hit-kill-verme, toinen on Supportin haulikko) . Vielä en ole tämän toimivuudesta varma, mutta ajatuksena ok.

Kummassakaan pelimuodossa (siis yksinpeli ja MP) en keksi teknisessä puolessa mitään valittamista, lukuunottamatta tuota yhdessä vaiheessa tullutta jumitusta. Yksinpelikampanjassa peli ei vain hoksannut, että jutut on tehty ja pyörinkin sitten umpikujassa pitemmän aikaa kunnes keksin aloittaa uudestaan edellisestä check pointista. Teknisesti siis pikkuvikoja, mutta varsinkin moninpeli on vaan hyvin toteutettu. Kaikki vaan toimii. Yhdestä kaatumisesta olen vasta kuullut moninpelipuolella ja sekin taisi olla joko liittyessä peliin tai sieltä poistuessa. Itselle tullut tasan yksi yhteysvirheilmoitus ja se meni ohi muutamassa sekunnissa.

Arvosanat:

Yksinpeli ***/*****
Moninpeli *****/*****
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Juu nyt itsekkin jo päässy lähes loppuun kampanjassa ja kyllähän meno on parantunut alun jälkeen, ne aurinkoiset metsät ei tuntunut kovin killzonelta mutta kun päästin helghastien alueelle syvemmälle niin voi pojat kun on niin uskomattoman hienoja maisemia ja alueita. Boss battlet ei ikinä nappaa mut eipä mikään pahemmin ole ärsyttänyt mutta ne one hit kill kohdat joita on ihan liikaa tässä pelissä ärsyttää todella paljon, ei vaan jaksa toistaa samaa kohtaa uudelleen jos ei ole salaman nopea tai tajua mitä jossain kohdin pitää tehdä nopeasti. Hahmot ja juoni on ihan meneviä mutta kyllä ne upeat pelialueet on meikäläiselle se miksi tätä jaksaa pelata, leuka lattiassa saa hiiviskellä ympäriinsä ja ihmetellä mitä guerrillan poijaat on tehneet.

Multiplayer on sukupolvensa parasta mitä rahalla saa kiitos :)
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

tähän asti ollut hyvä peli, mutta kun tulee kohta chapter 3 doctor jossa pitää kiipeillä korkealla ja yrittää loikkia vältellen laitetta joka pyörii laittaen jotain kapseleita tiettyihin paikkoihin. mitä helvetin järkeä on ollut laittaa turhauttavaa tasohyppelyä peliin joka ei ole mikään uncharted. itsellä hermo mennyt kyseisessä kohdassa ei riitä hermo yrittää enää eilen yritetty 30 minsaa samaa kohtaa aina kuollut pudotuksessa tai jäänyt laitteen murskaamaksi. raivostuttaa että hyvä peli pilattu turhauttavilla kohtauksilla kenties guerrillan jengillä loppunut ideat kesken tai pitänyt tahallaan raivostuttaa pelaajat.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Guerrilla vastaa pelaajien ehdotuksiin moninpelin suhteen:

PlayerVoice update: response to the top 15 feedback items

Hyviä juttuja tulossa. Vähemmän hyviä juttuja ehdotettu, joiden toivon jäävän pelkiksi ehdotuksiksi. Tässä muutama oma poiminta listalta.

In game voice chat [in development]
Tämä pitäisi olla aika itsestäänselvyys, mutta toisaalta ymmärtää miksi se on jäänyt alkurytinässä pihalle. PS4:n Party Chat vaan toimii niin hyvin, joten ei tolla paniikkia. Ainoa, että possen koko rajoittuu tohon 8 pelaajaan, kun 24 pelaajan pelimuotoja on tarjolla.

Ranking system [in design]
Riippuu toteutuksesta. Jos tolla saa esim. prestiisiä Mailman Ensteks Parhaana Supporttina, niin kannatan. Jos toi on KDR-pilinvenyttäjien ehdoilla tehty, niin metsään mennään.

Clan system [in design]
Tämän puute ihmetyttää hieman myös, mutta koska Party Chat on olemassa ei ole iso ongelma. Vielä. Onneksi tulee vuoden vaihteen jälkeen.

Hip firing [under investigation]
Tätä jos tarkennetaan tai parannetaan jotenkin, niin menee mulla peli vaihtoon ja heti. Miksi KZ:n moninpeli on minun mielestä hieno ja kaunis johtuu isolta osalta siitä, että lonkalta ampuminen ei ole helppoa; pelissä pitää osata oikeasti tähdätä ja rautojen ylösnostosta palkitaan, ei rangaista.

Display K/D ratio for everyone [not at the moment]
Hyi helv... Ei ihan yhtä paha kuin yllä, mutta riittävän paha. Ja sitäpaitsi se on jo näkyvissä kaikille, kun menee kenen tahansa pelaajan Player Cardia mulkkaamaan.

Being able to identify my party members [in design]
Tää kaipaa pientä parantelua, nyt samassa partyssa olevat kaverit näkyy samanvärisellä tekstillä kun vihulaiset tietyissä tilanteissa. Selkeyttä kaivataan. Varsinkin jos toi In Game Party System tulee.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

tähän asti ollut hyvä peli, mutta kun tulee kohta chapter 3 doctor jossa pitää kiipeillä korkealla ja yrittää loikkia vältellen laitetta joka pyörii laittaen jotain kapseleita tiettyihin paikkoihin. mitä helvetin järkeä on ollut laittaa turhauttavaa tasohyppelyä peliin joka ei ole mikään uncharted. itsellä hermo mennyt kyseisessä kohdassa ei riitä hermo yrittää enää eilen yritetty 30 minsaa samaa kohtaa aina kuollut pudotuksessa tai jäänyt laitteen murskaamaksi. raivostuttaa että hyvä peli pilattu turhauttavilla kohtauksilla kenties guerrillan jengillä loppunut ideat kesken tai pitänyt tahallaan raivostuttaa pelaajat.

Näitä tílanteita pelistä löytyy ihan liikaa, jos et ole tarpeeksi nopea tai tajua äkkiä mitä pitää tehdä olet kuollut, ei näin. Laski kyllä yksinpelin arvosanaa meikäläisen silmissä.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

En nyt tiedä onko niitä liikaa... Itsellä ei tule mieleen kuin kolme kohtaa, joista kaksi meni äkkiä läpi. Turhauttavaahan tuo osaa joskus olla, kun pikkuvirheestä menee heti henki typerällä tavalla.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Ainakin neljän chapterin jälkeen todella positiiviset tunnelmat kampanjasta. Toivottavasti taso ei tipu. Avaruusasemalla seikkaillessa tuli mieleen, kuinka mahtava Dead Space voisi olla tässä generaatiossa, huhhuh!

Uskomattoman upea graafisesti ja musiikki on yllättänyt tähän asti todella positiivisesti, todella tunnelmallista. Taistelut ovat toistaiseksi olleet vaihtelevia ja ympäristöt mukavan erilaisia. Rytmitys on onnistunut alkupuolella peliä ainakin. Saa nähdä miten jatkuu. Tällä hetkellä kuitenkin selvä parannus Killzone kolmoseen, paluu kakkosen tasolle ja jopa ohi yksinpelikampanjan osalta. Jos tällä tasolla jatkuu, niin ihan sinne parhaiden FPS-kampanjoiden tasolle mennään.

Moninpeliä pelaan varmaan vasta, kun olen pelannut yksinpelin läpi.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Julkaisin arvostelun tästä nyt. Itsekin tykkäsin kampanjasta tosi paljon, erityisesti ne muutamat avaruusleijuntakohtaukset vaimennettuine aseäänineen olivat jännän aavemaisia. Ja muutenkin peli suorastaan huokuu epätoivoa ja ahdistusta. Eikä ollenkaan sellaisella hollywoodmaisen sormellaosoittelevalla ja keinotekoisella tavalla, mitä näkee varsinkin jossain Modern Warfaren myöhemmissä tulemisissa.

Moninpeli on rautaa, ja jos tulevat (ilmaiset) karttapaketit ovat yhtä laadukasta kamaa kuin nyt nähdyt kymmenen, niin peli voisi helposti ansaita viidennenkin tähden.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Yksinpeli on vielä alkutekijöissään, sillä monipeli on vienyt mennessään.

En ole kyseisen sarjan multiplayeria pelannut ollenkaan, ja hetki meni ennen kuin peliin pääsi sisälle. Lisäksi tuntui että ottaako ne vihut ollenkaan hitmarkkia ja mikä mahtaa olla lagi, kun lippaallinen meni ennen kuin vihollinen tippui. Ehkä se oli sitä alun hätäilyä, koska tulokset ovat alkaneet paranemaan pelaamisen myötä. Sitä paitsi, kuka tässä nyt tuloksia seuraa? Kunhan oma tiimi voittaa ja kaikilla on kivaa :)

Joukkuejaosta sen verran, että välillä tuntuu että arvonta on monta kertaa perätysten epäreilu. Lisäksi tuntuu, että oma tiimi ei osaa hyödyntää majakoita, parantamista sekä tykkejä/droideja/ilmatukea. Classic Warzonessakin (joka on muuten loistava) eilen, moni pelasi sitä kuin TDMmää. Ei tietoakaan objektivesta kunhan tappoja saa. Ei noin.

Mutta loistava MP kaikin puolin, jota ei edes chatin puute tunnu hirveesti häiritsevän. Kiitokset muuten Aikon447 hyvistä heelauksista ;)
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Eipä kestä. Aina sitä tuttua pelaajaa eka auttaa ja sitten muut.

Yksinpeli meni maanantaina kun päivällä ei moninpeli toiminut PSN-huollosta johtuen. Normaali vaikeustaso oli sopiva näin alkuun eikä turhautumista tullut missään kohtaa.

Moninpeli on kyllä täyttä rautaa. Ainut mikä saa joskus hermot kireälle on ettei supporttina muisteta taistelukaveri herätellä edes hyvistä paikoista. Itsellä on ollut tapana herätellä kaikki mahdolliset ja välillä jopa mahdottomat. Support on ollut käytössä 90%, assaut 9% ja scout loput. Tiimin tappomatseja on tullut pelattua enemmän ja jos oman joukkueen peli ei luista niin voi helposti testailla eri aseita sekä kykyjä. Warzone hyvällä tiimillä on loistavaa, mutta 5-0 tappiot ei mieltä lämmitä.

Taistelukentällä nähdään.


-aikon447

EDIT: typo
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Saa laittaa kaveripyyntöä: miikuli

Melko haastavaksi on yksinpeli kyllä tehty mitä tullu testailtua, moninpeli kyllä rokkaa!
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Onko muuten tälle tulossa samanlaista konsolifin - yhteisöä mitä Killzone 3:ssa oli?
Pitäiskö laittaa perustaen, että saa parempia pelejä aikaiseksi?
 
Ylös Bottom