Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone: Shadow Fall

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haaso
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Meikä tulee heti linjoille ku saan ton mikin. Myin eka ps4 mut sit alko kaduttaa niin paljon et oli pakko ostaa uudelleen. Namskie ei vaan ole toimittanut mikkiä, vieläkään. Kova ikävä päästä rintamalle :D
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Uudet kartat pääsi testaamaan tänään ja hyvältä vaikuttaa. Cruiser varsinkin, kun siitä on päässyt vähän hajulle jo, kun pääsi pelaamaan molempiin suuntiin. Hangaaria pitäs vielä päästä VSA:n päädystä pelaamaan.

Mutta aika laatukamaa ja kohtuu hyvään saumaan tullut. Ihan pahasti ei ole alkuperäisiin karttoihin vielä päässyt kyllästymään ja nyt kun on enemmän pelaajia taas linjoilla, niin lagikaan ole ongelma kuin yksittäisten taistelijoiden kohdalla. Toivottavasti pelaajia taas piisaa, itsellä ainakin taas löytyi eri tavalla intoa, kun peli toimii niinkun pitää.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Huhtikuussa tulossa paljon uutta Killzoneen.
-Yksinpeliin elite moodi jossa annetaan vain kolme elämää hard vaikeustasolla
-Kerran per moninpelimatsi ilmestyviä keräily laatikoita
-Insurgent hahmoluokka ja tälle ominaiset kyvyt
-Uusia kykyjä myös assaultille, scoutille ja supportille
-Tuttuja aseita KZ2&KZ3 (M82 assault rifle, L512 SMG Pistol ja
Sta14 sniper rifle)

Ja tietenkin kaksi eilen ilmestynyttä moninpeli karttaa.



http://www.joystiq.com/2014/03/05/killzone-shadow-fall-drops-new-weapons-and-modes-in-april-dlc/
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Tainnut vähän Killzonen moninpeli ns. "kuolla". Linjoilla ei ole iltaisin enään edes +2000 pelaajaa? :eek: Ilmeisesti servereiden lagiminen ja GG:n laiskuus (tai hitaus) uusien julkaisujen suhteen ovat tehneet tehtävänsä...
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Tainnut vähän Killzonen moninpeli ns. "kuolla". Linjoilla ei ole iltaisin enään edes +2000 pelaajaa? :eek: Ilmeisesti servereiden lagiminen ja GG:n laiskuus (tai hitaus) uusien julkaisujen suhteen ovat tehneet tehtävänsä...

Peli ei varsinaisesti lagaa vaan tietyt pelaajat lagaa ja pahasti. Huomasi taas eilen kun oli possea linjoilla enemmän pitkästä aikaa ja peli toimi niinkuin alkukuukausina. Hauskaa oli uusia karttoja vääntää. Toivottavasti trendi pitää ainakin pari viikkoa. Ja Sony pistäs yhden palvelimen lisää Eurooppaan.

Mutta noi lisäkartat ja muut lisärit tulee ihan liian myöhään. Varsinkin Season Passin omistajana tympii ja pahasti. Tokihan tota sisältöä tulee sitten kerralla paljon ja sen suunnittelu ja tekeminen vienyt oman aikansa, mutta jotenkin rassaa toi aikataulu. Ei niitä tyhjästä ole tehty kuitenkaan pelin julkaisun jälkeen.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Moninpelin resoluutio on 960x1080. Ihmettelin aina, että mitä ihmettä moninpelissä on mokattu kuvanlaadun kanssa. Tuli niin mieleen PS3-CoDit siitä aina, toki vähemmän radikaalisti. Ei vaan osannut epäillä resoa, kun kaikkialla sanottiin, että peli olisi 1080p.
Guerrilla Games on nyt antanut virallisen vastineen tähän resoluutioasiaan. Killzone: Shadow Fall käyttää varsin omaperäistä "temporal reprojection" -tekniikkaa, jossa kahdesta peräkkäisestä 960x1080-tarkkuudella olevaa framesta yhdistetään matemaagisesti yksi 1920x1080-resoluution kuva. Käytetty tekniikka on siis varsin erilainen verrattuna perinteiseen skaalaukseen, joten GG pysyy edelleen sanojensa takana ja ilmoittaa pelin olevan 1080p-natiivitarkkuudella myös moninpelissä.

Q: Is SHADOW FALL running 1080p natively?
In both SP and MP, KILLZONE SHADOW FALL outputs a full, unscaled 1080p image at up to 60 FPS. Native is often used to indicate images that are not scaled; it is native by that definition.

In Multiplayer mode, however, we use a technique called “temporal reprojection,” which combines pixels and motion vectors from multiple lower-resolution frames to reconstruct a full 1080p image. If native means that every part of the pipeline is 1080p then this technique is not native.

Games often employ different resolutions in different parts of their rendering pipeline. Most games render particles and ambient occlusion at a lower resolution, while some games even do all lighting at a lower resolution. This is generally still called native 1080p. The technique used in KILLZONE SHADOW FALL goes further and reconstructs half of the pixels from past frames.

We recognize the community’s degree of investment on this matter, and that the conventional terminology used before may be too vague to effectively convey what’s going on under the hood. As such we will do our best to be more precise with our language in the future.

Lähde: Killzone
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

GG pysyy edelleen sanojensa takana ja ilmoittaa pelin olevan 1080p-natiivitarkkuudella myös moninpelissä.
GG käyttää tekniikkaa, jota ei ole aikaisemmin käytetty missään, joten "natiivi 1080p" on vähän epätarkka termi. Jokaisen uuden framen laskemisessa käytetään kahta edellistä ruutua, joiden välisen eron perusteella päätellään seuraava ruutu, minkä lisäksi joka ruutua varten renderöidään 960*1080-tarkkuudella uusi kuva. Näiden kahden (kahden edellisen delta ja uusi render) perusteella tuotetaan uusi 1080p-kuva, joka on tavallaan natiivi ja tavallaan ei ole.

Tuolla ilmeisesti säästetään kuitenkin sen verran laskenta-aikaa, että moninpelissä pystytään ohjausta tiukentamaan tinkien suurimman osan aikaa vain hiukan kuvanlaadusta. Jotain ratkaisun laadukkuudesta kertoo se, että kukaan ei tähän mennessä ollut huomannut eroa aitoon natiivi-1080p:hen. Digital Foundrykin kuuli tästä tekniikasta Guerrillalta, jonka jampat kertovat aiheesta yksityiskohtaisemmin parin viikon päästä GDC:ssä.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Onko muilla hankaluuksia ladata tuota ilmaista "open week" Shadow Fallia? Taisi bugi tulla vastaan, kun koitti laittaa pelin latautumaan, niin vehje ilmoittaa pelin olevan jo latauslistalla ja ehdottaa latauslistan avaamista. Noh siellähän ei peliä näytä olevan latautumassa. :p Luultavasti tuo asennettu levy-versio sotkee hommia jotenkin.

Ei siinä, olisin vain mielenkiinnosta halunnut nähdä osaako latauspeli hyödyntää noita levy-version tiedostoja. :D (Tuskin.)
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Hyviä kenttiä molemmat; The Hangar ja The Cruiser. Tulipa ensimmäisen kerran pelailtua ihan pelkällä taikaviitalla. Näkymättömyys päälle je vihun selkään. Suomiporukka sai vastaan ulkolaisen klaanin, mutta hakkelukseksi jäivät. :D
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Suomiporukka sai vastaan ulkolaisen klaanin, mutta hakkelukseksi jäivät. :D
Lagasitten kuitenkin!

Mutta mulla on vielä vaikea sanoa noista lopulta paljonkaan. Siis kartoista. The Cruiser on edelleenkin semmonen Spire XL ja jotenkin toi Hangaari tuntuu semmoselta pitkulaiselta Forestilta. Enemmän tunteja alle pitää saada ja varmaan nyt onnistuukin kun sain ton Thiefin tuskailtua läpi.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Moninpeli 7/10
++++ Ei autoamia
+++ Warzone
++ Ei ase grindausta
+ tasapainoiset mapit
+ Tekninen toteutus
---- Pieni FOV
-- Pienet mapit
- Epäbalanssissa olevat tiimit
- ei tuhoutuvuutta

Samankaltaisen arvostelun antaisin myös. Kokonaisuutena moninpeli tuntuu varsin onnistuneelta Killzonelta. Itselleni tuo FOV ei aiheuta päänsärkyä ja totun kyllä hyvin pieneen FOViin. Miinusta tosin antaisin pelin servereistä. Tuloksena se, että välillä lagaavaa pelaajaa ei saa tapettua ollenkaan. Näin siis pelaaja jolla on huonompi yhteys on jopa etuasemassa. Lisäksi pieni pelaajamäärä sullotaan yhteen ympäri maailmaa, mikä myös pahentaa tilannetta. Valokuitu tuntuu siinä tilanteessa melko tarpeettomalta.

Toinen mutta vähän pienempi harmistus on tuo scoreboard. Kun olen kautta fps-pelien ajan tottunut näkemään oman sijoituksen muihin nähden tappojen ja kuolemien suhteen, tuntuvat pelkät pisteet oudoilta. Toki näin voidaan saada pelaajat kiinnostuneemmiksi tehtävistä. Olen kuitenkin ajatellut, että jokainen kuolema vaikeuttaa koko tiimiä. Sekä suurin osa pelaajista viihtyy tuolla teamdeathmatchin puolella, missä nuo tapot ja kuolemat ovat enemmänkin kuin oleellinen tieto.

Tuosta tuhoutuvuudesta pitää sanoa sen verran, että toki sitä on pienissä määrin. Ainakin The Penthouse kentän ohuet betoniseinät ja The Slums kentän puiset seinät hajoavat, sekä luonnollisesti ikkunat ovat hajoavia. Käytännössä tällä ei siis kuitenkaan ole suurta vaikutusta peliin. Varmasti alkaisi frame rate olemaan jo epätoivottavissa lukemissa, jos enemmän lisättäisiin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Video havainnollistaa pelin äänisuunnittelua.

[video]http://www.killzone.com/en_US/blog/features/2014-03-12_killzone-shadow-fall-sound-design-bts.html[/video]
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Huomenna tulis sitten eka maksullinen lisäri KZSF:ään.

The Insurgent

The Insurgent is a brand new multiplayer class with two unique abilities: Steal and Hack.

Steal ability: The Insurgent starts out with only a pistol, but his ‘Steal’ ability allows him to swipe weapons and abilities from downed enemies. The use of stolen abilities is limited, but the Insurgent can continue to use stolen weapons throughout the game – even if he falls in combat.
Hack ability: By using the ‘Hack’ ability, the Insurgent can change enemy ground automata into friendlies, swiftly turning the tide of battle.


Three new abilities

The Assault, Support and Scout classes receive additional abilities, which have been balanced against the existing counters and abilities:

E-Pulse Emitter: A deployable beacon for the Assault class that sends out an E-Pulse, making it difficult for enemy units to install automata in that area.
Tactical Echo Emitter: A deployable beacon for the Support class that sends out a Tactical Echo from a fixed location, making the area hard to infiltrate by hidden enemy units.
Guard Drone: A stationary buddy drone for the Scout class – deploy it in one place and it guards the location from a ground level.


Three new weapons

These classic Killzone weapons are added for the Scout, Assault and Support classes. When dropped, other players can use them as well.

M82: The legendary ISA assault rifle makes a triumphant return for the Support!
StA-14: A sturdy Helghast battle rifle for the long-range combat arsenal of the Scout.
LS12 SMG Pistol: Also known as the M66, this sidearm for the Assault packs considerable punch.

Vähän myöhään tulee jos pelaajamääriä kattelee, mutta voihan osa palatakin. Pitää toi ladata ja testata silti, kun kuuluu Season Passiin.

http://blog.eu.playstation.com/2014/04/01/killzone-shadow-fall-insurgent-pack-dlc-lands-tomorrow/
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Turhaan täällä säikytellään pelaajamäärien kanssa. Matsit aina porukkaa täynnä ainakin allekirjoittaneella.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Nelospleikkarin jälkijunassa ostaneena, on nyt pakko kysyä. Seiskachapterin lopun
(?) ihana turretti-taistelu. Mitähän v****a mie teen väärin kun checkpointista noin kolme sekuntia eteenpäin korjaa kuolo.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall

Nelospleikkarin jälkijunassa ostaneena, on nyt pakko kysyä. Seiskachapterin lopun

Jos muistan kohdan oikein (oliko siinä tiedenaisen saattamista ensin?), niin tuo on sellainen paikka, jossa voi mokata checkpointia edeltävän osuuden niin, että turrettiin kuolee vaikka mitä tekisi. Itse kärsin samasta ongelmasta, kunnes aloitin koko chapterin alusta ja pelasin sen taistelun alkuosuuden aggressiivisemmin ja paremmin. Eli tapa kaikki ennen kuin ne pääsevät lähellekään omia linjoja. Erityisesti tuhoa kaikki kilvet, joita taistelukentälle ilmestyy, niin pian kuin mahdollista.

Onneksi se luvun alusta aloittaminen ei tuota ollenkaan niin paljon tuskaa kuin toi taistelun epätoivoinen hinkkaaminen uudelleen ja uudelleen. Koska siitä ei oikeasti pääse eteenpäin.
 
Ylös Bottom