Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lince
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Killzone

Sarine sanoi:
Näppäimet ovat varmasti hyvin sijoitellut sitä en ole sanonutkaan, katsomalla lauantaina tiltin uusinnan näet mitä tarkoitan.
Ok, täytyy katsoa. Kiinnostaa nähdä minkälaisella pelityylillä saa näyttämään siltä että pelissä on surkeat kontrollit (mitä se tarkoittaakaan siinä tapauksessa että kontrollit ovat samat kuin FPS-peleissä yleensäkin ja säätövaraakin löytyy hyvin (ohjaustuntumahan ei ole sama asia kuin kontrollit)) eikä siltä että asetukset ovat mahdollisesti päin sitä ihteään tai että pelaaja ei vain osaa pelata FPS-pelejä.
 
Vastaus: Killzone

Karma sanoi:
eikä siltä että asetukset ovat mahdollisesti päin sitä ihteään tai että pelaaja ei vain osaa pelata FPS-pelejä.

Niinpä.. Tämä pitäisi jokaisen tajuta, mutta eihän sitä kaikki ymmärrä, jos pelaaminen näyttää karsealta ja arvostelija vielä tukee videokuvan antamaa käsitystä. Sarinelle taisi käydä juuri näin, enkä usko että hän on edes lähellekään yksin. Noh, itsepähän menettävät laadukkaan kokemuksen.
 
Vastaus: Killzone

Karma sanoi:
Ok, täytyy katsoa. Kiinnostaa nähdä minkälaisella pelityylillä saa näyttämään siltä että pelissä on surkeat kontrollit (mitä se tarkoittaakaan siinä tapauksessa että kontrollit ovat samat kuin FPS-peleissä yleensäkin ja säätövaraakin löytyy hyvin (ohjaustuntumahan ei ole sama asia kuin kontrollit)) eikä siltä että asetukset ovat mahdollisesti päin sitä ihteään tai että pelaaja ei vain osaa pelata FPS-pelejä.
Joo itsekin eilen tiltin katsoneena näytti tosiaan siltä, että kontrollit ovat hirveät. Tämä pelaaja ei saanut tähtäintä osumaan ollenkaan sinne minne piti ja kiikarikiväärin käyttö näytti oksettavalta. En muista että muissa arvosteluissa olisi näin surkeita pisteitä saanut ja Halollekin antama 8 tuntui aivan liian vähältä. Pelihän on paljon parempi kuin ykkönen ja mielestäni Halossa on kyllä paras ohjaus koskaan FPS:ssa konsoleilla. Half Life 2:n 10 nyt oli melko odotettua, koska taitaa olla sellainen messiah peli jälleen kerran ja tilttihän antaa tuollaisille peleillä lähes aina 10. Ei tiltti kyllä osaa mitään. Huomashan sen jo T4 SM kisoissakin, jossa karsinnat pelattiin hitaalla pal moodilla. Mun puolesta tiltti sais lopettaa ja joku asiallisempi peliohjelma tilalle. :(
 
Vastaus: Killzone

Cyrus1 sanoi:
Niinpä.. Tämä pitäisi jokaisen tajuta, mutta eihän sitä kaikki ymmärrä, jos pelaaminen näyttää karsealta ja arvostelija vielä tukee videokuvan antamaa käsitystä.

Voisi olla hauskaa ottaa videokuvaa omasta pelaamisesta ja laitaa perään tiltin pätkä :) Kauhealtahan tuo tiltissä näytti. Itse kun kaverin luona testasin lehdistöversiota pari tuntia niin kontrollit tuntuivat oikein hyviltä. Sniperillakin osuin hyvin..
 
Vastaus: Killzone

Kiva kiistely täällä meneillään.. :rolleyes:

Mutta mä en tähän Tilt.tv arvosteluun Killzonesta sano mitään muuta, kuin että huhhuh.
Aliarvostettu ja kaikkea.. tuntuu, että ne on kattonut netissä olevii arvosteluja (6.9 jne.) ja näyttelevät nyt olevansa samaa mieltä ja tiukkoja.
Ja mitä ohjaukseen tulee, niin sehän toimii, kuin junan vessa.
Tunnelma sen perusteella, minkä verran KZ:aa olen pelannut, on parhaimpia, mitä olen pelien ääressä kokenut.
Ei hyviä syitä 6:lle pisteelle.

Ömm... Mitä muuten Tilt.tv sanoi nettipelistä?
 
Vastaus: Killzone

horna sanoi:
Mitä kontrolleihin tulee niin kyllä ne aika herkiltä tuntuu, ase sohii pienestä liikkeestä pitkin ruutua. Kait tuota pitää yrittää säätää kunhan ottaa pelin kunnolla työn alle.

Herkkä on jos hienosäätö on korkealla. Alussa kun tuli kiivas tilanne, niin sohin minne sattuu. Mutta tattien nopeutta pienentämällä sain itselleni sopivaksi ja nyt vastaan tuleva saa kyllä luoteja itseensä eikä kaikki mene harakoille.

Snipu on ihan kiva, kun ruutu ei liiku määrätyllä alueella vaan tähtäintä liikutetaan. Sitten kun vie tarpeeksi sivulle, alkaa ruutukin liikkumaan.

No pitää Lauantaina katsoa, millainen peli Killzone on :eek:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone

Sarine sanoi:
En ole pelannutkaan, enkä nyt pelaakaan. Sillä tyhmäkin (minä) huomasi kontrollien surkeuden, tuli mieleen MOH: Rising Sun, jossa ei voi liikuttaa tattia kunnolla vaan pienellä nykimis liikkeellä jotta sen saa osumaan jonnekin. Jos katsoit TilTin eilen, niin huomasit seuraavasta pelistä miten hyvät kontrollit siinä oli. Ja sitten se kiikarikivääri? No jos sillä tykkää ampua niin mikäs siinä sitten, taisi olla aika samanlainen kuin Timesplitters 2:ssa, eli ei ole paras mahdollinen ratkaisu. Eikä se TilT ole ainoa joka on pelille antanut huonomman kuin kympin tai ysin.


Tattien herkkyyttä voi kyllä säätää en usko että se on siitä kiinni. "Tilt", kuten tulen sen tästä lähtien aina kirjoittamaan, ei näemmä tiedä että A) kiikarikiväärillä ei voi liikkua sen takia, koska oletko koskaan nähnyt sotilasta joka juoksee/liikkuu samalla kun ampuu kiikarikiväärillä, ja mitään Airsoftia ei lasketa. B) pelin kontrollit ovat syystäkin vaikeammat sisäistää joillekkin (tosin ei minulle) jotka eivät ole tottuneet konsoli FPS-pelejä pelaamaan.
 
Vastaus: Killzone

Indy sanoi:
Tilt.tv meni sitte tuhoamaan loistavan pelin tulevaisuuden suomessa. Kaikki ns. nyypät (eli vähän pelejä pelaavat) katsovat ohjelman, uskovat sana sanalta kaikea mitä tiltissä sanotaan, ja koska tilt nyt antoi Killzonelle 6 niin kukaan niistä ns. nyypistä ei sitä osta. Eli Killzoneen ei sitten saada todennäkösesti niin paljon pelaajia kun me PS2-pelaajat olisimme toivoneet. :(

Minä kyllä hankin kyseisen pelin. "Tilt" antoi RE:Outbreakille 5/10 jonka jälkeen en ole sanaakaan uskonut mitä ohjelmassa sanotaan. OFFTOPIC: Miksi muuten kyseinen peli sai 6- PS2finissä, en tajua??? No takaisin aiheeseen. Pelaisin kyllä netissä jos olisi laajakaista. :( Jaetun ruudun moninpeli (2:sinpeli) on nannaa kumminkin :D
 
Vastaus: Killzone

Täällä on melkein kaikki kehuneet peliä, mutta arvostelijat eivät ole tykänneet. Tuo tiltin arvostleu ei kyllä ole ainut, missä killzonea (myös kontrolleja) on haukuttu. Kai näillä arvosteluillakin täytyy jotain perää olla? Itse en omista peliä, joten en mene sanomaan mitään siitä, onko kontrollit hyvät vai huonot, mutta kummastuttaa vain, että pelaajat ja arvostelijat ovat tuossa asiassa noin eri mieltä. Ainahan peleissä on mielipidekysymys mukana, mutta kun lähes poikkeuksetta "normaalit" peliä pelanneet sanovat kontrollien olevan hyvät, kun taas arvostelijat lähes poikkeuksetta haukkuvat niitä.
 
Vastaus: Killzone

Lloope sanoi:
Ainahan peleissä on mielipidekysymys mukana, mutta kun lähes poikkeuksetta "normaalit" peliä pelanneet sanovat kontrollien olevan hyvät, kun taas arvostelijat lähes poikkeuksetta haukkuvat niitä.

Kyseiset arvostelijat eivät osaa pelata?

Kyseiset arvostelijat eivät pidä tästä lajityypistä?

Ovat Fanaattisia Xbox -faneja :rolleyes:

Tai sitten he ovat "normaaleja" pelaajia parempia pelaamisessa ja tunnistavat huonot kontrollit esim. Vaikka "normaali" pelaaja ei sitä itse tajua.

Mutta juu, sinäänsä jännä ilmiö...kumpaa joukkoa uskoa
 
Vastaus: Killzone

Lloope sanoi:
Ainahan peleissä on mielipidekysymys mukana, mutta kun lähes poikkeuksetta "normaalit" peliä pelanneet sanovat kontrollien olevan hyvät, kun taas arvostelijat lähes poikkeuksetta haukkuvat niitä.
Sivusta olen seurannut tätä rumbaa:

Haukkujat: FPS-veteraaneja muilta alustoilta, arvostelijat (joilla on yleensä kokemusta FPS:istä muilta alustoilta)

Kehujat: PS2-pelaajat

Simple as that, mutta onko sillä VÄLIÄ vaikka arvostelussa tai toisten suusta peli teilataan ihan pashaksi. Kill/Switch sai aikoinaan 6.jotain, mutta itse nautin ko.pelistä samalla tavoin, kuin jostain parempiakin pisteitä saaneesta toiminnasta, se vaan tuntui minusta hyvältä peliltä. Oma fiilis ratkaisee. Pelatkaa, älkääkä kitistkö jostain arvosteluista, isot miehet!
 
Vastaus: Killzone

Indy sanoi:
Tilt.tv meni sitte tuhoamaan loistavan pelin tulevaisuuden suomessa. Kaikki ns. nyypät (eli vähän pelejä pelaavat) katsovat ohjelman, uskovat sana sanalta kaikea mitä tiltissä sanotaan, ja koska tilt nyt antoi Killzonelle 6 niin kukaan niistä ns. nyypistä ei sitä osta. Eli Killzoneen ei sitten saada todennäkösesti niin paljon pelaajia kun me PS2-pelaajat olisimme toivoneet. :(

Totta.

Toivottavasti PS2Finin arvostelijat osaavat asiansa Killzonen arvostelun suhteen! ;)

Noh... Sanokoot arvostelijat mitä tahansa nyt, aion ostaa kyseisen pelin! En päästä hyvää peliä hukkaan.

Mitenkäs muuten pystyykö co-oppia pelaamaan offlinessa tai onlinessa?
 
Vastaus: Killzone

syy voi olla myös se, että arvostelijat ovat pelanneet liikaa tietokoneella ja näin ollen ovat kadottaneet kyvyn nähdä konsolipelien taiteellisen ja tyylikkään nykytason.( tai jotain semmoista :D ) eihän tietsikka peleissä ole semmoisesta tietoakaan.

niin sen täytyy olla :cool:

itse tässä pelailin doom3:sta ja hl2:sta, kaunista, mutta.. huoohh.. sou boooring... :)
ei kiinnostanu sitte enää yhtään.
 
Vastaus: Killzone

feldon sanoi:
Huh... Olenpa iloinen ettei homma langennut minun vastuulleni! :p

:D Kuka sen muuten arvostelee?


Tsinivuo yrittää kehitellä jotain yhtälöitä replyssään, mutta uskoisinpa että monikin täällä ohjausta kehunut omaa kokemusta muidenkin alustojen FPS-peleistä. Kyllä ne ohjaukset ihan oikeasti ovat täysin toimivat ja hyvät, ellei niitä sitten demoversiosta ole jotenkin ratkaisevasti muutettu. Eikä sille vaikuta, ainakaan peliä pelaavien kommenttien perusteella.
 
Vastaus: Killzone

Se on kiva kun luultavasti "tiltin" arvostelun takia pelaajat jättävät pelin ostamatta. Mutta sitä en tajua, että miksi ihmeessä jotkut ostaa pelejä pelkän arvostelun takia? Pitää kyl kattoo mitä Play antaa arvioksi Killzonelle. Olen kyllä onnellinen kun jätin "tiltin" katsomatta illalla, meinaa ois menny päivä pilalle. No, pitänee katsoa lauantaina pienellä varauksella kyseinen ohjelma. Kyllä nauran jos Jaana Pelkonen on ollu puikoissa Killzonea pelaamassa :p
 
Vastaus: Killzone

Omat kokemukseni ovat tuosta pelistä ihan hyvät. Nettipeli tuossa on hiukan päälleleimatun makuinen... Toimii, muttei ole pelin SE juttu. Yksinpeli on tunnelmaltaan kyllä loistava.

Itse en pidä snipun käytöstä, mutta kun tuon oppii niin ihan toimiva se on. Tiltin 'sniputtaminen' aiheutti lähinnä huvitusta. Ei sen tatin paikallaan pitäminen voi olla noin vaikeata. Eiväthän he tainneet saada manuaalia pelin mukana, mutta maalaisjärkeäkin voisi käyttää.

Ohjaimissa ei itselläni ole ollut yhtään ongelmia. Samat ohjaimet on käytössä vain noin kiljoonassa muussa räiskinnässä. No okei, oli tiltin porukka siinä oikeassa, että joskus tuota tähtäintä saa kyllä sovittaa. Toisaalta, tällöin yrität sniputtaa Lugerin konepistoolilla noin 800 metrin päästä joka on oikeassakin maailmassa vaikeata.

Pop-up.. Kyseinen peli taitaa streamata hiukan samalla lailla kuten tuo GTA:SA, eli roinaa tulee levyltä koko ajan. Kannattaa pitää huolta koneesta. Myös, jos graffa tuntuu hiukan oudolta, etsi suojainen paikka ja venaa hetko.

Kenttien putkimaisuus hiukan harmittaa, toisaalta Tilt ei välittänyt tästä Doom 3n kanssa, mutta nyt valittivat. Olisi joskus kiva nähdä myös nämä arvostelijat kokeilemassa peliä verkossa, kuten Pelaajan pojat ja jotkut muutkin ovat. Mutta, minkäs teet.

Oma arvosanani pelille on tuolla 8-9 hujakoilla.
 
Ylös Bottom