Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lince
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Killzone

werty sanoi:
on siellä tiltin toimituksessa yksiä nuubeja koko porukka :D

No joo, todellakin. Se näkyi Halon arvostelussakin. Kuka ikinä sen olikaan pelannut, niin siitä näki ettei sillä ollut tatteihin minkäänlaista tuntumaa, eikä ymmärrystä ohjaussysteemistä. Ja Halossa sentään vielä tähtäys itse auttaa jonkin verran ohjautumaan kohteeseen. En tiedä mitä ihmeen tumpeloita ne on pelaamaan :rolleyes:
 
Vastaus: Killzone

horna sanoi:
Mitä kontrolleihin tulee niin kyllä ne aika herkiltä tuntuu, ase sohii pienestä liikkeestä pitkin ruutua. Kait tuota pitää yrittää säätää kunhan ottaa pelin kunnolla työn alle.

Niin, senhän takia ne herkkyyssäädöt FPS-peleihin on luultavasti tehty..
;)
 
Vastaus: Killzone

Itse myös demoa sen verran hakanneena voin kertoa että kontrollit olivat todella hyvät, opin noin 15 minuutissa. Samanlaisen oloiset kuin TimeSplitters 2:ssa joiden kontrolleja on tämä "Tilt":kin kehunut. Ja mitä arvosanaan tulee niin "Tilt" veti itsensä hirteen jo antamalla Outbreakille 5(!!!!!), mielestäni ainakin kasin peli. Killzonelle 6 lähettää jo "Tiltin" sinne pohjasakkaan. Kontrollit olivat yksinkertaisesti loistavat, ja veikkaan että itse pelaan samoilla asetuksilla kokoversiota.
 
Vastaus: Killzone

Cyrus1 sanoi:
No joo, todellakin. Se näkyi Halon arvostelussakin. Kuka ikinä sen olikaan pelannut, niin siitä näki ettei sillä ollut tatteihin minkäänlaista tuntumaa, eikä ymmärrystä ohjaussysteemistä. Ja Halossa sentään vielä tähtäys itse auttaa jonkin verran ohjautumaan kohteeseen. En tiedä mitä ihmeen tumpeloita ne on pelaamaan :rolleyes:
Ainakin aikaisemmin noissa Tiltin arvosteluissa käytetyissä pelivideoissa on pelannut joku muu, kuin arvostelija (videokaappauksen tekijä?), joten niistä ei voi vetää johtopäätöksiä arvostelijan pelitaidoista.
 
Vastaus: Killzone

Tuomas sanoi:
Itse myös demoa sen verran hakanneena voin kertoa että kontrollit olivat todella hyvät, opin noin 15 minuutissa. Samanlaisen oloiset kuin TimeSplitters 2:ssa joiden kontrolleja on tämä "Tilt":kin kehunut. Ja mitä arvosanaan tulee niin "Tilt" veti itsensä hirteen jo antamalla Outbreakille 5(!!!!!), mielestäni ainakin kasin peli. Killzonelle 6 lähettää jo "Tiltin" sinne pohjasakkaan. Kontrollit olivat yksinkertaisesti loistavat, ja veikkaan että itse pelaan samoilla asetuksilla kokoversiota.
Eilisen jakson katsoneena en yhtään ihmettele minkä takia TilT haukkui pelin, täysin ymmärrettävää tekstiä. Kyllä pelissä oli kaunis grafiikka mutta..

Sitä Halo 2:sen arvostelua en kyllä ymmärtänyt, yksinpelille 8 mutta moninpelille 10, joka on niin perus Deatmatchia kuin olla voi, yksinpeli muka lyhyt, pah, alle kymmenen tuntia muka, pah. Lisäksi pelin pelaaja oli huonoin koskaan näkemäni.
 
Vastaus: Killzone

Oliver sanoi:
Ainakin aikaisemmin noissa Tiltin arvosteluissa käytetyissä pelivideoissa on pelannut joku muu, kuin arvostelija (videokaappauksen tekijä?), joten niistä ei voi vetää johtopäätöksiä arvostelijan pelitaidoista.

Ok. No ei olisi kyllä kannattanut siltikään laittaa noin uskomatonta tumpeloa pelaamaan. Kuka ikinä pelasikaan, sai Killzonen ohjaukset näyttämään suurin piirtein huonommille kuin mitkään FPS-ohjaukset koskaan ja varmasti sai monet jättämään pelin ostamatta, kun vielä arvostelija haukkui ohjaukset aivan lyttyyn.
 
Vastaus: Killzone

Sarine sanoi:
Eilisen jakson katsoneena en yhtään ihmettele minkä takia TilT haukkui pelin, täysin ymmärrettävää tekstiä. Kyllä pelissä oli kaunis grafiikka mutta..
Ai täysin ymmärrettävää tekstiä koska katoit Tiltin jakson??? Saan tosta sun kommentista semmosen käsityksen ettet oo ite pelannu vaan katoit vaan eilisen Tiltin. Ymmärsinkö oikein? JA JOS ET OO PEANNU NIIN MITEN HEL****SSÄ SÄ VOIT SANOO ETTÄ YMMÄRRÄT HAUKUT???
 
Vastaus: Killzone

Tilt.tv meni sitte tuhoamaan loistavan pelin tulevaisuuden suomessa. Kaikki ns. nyypät (eli vähän pelejä pelaavat) katsovat ohjelman, uskovat sana sanalta kaikea mitä tiltissä sanotaan, ja koska tilt nyt antoi Killzonelle 6 niin kukaan niistä ns. nyypistä ei sitä osta. Eli Killzoneen ei sitten saada todennäkösesti niin paljon pelaajia kun me PS2-pelaajat olisimme toivoneet. :(
 
Vastaus: Killzone

Indy sanoi:
Ai täysin ymmärrettävää tekstiä koska katoit Tiltin jakson??? Saan tosta sun kommentista semmosen käsityksen ettet oo ite pelannu vaan katoit vaan eilisen Tiltin. Ymmärsinkö oikein? JA JOS ET OO PEANNU NIIN MITEN HEL****SSÄ SÄ VOIT SANOO ETTÄ YMMÄRRÄT HAUKUT???
En ole pelannutkaan, enkä nyt pelaakaan. Sillä tyhmäkin (minä) huomasi kontrollien surkeuden, tuli mieleen MOH: Rising Sun, jossa ei voi liikuttaa tattia kunnolla vaan pienellä nykimis liikkeellä jotta sen saa osumaan jonnekin. Jos katsoit TilTin eilen, niin huomasit seuraavasta pelistä miten hyvät kontrollit siinä oli. Ja sitten se kiikarikivääri? No jos sillä tykkää ampua niin mikäs siinä sitten, taisi olla aika samanlainen kuin Timesplitters 2:ssa, eli ei ole paras mahdollinen ratkaisu. Eikä se TilT ole ainoa joka on pelille antanut huonomman kuin kympin tai ysin.
 
Vastaus: Killzone

mutta kuka kaipaa peliseuraksi tyyppejä, jotka ostavat pelinsä pelkkien arvostelujen (varsinkaan tiltin) perusteella?
Eiköhän KONSOLIFIN:nistä löydy järkevä ja toivottavasti sopiva määrä pelaajia tätä peliä varten ;)

ei kyllä tämä on pakko-ostos. en katsonut (onneksi) Piltin "arvostelua", olisi vaan mennyt päivä pilalle.
 
Vastaus: Killzone

Indyn kommenteista päätellen suomen ensimmäinen hc-fani on löytynyt :)

Sarinelle sanoisin sen verran, että vaikkei Killzone ole mikään maailman paras räiskintäpeli, on se hemmetin tunnelmainen ja pelattava. Ja ellen nyt väärin arvaa, niin siinä Tiltin pelivideossa on varmaan itse Jaana Pelkonen ollut puikoissa. Siis jos Pleikkarilla on ylipäätään yhtään fps-räiskyttelyjä pelannut, niin kontrollit kyllä tulevat selkäytimestä. Ei suinkaan nykien, kuten videolta voisi päätellä. PS2:n ohjain ei ehkä ole ihanteellinen fps-peleihin, mutta Killzonen vika se ei ole.
 
Vastaus: Killzone

Sarine sanoi:
En ole pelannutkaan, enkä nyt pelaakaan. Sillä tyhmäkin (minä) huomasi kontrollien surkeuden, tuli mieleen MOH: Rising Sun, jossa ei voi liikuttaa tattia kunnolla vaan pienellä nykimis liikkeellä jotta sen saa osumaan jonnekin. Jos katsoit TilTin eilen, niin huomasit seuraavasta pelistä miten hyvät kontrollit siinä oli. Ja sitten se kiikarikivääri? No jos sillä tykkää ampua niin mikäs siinä sitten, taisi olla aika samanlainen kuin Timesplitters 2:ssa, eli ei ole paras mahdollinen ratkaisu. Eikä se TilT ole ainoa joka on pelille antanut huonomman kuin kympin tai ysin.
Jos edes viitsisit lukasta mitä ihmiset ovat tänne kirjoittaneet, kuten esim.:
werty sanoi:
En kyllä nyt ymmärrä siis Killzonen ohjaus on lähes socom vastaava ja oikein helposti se minulta suju, on siellä tiltin toimituksessa yksiä nuubeja koko porukka Mitä toho tiltin arvosanaan tulee niin ei se tilt ole ennenkään ikinä osannut arvostella pelejä ,että ei tommosiin kannata luottaa.
XShava sanoi:
Samat sanat, ohjauksessa ei ole mitään vikaa. Ihan normaali ohjaus systeemi, mihin olen pienen ikäni tottunut Ja herkkyyttäkin pystyy säätämään kumpaankin tattiin erikseen.
Indy sanoi:
Siis Tilt.tv:n arvostelijoille: HAISTAKAA *****!!!

Peli on loistava. Siitä videosta minkä ne näytti niin paljastu että ne ei ees osaa sniperiä käyttää!!! Ihan turhaan ne sitä snipua haukku kun ne eivät edes tajunneet miten sitä käytetään. Ei niitä prkleen tatteja ihan kokonaan tartte liikuttaa. Se sniperi toimii sillai että ihan vähän vedetään LOOK-tattia sivulle ni se ruutu pysyy samassa kohdassa mutta se itse tähtäin liikkuu. Ne prkleen Tiltin nyypät liikuttivat sitä koko ruutua. VOIKO TYHMEMPI ENÄÄ OLLA???

Toiseksi, Killzone on hidastemponen taktinen räiskintä. Ne jätkät liikkuu hitaasti. Siksi niitten tehtävien pitää olla suoraviivaisia ja "tunnelimaisia", koska jos kentät olisivat vapaita ja laajoja niin sen tyypin hitauden takia tehtävän läpäisemiseen menisi ikuisuus.

Tähtäys toimii hyvin. Ei "pieniä liikkeitä" sillä tähtäimellä tartte tehdä. Osuu sillä muutenkin.

Sen vaan vielä sanon että vaikka ei peli olisi ollutkaan tiltin arvostelijoiden mieleen niin peli on niin hyvä että 6 oli AIVAN liian matala arvosana!!!

Vielä tiltin arvostelijoille: Tietokonepelejä osaatte arvostella, sen tiedän. Mutta jättäkää konsolit suosiolla PLAY:lle. Siellä osataan tatteja käyttää oikein.
Cyrus1 sanoi:
No joo, todellakin. Se näkyi Halon arvostelussakin. Kuka ikinä sen olikaan pelannut, niin siitä näki ettei sillä ollut tatteihin minkäänlaista tuntumaa, eikä ymmärrystä ohjaussysteemistä. Ja Halossa sentään vielä tähtäys itse auttaa jonkin verran ohjautumaan kohteeseen. En tiedä mitä ihmeen tumpeloita ne on pelaamaan.
Eli se että se näyttää vaikeasti ohattavalta ei johdu aina siitä että se olisi sitä. Tällä kertaa se johtui siitä ettei Tiltin ihmiset vaan yksinkertaisesti osanneet käyttää PS2:sen tatteja. Ja vielä sitä etten vaadikkaan sille kymppiä tai ysiä, mutta kuutonen oli AIVAN liian alhainen.
 
Vastaus: Killzone

Indy sanoi:
Eli se että se näyttää vaikeasti ohattavalta ei johdu aina siitä että se olisi sitä. Tällä kertaa se johtui siitä ettei Tiltin ihmiset vaan yksinkertaisesti osanneet käyttää PS2:sen tatteja. Ja vielä sitä etten vaadikkaan sille kymppiä tai ysiä, mutta kuutonen oli AIVAN liian alhainen.
Ei siihen kutoseen vaikuttanutkaan pelkät kontrollit. Tämä kuulostaa hieman fanboyltä, mutta ei ne PS2:n tatit ole muutenkaan paras vaihtoehto FPS-peliin, muttei siitä sen enempää, hyvä ohjain muuten. Odotan innolla PS2FINin arvostelua pelistä.
 
Vastaus: Killzone

Sarine sanoi:
En ole pelannutkaan, enkä nyt pelaakaan. Sillä tyhmäkin (minä) huomasi kontrollien surkeuden
Siis mitäh? En katsonut Tiltiä joten on täysin hämärän peitossa miten siinä saatiin kontrollit näyttämään huonoilta. Voinet valottaa mistä asioista päättelet kontrollien olevan surkeat? Kontrollithan ovat Halomaisimmat mihin olen PS2-mätöissä törmännyt: ase poimitaan painamalla ympyrää pitkään, muuten vaihtuu hallussa oleva ase, L1:stä heitetään kranu, tatista painamalla zoomataan ja muilta painikkeiltaan pelissä on perus-FPS -kontrollit - ja kaikkihan saa muokattua mieleisikseen. Ja kun sekä vaaka- että pystyohjausnopeuden saa säädettyä niin mikä ihme tekee kontrolleista surkeat?
 
Vastaus: Killzone

Cyrus1 sanoi:
Kuka ikinä pelasikaan, sai Killzonen ohjaukset näyttämään suurin piirtein huonommille kuin mitkään FPS-ohjaukset koskaan ja varmasti sai monet jättämään pelin ostamatta, kun vielä arvostelija haukkui ohjaukset aivan lyttyyn.

Lainaan itseäni. Sarinesta tuli ilmeisesti esimerkki tapaus numero 1 teoriani pohjaksi.
 
Vastaus: Killzone

Karma sanoi:
En katsonut Tiltiä joten on täysin hämärän peitossa miten siinä saatiin kontrollit näyttämään huonoilta.

Pelaaja ohjasi tateilla vailla minkäänlaista tuntumaa. Tähtäin heitteli miten sattuu.

Olen eri mieltä PS2-tattien soveltuvuudesta kuin Sarine, mutta jos nyt käytät tuota Killzonen arvostelua perusteluna, niin sitten Xboxinkaan ohjain ei oikein sovellu räiskintään. Haloa pelannuthan ohjasi aivan yhtä tönkösti ja jos peli ei avittaisi tähtäimen lukittamisessa, olisi pelaaminen näyttänyt aivan yhtä naurettavalta kuin Killzonessa.
 
Vastaus: Killzone

Karma sanoi:
Siis mitäh? En katsonut Tiltiä joten on täysin hämärän peitossa miten siinä saatiin kontrollit näyttämään huonoilta. Voinet valottaa mistä asioista päättelet kontrollien olevan surkeat? Kontrollithan ovat Halomaisimmat mihin olen PS2-mätöissä törmännyt: ase poimitaan painamalla ympyrää pitkään, muuten vaihtuu hallussa oleva ase, L1:stä heitetään kranu, tatista painamalla zoomataan ja muilta painikkeiltaan pelissä on perus-FPS -kontrollit - ja kaikkihan saa muokattua mieleisikseen. Ja kun sekä vaaka- että pystyohjausnopeuden saa säädettyä niin mikä ihme tekee kontrolleista surkeat?
Näppäimet ovat varmasti hyvin sijoitellut sitä en ole sanonutkaan, katsomalla lauantaina tiltin uusinnan näet mitä tarkoitan.

Cyrus1 sanoi:
Lainaan itseäni. Sarinesta tuli ilmeisesti esimerkki tapaus numero 1 teoriani pohjaksi.
Niinpä kai sitten.

Cyrus1 sanoi:
Haloa pelannuthan ohjasi aivan yhtä tönkösti ja jos peli ei avittaisi tähtäimen lukittamisessa, olisi pelaaminen näyttänyt aivan yhtä naurettavalta kuin Killzonessa.
Mutta se tähtäin ei jopa tiltin pelaajalla nykinyt, vaan liikkui sulavasti/pehmeästi, samaa ei voinut sanoa Killzonesta.

Olisi vaan pitänyt olla hiljaa, mutta aina ei vaan voi.
 
Vastaus: Killzone

Sarine sanoi:
Olisi vaan pitänyt olla hiljaa

Jep, olisi kannattanut. Et olisi näyttänyt meille, että et osaa lukea. Luuletko että kaikki nämä pelaajat eivät ymmärrä kontrolleista mitään? Kaikki nämä, jotka nimenomaan tähtäystä ovat kehuneet? Mukaan lukien Hakkiz, joka on myös sanonut ettei pidä PS2-tateista, mutta silti Killzonessa unohti suunnilleen koko ohjaimen olemassaolon, kun ohjaustuntuma oli niin hyvä?

...

Tiltin pelaaja oli ensinnäkin uskomattoman huono, ja toiseksi hän oli säätänyt tähtäinasetukset aivan perseelleen omaa tähtäinkäsittelyänsä silmällä pitäen.
Edit: Plus on vielä sekin mahdollista että säädöt pielessä ja todella kulunut ohjain saavat pelaamisen tuntumaan mahdottomalle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone

Cyrus1 sanoi:
Jep, olisi kannattanut. Et olisi näyttänyt meille, että et osaa lukea. Luuletko että kaikki nämä pelaajat eivät ymmärrä kontrolleista mitään? Kaikki nämä, jotka nimenomaan tähtäystä ovat kehuneet? Mukaan lukien Hakkiz, joka on myös sanonut ettei pidä PS2-tateista, mutta silti Killzonessa unohti suunnilleen koko ohjaimen olemassaolon, kun ohjaustuntuma oli niin hyvä?

...

Tiltin pelaaja oli ensinnäkin uskomattoman huono, ja toiseksi hän oli säätänyt tähtäinasetukset aivan perseelleen omaa tähtäinkäsittelyänsä silmällä pitäen.
Tai sitten ei vaan osannut säätää niitä. Mutta pitäydyn mielipiteessäni, vaikka hautaan mentäisi.
 
Ylös Bottom