Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lince
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Killzone

Tonppa sanoi:
Silloin, kun pelaaja ei saa ohjaustapaa sellaiseksi kuin haluaa, on vika pelintekijöissä, ei pelaajassa.
Olen osittain samaa mieltä. Mikäli saisin valita täysin mieleiseni ohjaustavan, se olisi ihan jotain muuta kuin pädi. Kun nyt kuitenkin jonkinlaisella pädillä pitää räiskintää pelata, niin täysin vapaasti konfiguroitavat kontrollit olisivat se kaikkein paras ratkaisu. Myös tikkujen herkkyys pitäisi voida määrittää itse.
 
Vastaus: Killzone

feldon sanoi:
Olen osittain samaa mieltä. Mikäli saisin valita täysin mieleiseni ohjaustavan, se olisi ihan jotain muuta kuin pädi.

Tarkoitin siis juuri pädin konfigurointimahdollisuutta. Sehän kun on se perusohjaustapa konsoleilla.

Olen alusta asti (N64-pelit) pelannut tietyllä tavalla noita FPS-pelejä, eikä sitä vuosien jälkeen niin vain vaihdeta toisenlaiseksi. Pari peliä on tullut vastaan, joissa konffauksen puutteen takia on peli jäänyt pidemmälle pelaamati ja se on oikeasti harmittanut.
 
Vastaus: Killzone

Tonppa sanoi:
Olen alusta asti (N64-pelit) pelannut tietyllä tavalla noita FPS-pelejä, eikä sitä vuosien jälkeen niin vain vaihdeta toisenlaiseksi. Pari peliä on tullut vastaan, joissa konffauksen puutteen takia on peli jäänyt pidemmälle pelaamati ja se on oikeasti harmittanut.
Itselläni kesti aika pitkään opetella pois invertistä, jota kuitenkin olen käyttänyt koko pelaajahistoriani ajan. Mutta opinpa kuitenkin! Joten kyllä vanhoissakin koirissa on vielä potentiaalia taipua uusiin metkuihin. Sitäpaitsi Killzonen ohjaustyyli on käytössä jo miltei kaikissa nykypeleissä, joten siinä suhteessa ei oppi ainakaan ojaan kaada.
 
Vastaus: Killzone

feldon sanoi:
Itselläni kesti aika pitkään opetella pois invertistä, jota kuitenkin olen käyttänyt koko pelaajahistoriani ajan. Mutta opinpa kuitenkin! Joten kyllä vanhoissakin koirissa on vielä potentiaalia taipua uusiin metkuihin.

Kyllähän sitä oppisi jos kunnolla tetsaisi, mutta kun tuo pelitapa ei vain sovellu minulle...

Ja kun monet muut pelit (esim. Halo 2 viimeisimmistä) antavat konffata stickit juuri sellaisiksi kuin haluan, miksei Killzone voi?!
 
Vastaus: Killzone

Tonppa sanoi:
Ja kun monet muut pelit (esim. Halo 2 viimeisimmistä) antavat konffata stickit juuri sellaisiksi kuin haluan, miksei Killzone voi?!
Suunnitteluvirhe, kuten sanoit. Nyt on turha enää ihmetellä, kun peli on jo julkaistu. Elleivät kehittäjät sitten julkaise päivitystiedostoa kyseiseen ongelmaan (tuskin).
 
Vastaus: Killzone

http://www.xgpgaming.com/content.ph...03&PHPSESSID=87050df14588f7f08f7c923b9bc6555c

Yllä olevasta osoitteesta käy ilmi että arvostelija tottui default-kontrolleihin, mutta lukekaapa alta:

"However, I cant complain too much because you are able to modify each button setting in Options menu"

Elikkä nappeja pitäisi pystyä vaihtamaan, arvostelijalla on ollut pelin valmis versio eikä mikään demo/pro/lehdistö/messu versio niin kuin kaikilla teistä. Kannattaisi hankkia pelin täys versio ennenkuin rupeaa suunnitteluvirheistä solvaamaan :cool:

EDIT: Peli julkaistaan vasta 1.12 ja PAL versioon on luvassa parannuksia mm. Tournament-pelien mahdollisuus netissä.
 
Vastaus: Killzone

Tuomas, meillä on kokoversio ja vaikka kaikki painikkeet on mahdollista konfiguroida haluamallaan tavalla, ei tuollaista Tonpan esittämää asetusta ole mahdollista saada. Tarkemmin sanoen stickejä ei voi hienosäätää, vaan toisessa on LOOK ja toisessa MOVE.
 
Vastaus: Killzone

feldon sanoi:
Tuomas, meillä on kokoversio ja vaikka kaikki painikkeet on mahdollista konfiguroida haluamallaan tavalla, ei tuollaista Tonpan esittämää asetusta ole mahdollista saada.

NTSC vai PAL? ja mikä niissä tikuissa tarkalleen ottaen on vaikea sisäistää? Toimiiko ne niinkuin TS2:ssa? (toivottavasti) ja vedän edellisen takaisin jos jotain meni iteltä ohi korvien.
 
Vastaus: Killzone

Nisupulla sanoi:
Pieni toivomus:

Tehkää kattava arvostelu pelistä niin, että se ilmestyy tänne viimeistään julkaisupäivänä kuvien ja mahdollisesti videon kera. Ostopäätöksen ratkaisee monien kohdalla se mitä te arvon kanssapelaajat siitä sanotte. Loppuvuoden pelisumasta pitäisi löytyy ne helmet ja suurena apuna siinä ovat arvostelut.
olipas namia :eek: ...harva peli on pitänyt mua otteessaan tällälailla niinkuin tämä teki. Aikaa meni medium tasolla 22:39 tappoja 1773 ja kuolemia 30 ;) ...heh, olipas tämäkin sitten kattava arvostelu. tähtäämisen kanssa välillä pienoisia ongelmia , grafiikka ja äänet loistavia , tekoäly ainakin ajoittain jopa ihmeellistä (monta prkl:ttä) ihan kuin ne tietäis mihin tähtää välillä eivätkä tule siihen :p ...ei sitten muuta kuin servujen avautumista ootellaan!
 
Vastaus: Killzone

Tuomas sanoi:
NTSC vai PAL? ja mikä niissä tikuissa tarkalleen ottaen on vaikea sisäistää? Toimiiko ne niinkuin TS2:ssa? (toivottavasti) ja vedän edellisen takaisin jos jotain meni iteltä ohi korvien.
PAL. Itselläni toimii hienosti siten, että vasemmalla tikulla liikutaan eteen ja taakse, sekä streiffataan sivuille. Oikeasta puolestaan katsellaan ympäriinsä. Minulle niissä ei ole mitään vaikeaa, pikemminkin päinvastoin.
 
Vastaus: Killzone

Tuomas sanoi:
NTSC vai PAL? ja mikä niissä tikuissa tarkalleen ottaen on vaikea sisäistää? Toimiiko ne niinkuin TS2:ssa? (toivottavasti) ja vedän edellisen takaisin jos jotain meni iteltä ohi korvien.

PAL-versiota pelaan. Ja nyt varmuuden vuoksi tiedoksi, että kyseessä ei ole mikään warezpelleily. Omani on lehdistön promoversio, jonka pitäisi olla lopullinen versio.

Itse en osaa pelata niin, että vasemmalla tatilla strafetetaan. Haluan näin:
-vasen tatti: liikutaan edes ja taakse & katsotaan sivuille
-oikea tatti: katsotaan ylös ja alas & strafetetaan (liu'utaan) sivuille

Tuota ei pysty asetuksista laittamaan (kuten pystyy esim. Halo2 ja 007 Nightfire, ym. peleissä)...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone

Mutta siis voi omgzor noita välianimaatioita ja ääniä! Paljon hienompia kuin eräässä äskettäin julkaistussa fps-pelissä, vaikken mitenkään tahtoisi vertaillakaan. ;)
 
Vastaus: Killzone

taidampa heti pistää uusiksi ja tällä kertaa hardilla :D namnam ...mitähän se kaveri pelissä tarkottaa kun valittaa että tuhlaan veronmaksajien rahoja kun räiskin vihollisen aseilla :p...prkl ammumpa hiukan lisää niin kohta näillä ei ole enää varaa hyökätä tänne :D
 
Vastaus: Killzone

Pako sanoi:
taidampa heti pistää uusiksi ja tällä kertaa hardilla :D namnam ...mitähän se kaveri pelissä tarkottaa kun valittaa että tuhlaan veronmaksajien rahoja kun räiskin vihollisen aseilla
No kai Helgastitkin veroja maksavat :rolleyes:

Veikkaisin olevani nyt ihan loppusuoralla ja toistaiseksi Killzone on kyllä ollut juonellisesti ja audiovisuaalisesti eräs Pleikkarin parhaista fps-peleistä. En tiedä innostaako verkkopeli kovinkaan pitkään, mutta varmasti pitää sitäkin kokeilla.
 
Vastaus: Killzone

Tuomas sanoi:
Kannattaisi hankkia pelin täys versio ennenkuin rupeaa suunnitteluvirheistä solvaamaan :cool:

EDIT: Peli julkaistaan vasta 1.12 ja PAL versioon on luvassa parannuksia mm. Tournament-pelien mahdollisuus netissä.

Tonppa tuossa jo selvitti, että porukoilla on ihan virallinen Lehdistöversio pelistä. Ei siis piraatti, vaan valmis peli. Joka on 99,9% (Uskon kyllä että 100% sama ja aivan idettinen myyntiversion kanssa) sama versio kuin mikä tulee myyntiin 1.12. Alta selviää minkä takia porukalla jo nyt tuota on...


Solid Snake sanoi:
btw. Miten Konsolifin-tyypit saivat kutsunsa tuohon tapahtumaan? Itse kun sain sen Pelaajaboardeilla... Kunhan kiinnosti.

Nordisk Film ja Pelaajalehti järjestivät ennakkoon KillZone tapahtuman ja siitä palautetta esim täällä:

Killzone ennakkokatsaus 30.10 Bar Labyrinth

Pikkuisena Bonuksena Nordik Film ilmoitti tapahtuman lopussa, ettei mukana olijoiden tarvitse peliä mennä kaupasta ostamaan, vaan se lähetetään kaikille tilaisuudessa olleille, kun Lehdistöversiot saapuivat. Kiitokset anteliaisuudesta Nordisk Filmille!

Tilaisuudessa oli porukkaa Pelaajalehden foorumeilta, sekä myös täältä PS2FInin foorumeilta. Pelaajalehti valitsi porukkaa omalta foorumiltaan sekä myös täältä PS2FINistä ylläpidon avustuksella.

Killzone siis löytyy Suomalaisilta pelaajilta noin 15 kpl. Ja siihen sitten lisäksi vielä lehdistön kappaleet päälle.

Eli kaikki haukut ja kehut liittyen peliin, ovat todellisia. Ja samat hommat ilmenevät myyntiversiossakin.

Eli Tonppan ongelmat ohjauksenkin suhteen. Mutta sen verran sanon, että en minä tolleen pystyisi Tonppa ohjaamaan, tuntuu ihan nurinkuriselta ;) Ja siis ihan normaali ohjaus tyyli pelissä on, mihin ainakin itse olen tottunut kaikissa peleissä pääsääntöisesti. Jos tuollaista ei olisi, olisin itse pihalla kuin lumiukko.
 
Vastaus: Killzone

Onko pelistä sittenkään Halon tappajaksi? Metacriticin keskiarvo suorastaan pelotti kun sen näin :( Mieli tekisi peli hankkia PS2:lle mutta kannattaako sittenkään? Arvosteluihin ei yleensä saisi luottaa mutta mutta...
 
Vastaus: Killzone

Sarine sanoi:
Onko pelistä sittenkään Halon tappajaksi? Metacriticin keskiarvo suorastaan pelotti kun sen näin :( Mieli tekisi peli hankkia PS2:lle mutta kannattaako sittenkään? Arvosteluihin ei yleensä saisi luottaa mutta mutta...

Se joka pystyy tähän vastaamaan, on kyllä aika seppä. Riippuu niin monesta eri tekijästä ja kun vielä eri alusta. Mielestäni näitä pelejä ei todellisuudessa kannata edes vertailla keskenään ja se pitäisi unohtaa.

Itse omistan kummatkin pelit, mutta mieluummin pelaan KillZonea. Mutta muutenkin olen enemmän PS2 miehiä, vaikka pelaankin periaatteella pelit ratkaisee. Halo2 on kyllä todella hyvä ja sen yksinpeliä on nautinnollista pelailla. Live pelaamiseen en oikein syttynyt, ei vaan ollut minun makuun. Mutta suosittelen Halo2 myös varauksetta lajityypin ystäville, pakko ostos.

Eli jos unohdetaan Halo2, niin Killzone on PS2 -parhaimmistoa tällä saralla ja lajityypin faneille ostamisen arvoinen peli.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone

XShava sanoi:
Eli jos unohdetaan Halo2, niin Killzone on PS2 -parhaimmistoa tällä saralla ja lajityypin faneille ostamisen arvoinen peli.
Tämän halusinkin kuulla, kiitos. Killzonen voisi hankkia jo pelkän kannen perusteella :)
 
Ylös Bottom