Vastaus: Killzone
Minä taas petyin hieman - vain hieman. Ruudunpäivitys ei (demossa ainakaan) ole ihan niin sulava kuin odotin ja ohjattavuus on hieman kankeahko. Liian lowsense analogisille tateille
Tunnelma KillZonessa on mainio. Äänitystyöt ovat Guerillan poppoolla hanskassa, ja kuten jo mainittiin, pelatessa tuntuu kuin olisi itse siellä sotimassa. Grafiikka on hienon likaista ja harmaata sekä samalla aidonnäköistä. Demossa esiintyi paljon grafiikkavirheitä, esim. välillä ei näkynyt kuin mustaa kuvaa ja hahmoilta katosivat kaikki raajat ja välillä taas ilmassa leijui pelkkä hahmon torso. Toivotaan, että ne ehditään korjaamaan julkaisuversioon. Hahmon liikkeet ansaitsevat myös erityishuomion. Hahmon pää kääntyy asetta ladatessa, kranaattia heittäessä, esteitä ylittäessä ja heiluu juostessa. Nämäkin lisäävät "siellä olon" tunnetta.
Rekyyli oli aika jännä ja en ole ihan vielä siihen tottunut. Ampuessa ase nousee ylös, mutta vain tiettyyn pisteeseen saakka. Eli periaatteessa kannattaa tähdätä valmiiksi alas ja antaa tulituksen nousta pääosuma-tasolle itsestään. Tähtäin pelissä on heikko, toivottavasti saa pistää vaihtoon. Mitä vikaa on perusristi- tai pistetähtäimessä? Lähitaisteluiskut = kool.
En välttämättä aio täysihintaisena peliä hankkia, yksinpeli vaikutti nyky-perusfps:ltä, ei mitenkään erityiseltä. Tiimitoverit ovat aina kiva lisä yksinpeleissä, mutta eivät todellakaan mikään uusi juttu. Tekoäly oli omilla joukoilla kaiketi hyvin hanskassa, tosin samaa ei voi vihollisista sanoa. Kyllä vastustajat huolimattomat pelaajat tappavat, mutta niiden liikehdintä on suhteellisen amatöörimaista.
Moninpeli voisi olla ihan jees, mutta fps (frames per second) saisi olla huomattavasti korkeampi ainakin minun mielenkiinnon herättämiseksi. IMO, moninpeleissä (konsoleillakin) ei saisi panostaa liikaa grafiikkaan, vaan sulavaan fps:ään.
edit: sensitivityä saakin vaihdettua ja tuossa äänenvaimennetussa konepistoolissa näyttäisi olevan oikeansuuntainen tähtäin